چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل

دوشنبه, 5 دی 1401
چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل شکل می‌تواند کاری سخت و طاقت فرسا باشند. اما با برخی تغییرات در چیدمان و چند ترفند ساده، می‌توانید دکوراسیون اتاق پذیرایی خود را به شکلی دوست داشتنی متحول کنید. در این مقاله پنج روش برای چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل شکل، به علاوه چند نکته در مورد چگونگی متحول کردن فضا در اختیار شما قرار می‌دهیم.



1. ایجاد فضاهای مجزا با چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل


دکوراسیون اتاق های مستطیل شکل صورتیکه بخواهید چند فضای مجزا ایجاد کنید، بسیار راحت است زیرا از این فضا می‌توانید به صورت پلان باز استفاده کنید. مثلا فرض کنید چرا به جای ایجاد یک اتاق نشیمن بزرگتر اما نامناسب، یک اتاق پذیرایی کوچکتر، به علاوه یک فضای کوچکتر برای مطالعه یا دورهمی ایجاد نکنید؟
شما حتی می‌توانید یک فضای سنتی با پشتی های کوچک‌تر برای صرفه‌جویی در فضا کنار مبل راحتی خود داشته باشید، به‌علاوه یک گوشه دنج مانند که با قفسه‌های کتابخانه دیواری در اطراف کامل می‌شود تا فضا را واقعاً رمانتیک کند. شما همچنین می‌توانید این مناطق مجزا را با فرش، چراغ و/یا شاه نشین ترمه پر کنید تا بهتر به نظر برسد.

2. چیدن مبلمان به شکل S


در صورت امکان، سعی کنید از قرار دادن تمام مبلمان خود در یک طرف دیوار بلند خودداری کنید. با تغییر چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل، آنها را طوری بچینید که شکل "S" به خود بگیرند و از قرار گرفتن در اتاق مانند یک راهروی مستقیم جلوگیری کنند. این یک ترفند مناسب برای اطمینان از استفاده بیشتر از فضا است.

3. چیدمان مبل راحتی به صورت روبروی هم در پذیرایی مستطیل شکل 


برای دکوراسیون فضاهایی که طول زیادی دارند، بهتر است در صورت امکان مبلمان را به صورت روبروی هم بچینید، که از نظر ظاهری موجب می‌شود اتاق عریض تر به نظر برسد.
به جای قرار دادن یک مبل روی دیواری که طول بیشتری دارد، در این قسمت از دو مبل کوتاه‌تر استفاده کنید که به صورت عرضی در کنار هم و با کمی فاصله قرار گرفته‌اند. این نوع چیدمان نیز فضا زا بزرگتر نشان می‌دهد، همچنین می‌توانید با این ترفند که یک میز کنسول پشت مبل و چند قفسه کتاب با ارتفاع بلند چسبیده به دیوار قرار می‌گیرند، دکوراسیون منزل را بهتر کنید.

4. چیدن مبلمان راحتی در وسط پذیرایی مستطیل شکل


فقط به این دلیل که یک پذیرایی مستطیل شکل دارید، به این معنی نیست که باید همه آن را با مبلمان پر کنید. شما می‌توانید به جای چیدن مبلمان در فضای بالا یا پایین، مبل راحتی را در وسط قرار دهید و طرفین را به عنوان فضای باز، برای چیدمان سایر وسایل مانند میز ناهارخوری، کتابخانه یا دکوراسیون سنتی باقی بگذارید. این ترفند، به ویژه برای داشتن یک اتاق متقارن به خوبی عمل می‌کند، در این دکوراسیون، مبلمان را می‌توان دور پنجره یا شومینه قرار داد.

5. چیدمان مبل L شکل در پذیرایی مستطیل شکل


چیدمان مبل ال راحتی در کنج اتاق پذیرایی مستطیل شکل، بسیار بهتر مبل دسته دار، خودش را نشان می‌دهد و واقعا می‌تواند برای دکوراسیون فضای یک اتاق طولانی به خوبی استفاده شود. به عنوان مثال چیدن مبل ال در قسمت بالای اتاق موجب می‌شود مابقی فضا برای قرار دادن سایر وسایل مثل میز ناهار خوری، میز قهوه، کتابخانه و غیره قابل استفاده باشد. توجه کنید که چیدمان مبل راحتی ال در انتهای دیگر اتاق پذیرایی مستطیل شکل همراه با دو مبل تک نفره، یک میز جلو مبلی و یک کنسول واقعا به استفاده بهینه از فضا کمک می‌کند.

