چگونه بهترین مبل راحتی شیک جدید را برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنید

پنجشنبه, 29 دی 1401
مبل یکی از اصلی ترین اثاثيه ای است که هر اتاق نشیمن باید آن را در خود جای دهد. انتخاب مبل راحتی شیک جدید نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق اتاق نشیمن، چیدمان، طراحی، دکوراسیون، سبک و عوامل بسیار زیاد دیگری دارد تا هماهنگی در فضا برقرار شود، به همین دلیل است که باید تک تک آنها را به دقت بررسی کنید.
در این راهنما، تمام جوانبی که باید برای خرید مبل راحتی شیک و جدید در نظر بگیرید تا بیشترین تناسب را با چیدمان اتاق نشیمن شما داشته باشد، بررسی می‌کنیم.

اندازه مناسب را انتخاب کنید


هنگام تصمیم گیری در مورد اندازه مبل، باید جنبه های مختلفی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، به کل اتاق نگاه کنید و تخمین بزنید چه فضایی را می‌خواهید مبل راحتی شیک و جدید شما اشغال کند و اینکه آیا مبلمان دیگری وجود دارد که باید در آنجا قرار دهید یا خیر. شاید شما هم دوست داشته باشید یک مبل شزلون یا یک میز قهوه خوری در کنار آن داشته باشید.
نحوه چیدمان مبل راحتی شیک و جدید خود را مشخص کنید
پس از اینکه فضای مبل را تخمین زدید باید تصمیم بگیرید که مبل کجا قرار گیرد تا بدانید به دنبال چه سبکی باشید. اگر معمولا از نشستن در مقابل تلویزیون لذت می‌برید، باید مبل راحتی شما به خوبی دور آن چیده شود. اما شاید از پذیرایی از مهمانان و گپ زدن با آنها لذت ببرید، در این صورت باید یک فضای دنج در کنار شومینه را ایجاد کنید. اگر اتاق نشیمن شما بلند و باریک است می‌توانید با خرید مبل راحتی ال، از یک طرف آن به زیبایی استفاده کرده و در طرف دیگر میز ناهار خوری را قرار دهید.

سبک مبل را انتخاب کنید


چندین سبک مبل راحتی شیک و جدید مختلف برای چیدمان در اتاق نشیمن وجود دارد. مبل های مستطیلی ۹ نفره راحتی محبوب ترین سبک هستند اما مبل های ال نیز گزینه مناسبی به شمار می‌آیند. بسته به اینکه می‌خواهید مبل چقدر بزرگ باشد و چیدمان آن چگونه باشد، ممکن است یک مبل نیم دایره یا ۷ نفره در کنار میز ناهارخوری برای شما بهترین گزینه باشد.

جنس مناسب پارچه مبل را انتخاب کنید


مهم است که اولویت های خود را هنگام انتخاب پارچه مبل مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید اتاق نشیمن شیک و باکلاس به نظر برسد، می‌توانید یک مبل راحتی جدید چرمی تهیه کنید. 
بادوام ترین پارچه های مبل شامل نخ پنبه، کتان و میکروفیبر مصنوعی می‌شود. اگر حیوانات خانگی یا بچه کوچک دارید، پارچه ای را انتخاب کنید که به راحتی لک نشود و نگهداری از آن دشوار نباشد. حتما هنگام خرید پارچه مبل راحتی مطمئن شوید که قابل شستشو باشد.

سبک اتاق نشیمن خود را با مبلمان هماهنگ کنید


مبل راحتی شیک و جدید شما باید با سبک اتاق نشیمن هماهنگ باشد. بنابراین اگر سبک اتاق نشیمن شما مینیمالیستی است، مبل نیز باید ویژگی های مشابهی داشته باشد. البته می‌توانید سعی کنید سبک های مختلف را با هم ترکیب کنید و به عنوان مثال مبل راحتی کلاسیک را در فضایی مدرن قرار دهید.

رنگ یا طرح مناسب را انتخاب کنید


خود مبل نباید در مرکز توجه اتاق نشیمن باشد. پس سعی نکنید با انتخاب رنگی بسیار جیغ آن را بیش از آنچه باید برجسته کنید. همچنین، طرح های شیک و جدید مبل راحتی را بررسی کنید تا بهترین مدلی که با سبک دکوراسیون شما هماهنگ است، انتخاب نمایید.

