چقدر با مبل لمسه دوزی و کاربرد آن در دکوراسیون های مدرن و لاکچری آشنایی دارید؟

دوشنبه, 24 خرداد 1400

مبل لمسه دوزی، یکی از زیباترین مبلمان موجود در بازار از لحاظ ظاهر است. امروزه، زیبایی مبلمان برای مشتریان از اهمیت خاصی برخورداراست. در این میان تولید کنندگان و طراحان مبل نیز به خواست و سلیقه مشتری احترام گذاشته و از جهات گوناگون برای افزودن به زیبایی ظاهر مبلمان تلاش می‌کنند. لمسه دوزی نیز، یکی از روش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن، زیبایی مبل را دو چندان کرد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، تا بیشتر با این روش منحصر به فرد آشنا شوید.

مبل لمسه دوزی و بازگو کردن تاریخچه ای کوتاه از آن

لمسه دوزی، یکی از قدیمی ترین فنونی است که برای زیبایی ظاهر مبلمان مورد استفاده تولیدکنندگان مبلمان قرار گرفته است. البته باید عنوان کرد که این سبک، در میان مردم از گذشته تا به حال از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. قدمت این سبک، به دهه ی 1800 میلادی در کشور انگلستان باز می گردد. در آن زمان، در انگلستان، ملکه ویکتوریا حکمرانی کرده و استفاده از این سبک بسیار رواج یافته است.

اولین مبلمان لسمه دوزی شده در تاریخ

مبلمان چستر، اولین نوع از انواع مبلمان بوده که فن لمسه دوزی بر روی آنها استفاده و پیاده شد. این کار اولین بار در کشور انگلستان و در زمان ویکتوریا اتفاق افتاد. لمسه دوزی های موجود بر روی این مبلمان، در ابتدا در سه قسمت از مبل انجام گرفتند. این سه قسمت شامل موارد زیر بودند:
نشیمنگاه
دسته
تیکه گاه
امروزه، بر روی این مبلمان، لمسه دوزی با استفاده از گل میخ ها انجام گرفته، که علاوه برزیبایی، از چروک شدن لباس های شما جلوگیری می کند.

لمسه دوزی چیست؟

ابتدا باید عنوان کرد که فن لمسه دوزی در میان طراحان و متخصصان صنعت مبلمان سازی، به سه طریق بیان می‌شده و به کار می رود. این سه کلمه و عبارت شامل موارد زیر هستند:
لمسه دوزی
لمسه کوبی
لمسه کاری
این سه عبارت، همگی به یک مفهوم اشاره کرده و تفاوتی در معنا با یکدیگر ندارند. در ادامه تعریف کاملی از این عبارات برای شما بیان خواهیم کرد.

انواع روش های لمسه کوبی مبل

فن لمسه دوزی بر روی مبل با استفاده از دست

فن لمسه دوزی، در دونوع بر روی انواع مبلمان انجام خواهد گرفت. در روش اول، این کار با استفاده از دست انسان، بر روی مبل انجام خواهد گرفت. باید اشاره کرد که این روش در مقایسه با روش دوم، قیمت بیشتری دارد و دوام و ماندگاری آن بسیار زیاد است. در این روش، فن لمسه کاری به خوبی بر روی پارچه مبلمان صورت گرفته و در مقایسه با روش دیگر، زیبایی مبل را دوچندان خواهد کرد. در این روش، این فن با استفاده از افراد متخصص و کاردان بر روی انواع مبلمان انجام خواهد گرفت.

فن لمسه دوزی بر روی مبل با استفاده از دستگاه

فن لمسه دوزی با استفاده از دستگاه، قیمت بسیار ارزان تری نسبت به روش اول دارد. در این روش، لمسه دوزی عمقی نبوده و به صورت بسیار سطحی انجام می شود. با توجه به این نکته باید اشاره کرد که دوام و ماندگاری این روش نسبت به روش اول بسیار کمتر است. همچنین این روش، در مدت زمان بسیار کمتری نسبت به روش اول انجام خواهد گرفت. باید اشاره کرد که در این روش، ظاهر مبل لمسه دوزی شده کیفیت مطلوبی در نگاه مشتری و بیننده نخواهد داشت.

