چیدمان دکوراسیون اسکاندیناوی با استفاده از مبل فانتزی تک نفره طوسی

چهارشنبه, 30 تیر 1400

مبل فانتزی تک نفره طوسی، یکی از انواع مبلمانی است که زیبایی بی نظیری را به دکوراسیون شما خواهد بخشید. ممکن است بیشتر افراد به ست های کامل مبلمان توجه بیشتری داشته باشند، اما نباید از انواع مبل های تک نفره با رنگ های گوناگونی غافل شد. امروزه، برخی از دکوراسیون ها وجود دارند که بسیار خاص هستند و شاید برخی از افراد، فضای داخلی این دکوراسیون ها را نپسندند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا کاربرد مبل فانتزی را در کوراسیونی خاص را بیشتر بررسی کنیم.

تاریخچه ای از دکوراسیون اسکاندیناوی

شاید برای برخی از خوانندگان این مقاله، اسم این دکوراسیون جدید بوده و کمتر به گوش آنها خورده باشد. اما اگر شما یکی از طرفداران پروپاقرص مقاله های طراحی دکوراسیون داخلی باشید، نام این دکوراسیون را بارها و بارها شنیده اید. این دکوراسیون برای اولین با در قرن بیست طراحی شد. از این دکوراسیون به عنوان انقلابی در دکوراسیون های خانگی یاد می شود. این دکوراسیون از سال 1950 به شکل گسترده ای جنبه عمومی یافت. ازجمله کشورهایی که این دکوراسیون در آنها رواج دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانمارک
  • فنلاند
  • ایسلند

دانمارک، طراح دکوراسیون اسکاندیناوی

طراح این دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد، یک فرد دانمارکی است. این فرد در سال 1914 این دکوراسیون را طراحی کرد. وی صاحب شرکت تزییناتی بود که کارهای هنری بسیاری انجام می داد. این شرکت مجله ای به اسم سبک هنری واقعی را تولید کرد. گسترش این مجله موجب شد صنایع دستی کشور دانمارک گسترده تر شده و بهتر معرفی شوند و مسیر رشد و پیشرفت این دکوراسیون هموار شده و موجب گسترش هنر نو شد. باید اشاره کرد که این دکوراسیون بعد از پایان جنگ جهانی، گسترش شگفت انگیزی داشت.

استقبال مردم از سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

از اوایل دهه پنجاه تا دهه هفتاد میلادی را می توان اوج استقبال و شکوفایی این دکوراسیون دانست. در آن زمان هر وسیله ای که با این سبک ساخته و تولید می شد، به شدت مورد استقبال مردم قرار می گرفت. در این عصر، تمام جوایز جشنواره های انتخاب دکوراسیون برتر به این سبک تعلق می گرفت. باید اشاره کرد که وسایل زیادی از جمله تلفن همراه با ایده از این سبک ساخته شد. در این دوره بسیاری از جشنواره های مد با ایده از این دکوراسیون برپا می شدند.

لطافت، مبنای طراحی دکوراسیون اسکاندیناوی

همان طور که در بالا اشاره شد، در دهه پنجاه تا هفتاد میلادی جشنواره های گوناگونی برای معرفی این دکوراسیون برپا شد. موفقیت این دکوراسیون ها بیشتر از حد انتظار بود. شاید دلیل این استقبال گسترده طراحی زیبا و برپایه لطافت این دکوراسیون بود. این دکوراسیون برای تلطیف بیشتر روح انسان ساخته شد. در این دکوراسیون، سیاست های نژادی انسان حضور پر رنگی داشت. از جمله مزیت های این دکوراسیون داشتن ویژگی های کاربردی است که آن را فراتر از یک دکوراسیون معمولی کرده است. همچنین باید اشاره کرد که افسانه ها در طراحی این دکوراسیون جای ویژه ای داشتند.

