چگونه پارچه مبل راحتی را تمیز کنیم؟

چهارشنبه, 15 بهمن 1399

تمیز کردن پارچه مبل راحتی یکی از دغدغه های خانواده ها علی الخصوص خانواده های پر جمعیت به حساب میاید. بسیار پیش آمده است که کمی بی حواسی و بی احتیاطی باعث شده است بر رو مبل لکه هایی ایجاد شود و زیبایی مبل راحتی را از بین ببرد.
انواع لکه هایی مانند لکه نوشیدنی ها، لکه آدامس، انواع وسایل آرایشی و غیره که هر کدام با روش خاصی از بین میروند و ما در این مقاله این روش ها را برای شما به طور کامل توضیح داده ایم.

از بین بردن لکه پارچه مبل راحتی با جوش شیرین

بهتر است قبل از استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن مبل خود ابتدا کمی از محلول را بر گوشه ای از مبل بریزید و آن را امتحان کنید سپس آن را به قسمت های دیگر مبل بزنید.
مواد مورد نیاز:

• پارچه کتان
• آب
• پارچه بدون پرز
• جاروبرقی
• صابون مایع
• جوش شیرین
• برس نرم

برای تمیز کردن پارچه مبل راحتی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

• در ابتدا باید مبل را جارو کنید تا تمامی پرزها و گرد و غبار هایی که بر رو آن قرار گرفته کاملا از بین برود
• سپس تمامی سطح پارچه مبل راحتی را با استفاده از یک برس نرم، برس بکشید تا تمامی موهای چسبیده به آن پاک شود.
• جوش شیرین را به همه قسمت های مبل بزنید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه منتظر بمانید.
• تمامی جوش شیرین ها را با استفاده از جارو برقی جارو کنید تا بتوانید تغییری که مبل شما داشته است را مشاهده کنید.
• با استفاده از صابون مایع محلول در آب به نسبت ۲ الی ۳ قطره در ۴ لیوان کوچک آب، محلول درست کنید.
• در این مرحله با استفاده از پارچه کتان و محلول باید لکه های مبل را پاک کنید
• پارچه کتان را در محلولی که درست کرده اید فرو ببرید و آب اضافی پارچه را بگیرید.
• با استفاده از حرکات مدور به دور لکه ها پارچه کتان را بر رو آنها بکشید و سپس با پارچه خشک بر روی لکه ها بکشید.
• پارچه بدون پرز را داخل محلول فرو ببرید و بر روی مبل بکشید. توجه کنید پارچه خیلی مرطوب نباشد که مبل را خیس کند و تنها کافیست پارچه به اندازه کمی مرطوب باشد.
• بگذارید پارچه مبل راحتی خشک شود تا تاثیرات استفاده از محلول و تمیز شدن را بر روی آن ببینید.

چگونه لکه آدامس را از روی پارچه مبل راحتی پاک کنیم؟

بعضی از لکه هستند که روش پاک کردن آنها متفاوت با لکه های دیگر است از جمله این لکه ها میتوان به لکه آدامس بر روی پارچه مبل راحتی اشاره کرد.
لکه آدامس یکی از لکه های خیلی سخت برای زدودن است. لکه آدامس هر آنچه با آن در ارتباط باشد را به خود جذب می کند و ظاهر مبل شما را کاملا نامطلوب و زشت می کند. همچنین اینکه پاک کردن لکه آدامس شاید کار سختی به نظر بیاید ولی در واقع این چنین نیست و میتوانید به راحتی آن را از روی پارچه مبل راحتی خود پاک کنید.
برای پاک کردن لکه آدامس به چند تکه یخ، چاقو کره بری، پارچه تمیز، حوله های کاغذی نیاز دارید. سپس می توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

• یک قطعه یخ را بردارید و درون پارچه تمیزی قرار دهید.
• پارچه حاوی یخ را بر روی لکه قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید تا آدامس سفت شود و ظاهر محکمی به خود بگیرد.
• زمانی که آدامس ظاهر سفتی به خود گرفت یخ را از روی آن بردارید و توسط چاقو کره بری آدامس را از روی پارچه مبل راحتی جدا کنید.(توجه کنید که باید حتما از چاقویی با نوک کند استفاده کنید که به پارچه مبل آسیب نزند)
• پارچه سفید و تمیزی را به محلول های تمیز کننده آغشته کنید و بر روی لکه به حالت دورانی بکشید.
• با استفاده از پارچه تمیز دیگری که خشک است آن را بر روی مبل بکشید تا کامل مبل خشک گردد.
توجه داشته باشید که نیازی به زیاد فشار دادن چاقو بر روی مبل نیست چرا که اگر آدامس به خوبی سفت شده باشد و منجمد گردیده باشد، با چندین حرکت ساده و سطحی از روی پارچه مبل راحتی جدا می گردد.
همچنین گاهی ممکن است مقداری از اضافه آدامس بر روی مبل باقی مانده باشد که میتوانید با استفاده از نوارهای چسب پهن، آنها را از روی مبل جدا کنید.