مبل لمسه دوزی چگونه است و چه ظاهری دارد؟

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، این عمل موجب افزایش زیبایی ظاهری انواع مبلمان خواهد شد. باید اشاره کرد که در صنعت ساخت انواع تخت خواب نیز از این عمل استفاده خواهد شد. در لمسه دوزی، پارچه مبل یا تخت خواب، به شکل منحصر به فردی فرم داده می شود. پس از فرم دادن پارچه و در ظاهر نهایی مبل، برجتسگی و فرورفتگی هایی به صورت منظم و جذاب به وجود می آید. این فرورفتگی و یا برجستگی ها ممکن است در قسمت های مختلف مبلمان وجود داشته باشند.

پوشش فرورفتگی های مبل لمسه کاری با استفاده از دکمه

هنگامی که کار لمسه دوزی به اتمام رسید، فرورفتگی ها و برجستگی هایی به وجود می‌آید. اگر طراح مبل، جای خالی این فرروفتگی ها را، با هیچ وسیله ای پر نکند، قطعا از زیبایی مبلمان کاسته خواهد شد. به همین دلیل، طراح مبل، دو راه برای افزایش زیبایی مبل پس از لمسه دوزی پیش روی داد. ابتدا این که، با استفاده از دکمه‌هایی زیبا، فرورفتگی ها را بپوشاند. دوم اینکه با استفاده از دوخت مخصوص، محل این فررو رفتگی ها را پر کند. این کار بستگی به نوع مبل و یا سلیقه طراح داد.

انواع پارچه های مورد استفاده برای مبل لمسه دوزی

برای روکش انواع مختلف مبلمان، از انواع مختلف پارچه استفاده می شود. همان طور که در بالا اشاره کردیم، در فن لمسه دوزی، پارچه مبل فرم داده می شود. از لحاظ استفاده از انواع مختلف پارچه در این بخش محدودیتی وجود ندارد و می توان از انواع پارچه‌ها استفاده کرد. از انواع پارچه‌هایی که معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
مخمل
ساتن
چرم
همچنین می‌توان از پارچه های جدیدی که در بازار یافت می شوند و دارای خاصیت ضد آب هستن نیز برای مبل لمسه دوزی شده استفاده کرد.

چقدر با مبل لمسه دوزی و کاربرد آن در دکوراسیون های مدرن و لاکچری آشنایی دارید؟

مبل لمسه دوزی سبز رنگ، در چند مرحله آماده استفاده می شود؟

می توان گفت که لمسه دوزی انواع مبلمان، در 4 مرحله انجام خواهد گرفت. در ابتدا، طراح باید قسمت هایی از پارچه را که می‌خواهد فن لمسه دوزی را بر روی آن انجام دهد، مشخص کند. سپس با استفاده از یک دریل مخصوص، همان قسمت‌ها توسط طراح سوراخ خواهند شد. این قسمت ها باید به حدی سوراخ شوند که بتوان یک دکمه را بر روی آنها تعبیه کرد. در مرحله بعد، سوراخ کردن فومی که بر روی چوب مبلمان است، انجام خواهد شد. این مراحل، باید به وسیله یک متخصص این فن اجرا شود.

بر روی مبل لمسه کوبی شده آبی رنگ، از چه طرح‌هایی استفاده می شود؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، پس از اتمام مرحله سوراخ کردن فوم مبل، باید طرحی برای فن لمسه دوزی بر روی مبلمان مورد نظر انتخاب شود. طراح، با استفاده از سلیقه خود، می تواند طرح های گوناگونی را به کار برده و استفاده کند. اما اگر بخواهیم چند طرح رایج را به شما معرفی کنیم، باید به موارد زیر اشاره کرد:
لوزی
بیسکوئیت
بلیند
گره های پارچه مبل، با استفاده از یک الگوی مشخص فرم داده می شوند. فاصله این گره ها می‌تواند نزدیک و یا دور از هم باشند.