سرما و راحتی، دو ویژگی جذاب دکوراسیون اسکاندیناوی

طراحان این دکوراسیون، راحتی چیدمان و فضای این دکوراسیون را در اولویت قرار داده اند. شاید به همین دلیل است که این سبک به شدت مورد استقبال مردم قرار گرقت. همچنین استفاده از انواع رنگ های سرد در این دکوراسیون بسیار مرسوم است. کشورهایی که مبدع این دکوراسیون بوده اند، دارای آب وهوای بسیار سردی هستند. کشورهای حوزه اسکاندیناوی، معمولا در اکثر مواقع سال، دارای آب و هوای برفی و برودت هوا هستند. شاید به همین دلیل است که طراحان دانمارکی این دکوراسیون، از این دو عنصر در دکوراسیون خود استفاده زیادی کرده اند.

انواع پارچه های رو مبلی مورد استفاده در سبک اسکاندیناوی

در این دکوراسیون همانند سایر دکوراسیون ها از انواع پارچه ها و رو مبلی ها استفاده می شود. همان طور که در بالا اشاره شد، این پارچه ها اغلب دارای رنگ های سرد هستند تا با فضای کلی دکوراسیون همخوانی داشته باشند. همان طور که در بالا اشاره شد، در این سبک لطافت اشیا از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل اغلب برای رو مبلی ها از پارچه های بسیار لطیف استفاده می شود. از انواع این پارچه ها که بر روی مبل فانتزی تک نفره طوسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساتن
  • نخی
  • مخمل

استفاده از انواع گیاهان در سبک اسکاندیناوی در کنار مبل فانتزی تک نفره طوسی

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دکوراسیون، استفاده از انواع گیاهان در فضای آن است. امروزه و با توجه به پر مشغله بودن افراد، آنها کمتر فرصت دارند تا به طبیعت رفته و از آن لذت برند. با استفاده از این سبک می توانید طبیعت را به منزل خود بیاورید. در این سبک، استفاده از گلدان های طبیعی بسیار مرسوم بوده و البته باید اشاره کرد که چینش این گلدان ها باید با استفاده از اصول و نظم خاصی صورت گیرد. استفاده از گلدلن، می تواند دو عنصر راحتی و لطافت را به دکوراسیون شما هدیه دهد.

چیدمان دکوراسیون اسکاندیناوی با استفاده از مبل فانتزی تک نفره طوسی

آشنایی با انواع مبلمان فانتزی تک نفره طوسی

مبل فانتزی تک نفره طوسی، یکی از انواع وسایلی هستند که استفاده از آنها در دکوراسیون، جذابیت فضای دکوراسیون شما را افزایش می دهد. علاوه بر اتاق پذیرایی، شما می توانید از این مبلمان در سایر مناطق خانه و یا حتی محل کار نیز استفاده کنید. اگر شما مقاله "مبل تک نفره فانتزی را با چه سبک مبلمانی ست کنیم؟" را خوانده و یا بررسی کرده باشد، با انواع ویژگی های این مبلمان آشنا شده اید. این مبلمان در سبک هایی که در زیر به آنها اشاره می کنیم تولید می شوند:

  • راحتی
  • اسپرت
  • کلاسیک

مبل فانتزی تک نفره طوسی و چوب مورد استفاده در تولید آنها

این مبلمان همانند سایر مبل های موجود در بازار، از انواع چوب های طبیعی ساخته شده اند. باید عنوان کرد که جنس چوب، تاثیر ویژه ای در استحکام و دوام مبلمان دارد. یکی از انواع این چوب ها، چوب روسی است. این چوب به ندرت دچار خوردگی و یا فرسایش شده و دارای استحکام زیادی است. همچنین سنباده خوری خوب، یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این مبلمان است. بسیاری از مبلمانی که امروزه در منازل وجود دارند، از این نوع چوب ساخته شده اند.

استفاده از مبل فانتزی تک نفره طوسی در کنار کف پوش چوبی

یکی از ویژگی های دکوراسیون اسکاندیناوی، استفاده از انواع کف پوش های چوبی است. همان طور که در بالا اشاره کردیم، رنگ مبلمان در این دکوراسیون ها، سرد است. پس بهتر است برای جلوگیری از یکنواختی فضا از کف پوش های چوبی با رنگ روشن استفاده کنید. این کف پوش ها معمولا از چوب درخت بلوط ساخته شده اند. با استفاده از این کف پوش ها زیبایی بصری دکوراسیون شما دوچندان خواهد شد.

