چیدمان مبل استیل و سلطنتی در دکوراسیون خانه های ایرانی

سه شنبه, 12 اسفند 1399

مبل استیل و یا بهتر است بگوییم مبل سلطنتی یکی از انواع مبل است که بین مردم دارای طرفداران بسیار است. مبل استیل به محیط خانه شما فضایی باشکوه و بسیار مجلل می دهد. همان گونه که از اسم آن مشخص است این نوع مبل باید شما را به یاد شکوه و جلال پادشاهان سلطنتی بیاندازد.
باید توجه داشته باشید که خرید مبل استیل مناسب یک هنر بسیار مهم است و برای خرید آن باید به نکات مهمی توجه کنید. برای خرید مبل استیل یا سلطنتی توجه به زیبایی های ظاهری مبل به تنهایی کافی نیست.
شما باید عوامل خیلی زیادی را در خرید این نوع خاص از مبل مد نظر بگیرید. اگر به دنبال خرید مبل استیل یا سلطنتی هستید و می خواهید در دکوراسیون خانه خود تغییر ایجاد کنید، ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما تا انتهای این مقاله را بخوانید و پس از آنکه به سوالات شما پاسخ داده شد و همه نکات برای خرید و چیدمان این نوع مبل را یاد گرفتید، سپس اقدام به خرید این نوع از مبل کنید.

چگونه باید مبل استیل را در دکوراسیون منزل قرار دهیم؟

مبل استیل به دلیل ساختار ویژه ای که دارد، ساختاری مانند تاج و دسته های طراحی شده و منبت کاری شده یکی از ویژه ترین مبل ها به حساب میاید. مبل استیل در دکوراسیون منزل باعث می شود که فضا دارای جوی لوکس و لاکچری بشود. این نوع از مبل برای افرادی که به طراحی های کلاسیک و همزمان بسیار با شکوه علاقه دارند، انتخاب بسیار مناسبی به حساب میاید.
خرید مبل استیل تنها یک بخش از مراحل استفاده از این مبل است. شما باید بدانید مبل استیل راچگونه در دکوراسیون قرار دهید، از چه اکسسوری هایی برای طراحی دکوراسیون استفاده کنید تا نتیجه مطلوب را بگیرید و به زیبایی تمامی عناصر و اجزای دکوراسیون دیده شود.
از مبل استیل بیشتر در پذیرایی استفاده می شود و در سایر نقاط خانه استفاده ی خیلی خیلی کمتری دارد به گونه ای که می توانیم بگوییم اصلا استفاده نمی شود. از مبل استیل بیشتر اوقات در مراسم های رسمی و جدی استفاده می شود. این مبلمان باعث به وجود آمدن شرایط جوی جدی و خیلی رسمی می شوند. پس بهتر است از مبل استیل در این موارد استفاده کنید.
مبل استیل در دکوراسیون منزل های ایرانی به وفور دیده می شود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این مبلمان توسط افراد همیشه به درستی در دکوراسیون و طراحی منزل قرار نمی گیرند. از مبل استیل بهتر است در فضاهای بزرگ استفاده شود، چرا که این مبلمان به دلیل زیبایی ظاهری بسیار بالایی که دارند نیاز به فضا و محیط برای نشان دادن زیبایی خود دارند. و در مواردی که خانه کوچک است و دارای فضای محدود است، مبل استیل نمی تواند زیبایی خود را در معرض نمایش بگذارد و بسیاری از فضای محیط را اشغال می کند.

اصول اساسی برای چیدمان مبل استیل در دکوراسیون منزل

طراحی دکوراسیون توسط مبل استیل دارای اصول و قواعد خاصی می باشد. به دلیل اینکه این مبلمان دارای ابعاد بزرگ هستند و فضای زیادی را اشغال می کنند. به همین دلیل بهتر است به این اصول و قواعد دقت ویژه داشته باشید. در ادامه به این اصول و قواعد خواهیم پرداخت.
سعی کنید قبل از اقدام به خرید هر نوع از مبل استیل و یا مبل سلطنتی، همه این موارد را مدنطر خود قرار دهید و سپس اقدام به خرید و طراحی دکوراسیون با مبل استیل کنید. در واقع برای طراحی دکوراسیون همه مبل ها نیاز به دانستن نکات طراحی آنها داریم. مبل هایی مانند مبل چستر، مبل شزلونج و مبل کلاسیک نیز باید اطلاعات کافی در ارتباط با آنها داشته باشیم.