دکمه‌های موجود بر روی مبل لمسه دوزی، بهتراست چه رنگی باشند؟

اینکه دکمه های مورد استفاده برای فن لمسه دوزی مبلمان، چه رنگی باشند، بستگی به رنگ مبل مورد نظر دارد. اگر الگوی مورد استفاده برای فن لمسه دوزی، یکی از سه الگوی گفته شده در بخش بالا است، بهتر است از دکمه‌هایی متناسب با رنگ پارچه مبلمان استفاده شود. همچنین می توان از همان پارچه مبل، به عنوان روکش دکمه ها استفاده کرد. اما با توجه به سلایق متفاوت افراد، می توان از رنگ‌های دیگر و یا متضاد نیز برای دکمه های مورد استفاده برای فن لسمه دوزی استفاده کرد.

استفاده از مبل لمسه کوبی قهوه ای در انواع دکوراسیون ها در منازل

مبلمان لمسه دوزی را می توان در تمام دکوراسیون ها به کار برد. شما می‌توانید در اقدامی هوشمندانه، از این نوع مبلمان به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. این کار موجب می شود زیبایی دکوراسیون خانه شما دوچندان شود. فن لمسه دوزی موجب می شود دکوراسیون خانه شما، شیک و جذاب به نظر آید. همچنین شما می توانید از طرح لسمه، در سایر نقاط دکوراسیون خانه خود استفاده کنید، تا فضای آن یکدست و یکنواخت شود.

در چه نوع مبلمانی از طرح لمسه دوزی استفاده خواهد شد؟

انواع مختلفی از مبلمان، با استفاده از طرح لمسه دوزی تزیین و آراسته خواهند شد. از انواع مختلف این نوع از مبلمان، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مبلمان راحتی
مبلمان چسترفیلد
مبلمان استیل
مبلمان کلاسیک
در ادامه این مقاله، شما را با این نوع از مبلمان و ویژگی های منحصر به فردشان و اینکه در چه فضاهایی بیشتر استفاده می شوند، آشنا خواهیم کرد.

انواع مبلمان راحتی لمسه دوزی شده

تقریبا می توان گفت که بر روی انواع مبلمان راحتی مدرن، می توان از فن لمسه دوزی استفاده کرد. البته قبل از این کار بر روی مبل صورت گیرد، باید به نوع پارچه مبلمان راحتی توجه شود. مثلا مبل شزلون، یکی از انواع مبلمان راحتی است که با استفاده از لسمه دوزی زیباتر و جذاب تر خواهد شد. اگر شما مقاله "مبل شزلون، انتخابی منحصر به فرد برای دکوراسیون" را خوانده و یا مطالعه کرده باشید، با انواع ویژگی های این مبل آشنایی خواهید داشت. امروزه مبلمان راحتی در طرح های متفاوتی تولید می شوند که می توان بر روی هر نوع از آنها، از این فن استفاده کرد.

قیمت انواع مبلمان لمسه دوزی

همان طور که در بالا اشاره کردیم، اگر لمسه دوزی با دست انجام گیرد، قیمت بیشتری نسبت به دستگاه دارد. هنگامی که لمسه دوزی بر روی مبل انجام می‌گیرد، باید از پارچه‌ای با کیفیت بر روی آن استفاده شود. البته ممکن است از چرم نیز بر روی این مبلمان، استفاده شود و به صورت کلی باید در هر دو گزینه از کیفیت جنس اطمینان حاصل شود. در مجموع باید عنوان کرد که مبلمان راحتی لمسه دوزی شده، قیمت بالاتری نسبت به انواع مبلمان راحتی دارند. از انواع ویژگی های این مبلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
زیبایی
قیمت بالا
مناسب با ارگونومی بدن انسان

جمع بندی

مبل لمسه دوزی شده، علاوه بر زیبایی، راحتی زیادی را در هنگام نشستن برای شما فراهم می‌آورد. در کنار تمام مزایایی که از این فن در این مقاله گفته شد، باید عنوان کنیم که سلایق و نظرات افراد متفاوت است و برخی از افراد علاقه ای به استفاده از این مبلمان ندارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا یک بار از این مبلمانی با این سبک استفاده کرده و زیبایی و راحتی آنها تجربه کنید. برای خرید این سبک از مبلمان، می توانید به فروشگاه های اینترنتی مبلمان رجوع کرده و با استفاده از خرید آنلاین، متحمل هزینه کمتری شوید.

برچسب ها:
مبل لمسه دوزی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}