کاربردهای مختلف مبل تک نفره در دکوراسیون اتاق خواب و اتاق پذیرایی

سه شنبه, 31 فروردین 1400

کاربرد مبل تک نفره، درهرسبک و دکوراسیونی می‌تواند، زیبایی و جلوه‌ی خاصی را به آن ببخشد. استفاده از مبل تک نفره به صورت ترکیبی با سایر مبلمان، موجب می‌شود فضای کمتری از اتاق اشغال شود. مبل‌های تک نفره برخلاف سایر مبلمان، حجم و وزن کمتری دارند. مبلمان تک نفره، قابلیت انطباق با هر دکوراسیونی، چه به صورت مدرن و چه به صورت کلاسیک را دارند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، تا شما را با کارکرد‌های مختلف این نوع از مبلمان آشنا کنیم.

کاربرد مبل تک نفره در امان مختلف در خانه

مبل تک نفره، با توجه به وزن سبک و حجم کم، موارد استفاده فراوانی در هر خانه‌ای دارد. این مبلمان، نیاز به اشغال فضای بزرگی ندارند و همین امر موجب می‌شود شما برای استفاده از آن راحت باشید. از مبل تک نفره در مکان‌ها و فضاهای زیادی می‌توانید استفاده کنید. از جمله این فضاها برای استفاده مبل تک نفره، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
اتاق مطالعه
در کنار شومینه
در جلوی تلویزیون

استقبال مردم از مبلمان تک نفره

در گذشته، مردم شناخت کاملی از مبلمان تک نفره و کاربرد آن در مکان‌های مختلف مثل خانه و یا محل کار نداشتند. همچنین در پی عدم شناخت مردم، مبلمان تک نفره تنوع بالایی نداشتند. اما امروزه، مبلمان تک نفره جایگاه خود را در بین مردم و علاقه مندان به صنعت مبل سازی پیدا کرده اند. امروزه تنوع ساخت این مبلمان در مقایسه با گذشته بسیار بیشتر شده است.‎

کاربرد مبل تک نفره به همراه یک جفت کاناپه در اتاق پذیرایی

اگر شما در یک روز تعداد نسبتا زیادی میهمان در خانه خود داشته باشید، این ترکیب ساده ولی زیبا می‌تواند مناسب باشد. می‌توانید شما به عنوان میزبان بر روی مبل تک نفره بنشینید. سایر اعضا و میهمانان نیز می‌توانند بر روی کاناپه‌ها مستقر شوند. البته این چیدمان را وقتی می‌توانید اجرا کنید که فضای خانه شما بزرگ باشد. بنا به سلیقه خود، می‌توانید از کوسن‌هایی متناسب با رنگ دکوراسیون منزل، هم بر روی کاناپه‌ها و هم بر روی مبل تک نفره استفاده کنید.

حفظ تقارن در کاربرد مبل تک نفره به همراه یک جفت کاناپه

برای ایجاد تقارن در این چیدمان در اتاق نشیمن، بهتر است اندازه‌های دوکاناپه انتخابی را به صورت همسان و یکنواخت انتخاب کنید. در صورت بزرگ بودن فضا شما می‌توانید در این چیدمان، از دو کاناپه سه نفره استفاده کنید که در مجموع گنجایش 5 نفر را دارند. اگر فضای خانه شما کوچک است، بهتر است برای حفظ تقارن در این چیدمان، از دو کاناپه سه نفره استفاده کنید. در این صورت چیدمان کلی شما، گنجایش استقرار 7 نفر را دارد.

کاربرد مبل تک نفره به صورت جفت به همراه یک کاناپه در اتاق پذیرایی

برای استفاده از این چیدمان، دو مبل تک نفره را با فاصله‌ای کم در مقابل کاناپه بگذارید. از این چیدمان می‌توانید در هر نوع فضای هرچند کوچک نیز استفاده کنید. البته اگر فضای خانه شما بزرگ است، می‌توانید از مبل‌های تک نفره با ابعاد بزرگتر استفاده کنید. همچنین برای استفاده از کاناپه، می‌‌توانید از کاناپه‌های دو و یا سه نفره متناسب سلیقه خود استفاده کنید. در صورت استفاده از کاناپه‌های بزرگتر، تعداد گنجایش افراد برای نشستن برروی آنها نیز بیشتر می‌شود.

