چطور مبل حصیری چوبی را در فضای باز بچینیم؟

چهارشنبه, 27 بهمن 1400
استفاده از مبل حصیری چوبی در فضای باز به دلیل بافت طبیعی که دارد زیبایی خاصی به محیط باغ یا حیاط شما می دهد.
گاهی بعد از یک روز کاری سخت در یک روز گرم تابستان دلتان می‌خواهد که وقتی به خانه می ‌رسید کفش و لباس خود را در بیاورید و و روی یک مبل راحتی در یک فضای دل انگیز بیرون از خانه بنشینید و یک نوشیدنی خنک میل کنید. 
بنابراین مهم است که در این فضای باز و دل انگیز از چه مبلی استفاده شود که خستگی را از تن شما بیرون آورد، پس چه بهتر است که این مبل، مبل حصیری چوبی باشد تا راحتی کامل را به شما در حین استراحت بدهد. 
مبل حصیری چوبی از جمله مبل های راحتی هستند که علاوه بر زیبایی غالبا طرح های ساده ای دارند. 
مبل های حصیری چوبی طوری طراحی شده اند که در برابر مخاطراتی که در فضای باز وجود دارند مانند گرد و غبار، تابش خورشید و یا بارندگی، به اندازه کافی مقاوم هستند و دچار آسیب نمی شوند. 

استفاده از مبل حصیری چوبی در فضای باز طبیعی


برای قرار دادن مبل حصیری چوبی در  فضای باز تولید کنندگان این مبل ها از چوب های بسیار مقاومی مانند بید، رافیا و یا خیزران استفاده می کنند که  دارای استحکام بسیار زیادی هستند.
از محبوب ترین چوب های به کار رفته برای ساخت مبل حصیری چوبی چوب های خیزران هستند البته ساقه یا درخت نخل خرما هم بسیار مقاوم است و این چوب ها هم در ساخت این گونه مبل ها مورد استفاده قرار می ‌گیرند.
مبلمانی که از حصیر طبیعی تولید می شوند به خاطر طبیعی بودن آن، حس خوبی را در افراد زنده می‌ کند و مدت ها است که مبل های حصیری چوبی ‌شهرت بسیاری پیدا کرده اند و در فضاهای باز مورد استفاده قرار می ‌گیرند.
از آنجایی که این مبلمان دارای بافت طبیعی هستند خاصیت ارتجاعی نیز دارند. 

بافت طبیعی مبل حصیری چوبی


صندلی‌ها و مبل حصیری چوبی دارای بافتی طبیعی هستند که شباهت زیادی به چوب طبیعی دارند که روی آنها عملیاتی مانند سمباده زدن و درزگیری، انجام شده است .
این صندلی‌ ها را با طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می کنند. درست است که مبل حصیری چوبی در فضای باز، ظاهری جذاب تر و زیباتر دارد، اما می توان این مبلمان زیبا را در داخل خانه و و در فضای خارج به دور از نور مستقیم خورشید نیز بگذارید و مورد استفاده قرار دهید.
دقت کنید که تابش مستقیم نور آفتاب به این مبل ها باعث لک شدن مبل، گرایش به زردی و رنگ و رو رفتن چوب مبلمان می شود.

ویژگی های مبل حصیری چوبی مورد استفاده در فضای باز


این مدل از مبلمان دارای ویژگی های خاصی هستند که می توان آنها را در فضای باز بچینیم.
جنس این مبلمان از الیاف حصیری خاصی است که بسیار با کیفیت و بادوام هستند و آنها را به عنوان مبلمان باغی می‌شناسند.
یکی از ویژگی های این مبلمان سازگار بودن آنها با محیط زیست است.

سازگار بودن مبلمان حصیری چوبی با محیط زیست


امروزه اکثر افراد از محصولاتی که تاثیر زیادی بر محیط زیست دارند آگاه هستند. اگر تعداد محدودی از افراد هم از مشخصات محیط زیست آگاهی نداشته باشند بازهم خودشان را در مقابل محیط زیست مسئول می‌دانند و دوست ندارند محیط زیست را به راحتی آلوده کنند.
خوشبختانه تمام مبل های حصیری چوبی از موادی تهیه می ‌شوند و به شیوه های تولید می‌شوند که به محیط زیست هیچ گونه آسیبی وارد نمی ‌کنند و قابل بازیافت نیز هستند.