استفاده از کوسن بر روی مبل فانتزی تک نفره طوسی

استفاده از انواع کوسن ها، موجب می شود که زیبایی مبلمان شما دو چندان شود. شما می توانید بر روی مبلمان تک نفره نیز همانند انواع ست های کامل مبلمان از کوسن استفاده کنید. شما می توانید از کوسن هایی با رنگ سفید بر روی مبلمان تک نفره طوسی رنگ استفاده کنید. البته اگر می خواهید که فضا را کمی عوض کنید و از رنگ های سرد کمتری استفاده کنید، می توانید کوسن ها را با رنگ روشن تری انتخاب کنید. کوسن های مربع شکل، بهترین انتخاب برای مبلمان تک نفره هستند.

استفاده از انواع میزجلو مبلی عثمانی برای مبل فانتزی تک نفره طوسی

استفاده از انواع جلو میزی عثمانی، در منازل ایرانیان مرسوم شده است. این میزها، کاملا از چوب طبیعی ساخته شده اند. این میزها در اندازه و شکل های متنوعی در بازار یافت خواهند شد. این میز ها همانند فضای دکوراسیون اسکاندیناوی، دارای لطافت و ظرافت بسیاری هستند. باید اشاره کرد که پایه های این میز ها نیز چوبی است که دارای استحکام بسیار زیادی است. این میز ها هم در طرح های سنتی و هم با طرح های لوکس یافت می شوند. داشتن قفسه، یکی از ویژگی های کاربردی این میز ها است.

استفاده از نور طبیعی زیاد برای جلوه بصری بهتر مبل فانتزی تک نفره طوسی

استفاده از نور و نور پردازی مناسب، موجب می شود که وسایل موجود در هر دکوراسیونی از جمله مبل فانتزی تک نفره طوسی، زیباتر و طبیعی تر جلوه داده شوند. اگر در اتاق نشیمن و یا سالن پذیرایی، پنجره های بزرگی داشته باشید، می توانید از نور طبیعی خورشید به جای استفاده از لامپ های مصنوعی استفاده کنید. حضور گلدان های طبیعی در کنار نور زیبای خورشید، موجب می شود که مبل تک نفره شما زیباتر جلوه کند. همچنین نور طبیعی موجب می شود که فضای اتاق شما بزرگ تر از حد واقعی نمایش داده شود.

استفاده از مبل فانتزی تک نفره طوسی به عنوان نقطه کانونی

شما می توانید مبل فانتزی تک نفره طوسی بشکه ای را به عنوان نقطه کانونی اتاق و دکوراسیون استفاده کنید. نقطه کانونی، وسیله ای است که بیننده در هنگام ورود به اتاق، تمام توجهش به سوی آن جلب می شود. در واقع با انتخاب یک نقطه کانونی مناسب، بیننده کلافه و سردرگم نشده و به راحتی می تواند خود را با فضای اطراف وفق دهد. شما می توانید مبل تک نفره فانتزی را بر حسب سلیقه در نقطه ای مناسب مثلا در کنار شومینه قرار دهید تا زیبایی انتخاب آن به عنوان نقطه کانونی بیشتر شود.

جمع بندی

امروزه استفاده از دکوراسیون اسکاندیناوی در انواع منازل چه بزرگ و چه کوچک رواج یافته است و مردم استقبال خوبی از این سبک داشته اند. استفاده از مبل فانتزی تک نفره طوسی نیز بر جذابیت این دکوراسیون می افزاید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که از این دکوراسیون و مبل تک نفره در منزل خود استفاده کنید. شما می توانید برای خرید انواع مبل تک نفره به فروشگاه های اینترنتی مبلمان مراجعه کنید. در شرایط شیوع ویروس کرونا، استفاده از خرید های اینترنتی، راهی آسان و کارگشاست که می تواند سلامت شما را تضمین کند.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}