چگونه دکوراسیون مبل و منزل خلاقانه تری داشته باشیم؟

دوشنبه, 20 بهمن 1399

دکوراسیون مبل و منزل امروزه به یکی از دغدغه های مهم افراد تبدیل شده است. همه افراد می کوشند تا منزل زیباتر و خلاقانه تری داشته باشند و بتوانند از فضای خانه خود بهترین استفاده را کنند. دکوراسیون مبل و منزل یکی از عناصر مهم برای ایجاد آرامش و زیبایی در خانه و برای افرادی که در آن زندگی می کنند می باشد.
خانه های امروزی به دلیل اینکه دارای فضای محدودتری هستند و معمولا بدون حیاط و فضاهای باز هستند، باید به گونه ای دکوراسیون مبل و منزل آنها طراحی شود که بتواند علاوه بر از بین بردن استرس ها و فشارهای ناشی از کار، محیط امن و آرامی برای افراد خانه به وجود بیاورد.
اگر شما هم به دنبال داشتن دکوراسیون مبل و منزل زیباتر و خلاقانه تری هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

دکوراسیون مبل و منزل خود را به صورت مدور و انحنا دار بچینید

بهتر است برای دکوراسیون مبل و منزل، چیدمان مدور و انحنا دار را امتحان کنید. این نوع از چیدمان که در سال ۲۰۲۰ بسیار محبوب شد، در واقع الهامی از چیدمان و سبک های طراحی در سالهای ۶۰ و ۷۰ میلادی می باشد.
استفاده از طراحی و چیدمان مدور باعث ایجاد فضایی صمیمانه و دوستانه می شود. حالت انحنا دار و مدور این نوع از دکوراسیون به گونه ای حاوی پیام جمع شدن و معاشرت های نزدیک و صمیمانه بین دوستان و اعضای خانواده است.
بهتر است در این سبک از چینش از انواع مبل راحتی مدرن یا مبل ال استفاده کنید. توجه کنید که صندلی ها دارای یک سطح نباشند و عدم تقارن ویژه ای در آنها دیده شود تا چیدمان مدور منزل شما بهتر دیده شود.

ایجاد محیط های چند منظوره در طراحی دکوراسیون مبل و منزل

چند منظوره کردن محیط خانه و طراحی دکوراسیونی با این ویژگی دارای مزایای بسیار، مخصوصا برای افرادی است که منزل کوچک دارند و فضای در دسترس آنها محدود است.
در این روش شما می توانید همزمان از یک محیط، دو استفاده را ببرید و علاوه بر صرفه جویی در فضا و محیط، بتوانید به راحتی از از محیط خود نهایت استفاده را ببرید.
روش ایجاد محیط های چند منظوره در دکوراسیون مبل و منزل یکی از خلاقانه ترین روش ها برای طراحی می باشد که شما می توانید تمامی موارد که میخواهید در دکوراسیون منزل خود به کار ببرید را با خلاقیت هرچه تمام تر استفاده کنید.
شما با شناخت دقیقی که نسبت به نیازهای خود از فضا دارید می توانید دکوراسیون مبل و منزل خود را متناسب با نیازتان طراحی کرده و از آن نهایت استفاده را ببرید.
میتوانید از آشپزخانه به عنوان محیطی تحت عنوان مکانی برای غذا خوردن و در عین حال جایی برای کار کردن استفاده کنید. استفاده از انواع صندلی ها کنار کانتر آشپزخانه میتواند نیاز شما به میز ناهار خوری را از بین ببرد و در فضای شما صرفه جویی زیادی کند.
در واقع استفاده از میزهای پیشخوان تحولات جدیدی را در طراحی و دکوراسیون مبل و منزل پدید آورد و یکی از بهترین گزینه ها برای خانه های با متراژ پایین به حساب میاید. شما میتوانید از این میزها نهایت استفاده را ببرید. بر روی آنها غذا بخورید، کار کنید و یا هر کار دیگری که نیاز به انجام آن دارید.
قرار دادن چند صندلی بلند در کنار این میزهای پیشخوان فضایی را ایجاد می کند که برای شما بسیار خوشایند خواهد بود.
میتوانید فضاهای مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید. برای مثال گوشه ای از هال یا پذیرایی را به مکانی برای بازی فرزند خردسال خود اختصاص دهید تا بتوانید هم به کارهای خودتان برسید و هم کودکتان را زیر نظر داشته باشید تا خطری وی را تهدید نکند.
استفاده از فضای زیر پله ها، گوشه های بدون کاربرد منزل، فضای زیر شیروانی و غیره همگی مکان هایی هستند که می توانند با خلاقیت شما به مکان های پر استفاده تبدیل شوند.
میتوانید اتاق خواب کودک خود را به فضایی برای بازی تبدیل کنید. بخشی از فضای اتاق را با قرار دادن استند هایی، به محیط ویژه برای بازی ایمن او طراحی کنید تا بتوانید فرزند خود را بدون هیچ استرسی در محیط ایمن بازی قرار دهید.
اگر شما هم جزو آن دسته از افراد علاقمند به ورزش هستید و به دلیل مشغله های کاری خود نمی توانید به باشگاه بروید و در خانه ورزش می کنید می توانید بخش از فضای اتاق خواب خود را به محیطی برای ورزش کردن تبدیل کنید. حتی میتونید از فضاهای اضافه هال و یا پذیرایی استفاده کنید و با قرار دادن استندهایی محیط ورزش را از هال جدا کنید.
از فضای زیر پله می توانید به عنوان بخشی برای قرار دادن وسایل ورزشی خود استفاده کنید. اگر زیرزمین و یا انباری دارید که کارتان بسیار راحت تر است.
در مواردی می توانید از مستر به عنوان فضایی برای قرار دادن وسایلی که استفاده زیادی از آنها نمی کنید، استفاده کنید. البته به شرطی که خانه شما دارای حمام جداگانه باشد و الزامی به استفاده از مستر برای شما وجود نداشته باشد.