قیمت های مبل حصیری چوبی برای فضای باز


اکثر افراد مسائل مالی خود را مد نظر دارند و توجه زیادی دارند که مبلمانی متناسب با بودجه خود انتخاب کنند و متناسب با آن مبلمانی را که برای فضای بازی که در نظر دارند تهیه کنند.
اما این نکته را نیز در نظر بگیرید که چه مبلمانی را تهیه کنید که در فضای باز ماندگاری بیشتری داشته باشد و خیلی زود آسیب نبیند زیرا مبلمان از وسایل گران قیمت هست و نمی ‌توان به طور مرتب آنها را تعویض کرد، بنابراین مبلمانی را باید انتخاب کرد که تا چند سال مورد استفاده قرار گیرد و در فضای باز خیلی زود دچار مشکل نشود .
شما با انتخاب مبل حصیری چوبی می ‌توانید مبلمانی با کیفیت را انتخاب کنید که دارای ماندگاری بالایی در فضای باز است و مدت زیادی برای شما کار خواهند کرد. 

مبل حصیری چوبی با دوام بالا


شما باید قبل از انتخاب مبل حصیری چوبی شرایط آب و هوایی محل زندگی خود را در نظر بگیرید تا محصولی را خریداری کنید که دارای دوام و استقامت بالایی باشد.
 اگر در منطقه ای که رطوبت زیادی دارد و بارندگی زیاد است مانند منطقه شمال از این مبل ها استفاده می کنید، می‌بایست مبل حصیری چوبی را انتخاب کنید که در برابر بارندگی و رطوبت مقاوم باشد و دچار پوسیدگی نشود.
 این مبلمان را می ‌توانید در فضای باز ویلای خود مورد استفاده قرار دهید. این مبلمان طوری طراحی می شوند که الیاف حصیری بر بدنه مقاوم آلومینیومی بافته و پرس می شوند و به همین خاطر دارای استقامت بالایی هستند و بسیار زیبا وساده می ‌باشند.



خصوصیات مبل حصیری چوبی در فضای آزاد


برخی از مهم ترین خصوصیات مبل های حصری چوبی عبارتند از:

- مبل حصیری چوبی از  پلیمرهای ویژه با طراحی خاصی تولید می شود.
این مبلمان طراحی مدرنی دارند، همچنین خیلی زیبا و به‌ روز هستند.  
- این مبلمان به گونه ای طراحی شده ‌است که مناسب فضای باز، باغ، ویلا و کنار استخر باشد.
- همچنین مبل های حصیری دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر تابش نور مستقیم خورشید، باران و شرایط آب و هوایی گوناگون هستند.
- مبلمان حصیری دارای تحمل وزن بالا هستند و می توان آنها را خیلی راحت نگهداری کنید. 
- این مبلمان در برابر رنگ پریدگی و ضربات مقاوم هستند و بسیار استاندارد و شیک هستند. همچنین مبل های حصیری کاملا ارگونومیک هستند.
- از خصوصیات دیگر مبلمان حصیری چوبی این است که بسیار مقرون به صرفه هستند و همچنین دارای تنوع رنگ و طرح های مختلفی هستند.

آیا این امکان وجود دارد که مبلمان باغی را در فضای باز زمستانی مورد استفاده قرار دهیم؟


بله، حتما. مبلمان باغی به گونه ای طراحی و تولید می ‌شوند که این قابلیت را داشته باشند که راحت آنها را در فضای باز  نگهداری کنید.
 البته باید تمام اقدامات مناسب را انجام دهید وگرنه ممکن است مبلمان شما آسیب ببینند. 
توجه کنید که درزهای مبلمان را تمیز کنید تا آشغال در بین درزها نفوذ نکند و می‌بایست روی آنها را کاور بکشید. 
اگرچه با این کار وقت شما گرفته می ‌شود اما در عوض مبلمان شما تمیز می‌ماند. زیرا پوشاندن مبلمان و محافظت و نگهداری از آنها از آسیب رسیدن به آنها جلوگیری کنند. و این کار باعث می‌شود از هزینه‌های اضافی برای خرید مجدد مبلمان جلوگیری شود.

روش ‌های تمیز کردن مبلمان باغی برای زمستان


روش های تمیز کردن برای مبلمان باغی وحصیری متفاوت است و بر طبق جنس مبلمان این کار انجام می ‌شود.
 برای هر مدل مبلمان باغی وحصیری روشی وجود دارد که در اینجا بعضی از آنها را ذکر می کنیم. 
اولین کاری که باید انجام دهید این است که مبلمان را تمیز کنید.