1.اندازه گیری اتاقی که قرار است مبل استیل در آن قرار داده شود

مبل استیل جزو دسته مبل های بزرگ و حجیم است. تعداد نفرات مبل استیل از تعداد نفرات همه مبل ها بیشتر است و خب بدیهی است که جای بیشتری را نسبت به سایر مبلها اشغال می کنند. مبل استیل در دو ست نفرات ساخته می شوند، مبل های استیل ۷ نفره و ۹ نفره. پس شما باید قبل از خرید مبل استیل، ابعاد اتاق پذیرایی خود را اندازه گیری کنید و بدانید که آیا می توانید این مبل را در اتاق پذیرایی خود جای دهید یا خیر. زیرا همانطور که اشاره کردیم مبل استیل را نباید در فضاهای محدود قرار دهید.

2. مشخص کردن نقطه کانونی برای قرار دادن مبل استیل در دکوراسیون

دومین مرحله برای قرار دادن مبل استیل در دکوراسیون این است که نقطه کانونی را در منزل خود مشخص کنید. باید یک نقطه از خانه را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید. برای مثال بخشی از خانه مانند پنجره ای که دارای ویو زیبا است، تلویزیون، شومینه و یا حتی بخشی که نور وارد محیط خانه می شود. برای مثال بهتر است اگر نقطه کانونی که در نظر دارید، تلویزیون است، فاصله آن تا جایی که قرار است مبل استیل را قرار دهید حداقل سه برابر اندازه صفحه تلویزیون باشد.
این امر باعث می شود به چشم های شما آسیبی وارد نشود و سلامت آنها در خطر نیفتد. استفاده از یک فضای خصوصی باعث می شود شما جمع خانوادگی یا دوستانه ای داشته باشید که دور از تمامی هیاهوها و اتفاقات دیگر دور دوستان خود جمع شوید و محیط صمیمی و دوستانه ای را داشته باشید.

3.بهتر است نقشه دکوراسیون را بر روی کاغذ بکشید

زمانی که تصمیم گرفتید دکوراسیون منزل خود را چگونه با استفاده از مبل استیل طراحی کنید، پس از آن بهتر است نقشه دکوراسیون را بر روی کاغذ بکشید. این امر به شما کمک میکند تا بر روی کاغذ آنچه دیزاین کرده اید را ببینید و به بهترین شکل ممکن تصویرسازی کنید و آن را بر روی دکوراسیون پیاده کنید.
نکته دیگر در رابطه با کشیدن دکوراسیون بر روی کاغذ این است که از جابجایی های احتمالی و فرضی جلوگیری می کند و اگر فکر کنید قسمتی از دکوراسیون به خوبی طراحی نشده است می توانید آن را تغییر دهید بدون اینکه نیاز باشد انرژی زیادی صرف مبلمان و اکسسوری های واقعی کنید. این مبلمان بر روی کاغذ طراحی و کشیده می شوند و هر جا که نیاز به تغییر بود، کافیست از پاک کن و مداد استفاده شود. برای کشیدن نقشه دکوراسیون باید به همه اجزا منزل دقت کنید و آنها را در نقشه بکشید.
همه جزییات نیاز به حضور در نقشه را دارند. این جزییات شامل، محل قرار گیری تمامی سیستم های برقی، شومینه و یا رادیاتور و یا حتی بخاری های برقیی و گازی می باشد. سپس مبل استیل را با اندازه هایی که مد نظر قرار داده اید، ست و هماهنگ می کنید و بررسی می کنید که آیا می شود از آنها در این قسمت از خانه استفاده کرد یا خیر.

 

چیدمان مبل استیل و سلطنتی در دکوراسیون خانه های ایرانی

 

4.اولویت ها را رعایت کنید

در این مرحله باید به اولویت ها توجه ویژه داشته باشید. برای مثال در چیدمان مبل استیل بهتر است ابتدا برای مبل استیل سه نفره به دنبال جا باشیم و پس از اینکه جای آن را در دکوراسیون فیکس کردیم، اقدام به چیدن و قرار دادن بقیه مبل های استیل کنیم.
باید توجه داشت که مبل سه نفره به فضای بیشتری نیاز دارد و با توجه به آن مهم است که اول آن را در دکوراسیون قرار دهیم. بعد از آن هر قسمت از مبل را می توانیم در قسمت های دیگر قرار دهیم.

5. انتخاب بهترین نوع فرش برای ست کردن با مبل استیل یا سلطنتی

مرحله پنجم که مرحله مهمی به حساب میاید، مرحله انتخاب بهترین دکوراسیون و اشیا و اکسسوری هاییست که نیاز است در دکوراسیون قرار بگیرد و هدف ما استفاده از بهترین نوع آن است. انتخاب فرش مناسب نیز می تواند در این راستا بسیار نقش مهمی داشته باشد.
در ایام قدیم افراد مایل به استفاده از فرشی بودند که تمامی نقاط اتاق پذیرایی و یا اتاق های خواب را بپوشاند. امروزه اما ما برای انتخاب فرش مناسب دست به انتخاب فرشی میزنیم که بتواند تنها قسمت های مورد نیاز از زمین را بپوشاند. پایه های میل استیل بر روی آن قرار نگیرد و همه اکسسوری ها در جایگاه مناسب خود قرار بگیرند بدون اینکه قسمت هایی از فرش را بپوشانند.