10 ایده برای چیدمان مبلمان راحتی در اتاق نشیمن مستطیل شکل


اتاق‌های نشیمن مستطیل شکل نیز مانند اتاق پذیرایی می‌توانند با دکوراسیون بسیار متنوعی چیده شوند. از انجاییکه اتاق نشیمن، کاربردهای بسیار بیشتری برای خانواده دارد، باید به چیدمان تمام وسایل مورد نیاز در آن توجه کرد. به طور کلی ما در اتاق نشیمن، تلویزیون تماشا می‌کنیم، دوستان را سرگرم می‌کنیم، گفتگو می‌کنیم و زمانی را صرف مطالعه در آنها می‌کنیم. گاهی اوقات از این اتاق به عنوان دفاتر خانگی ، اتاق بازی برای بچه‌ها یا حتی اتاق غذاخوری نیز استفاده می‌شود. با همه این ملاحظات، تصمیم گیری در مورد بهترین چیدمان اتاق نشیمن می‌تواند دشوار باشد، بهترین روش برای تعیین دکوراسیون اتاق نشیمن، فکر کردن در مورد احساسی است که می‌خواهید به فضا منتقل شود علاوه بر این باید به نحوه گذراندن زمان در این فضا نیز توجه کنید، تمرکز روی این دو نکته، برای شروع چیدمان راهنمای مناسبی است.
برای اینکه 10 چیدمان مختلف مبل راحتی در اتاق نشیمن مستطیل شکل را به شما نشان دهم، یک پلان از مدل اتاق و طرحی که شامل مبلمان و وسایل مختلفی است که همه ما می‌شناسیم، ترسیم می‌کنم.
در ابتدا، فرض کنید یک اتاق مستطیل شکل طولانی داریم که یک شومینه در مرکز، پنجره‌ها در جلو، و در ورودی در سمت عقب قرار گرفته است.
این یک فضای کاملا مناسب و کافی برای چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل شکل است، اما بدون چالش نیست. در هر چیدمان، من سعی کرده ام محل قرار گیری تلویزیون را در نظر بگیرم (چون، درواقع، برای اکثر ما اولویت در اتاق نشیمن قرار گرفتن تلویزیون است) سپس یک ویترین، مسیرهای تردد و تفکیک فضا با فرش و لوازم جانبی را مورد توجه قرار دادم.
در خانه شما ممکن است اتاق نشیمن امکان چیدمان متنوع را نداشته باشد، این که هر چه یک اتاق کوچکتر (یا دارای شکل عجیب تر) باشد، امکان در نظر گرفتن چیدمان متنوع در فضا کمتر است یک حقیقت غم انگیز اما انکار ناپذیر است.
 مثلا یک اتاق نشیمن/پذیرایی مستطیل شکل با دو دیوار کوتاه، وجود رادیاتورها روی دیوار بلند و چندین پنجره روی دیوارهای مختلف، واقعاً فضایی برای چیدمان مبل راحتی باقی نمی گذارد. بنابراین باید به چیدمان خاصی فکر کنید که متناسب با این فضا هستند، البته شما می‌توانید از چند ایده زیر الهام بگیرید تا ببینید چگونه می‌توانید به روش‌های مختلف در دکوراسیون خانه خود تجدید نظر کنید.

1. رسمی و متعادل


چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل شکل به سبک رسمی و متعادل احتمالاً همان دکوراسیونی است که بسیاری از ما هنگام در نظر گرفتن یک اتاق نشیمن "رسمی" به آن فکر می‌کنیم: دو مبل کوچک روبروی یکدیگر، یک میز جلومبلی بین آنها. قرار گرفتن مبلمان در دو طرف شومینه موجب صرفه جویی در فضا می‌شود و قرار گرفتن تلویزیون در دیوار بلند روبرو موجب می‌شود به راحتی از هر دو مبل قابل مشاهده باشد.

2. فصلی و متعادل


چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل شکل به سبک فصلی و متعادل مانند دکوراسیون قبلی است، اما فقط کمی خلوت تر است. در این سبک، دو مبل تک نفره راحتی روبروی مبل سه نفره راحتی گزینه‌ای برای نشستن متفاوت ارائه می‌دهند و تلویزیون در یک طرف شومینه قرار می‌گیرد، تا احتمال اینکه از تمام مبل‌ها دید مناسبی برای آن وجود داشته باشد، بیشتر می‌شود. همچنین برای انجام کارهای موقتی می‌توان یک میز تحریر کوچک در گوشه اتاق قرار داد.

3. چیدمان چند صندلی همه کاره کنار مبل راحتی در پذیرایی مستطیل شکل


چیدمان مبل راحتی سه نفره کنار دیوار کوتاه تر در اتاق پذیرایی یا نشیمن مستطیل شکل فضای بیشتری را برای چیدمان سایر وسایل در اختیار شما قرار می‌دهد. به این ترتیب، می‌توان مبل بزرگتر را مستقیماً رو به تلویزیون قرار داد و دو مبل راحتی تک نفره در دو طرف آن چید. میز های جلومبلی را می‌توان در جاهایی که لازم است جابه جا کرد، و یک میز قهوه بزرگ نیز در طرف دیگر اتاق گذاشت تا به محلی برای دورهمی یا عصرانه تبدیل شود. این قطعاً یک اتاق نشیمن یا پذیرایی مناسب برای استقبال از دوستانتان در شب های تعطیلات است.