کاربرد مبل تک نفره در زوایا و گوشه‌ها

اگر اتاق پذیرایی شما دارای راهروهای بیشتری نسبت به سایر اتاق‌های خانه شماست، می‌توانید از مبل‌های تک نفره در زوایا و گوشه‌های اتاق استفاده کنید. این کار موجب می‌شود از فضای اتاق نشیمن به خوبی استفاده شود. همچنین رفت‌و آمد در این اتاق با وجود چیدمان مبلمان، به راحتی صورت می‌گیرد. افراد در این اتاق‌ها، با استفاده از راهرو‌ها به رفت‌و آمد می‌پردازند. این کار موجب می‌شود فضای اتاق نشیمن خانه شما، بزرگ تر از حد واقعی به نظر برسد.

کاربرد مبل تک نفره به صورت دو جفت به همراه دو کاناپه در اتاق پذیرایی

اگر فضای اتاق پذیرایی شما بزرگ است، پیشنهاد می‌کنیم از این چیدمان در اتاق استفاده کنید. با استفاده از این چیدمان، می‌توانید محل‌های زیادی نیز برای رفت‌وآمد در اتاق پذیرایی ایجاد کنید. بهتر است دو مبل تک نفره را در مقابل دو کاناپه قرار دهید. اگر شما کاناپه‌ها را به صورت ال در کنار هم قرار دهید، این کار موجب می‌شود کاناپه‌ها فضای کمتری را اشغال کنند. زیبایی این چیدمان مدرن را می‌توانید با استفاده از وسایل جانبی همچون آباژور، دوچندان کنید.

کاربرد مبل تک نفره در 4 عدد به همراه یک کاناپه در اتاق پذیرایی

بهتر است این چیدمان را در اتاق‌های پذیرایی بزرگ اجرا کنید. البته در این چیدمان به جای دو مبل تک نفره، از دو صندلی تک نفره نیز استفاده کنید، مشکلی پیش نخواهد آمد. شما می‌توانید از چیدمان به شکل یو برای کنار هم قرار دادن کاناپه و مبلمان تک نفره استفاده کنید. می‌توانید از مبلمان تک نفره در این چیدمان به صورت جدا، برای خواندن کتاب و یا استراحت روزانه نیز استفاده کنید. تمامی این موارد بستگی به خواست و سلیقه شما دارد.

کاربرد مبل تک نفره در اتاق مطالعه و اتاق خواب

برای مطالعه در اتاق خواب و خصوصی خودتان، شما نیاز به یک مبل تک نفره دارید. این مبل‌های تک نفره به شما کمک می‌کنند با آسودگی و آرامش کامل بر روی آنان نشسته و به امور شخصی خود رسیدگی کنید. اگر در اتاق خود از کتابخانه دیواری استفاده می‌کنید، بهتر است یک مبل تک در کنار آن قرار دهید. استفاده از کوسن‌هایی به رنگ کتابخانه و یا دکوراسیون اتاق مطالعه بر روی این مبل تک، زیبایی آن را دوچندان خواهد کرد.

کاربرد مبل تک نفره در کنار شومینه

اگر شما مقاله "چیدمان انواع مبل مدرن در خانه" را بررسی کرده و یا خوانده باشید، احتمالا با نقطه کانونی هر دکوراسیونی آشنایی پیدا کرده‌اید. هر چیدمان مبلی، باید یک نقطه کانونی داشته باشد. ممکن است این نقطه کانونی شومینه خانه شما باشد. این امر بستگی به سلیقه شما دارد. حال اگر در کنار این نقطه کانونی، به طور صحیح از مبلمان تک نفره استفاده کنید، بر جذابیت چیدمان می‌افزایید. این کار در زمستان، موجب گرمابخشی به شما و ایجاد یک نقطه دنج برای صرف چای است.

 

کاربردهای مختلف مبل تک نفره در دکوراسیون اتاق خواب و اتاق پذیرایی

کاربرد مبل تک نفره در کنار میز تلفن خانگی

میزهای تلفن در خانه، اغلب در قسمت اتاق نشیمن و به دور از محل حضور میهمانان قرار دارد. شما در هنگام جواب دادن تلفن و یا زنگ به دوستان و اطرافیان، نیاز به محلی برای نشستن و تمرکز حواس دارید. با استفاده از یک مبل تک نفره در کنار تلفن، یک مکان مناسب را برای سپری کردن مکالمات روزانه خود به وجود آورید. در این مورد، می‌توانید از صندلی‌های تک نفره مبلمان سلطنتی نیز استفاده کنید. استفاده از هر نوع، بستگی به هماهنگی مبل با دکوراسیون دارد.