6. انتخاب رنگ مناسب برای مبل استیل (مبل سلطنتی)

یکی از نکات بسیار مهم در ارتباط با خرید مبل استیل این است که برای طراحی دکوراسیون از چه رنگی باید استفاده کنیم. بیشتر مردم زمانی که اسم مبل استیل به میان میاید، به رنگ طلایی فکر می کنند. رنگ طلایی برای بسیاری از افراد یادآور مبل استیل می باشد که در تالارها و مراسم مجلل از آن استفاده می کنند.
بهتر است برای اینکه دکوراسیون مطلوبی داشته باشید رنگ پارچه مبل استیل را با رنگ دکوراسیون ست کنید. از اشیا و اکسسوری هایی برای دیزاین استفاده کنید که با رنگ مبل ست باشد و یا هماهنگی بسیار داشته باشند.
باید توجه داشته باشید که برای مچ کردن و هماهنگی رنگ ها با هم حتما نیازی به این نیست که رنگ ها را تکرار کنید. باید رنگ وسایل دکوراسیون به یکدیگر بیاید و در واقع برای هماهنگی بیشتر استفاده شود. تکرار رنگ ها در دکوراسیون خانه باعث می شود که زیبایی دکوراسیون از بین برود و فضا را خسته کننده و بدون جذابیت های بصری می کند.
می توانید برای انتخاب رنگ ها از انواع رنگ های متضاد استفاده کنید. این رنگ ها باعث می شوند اکسسوری های مورد استفاده در دکوراسیون بیشتر به نظر بیایند. بهتر است برای هماهنگ کردن و تطبیق دادن رنگ ها بین رنگ مبل استیل و سایر اکسسوری ها و فرش خیلی تضاد رنگی وجود نداشته باشد. می توانید از فرش هایی استفاده کنید که برای دکوراسیون های با سبک مختلف نیز قابل استفاده باشد. معمولا مبل های با رنگ ملایم و لایت این ویژگی را دارند و می توانید از آنها استفاده بسیار کنید.

7.انواع دکوراسیون مبل استیل

در این بخش به روش های دکوراسیون مبل استیل می پردازیم. یکی از مسائلی که افراد را در خرید مبل استیل دچار مشکل می کند این است که مبل استیل داری پشتی بلند می باشد و بسیار حجیم و جاگیر است. برای اینکه بتوانید از مبل استیل در دکوراسیون منزل به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، به شما پیشنهاد می کنیم به نکات زیر توجه داشته باشید.

● بهتر است زمانی که می خواهید مبل ها را بچینید بین آنها فاصله زیادی قرار ندهید. همه مبل های استیل را حول یک محور دایره مانند و مدور بچینید. بهتر است فاصله بین مبل ها بیش تر از دو متر با یکدیگر نباشد تا زیبایی آنها در دکوراسیون حفظ شود.
● مبل ها را به دیوار نچسبانید. بهتر است بین مبل استیل و دیوار فاصله وجود داشته باشد. این باعث می شود که زیبایی و حجیم بودن مبل بیشتر مشخص شود و دکوراسیون منزل شما دیدنی تر به نظر بیاید.
● بهتر است مبل های با نفرات بیشتر را روبروی هم قرار دهید. مبل های دو نفره و سه نفره را روبروی هم قرار دهید تا نمای آنها بیشتر شود. اگر مبل استیل دونفره و سه نفره را در کنار هم بچینید باعث می شود فضای بسیار زیادی از شما اشغال شود و همچنین باعث می شود زیبایی مبل و دکوراسیون شما به طور کل از بین برود.
● اگر می خواهید در کنار مبل استیل از میز ناهار خوری استفاده کنید باید به شما بگوییم که کنار هم قرار دادن میز ناهار خوری و مبل استیل خیلی چهره جذابی به همراه نخواهد داشت و تنها در یک حالت است که می توانید از آن استفاده کنید و آن زمانی است که از مبل استیل دو نفره و یا سه نفره به عنوان یک پارتیشن استفاده کنید و فضا را جداسازی کنید. در این حالت استفاده از میز ناهار خوری در کنار مبل استیل بلامانع می شود و نه تنها باعث زشت شدن دکوراسیون نمی شود، بلکه به آن زیبایی دو چندان نیز می بخشد.
● بهتر است از شلوغ کردن محیط و دکوراسیون توسط اکسسوری های مختلف جدا بپرهیزید. با این کار شما زیبایی جز به جز عناصر دکوراسیون را از بین میبرید و باعث می شوید هر کدام از آنها نتوانند زیبایی خود را به اندازه ای که باید، در معرض نمایش بگذارند.

برچسب ها:
مبل استیل

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}