 

چگونه دکوراسیون مبل و منزل خلاقانه تری داشته باشیم؟

 

استفاده از انواع کاغذ دیواری برای طراحی دکوراسیون منزل

یکی از رایج ترین روش های طراحی دکوراسیون استفاده از کاغذ دیواری می باشد که قدمت آن به سالها قبل بر می گردد. کاغذ دیواری ها دارای انواع متفاوت هستند که میتوان از آنها در انواع سبک های دکوراسیون استفاده کرد.
کاغذ دیواری های مدرن دارای طرح های بسیار متفاوتی هستند و مدرنیزه شده اند. میتوانید از کاغذ دیواری ها در انواع رنگ ها و طرح ها استفاده کنید و متناسب با دکوراسیون منزل خود آنها را انتخاب کنید.
میتوانید برای قسمت های مختلف منزل خود از کاغذ دیواری های با رنگ و طرح مختلف استفاده کنید. برای مثال می توانید بخشی از دیوار پذیرایی خود را با کاغذ دیواری کرم بپوشانید و بقیه قسمت های آن را با کاغذ دیواری قهوه ای تیره و یا روشن بپوشانید.
میتوانید با استفاده از رنگ های مختلف برای اتاق خواب ها و پذیرایی به هر بخش از خانه هویت و شخصیت خاص ببخشید.
استفاده از کاغذ دیواری های ساده و مینیمال رنگی می تواند به فضای خانه طراوت و احساس ویژه ای بدهد.

استفاده از طراحی بیوفیلیک در دکوراسیون مبل و منزل

استفاده از طراحی بیوفیلیک در دکوراسیون مبل و منزل را میتوان مشابه طراحی دکوراسیون سبک شرقی دانست. این سبک مانند شرقی به حضور نور و وجود اکسسوری های الهام گرفته از طبیعت، توجه ویژه ای دارد. حضور عناصر طبیعی نقش بسیار مهمی در این سبک از طراحی بیوفیلیک دارد.
در این سبک از انواع اجسام طبیعی، نورطبیعی، انواع گیاهان و گل ها برای مدرن سازی محیط استفاده می شود.
این سبک از دکوراسیون به دلیل حضور عناصر طبیعی و انرژی های مثبت دریافت شده از تمامی این تداخلات طبیعی، بسیار بر سلامت روان افراد تاثیر گذار است و میتواند استرس و اضطراب و فشار ناشی از کار را به حداقل برساند و به صورت مستقیم بر سلامت انسان اثر بگذارد.
به طور کلی طبیعت باعث آرامش بخشیدن به انسان می شود و استفاده از مشتقات طبیعی در این سبک باعث می شود شما با محیط آرامی پس از رویارویی با روزهای سخت و پر فشار مواجهه شوید.
در این سبک می توان از طبیعت به صورت مستقیم و غیرمستقیم در دکوراسیون مبل و منزل استفاده کرد.

در مواجهه مستقیم از طبیعت می توان به استفاده از عناصری مانند موارد زیر اشاره کرد:

• نور طبیعی خورشید و ماه،
• استفاده از انواع گیاهان و گل ها،
• استفاده از آب به صورت های مختلف در خانه مانند آبشارهای کوچک و یا انواع فواره های خانگی

استفاده از طبیعت به صورت غیر مستقیم در دکوراسیون مبل و منزل در سبک بیوفیلیک نیز کاربرد زیادی دارد، مثل :

• استفاده از هر آنچه یادآور طبیعت و محیط آن است.
• از رنگ های به کار رفته در طبیعت تا استفاده از انواع چوب و فلزات متفاوت که میتواند یادآور این سبک باشد.
• همچنین استفاده از انواع مبل ال و مبل راحتی مدرن که می توان از آنها در این سبک استفاده ویژه کرد.
• استفاده از انواع تصاویر مانند تابلوهای نقاشی و یا عکاسی از طبیعت که میتوان آنها را در این نوع از دکوراسیون استفاده کرد.