چگونه لکه جوهر را از روی پارچه مبل راحتی از بین ببریم؟

لکه جوهر بر روی پارچه مبل راحتی باعث بسیار زشت به نظر رسیدن مبل منزل شما می شود. این لکه در خانه هایی که دارای بچه کوچک هستند بسیار دیده می شود. از مبل و میز گرفته تا صندلی ها و وسایل خانه، توسط کودکان نقاشی می شود و جوهر خودکار بر روی آن می ماند.
برای پاک کردن لکه جوهر از روی پارچه مبل راحتی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.
در ابتدا سعی کنید اصلا به لکه جوهر دست نزنید چرا که لکه جوهر به سرعت می تواند قسمت های دیگر مبل را تحت تاثیر قرار دهد و به قسمت های دیگر نفوذ کند و پاک کردن آن سخت تر می شود.
بهتر است بلافاصله پس از اینکه مبل به جوهر آلوده شد، اقدام به تمیز کردن آن کنید زیرا هر چقدر این لکه بیشتر بر رو مبل بماند، سخت تر پاک می شود.

• یک دستمال تمیز را به الکل آغشته کنید و به بخشی از مبل که زیاد در معرض دید نیست بکشید تا ببینید بر روی رنگ و پارچه مبل تغییری ایجاد می کند یا خیر.
• اگر مشکلی برای مبل پیش نیامد آن را بر روی لکه امتحان کنید.
• دستمال الکلی را به صورت ضربه ای و موقت بر روی لکه بزنید و زیاد آن را فشار ندهید.
• از یک دستمال خشک و یا حوله استفاده کنید و الکل موجود بر روی مبل را خشک نمایید.
خواهید دید که اثری از لکه جوهر بر روی مبل راحتی باقی نخواهد ماند.

 

چگونه پارچه مبل راحتی را تمیز کنیم؟

 

چگونه لکه سیگار و رد سوختگی را از روی پارچه مبل راحتی از بین ببریم؟

افرادی که در خانه سیگار می کشند گاهی ممکن است خاکستر سیگار خود را سهوا بر روی پارچه مبل راحتی بریزند. همچنین سوختگی و رد سیگار ممکن است بر روی مبل ریخته شود و اتفاق بسیار ناخوشایندی باشد. با راهکارهای زیر می توانید تا حدی این اثرات را از بین ببرید.

• یک برس نرم پیدا کنید که با آن بتوان سوختگی های روی مبل را کنار زد
• از قسمت پایینی یا پشتی مبل که در دید قرار ندارد قسمت کوچکی به اندازه قسمت سوختگی جدا کنید.
• در داخل قسمت سوخته شده کمی چسب قوی بریزید و آن قسمت بریده شده را بر روی قسمت سوخته شده قرار دهید و آنها را بهم بچسبانید.
• سعی کنید لبه های آن را به طور کامل به مبل پیوند بزنید تا با گذشت زمان از مبل جدا نشود.

چگونه لکه لاک را از روی پارچه مبل راحتی از بین ببریم؟

برای پاک کردن لکه لاک از روی پارچه مبل راحتی بهترین روش استفاده از پدهای لاک پاک کن است. پاک کننده های لاک در دو دسته قرار دارند پاک کننده های لاک با استون و بدون استون، که بهتر است برای تمیز کردن مبل از نوع بدون استون آن استفاده کنید که خطر آسیب به بافت مبل را به صورت کامل از بین ببرد.
برای پاک کردن لکه لاک از روی پارچه مبل راحتی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

• لاک پاک کن بدون استون را بر روی لکه لاک به صورت ضربه ای قرار دهید.
• آنقدر آن را روی لکه بکشید تا لکه کمرنگ شود.
• با استفاده از یک پارچه سفید و تمیز و کمی مرطوب، بقایای لکه و لاک پاک کن را از روی مبل به طور کامل پاک کنید.