علل خرابی مبلمان باغی حصیری چوبی


یکی از عوامل مهمی که موجب خراب شدن مبلمان چوبی می شود، رطوبت است. بنابراین اگر مبل حصیری چوبی خود را به خوبی نپوشانید، آب  به آن نفوذ می‌کند و وارد شکاف‌ها و درزها  می‌شود و موجب می‌شود بعد مدتی رطوبت به یخ تبدیل شود و موجب ترک خوردن و شکسته شدن مبلمان شود.
برای این که این مشکلات برای مبلمان چوبی شما پیش نیاید، شما می ‌توانید از روغن های مخصوصی استفاده کنید و این روغن را در بین درزها و درزگیرهای این مبلمان استفاده کنید.
البته همانطور که در بالا ذکر کردیم اول مبلمان را تمیز کنید بعد این کار را انجام دهید.
همچنین می‌توانید مخلوطی از اب گرم و روغن با صابون را درست کنید و سپس با برس نرم آن را آغشته کنید و روی مبلملن و درزهای ان بکشید. دقت کنید طوری این کار را انجام دهید که مبلمان اسیب نبیننند. 

چطور مبل حصیری چوبی را لکه گیری کنیم؟


با استفاده از مقداری آمونیاک، سرکه، جوش شیرین و آب گرم می ‌توان به راحتی لکه های مبلمان چوبی خود را تمیز کنید.
این کار را با استفاده از یک برس نرم انجام دهید و سپس با یک حوله نرم مبلمان را خشک کنید تا رطوبت آن گرفته‌ شود و به مبل اسیبی وارد نشود و بعد از چند ساعت زمان دادن به آنها مبلمان کاملا خشک شده و تمیز می‌ شوند. 
شما می‌توانید مبل حصیری چوبی را متناسب با متراژ فضایی که دارید خریداری کنید.
 این مبلمان را می ‌توانید از فروشگاه‌های چوب و مبلمان به دو صورت حضوری و اینترنتی با مناسب ترین قیمت خریداری کنید .

چگونه از پوسیدگی مبل حصیری چوبی در فضای باز جلوگیری کنیم؟


پاسخ این است که چوب را با مواد نگهدارنده شیمیایی که از حمله بیولوژیکی جلوگیری می کند یا روند پوسیدگی مبل را کند می کند محافظت کنید. 
روش‌های اصلی، عملیات پردازش چوب با کرئوزوت، پنتاکلروفنل یا مواد شیمیایی آرسنیک معدنی است که رایج ‌ترین آن‌ها آرسنات مس کروم دار (CCA) است.

آیا می توانید مبلمان چوبی باغ را با رنگ نرده رنگ آمیزی کنید؟


شما می‌ توانید از هر رنگ چوبی استفاده کنید، اما مطمئن شوید که هر چیزی که انتخاب می ‌کنید برای استفاده در فضای باز مناسب است. کوپرینول بهترین طیف رنگ های باغی را با رنگ های مختلف از رنگ های طبیعی گرفته تا غیرطبیعی دربر می گیرد، به طوری که حتی تاریک ترین نقاط باغ را درخشان می کند.

راه کارهایی برای جلوگیری از پوسیدگی مبل حصیری چوبی


برای جلوگیری از پوسیدگی چوب مبل های حصیری چوبی، از مواد نگهدارنده چوب استفاده کنید تا آن ها را در برابر پوسیدگی محافظت کنید. 
این مانند استفاده از موم روی ماشین است. "این کار به محافظت از آن در برابر عناصر حاصل  از آبی که از آبپاش ها پاشیده می شود کمک می کند." نگهدارنده ها و درزگیرهای ضد آب در فروشگاه های لوازم خانگی فروخته می شوند.

جمع بندی


مبل حصیری چوبی از بافت الیاف طبیعی مانند چوب درختان گوناگون بافته می شود و به همین دلیل همخوانی بسیار زیادی با فضای باز و محیط باغ دارد.
این مبل ها غالبا از نظر اقتصادی به صرفه تر هستند. همچنین از آنجایی که به راحتی تمیز می شوند و دوام بالایی در برابر شرایط آب و هوایی فضای باز دارند برای استفاده خارج از منزل مناسب اند.
اگر با خواندن این مقاله تصمیم به خرید یک ست مبل حصیری چوبی برای استفاده در باغ یا کنار استخر گرفتید همچنین مقاله مزایای خرید مبل حصیری بامبو را برای اطلاعات بیشتر بخوانید.
برچسب ها:
مبل حصیری چوبی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}