فریم مبل راحتی شیک و جدید را بررسی کنید


یکی از نکاتی که به شما کمک می‌کند مبلی بادوام و خوش ساخت خریداری کنید، بررسی فریم است تا از محکم بودن آن مطمئن شوید. یکی از پایه های جلو مبل را بالا بیاورید و ببینید که آیا پای دیگر نیز بلند می‌شود. اگر پایه دیگر همچنان رور زمین مانده، فریم آن ضعیف است و بهتر است مبل دیگری خریداری کنید.



6 نکته که قبل از خرید مبل راحتی شیک و جدید باید در نظر بگیرید


خرید مبل یکی از مهم ترین سرمایه گذاری هایی است که احتمالا برای خانه خود انجام می‌دهید. مبل اتاق نشیمن برای استراحت، مطالعه، غذا خوردن، سرگرمی، تماشای تلویزیون و حتی چرت زدن مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین منطقی است که برای سرمایه گذاری روی وسیله ای که استفاده از آن، سال‌ها ادامه خواهد داشت، وقت بگذاریم.
از اندازه‌گیری و انتخاب بهترین سبک مبل گرفته تا انتخاب پارچه نکات مهمی وجود دارد که باید قبل از خرید مبل راحتی شیک و جدید خود در نظر بگیرید. بیایید این موارد را با هم مرور کنیم:

1. ابعاد هر مبل را قبل از خرید بررسی کنید


یک مبل راحتی بای  حداقل 60 سانتی متر عمق داشته باشد  تا حتی اگر افراد قد بلند روی آن نشستند، فضای کافی برای راحت نشستن داشته باشند. ارتفاع مبل نیز باید به اندازه استاندارد باشد تا اگر قدتان کوتاهتر است بتوانید به راحتی روی مبل بنشینید. وقتی صحبت از ارتفاع استاندارد مبل به میان می‌آید، بیشتر طرح‌ها بین 45 تا 50 سانتی متر ارتفاع دارند. البته ارتفاع درست یا غلط وجود ندارد، این شمایید که قبل از باید خرید سعی کنید از مناسب بودن آن مطمئن شوید.
اما به هرحال عمق هر مدل مبل به نسبت ارتفاع آن متفاوت است، بنابراین حتماً ابعاد سبک‌های مختلف مبل راحتی شیک و جدید را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از نشیمنگاه خوبی برخوردار است. 
خرید مبل با ابعاد مناسب بسته به نحوه استفاده شما نیز متفاوت است، به عنوان مثال، اگر دو نفر هستید و هر دو دوست دارید پاهایتان را بالای مبل بگذارید، بررسی کنید که مبل به اندازه کافی عمیق باشد که هر دوی شما را در خود جای دهد. 
اگر ترجیح می‌دهید روی مبل خود دراز بکشید، مطمئن شوید که به اندازه کافی بلند باشد تا بتوانید راحت پاهای خود را دراز کنید. افراد قد بلندتر نیز ممکن است دوست داشته باشند مبل راحتی شیک و جدیدشان دارای پشتی بلندتری باشد تا راحت تر روی آن بنشیند.

2. برای خرید مبل راحتی شیک و جدید با فریم باکیفیت سرمایه گذاری کنید


تا آنجایی که می‌توانید برای خرید مبلی با قاب با کیفیت خرج کنید. هرچقدر فریم مبل دارای کیفیت بالاتری باشد، سال های طولانی تری برای شما کار خواهد کرد. 
فریم مبل از جنس چوب سخت، گزینه خوبی است، اما سازه های فلزی چندان باکیفیت نیستند. همچنین، قبل از خرید به ضمانت مبلمان راحتی توجه داشته باشید - همیشه تولیدکنندگانی را انتخاب کنید که حداقل ۳ سال ضمانت ارائه می‌دهند.

3. در صورت امکان نمونه پارچه مبل را در اتاق نشیمن بررسی کنید


دیدن نمونه پارچه مبل در اتاق نشیمن شما می‌تواند نظر شما را برای انتخاب رنگ تغییر دهد. بدون نمونه، قضاوت در مورد مناسب بودن رنگ یا طرح پارچه مبل راحتی شیک و جدید مشکل است زیرا نور اتاق نشیمن شما بر رنگ یا درخشش پارچه تأثیر می‌گذارد.
اکثر فروشندگان مبل راحتی، نمونه های رایگان یا ارزان قیمتی از پارچه مبل را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توان آنها را در اتاق نشیمن قرار داد تا هماهنگ بودن رنگ و طرح آن را با کل فضای خانه بررسی کرد. اگر از سایت های اینترنتی قصد خرید مبل راحتی شیک و جدید را دارید می‌توانید از نرم افزارهایی که تصویر مبلمان را با تصویر اتاق نشیمن شما هماهنگ می‌کنند تا بتوانید از زوایای مختلف آنها را بررسی کنید، استفاده کنید.

