چیدمان مبل شزلونج برای جلوی تلویزیون مناسب تر است یا مبل راحتی

سه شنبه, 2 شهریور 1400

مبل شزلونج برای جلوی تلویزیون کاربرد گسترده ای دارد و در این زمینه با مبل های راحتی مانند مبل ال رقابت می کند. مبل شزلونج در واقع صندلی بلندی با طراحی منحصر به فرد است که می توان پاها را روی آن دراز کرده و استراحت کرد.
مبل شزلونج برای نخستین بار در کشور فرانسه تولید شد و نخستین بار در قرن 18 مورد استفاده قرار گرفت. این نوع مبل در فضاهای مختلفی برای استراحت کاربرد دارد و امروزه در شکل های مختلف و متنوعی تولید می شود. در این مقاله شما را بیشتر با مبل شزلونج برای جلوی تلویزیون و برتری آن نسبت به سایر مبل های راحتی آشنا می کنیم.

تاریخچه مبل شزلونج

با نگاهی به آثار باستانی مصور و نوشته شده به راحتی می توان به تاریخچه مبل شزلونج و این که اولین بار به چه صورت ساخته شده است پی برد. اولین نمونه شزلونج ترکیبی از نیمکت و صندلی است و برای نخستین بار مصر آن را تولید نمود که برای آراستن و زیبایی آن از چوب درخت نخل استفاده می کردند. به علاوه برای ساختن مبل از چرم بدن حیوانات استفاده می کردند.
به مرور زمان این مبل ها از فلز ساخته شدند و لوازم جانبی نیز از چرم حیوانات تولید گردیدند. در طراحی آن از لوله های فولادی که روکش داشتند استفاده می شد و به مرور زمان تغییرات عمده ای در آن صورت گرفت.
امروزه مبل شزلونج تغییرات گسترده ای پیدا کرده و هم از نظر مواد و متریال هم شکل ظاهری از کیفیت و زیبایی بیشتری برخوردار است. برخی مبل شزلونج را با عنوان مبل همه کاره می شناسند و از تغییرات آن نسبت به گذشته می توان به پایه های منحنی آن اشاره نمود. پایه های مبل شزلونج دارای قابلیت جابجایی و چرخش هستند که کاربرد مبل شزلونج برای جلوی تلویزیون و سایر بخش های خانه را چند برابر می کند.

کاربرد مبل شزلونج

در دوره ویکتوریا از مبل شزلونج به طور رایج در اتاق نشیمن استفاده می شد و ارزش ویژه ای در میان حاکمان، پادشاهان و اشراف زادگان داشت. همچنین از این نوع مبل برای استراحت بیماران نیز استفاده می شد. بانوان در دوران ویکتوریا وجود مبل شزلونج را موهبتی رمانتیک و عاشقانه می دانستند.
در دهه های 1930 مبل شزلونج کاربرد خود را در سینما باز کرد و بازیگران مشهوری در فیلم ها بر روی این مبل های می نشستند. همچنین مبل شزلونج توانست در دوران فروید کاربرد خود را در جلسات روانکاوی باز کند. در این جلسات جهت راحتی بیماران بر روی مبل شزلونج می نشستند و فروید به آن ها گوش می کرد.
امروزه بیشترین کاربرد مبل شزلونج در نشیمن ها برای استراحت است. مبل شزلونج برای جلوی تلویزیون می تواند گزینه ای خوبی باشد تا به راحتی تلویزیون تماشا کنید. همچنین می توان از شزلونج به عنوان صندلی تک نفره و در فضاهای کوچک، نشیمن یا محل استراحت استفاده کرد.

مزایای مبل شزلونج نسبت به سایر مبل های راحتی

مبل شزلونج طراحی زیبا و جذابی دارد و بیشتر برای استراحت و آسایش است. این در حالی است که طراحی مبل شزلونج به گونه ای است که سبب می شود برای دکوراسیون های مدرن و فانتزی نیز هماهنگی خوبی داشته باشد. مبل ها شزلونج بسیار راحت هستند و قابلیت ست با سایر مبل ها مدرن، کلاسیک و ... را دارند.
از نظر کاربردی این مبل ها بسیار خوب هستند و می توان مبل شزلونج برای جلوی تلویزیون را در کل روز استفاده کرد. از دیگر مزایای مبل شزلونج نسبت به سایر مبل های راحتی می توان به موارد زیر اشاره کرد.
1. مبل شزلونج برای محیط های کوچک مناسب است و آن ها را دلبازتر نشان می دهد.
2. مبل شزلونج نسبت به کاناپه کاربردی تر و مدرن تر است و گزینه ایده آلی به حساب می آید.
3. مبل شزلونج با زیبایی و کیفیت بی نظیر خود می تواند به جز استراحت و تماشای تلویزیون برای انجام سایر کارهای روزانه و حتی درس خواندن مفید باشد.
4. مبل شزلونج توانایی ست شدن با سایر انواع مبل را دارد و در رنگ های مختلف می توان آن را به سبک های مختلف مبل مانند مدرن و کلاسیک ست کرد.
5. مبل شزلونج نسبت به سایر مبل های کلاسیک و استیل پایه های کوتاه تری دارد و در نتیجه می توان آن را در زیر پنجره و یا اوپن آشپزخانه جا داد و فضا را تنگ نمی کند.
6. مبل شزلونج به دلیل دارا بودن منحنی در طراحی خود به فضا روح می دهد و در آن شکستگی به وجود نمی آورد.
7. دلیل دیگر برتری مبل شزلونج نسبت به سایر مبل های راحتی این است که طراحی زیبایی دارند و فضا را لوکس می کنند در نتیجه برای نشیمن مناسب هستند و از این رو مبل شزلونج برای جلوی تلویزیون به زیبایی سالن پذیرایی شما می افزاید.

