چگونه مبل خوب را برای خرید انتخاب کنیم؟

يكشنبه, 12 بهمن 1399

مبل خوب چیست؟ چگونه باید مبل خوب بخریم؟ این سوالات ذهن شما را درگیر کرده است؟ میخواهید بدانید برای خرید مبل خوب به چه نکاتی باید توجه کنید؟ تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا هر آنچه نیاز است بدانید را به شما بگوییم.
ممکن است شما از آن دسته افراد باشید که برای خرید وسایل خانه و دکوراسیون منزل خود بسیار وسواس گونه عمل میکنند و دکوراسیون داخلی خانه، نحوه طراحی آن، ویژگی های اکسسوری های که میخواهند از آنها استفاده کنند برایشان بسیار مهم است، در این صورت باید به شما بگوییم که در خرید مبل خوب بسیار دقت داشته باشید.
خرید مبل مانند شمشیر دو لبه می ماند، اگر مبل خوب بخرید به هدفتان رسیده اید و مهم ترین عنصر دکوراسیون داخلی منزل خود را به بهترین شکل ممکن انتخاب کرده اید. اگر مبل مناسب انتخاب نکنید، هسته اصلی دکوراسیون داخلی خود را رو به فروپاشی برده اید.
برای خریدن مبل خوب شما دارای انتخاب های بسیاری هستید. امروزه به دلیل افزایش تعداد طراحان و تولیدکنندگان مبل در سراسر کشور، تنوع بسیار زیادی در بین محصولات وجود دارد که هرکدام میتواند با توجه به سلیقه شما انتخاب مناسبی باشد.

 

چگونه مبل خوب را برای خرید انتخاب کنیم؟

 

برای خرید مبل خوب باید چه کنیم؟

توجه داشته باشید که اگر با علم و شناخت کامل نسبت به انواع مبل و سلیقه خود برای خرید مبل اقدام کنید، قطعا نتیجه خرید شما مبل بسیار عالی با ویژگی های منحصر بفرد خواهد بود.
پس در قدم اول بدانید که از مبل خود میخواهید چه استفاده ای کنید؟ در واقع بدانید که توقعتان از یک مبل خوب چیست؟ برای خود لیستی از ویژگی های مهم مبل تهیه کنید و پس از آن تصمیم بگیرید کدام نوع مبل برای شما مناسب تر است. پس از کسب آگاهی نسبت به خواسته و سلیقه خود و دانش کافی نسبت به انواع مبل خوب دست به اندازه گیری بزنید!

اندازه گیری فضا و محیطی که مبل می خواهد در آن قرار بگیرد

مکان دقیقی که میخواهید مبل در آن قرار بگیرد را اندازه گیری کنید، بعد از آن به راحتی و با آسودگی میتوانید ابعاد مبل انتخابی خود را با ابعاد محیطی که میخواهید مبل را در آن قرار دهید، مقایسه کنید و تصمیم بگیرید که آیا آن مبل برای شما مناسب است یا خیر. در واقع با اندازه گیری ریسک خرید مبل نامناسب را بسیار کاهش می دهید.
باید برای اندازه گیری دقیق، درب های ورودی، راهرو، فضای خالی خانه و… را در نظر بگیرید. اندازه گیری به شما کمک میکند تا زمانی که در فروشگاه سرگرم خرید هستید، به دلیل فضای بزرگ فروشگاه و کوچک دیده شدن مبل ها، ابعاد اشتباهی برای خرید مبل در نظر نگیرید.
• به فضایی که قرار است مبل در آن قرار بگیرد توجه کنید. اگر مبل را میخواهید در یک نشیمن کوچک قرار دهید و یا سالن منزل شما کوچک است و یا میخواهید مبل را در راهرو باریک قرار دهید، باید از مبلی با طراحی بسیار ساده و پارچه بدون طرح استفاده کنید. انتخاب مبل سلطنتی که تاج های بلند دارد مناسب فضاهای کوچک با متراژ پایین نیست و باعث می شود فضا بسیار تنگ تر و کوچک تر به نظر بیاید و احساس راحتی را از شما می گیرد.
• اگر خانه شما کوچک است و فضای محدودی برای قرار دادن مبل دارید، بهتر است از مبل مدرن استفاده نمایید.
• به این توجه کنید که مبل را برای کدام قسمت از منزل خود میخواهید استفاده کنید. برای اتاق خواب؟ سالن پذیرایی؟ و یا حتی ممکن است مبل را برای دفتر و محل کار خود بخرید. اگر میخواهید برای پذیرایی منزل خود مبل خوب بخرید، باید ببینید می خواهید پذیرایی منزل شما فضای باشکوه و رسمی داشته باشد؟ غالبا ایرانیان مبل رسمی و سلطنتی را برای پذیرایی خود انتخاب میکنند تا بتوانند حس شکوه و جلال بیشتری را برای مهمانان خود فراهم آورند. اگر این چنین است بهترین گزینه برای شما خرید مبل استیل است.