4. رنگ و طرح کوسن‌ها را بررسی کنید


به یاد داشته باشید که آنچه در داخل مبل قرار می‌دهید، به اندازه آنچه در بیرون استفاده می‌شود، مهم است. وقتی صحبت از کوسن مبل راحتی شیک و جدید به میان می‌آید، کوسن‌های نرم با پارچه هایی از جنس مخمل از راحتی بالایی برخوردارند که دوام بالایی دارند و در اثر استفاده مداوم حالت خود را از دست نمی دهند، در حالی که فوم یا الیاف ممکن است به مرور زمان صاف شده و شکل خود را از دست بدهد.
برخی از تولید کنندگان مبل، ترکیبی از پر و فوم را داخل کوسن یا بالشتک مبل راحتی شیک و به کار می‌برند که ایده فوق العاده ای است زیرا «پرها  دوام و ماندگاری دارند و فوم ظاهر بهتری ایجاد می‌کند». 

5. کیفیت پارچه مبل راحتی شیک و جدید را بررسی کنید


فرقی نمی‌کند به دنبال رنگ‌های جسورانه، طرح‌دار یا خنثی هستید، انتخاب پارچه مبل، تأثیر زیادی بر اتاق نشیمن خواهد داشت، بنابراین با دقت انتخاب کنید تا مطمئن شوید که با طرح شما مطابقت دارد. رنگ پارچه های بی کیفیت ممکن است در زیر نور شدید خورشید کم رنگ شوند، بنابراین اگر مبل نزدیک پنجره است، حتما از باکیفیت بودن پارچه مبلمان اطمینان حاصل کنید.
انتخاب پارچه قابل شستشو برای یک خانواده شلوغ مهم است، و اگر سگ یا گربه دارید، پارچه ای را انتخاب کنید که به راحتی قابل تمیز کردن باشد. چرم، میکروفیبر، مخمل و کتان همگی گزینه‌های خوبی به عنوان پارچه مبل راحتی شیک و جدید هستند، در حالی که پارچه های دارای بافت ضخیم تر، لکه‌ها را به خود می‌گیرند. البته اگر پارچه مبل کیفیت خوبی ندارد همیشه می‌توانید از رو مبلی های باکیفیت استفاده کنید، زیرا می‌توان آنها را برای شستشو از روی مبل برداشت و در صورت نیاز روی مبل قرار داد.

6. مبلی متناسب با فضای خود خریداری کنید


هیچ چیز بدتر از خرید مبلمانی نیست که متناسب با فضای شما نباشد . بنابراین قبل از انجام هر کاری، فضایی که می‌خواهید مبل در آن قرار بگیرد را اندازه‌گیری کنید. متر را بیرون بیاورید و حداکثر ابعاد مبل که متناسب با فضای شماست را اندازه بزنید.
در اندازه گیری، هم به عرض و هم به عمق مبل شیک راحتی جدید توجه کنید. اگر مبل راحتی شیک و جدید را برای خانه های کوچکتر خریداری می‌کنید، ارتفاع مبل را نیز در نظر بگیرید، به خصوص اگر سقف اتاق نشیمن شما کوتاه است.
یک نکته برای اطمینان از اینکه مبل راحتی در فضای شما قرار می‌گیرد این است که شکل مبل خود را روی روزنامه در بیاورید و آن را روی زمین در اتاق نشیمن قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید بررسی کنید که فضای کافی اطراف مبل دارید و سایر وسایل مانند میز جلومبلی، تلویزیون، ویترین، میز ناهارخوری و غیره سرجای خود قرار می‌گیرند. 
اگر فضایی که در اختیار دارید، محدود است، ممکن است نیاز داشته باشید که مبل های کم جا مثل مبل ال راحتی که دارای ارتفاع پشتی کم است انتخاب کنید.
خرید مبل شزلون و مبل راحتی تک نفره یا سفارش مبل لاوسیت را نیز در نظر بگیرید. شما ممکن است مبل رویایی خود را در نظر داشته باشید، اما باید واقع بین نیز باشید. 

خرید مبل راحتی شیک و جدید از سایت چوب


جدیدترین مدل های مبل راحتی در سبک های مختلف مانند مبل راحتی ال، مبل راحتی ۷ نفره، مبل راحتی ۹ نفره، نیم ست مبل راحتی و بسیاری از سبک های متنوع دیگر را می‌توانید از سایت چوب سفارش دهید و با ارسال رایگان در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}