شباهت مبل شزلونج و لاوست

مبل شزلونج شباهت زیادی به مبل لاوست دارد. این مبل عرض زیادی دارد و در عین حال فضای کمی را نیز اشغال می کند. مبل لاوست و مبل شزلونج برای جلوی تلویزیون هر دو دارای ظرفیت های یک و دو نفره هستند. از طرفی مبل شزلونج و لاوست هر دو از مبل های رمانتیک به حساب می آیند و دو نفر می توانند بر روی آن بنشینند و ساعت ها غرق صحبت با هم شوند. در نتیجه مبل شزلونج و لاوست هر دو از مبل های پرطرفدار برای زوجین هستند.

 

چیدمان مبل شزلونج برای جلوی تلویزیون مناسب تر است یا مبل راحتی

 

انواع مبلمان مناسب برای جلوی تلویزیون کدام اند؟

به طور رایج تلویزیون در خانواده های ایرانی در جایی قرار می گیرد که برای معاشرت ها، مهمانی ها و محل حضور افراد خانواده و مهمانان در آن جا است. در نتیجه لازم است خانواده هنگام تماشای تلویزیون احساس راحت تری داشته باشند و لازم است مبل راحت و در عین حال مناسب و شیکی در پذیرایی و نشیمن استفاده گردد. از جمله انواع مبل هایی که علاوه بر مبل شزلونج برای جلوی تلویزیون استفاده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. مبل تختخواب شو
2. مبل ال
3. مبل نیمکتی
4. مبل پایه کوتاه

همه این مبل ها دارای ویژگی هایی منحصر به فرد خود هستند و می توان برای استراحت از آن ها استفاده نمود. لازم است این مبل ها دارای الیاف نرم بود و پایه های آن ها نیز استاندارد باشد تا اگر شب بر روی آن به خواب رفتید بتوانید خواب آرامی داشته باشید.

روش های استفاده از مبل شزلونج برای جلوی تلویزیون

مبل شزلونج برای جلوی تلویزیون بسیار پرکاربرد است و به روش های مختلفی می توان در هر جای خانه از آن استفاده نمود. از انواع مبلمان شزلونج
که در جلوی تلویزیون کاربرد دارند می توان به دوشس شکسته، رکامیه، روزانه و شزلون مدرن اشاره کرد. مبل شزلونج به اشکال مختلفی در جلوی تلویزیون کاربرد دارد.

1. استفاده از مبل شزلونج رکامیه جلوی تلویزیون

مبل رکامیه نوعی از مبل شزلونج است که نام آن از الهه رکامیه گرفته شده است. هنگامی که ایشان بر سر مبل نشسته بودند یکی از طراحان نقاشی او را کشید و از آن پس این مبل را با او می شناختند. این مبل دو دسته دارد که به صورت قرینه قرار گرفته اند و شخص نشسته روی آن می تواند از دسته ها به عنوان تکیه گاه و پشتی استفاده نماید.

2. استفاده از مبل شزلونج روزانه جلوی تلویزیون

یکی دیگر از مبل های شزلونج در جلوی تلویزیون مبل روزانه است. این مبل دارای پشتی بزرگ و بلندی است و قسمتی که پاها بر روی آن قرار می گیرند، کوتاه تر است. تا افراد بتوانند به خوبی استراحت کنند، جلوی آن بنشینند و تلویزیون تماشا کنند. این نوع مبل در قرن 19 ام در فرانسه بسیار رایج بود.

3. استفاده از مبل شزلونج دوشس شکسته جلوی تلویزیون

این مبل از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و برای فضاهای بسیاری مناسب است. مبل شکسته شزلونج معمولا دو یا سه قسمتی است که به راحتی از هم جدا می شوند و حتی می توان از قسمت های آن به صورت تک استفاده کرد.

4. استفاده از شزلونج مدرن جلوی تلویزیون

مبل شزلونج مدرن شباهت زیادی به مبل های راحتی و مدرن دارد. طراحی آن ساده و جذاب است و توجه همه را به خود جلب می کند. مبل شزلونج برای جلوی تلویزیون از نوع مدرن برای هر دکوراسیونی مناسب است این مبل یک پشتی دارد که در قسمتی از اضلاع مبل قرار گرفته و از آن به عنوان تکیه گاه استفاده می شود. همچنین در این نوع مبل از تزئینات زیاد استفاده نمی شود.

سخن آخر

مبل شزلونج یکی از پرکاربردترین انواع مبل است که کاربرد مبل شزلونج برای جلوی تلویزیون بر هیچ کس پوشیده نیست اما لازم است به این نکته نیز توجه کنید که انتخاب مبل شزلونج و یا هر مدلی از آن و یا حتی انواع دیگر مبل راحتی به خودتان بستگی دارد.
انتخاب مبل به عوامل مختلفی مانند میزان هزینه ای که قصد دارید مصرف کنید و همچنین سلیقه و نیاز شما دارد که می توانید درخرید مبل این نکات را در نظر بگیرید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}