برای خرید مبل خوب باید به سه نکته توجه ویژه داشته باشید

نکته اول: کلاف مبل

کلاف مبل یکی از مهم ترین بخش هاییست که برای خرید یک مبل خوب باید به آن دقت کنید. کیفیت کلاف در واقع می تواند ماندگاری، کارایی بالا و دوام مبل را گارانتی کند و شما بتوانید با خیال راحت مبل خوبی را تهیه کنید.
کلاف مبل به دو دسته تقسیم می شود، کلاف چوبی و کلاف استیل.
کلاف مبل به دلیل اینکه همیشه در ظاهر مبل دیده نمیشود، نحوه تشخیص مرغوب بودن یا نبودن آن بسیار دشوار است و افراد عادی متوجه آن نمی شوند. تنها افراد متخصص می توانند در رابطه با آن نظر بدهند و کیفیت آن را ارزیابی نمایند.
با توجه به کیفیت کلاف مبل میتوان تصمیم گرفت که این مبل را می توان تعمیر کرد و یا خیر. اگر تعمیر شود ماندگاری و کارایی دارد یا خیر.
بررسی کلاف انواع مبل متفاوت است. بررسی مبل استیل نسبت به بقیه مبل ها راحت تر می باشد. به دلیل اینکه بخش زیادی از مبل استیل از چوب تشکیل شده است و قابل دیدن است. نوع چوبی که در مبل به کار میرود بسیار مهم است و از مولفه های دارای اهمیت در خرید مبل خوب می باشد.
توجه خود را برای خرید مبل خوب به پایه و دسته مبل معطوف کنید. آیا این دو قسمت به خوبی به یکدیگر متصل شده اند؟مبلمانی که دارای کلاف نامناسب و ضعیف هستند با سرعت بسیار زیاد دچار شکستگی و ترک خوردگی در چوب خود می شوند. اتصالات مبل خوب برای خرید، نباید به هنگام جابجایی صدا بدهند و در زمان طولانی، شل شوند.
پایه ها باید به صورت متعادل بر رو زمین قرار بگیرند و به هنگام نشستن مبل خوب برای خرید نباید تکان بخورد.مبلمانی که دارای کلاف فلزی هستند نباید دارای نوک تیز و یا بیرون زدگی باشند چرا که باعث آسیب به بدن و لباس افراد می شوند. باید تمامی اتصالات مبل با کلاف فلزی به خوبی به یکدیگر وصل شده باشند و جوش خورده باشند.

نکته دوم: پارچه مبل

یکی از فاکتورهای مهم در خرید مبل خوب کیفیت پارچه می باشد. پارچه اولین پارامتری است که نگاه مشتری را به خود جلب میکند.
پارچه به عنوان اولین عنصر ظاهری بیشترین ارتباط را با مخاطب برقرار می کند. هنگامی که برای خرید مبل می روید در نگاه اول رنگ و نوع پارچه به چشم شما می آید پس باید در انتخاب پارچه بسیار دقت کنید و سعی کنید پارچه ای را برای خرید مبل انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی و تطابق را با سلیقه شما داشته باشد.
مبلمان دارای رویه های متفاوت هستند. هر مبل بر اساس کاربردی که دارد باید پارچه مناسب با آن انتخاب شود و روی پارچه مبل روکوب شود.
در واقع پارچه مبل یکی از فاکتورهای مهم برای خرید است چرا که بیشترین فرسودگی بر رو پارچه مبل صورت می گیرد. پارچه مبل در معرض نشستن و برخاستن افراد مختلف قرار می گیرد و اصطکاک بالایی دارد به همین دلیل میتواند به راحتی دچار فرسودگی شود.
بیشترین مبلمان تعمیری که به کارگاه تعمیر مبل فرستاده می شوند تا تعمیر و بازسازی شوند، نیاز به تعویض پارچه دارند.البته شما میتوانید پس از گذشت چند سال و برای تغییر دکوراسیون منزل خود، بدون تغییر کلاف مبل، پارچه مبل خود را تعویض کنید و دیگر مبل جدیدی نخرید بلکه پارچه مبل خود را تغییر دهید.
پارچه مختص مبلمان دارای تنوع خیلی زیادی می باشد. پارچه مبلی دارای دو نوع پرکاربرد و محبوب است. یکی پارچه چینی و دیگری پارچه ترک.ممکن است در این حین با اسم های مختلف بسیار روبرو شوید. برای خرید مبل خوب با پارچه مبل باید به این توجه کنید که پارچه مبل خیلی کش نیاید و پرز دار نباشد. پرز پارچه مبل به مرور زمان کنده می شود و از زیبایی آن کاسته می شود.
بسیاری از پارچه های مبلمان که در بازار موجود هستند از نوع چینی می باشند. توجه داشته باشید که پارچه های چینی دارای درجه های کیفیت مختلف با قیمت های مختلف می باشند.
سعی کنید بهترین نوع پارچه چینی را بخرید تا دوام و کیفیت بالایی داشته باشد و سریع دچار فرسودگی نشود. در نتیجه باید بهترین پارچه را انتخاب کنید. بهترین نوع پارچه برای مبلمان استیل در بازار، پارچه های ساخت یزد می باشد که کیفیت بسیار بالایی دارند. این پارچه ها گاهی به نام پارچه ترک نیز به فروش می رسند.
پارچه های چرمی، مخمل، شانل، مخمل و…در بازار ایران موجود می باشد و بسیار پارچه های محبوبی به حساب می آیند. این پارچه ها دارای بازه قیمت متفاوتی می باشند.
برای خرید پارچه مبل راحتی بهتر است از پارچه مخمل استفاده کنید. برای مبل سلطنتی بهتر است از پارچه های سلطنتی و طرح دار استفاده کنید. برای مبل ال نیز توصیه ما به شما استفاده از پارچه چرمی می باشد.
البته از تمامی پارچه ها می شود برای ساخت انواع مبلمان استفاده کرد. استفاده از انواع پارچه بسیار سلیقه ای می باشد و هرکدام را بخواهید بنا بر سلیقه خود میتوانید جهت ساخت مبل سفارش دهید
مهم این است که بتوانید از پارچه مبل خود به درستی مراقبت کنید. قبل از خرید هر نوع پارچه برای ساخت مبل مدنظر خود، به تراکم الیاف پارچه، کیفیت پارچه، سنگینی پارچه و کشوری که در آن ساخته شده است.
توجه داشته باشید که باید بین کیفیت مبل و قیمت آن تناسب برقرار باشد، نه بسیار بالا باشد نه بسیار پایین. باید دقت کنید که قیمت متناسب با کیفیت است ولی قیمت خیلی بالا نمی تواند تضمین کننده کیفیت بالا باشد، پس قبل از خرید بسیار دقت کنید.