کاربرد مبل تک نفره در اتاق خواب

استفاده از مبل تک نفره در اتاق خواب، بستگی به متراژ اتاق شما دارد. ممکن است در اتاق خواب، بخواهید با افراد نزدیک و صمیمی خود، اوقاتی را بگذرانید. استفاده از یک مبل تک نفره در این مکان، موجب می‌شود فضایی مناسب و آرامش بخش را برای خود و اطرافیانتان به وجود آورید. شما می‌توانید رنگ این مبل را متناسب با رنگ تختخواب و سایر وسایل موجود در اتاق هماهنگ کنید. همچنیین می‌توانید از مبل‌های تک نفره فانتزی در اتاق خواب استفاده کنید.

کاربرد مبل تک نفره فانتزی در اتاق کودکان

شاید برای شما استفاده از مبل در اتاق خواب کودکان و نوزادان، کمی عجیب به نظر آید. ممکن است والدین مجبور باشند، مدت زمان زیادی را در اتاق خواب کودک خود سپری کنند. استفاده از یک مبل تک، موجب ایجاد آسایش و راحتی برای آنان در هنگام خستگی می‌شود. همچنین اگ سن کودکان کمی بیشتر باشد، خود آنان نیز می‌توانند از این مبل برای نشستن بر روی آن و خواندن کتاب استفاده کنند.

استفاده مبل تک نفره اسپرت در اتاق خواب

این مبلمان، در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. از جمله قابلیت‌ها و مزایای مبل تک نفره اسپرت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت کمتر نسبت به سایر مبلمان
ارتفاع پایین
قابلیت تبدیل به تختخواب

این مبلمان دارای راحتی و انعطاف پذیری بالایی هستند و به صورت تک، علاوه بر اتاق‌ها می‌تواانند در سایر مکان‌های خانه مانند جلوی تلویزیون استفاده شوند. همچنین ابعاد این مبلمان کوچک است و به راحتی در هر فضایی قرار می‌گیرند.

استفاده از مبل تک نفره شزلون در اتاق پذیرایی

ممکن است شما نتوانید یک ست کامل مبلمان را برای اتاق پذیرایی خود خریداری کنید. این مشکل ممکن است مربوط به شرایط اقتصادی شما و یا متراژ کوچک اتاق پذیرایی شما باشد. برای رفع این مشکل، استفاده از مبل تک نفره شزلون یکی از بهترین گزینه‌ها است. می‌توانید به صورت ترکیبی از مبل شزلونج تک نفره با سایر مبلمان برای داشتن دکوراسیونی زیباتر استفاده کنید. می‌توانید از این نوع مبلمان، علاوه بر اتاق پذیرایی، در کنار سرویس خوابتان نیز استفاده کنید.

استفاده از مبل تک نفره مدرن در دکوراسیون مدرن

امروزه، در بسیاری از دکوراسیون‌ها شاهد کاربرد مبل تک نفره مدرن هستیم. چیدمان این نوع از مبلمان، بنا به سالیقه خودتان است. شما می‌توانید بر حسب سلیقه از یک ست کامل مبلمان در فضای اتاق پذیرایی استفاده نکنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از یک مبل راحتی سه نفره و دو مبل تک نفره در روبه‌رو و کنار آن استفاده کنید. در صورت لزوم نیز می‌توانید این ترکیب را بهم زده و از یک مبل راحتی سه نفره و یک مبل تک نفره استفاده کنید.

استفاده از مبل تک نفره کنفی در اتاق خواب

مبل تک نفره کنفی از موادی با مقاومت وطول عمر زیاد ساخته شده است. از این مبل هم در اتاق پذیرایی و هم در اتاق خواب استفاده می‌شود. این مبل دارای انعطاف ویژه‌ای است و با کاربرد مبل تک نفره کنفی در اتاق خواب، می‌توانید راحتی و سبکی آن را بیش از پیش حس کنید. شما می‌توانید پس از گذراندن یک روز شلوغ و خسته کننده، با نشستن بر روی این مبل کنفی در اتاق خواب، نهایت آرامش را تجربه کنید.

جمع بندی

همان طور که دراین مقاله اشاره کردیم، ممکن است شرایط مالی طوری رقم بخورد که شما توانایی خرید یک ست کامل مبلمان را نداشته باشید. خرید و کاربردمبل تک نفره در انواع مدل‌های چوبی و با رنگ‌های متفاوت، شما را از خرید ست مبلمان بی نیاز می‌کنند. برای خرید مبلمان تک نفره و بازدید از آنان، می‌توانید به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه کنید. این مبلمان درطرح‌ها و با رنگ‌های متنوع، وجود دارند. با رجوع به فروشگاه‌های اینترنتی، علاوه بر خرید آسان اینترنتی، از تخفیفات ویژه نیز بهره‌مند شوید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}