چگونه لکه خون را از روی پارچه مبل راحتی پاک کنیم؟

برای پاک کردن لکه خون از روی پارچه مبل راحتی بهترین راه این می باشد که کمی نشاسته را در آب ترکیب کنید و آن را به خوبی هم بزنید تا موادی مانند خمیر به دست بیاید.
این خمیر را بر روی لکه خون قرار دهید و پس از اینکه خمیر خشک شد، آن را پاک کنید و با استفاده از برس جای آن را کامل پاک کنید.
بهتر است هر چه سریع تر برای پاک کردن لکه خون اقدام کنید. لکه خون هرچقدر بیشتر بر روی مبل بماند احتمال پاک شدنش کمتر می شود. پس در اولین و سریع ترین فرصت برای پاک کردن لکه خون اقدام کنید.
انواع خدماتی که میتوانید برای بازسازی و تعمیر پارچه مبل راحتی خود از آن استفاده کنید.
گاهی به دلیل لکه های بسیار و یا مشکلاتی که برای پارچه مبل راحتی پیش می آید، فکر میکنید دیگر نمیتوانید از مبل خود استفاده کنید و باید اقدام به خرید مبل جدید کنید. با توجه به افزایش زیاد قیمت های مبل و کاهش توان اقتصادی برای خرید آنها میتوانید از انواع روش های تعمیر مبلمان استفاده کنید و در هزینه هایتان صرفه جویی بسیار کنید.

تعویض پارچه مبلمان

اگر پارچه مبل شما دچار پارگی شده است و قسمت هایی از آن تارنما شده است و یا از مدل و طرح پارچه خود خسته شده اید، میتوانید از انواع پارچه ها استفاده کنید. پارچه های در رنگ و طرح متفاوت میتواند برای مبل شما استفاده شود و زیبایی بسیاری به آن ببخشد.

رویه کوبی پارچه مبل راحتی

گاهی ممکن است بدنه و اسکلت مبل ما به دلیل استفاده بسیار و یا طولانی شدن عمر استفاده از آن، ضعیف و فرسوده شود و ما هزینه ی مورد نیاز برای خرید مبل جدید را نداشته باشیم.
در این شرایط برای اینکه بخواهیم از مبل خود دوباره استفاده کنیم نیاز به رویه کوبی مبل داریم. رویه کوبی مبل شامل موارد مختلفی است که باعث می شود مبل شما ظاهر جدید و نو به خود بگیرد.
هزینه های رویه کوبی مبل بسیار متفاوت است و بستگی به خدماتی که دارد که برای مبل شما انجام می شود و جزییات آن هزینه رویه کوبی را مشخص می کند.
افراد بسیاری هستند که دوست ندارند مبل خود را با وجود تمامی مشکلات و آسیب هایی که دیده، تعویض کنند و به نوعی مبل منزلشان برایشان یادآور خاطراتی است که نمیخواهند به هیچ عنوان آنها دستخوش تغییر شوند. رویه کوبی مبل بهترین گزینه برای این افراد است.
رویه کوبی مبل به معنای تعویض پارچه مبل، اسفنج مبل، فنرهای مبل، تعویض فوم مبل و تشک ها و کوسن آن می باشد.
باید توجه داشته باشید که هرچقدر مبل شما فرسوده تر و دچار مشکلات بیشتری باشد هم هزینه های شما برای تعمیر آن بیشتر می شود و هم مدت زمان تعمیر آن بیشتر خواهد شد.

نکات کمکی برای بهتر تمیز کردن لکه و راحت تر از بین بردن آنها

در اینجا می خواهیم به صورت خلاصه مواردی که به شما در امر تمیز کردن لکه ها کمک میکنند را بگوییم تا برای تمیز کردن لکه های مبل خود با چالش کمتری مواجه شوید.
پارچه مبل راحتی خود را در فواصل زمانی نزدیک به هم جارو کنید و به تمیزی آن برسید. چرا که اگر روزی نیاز به از بین بردن لکه های آن داشتید، کارتان راحت تر باشد. رعایت نظافت و جارو کشیدن مبل باعث می شود که اگر مبلتان توسط مهمان و یا فرد دیگری لکه دار شد، به سرعت متوجه این موضوع شوید و آن لکه را کاملا از بین ببرید.
برای تمیز کردن پارچه مبل راحتی و یا هر نوع از مبلمان بهتر است از کمترین میزان صابون و مواد محلول برای تمیز کردن مبل استفاده کنید. در کل استفاده زیاد از مواد شوینده و تمیزکننده باعث فرسودگی بافت مبل می شود و عمر استفاده از آن را کاهش می دهد.
قبل از اقدام برای تمیز کردن و از بین بردن انواع لکه های پارچه مبل راحتی، بهتر است این روش را بر روی قسمتی از مبل که دیده نمی شود ابتدا امتحان کنید و سپس آن را بر روی لکه های اصلی قرار دهید تا اگر رنگ مبل را آسیب میزند دیگر بر روی لکه اصلی از آن استفاده نکنید.

برچسب ها:
پارچه مبل راحتی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}