نکته سوم: نشیمنگاه و تکیه گاه مبل

مناسب بودن نشیمنگاه و تکیه گاه مبل یکی از ویژگی های بسیار مهم برای ارزیابی و سنجش مبل خوب می باشد. این قسمت از مبل مهم ترین بخش را در راحتی و آسایش افراد ایجاد می کند. برای اینکه بدانید این مبل از نظر ارگونومی استاندارد است یا خیر، باید بر رو آن بنشینید.
نشستن بر رو مبل میتواند تعیین کند که مبل استاندارد می باشد یا نیاز به اصلاح دارد. نشیمنگاه و تکیه گاه مبل باید احساس راحتی را به افرادی که بر روی آن می نشینند منتقل کند و علاوه بر آن زوایای ارتوپدیک و طبی در آن رعایت شده باشد. باید زانو و کمر در یک زاویه مشخص قرار بگیرند تا به اعصاب نخاعی آسیبی وارد نشود و اصول کار و طبی حفظ شود.
باید توجه کنید که هر نوع از مبل دارای زاویه متفاوتی برای قرار گیری زانو و کمر می باشد. در واقع استانداردهای مختلفی برای مبل های مختلف تعریف شده است و شما باید مطمئن شوید که کدام نوع از این مبلمان متناسب با نیاز شماست و برای شما بهتر است.
نشیمنگاه و تکیه گاه از فوم و اسفنج تشکیل می شود ولی باید به جنس و مرغوبیت آن توجه کرد. فوم سرد یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در نشیمن گاه می باشد. استفاده از اسفنج ۳۰ کیلویی زمانی که بخواهید در نشیمن گاه از اسفنج استفاده کنید نیز بسیار مناسب می باشد.
اگر اسفنج یا فوم به کار رفته بی کیفیت باشند باید سالانه آن را تعویض کنید. این فوم ها باید از نشیمن گاه خارج شوند و جای آن با فوم با کیفیت پر شود تا ظاهر دفرمیتی شده آن به حالت اولیه بازگردد.
نشیمن و پشتی مبل باید دارای نرمی استاندارد باشد به این معنی که نه خیلی سفت باشد و نه خیلی نرم .آنقدر نرم نباشد که هنگام نشستن در آن فرو روید و چوب مبل را حس کنید و نه آنقدر سفت که هنگام نشستن احساس ناراحتی کنید.

فرق مبل استیل و مبل کلاسیک برای خرید مبل خوب

مبل کلاسیک نسبت به مبل استیل دارای راحتی بسیار بیشتری می باشد. چوب به کار رفته و نحوه طراحی مبل استیل باعث می شود، راحتی و آسایشی مدنظر برای خرید مبل خوب است را نداشته باشد.
مبل استیل معمولا در ست ۹ نفره طراحی و ساخته می شود که از یک کاناپه سه نفره، دو عدد صندلی، چهار مبل تک نفره تشکیل می گردد.
مبل استیل به دلیل طراحی های روی چوب آن دارای قیمت بسیار بالایی می باشد. این کنده کاری های چوب به دلیل اینکه کار دست می باشند و دارای ظرافت های بسیار هستند، هزینه ای بالا دارند.
و شما به عنوان خریدار مبل استیل بای هزینه زیادی بپردازید. در صورتی که مبل کلاسیک دارای انواع متفاوت تر با بازه قیمتی وسیع تر می باشد.
کاربرد مبل کلاسیک نسبت به مبل استیل بسیار بیشتر است و در فضاهای بیشتری به نسبت مبل استیل میتوان از آن استفاده کرد.

برچسب ها:
مبل خوب

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}