4. مینیمالیسیتی و راحت


هنگامی که راحتی و مینیمالیست بودن هر دو در اولویت دکوراسیون شما باشند، بهتر است مبل راحتی کوچکتری را برای چیدمان در پذیرایی مستطیل شکل در نظر بگیرید اما آن را با دقت انتخاب کنید. مبل های چند تکه و مبل های راحتی چند نفره و حتی مبل شزلون گزینه های مناسبی هستند که موجب می‌شوند همه افراد در این فضا احساس راحتی کنند.

5. چیدمان مبل راحتی مناسب دورهمی


حسی عمیقاً صمیمانه در چیدمان مبل راحتی چند تکه و همسان به سبک دهه 70 وجود دارد، که آن را برای دورهمی مناسب می‌کند. در این سبک، فضای داخلی به نحوی در نظر گرفته می‌شود که تمرکز اصلی بر دور هم نشستن افراد و صربه جویی در فضای موجود باشد. برای متناسب کردن این فضا با دورهمی و مهمانی، یک میز بزرگ در گوشه و یک میز قهوه در طرف دیگر اضافه می‌کنیم که برای سرو همه میان وعده های مهمانی مناسب باشد.

6. تفکیک فضای کار و زندگی


نکته خوب در مورد مبل راحتی ال چند تکه این است که می‌تواند یک فضا را بدون پرتی به چند بخش تقسیم کند. مثلا اگر بخواهید فضای اتاق نشیمن را به دو قسمت کار و زندگی تقسیم کنید، می‌توانید  مبل ال را در یک طرف قرار دهید تا این فضا در اصل یک اتاق نشیمن باشد و در طرف دیگر، میز و صندلی بچینید تا یک دفتر کار کوچک را ایجاد کنید. فرش را نیز دقیقا جلوی مبل ال پهن کنید تا "اتاق نشیمن"، تکمیل شود.

7. چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل به سبک مدرن


وقتی به طراحی و چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل به سبک مدرن فکر می‌کنید، یک فضای دنج به ذهنتان می‌رسد که یک میز کوچک، همراه با دو مبل تک نفره راحتی دنج، امکان بازی های دورهمی یا مطالعه را فراهم می‌کند، در حالی که دو مبل بزرگتر رو به روی یکدیگر قرار می‌گرند تا فضای دنج دیگری را برای تماشای تلویزیون یا گفتگو ایجاد کنند.

8. خانوادگی و دوستانه


در سبک خانوادگی و دوستانه، بهترین انتخاب، یک مبل ال کامل است که کنج یکی از دیوارها قرار گرفته و در کنج دیگر نیز میز ناهارخوری و صندلی های اضافی چیده شده اند. این سبک چیدمان، فضا را برای اضافه کردن یک مبل شزلونج بزرگ نیز باقی می‌گذارد که برای مطالعه در نیمه دیگر اتاق کاملا مناسب است. اگر فرزند کوچکی دارید می‌توانید این منطقه را به محل بازی، محل نگهداری اسباب‌بازی‌ها یا قرار دادن تاب و سرسره کودک اختصاص دهید.

9. تفکیک ناهار خوری و نشیمن


بسیاری از ما به چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل شکل در کنار میز ناهارخوری نیاز داریم، اگر شرایط شما نیز به همین ترتیب است،می‌توانید با قرار دادن مبل در مرکز اتاق و پشت به میز ناهارخوری، دو فضای مجزا ایجاد کنید. پهن کردن فرش جلوی مبل نیز به این امر کمک می‌کند.
درست است که فضای نشیمن شما کوچک است، اما اگر مبلمان را جلوی پنجره بچینید و تلویزیون را در همان نزدیکی قرار دهید، می‌توانید به قسمت ناهارخوری نیز قفسه‌هایی برای کتاب‌ها اضافه کنید تا از میز در مواقع لازم به عنوان میز مطالعه نیز استفاده شود.

10. چیدمان مبل راحتی در کنار میز ناهار خوری 


چیدمان مبل راحتی در کنار میز ناهار خوری شبیه به مورد قبلی است اما کمی صمیمی تر و جادارتر است. برای چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل شکل به این سبک می‌توانید مبل را در زیر پنجره‌ها، یک میز ناهار خوری روبروی آنها، و یک تلویزیون در مرکز قرار دهید که از هر دو فضا قابل مشاهده باشد. بهتر است فرش را فقط زیر قسمت نشیمن قرار دهید و فضای زیر میز ناهار خوری را خالی بگذارید تا تمیز کردن آن راحت تر باشد.

بهترین روش خرید مبل راحتی


همانطور که در این مقاله توضیح دادیم برای چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مستطیل شکل می‌توانید از انواع مبل چند تکه، مبل شزلون، مبل تک نفره راحتی و مبلمان ال استفاده کنید. اگر به دنبال خرید هر یک از انواع مبلمان مناسب اتاق نشیمن یا پذیرایی هستید می‌توانید به سایت چوب مراجعه کرده و پس از مشاهده تصاویر انواع مختلف مبلمان راحتی، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. 
می‌توانید مطمئن باشید که خرید مبل از فروشگاه اینترنتی چوب بدون واسطه انجام می‌گیرد و قیمت انواع مبلمان راحتی کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه است.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}