استفاده از سبک متضاد برای دکوراسیون مبل و منزل

امروزه با توجه به تغییر سلیقه مردم و تغییر سبک زندگی آنها، طراحی دکوراسیون نیز از حالت خنثی و بدون سایه فاصله گرفته است. در واقع در این سبک می خواهیم اکسسوری هایی که بیشتر به چشم میایند را بولد تر کنیم. به همین منظور نیاز داریم تا با استفاده از رنگ های مخالف و متضاد تصاویری با تنالیته های مختلف و متضاد خلق کنیم.
به همین دلیل از قالب ها و رنگ ها و فرم ها و موادی استفاده می کنیم که بتوانند در عین مکمل بودن متضاد یکدیگر به نظر برسند. به نوعی می خواهیم تاکید بیشتری بر اکسسوری ها داشته باشیم.
در این سبک می توانید اگر میخواهید از رنگ سفید برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، اکسسوری هایی با رنگ متضاد به کار ببرید تا به نوعی هر دوی این رنگ ها کامل دیده شود و هر کدام هویت خاص خود را داشته باشند. یا میتوانید از تلفیق دکوراسیون مدرن و کلاسیک استفاده کنید تا این تضاد خود را بهتر نشان دهد.
می توان گفت که بنای اصلی این سبک بر اساس پارادوکس یا تضاد جلو میرود و سعی می شود بیش از پیش به نظر رسیدن اجسام و دکوراسیون و اکسسوری ها به چشم بیاید.
در این سبک میتوانید از اشیا قدیمی و مدرن همزمان استفاده کنید و این باعث میشود شما با جنبه های ویژه ای مواجهه شوید که برایتان جذابیت و تازگی دارد و احساسات حال و نوستالژیک را به طور همزمان برای شما ایجاد می کند.

دکوراسیون دفتر کاری اما خانگی

با توجه به شرایط پیش آمده در جهان و سمت و سوی اغلب کارها به ریموت و از راه دور شدن، وجود یک دفتر کاری خانگی میتواند یکی از اقدامات مهم شما برای کار کردن در خانه با کیفیت بالا و حس مثبت باشد.
با حضور ویروس کرونا در جهان و سایه ی سنگینی که بر روی همه جوانب زندگی انسان ها انداخته است و تاثیرات غیر قابل انکارش در زندگی ما، بسیار مهم است که بتوانیم سبک زندگی خود را متناسب با آن تغییر دهیم تا بیشترین کارایی را داشته باشیم. نکته ای که دارای اهمیت زیاد است زمانی که می خواهیم در خانه کار کنیم، این است که باید محیط مشخصی برای کار کردن خود تعریف کنیم تا به بهترین شکل بتوانیم کار پر بازده داشته باشیم.
در این راستا می توانید قسمتی از خانه که استفاده خاصی از آن نمی کنید را در نظر بگیرید. این قسمت می تواند بخشی از اتاق خواب باشد و یا گوشه ای از هال.
بهتر است جایی که میخواهید به عنوان دفتر کار خانگی انتخاب کنید، محیط آرام و کم رفت و آمدی باشد. برای مثال اگر فرزند کوچک دارید، بهتر است از اتاق خواب خود که میتوانید تمرکز بیشتری در آن داشته باشید استفاده کنید. بهتر است از مکان های شلوغ بپرهیزید و قسمتی را انتخاب کنید که از سر و صداهای احتمالی شما را دور کند.
بهتر است جایی که انتخاب میکنید کنار پنجره و یا نقطه ای باشد که نور به اندازه کافی در آن وجود داشته باشد. به این صورت انگیزه شما برای کار کردن افزایش می یابد.
سعی کنید گلدان کوچکی نیز در کنار میز کار خود قرار دهید و حتما از نور متمرکزی مانند نور چراغ مطالعه بهره ببرید.

استفاده از کوسن ها و بالشتک های مختلف در دکوراسیون مبل و منزل

استفاده از انواع کوسن ها و بالشتک ها ایده ای بسیار خلاقانه برای زیباتر کردن دکوراسیون به حساب می آید. استفاده از انواع کوسن ها با رنگ ها و طرح های مختلف متناسب با دکوراسیون منزل شما می تواند تاثیر بسیار چشمگیری در روند طراحی داشته باشد.
این کوسن ها را می توان به صورت های مختلف نیز به کار برد و آنها را در بافت های مختلف در بازار پیدا کرد. شما می توانید خودتان دست به دوختن کوسن بزنید. کافیست پارچه مد نظر خود را انتخاب کنید و به هر شکل هندسی که دوست دارید پارچه ها را برش بزنید. میتوانید از کوسن های مربعی و یا دایره ای و یا حتی مستطیلی استفاده کنید و الگو در بیاورید.
سپس دور تا دور آن را با چرخ خیاطی و یا دست بدوزید. با استفاده از کمی پشم شیشه، داخل کوسن را پر کنید. حتی می توانید از انواع روبان ها و دکمه ها بر روی کوسن هایی که دوخته اید، استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}