چطور بهترین مبل استیل را انتخاب کنیم؟

جمعه, 23 آبان 1399

مبل استیل یا مبل سلطنتی یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین مدل های مبلمان در بین خانواده ها به شمار می رود. این نوع مبلمان به دلیل برخورداری از تاج و منبت کاری زیبا بسیار خاص بوده و استفاده از آن در دکوراسیون فضایی لوکس به منزل می بخشد. کاربرد اصلی مبل استیل معمولا در اتاق پذیرایی بوده و برای مراسم رسمی مورد استفاده قرار می گیرد.
برای خرید و انتخاب مبل استیل باید نکات زیادی را در خصوص کیفیت و همچنین دکوراسیون منزل نظر بگیریم تا طرح زیبا و چشم انداز آن در منزل بسیار زیبا جلوه کرده و با تمامی وسایل منزل هماهنگی داشته باشد.

مهمترین ویژگی های مبل استیل کدامند؟

مبل استیل دارای ویژگی های منحصربفردی است که آن را از سایر مبلمان متمایز می سازد:

منبت کاری مبل استیل

پایه ها و دسته های مبل استیل یا سلطنتی به صورت دستی منبت کاری می شوند و این می تواند یکی از دلایل گران تر بوده این نوع مبلمان نسبت به سایر مبل های دیگر باشد. ظرافت و طراحی خاصی در این مبل به کار رفته و دسته های مبل دارای شکل ها و رنگ های زیبایی می باشد که سبب شده زیبایی چشم نوازی به دکوراسیون ببخشد.

چوب پایه و دسته مبل استیل

برای منبت کاری و زیبایی هر چه تمام تر مبلمان استیل از چوب گردو، چوب سفید و راش در دسته و پایه های آن استفاده شده و به دلیل کیفیت بالای این چوب ها، زیبایی آنها چندین برابر می شود.

تاج مبل استیل

یکی از تفاوت های بارز میان مبل استیل یا سلطنتی با مبلمان راحتی وجود تاج است. اکثر قسمت های مبل استیل با تاج ساخته شده و رنگ آمیزی و نقش و نگارهای خاصی که روی آن وجود دارد سبب می شود که آن بسیار زیبا جلو نماید.

تعداد کاناپه مبل استیل

مبل استیل عمدتا به صورت نه نفره و هفت نفره تولید می شود. مبلمان نه نفره عبارت است از یک کاناپه سه نفره، چهار مبل و دو صندلی میزبان یا به صورت یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه دو نفره، دو مبل و دو صندلی میزبان.

تشک های مبل استیل

طول عمر مفید مبل استیل به دلیل بهره گیری از تشک های دوبل در آن بالاتر بوده و همچنین باعث می شود که فرد راحت تر روی آن بنشیند. از طرفی به این دلیل که پارچه مبل به صورت یک تکه کار شده، نظافت آن راحت تر می باشد.

مبل استیل کلاسیک

با شنیدن واژه کلاسیک، اولین چیزی که به ذهن مردم خطور می¬کند، قدیمی بودن است اما باید توجه داشت که مبل استیل کلاسیک به هیچ وجه قدیمی نیست بلکه این نوع سبک از هنرهای اصیل ریشه گرفته است. مبل استیل کلاسیک با طراحی جذاب و آرامش بخشی که دارد از شکوه و جلال خاصی برخوردار بوده و با ریزه کاری های بسیار دقیقی و طراحی ویژه خود بین جوامع مختلف مخصوصا ایرانی ها بسیار محبوب است.
طراحان اولیه سبک کلاسیک اروپایی ها بوده اند اما امروزه این مبلمان بیشتر در کشورهای شرقی مخصوصا عربی و خاور میانه و کشورهای اروپایی نظیر اروپا که خود مهد معماری است رونق دارد.

ویژگی های مبل استیل کلاسیک

ظرافت مبل استیل کلاسیک

یکی از ظریف ترین انواع مبلمان، مبل استیل کلاسیک است. تمامی اعضای این مبل از جمله بدنه کلی، نقش پارچه، منبت کاری و ... با یکدیگر هماهنگی دارند. این ظرافت مبل استیل کلاسیک را از سایر مبلمان متمایز کرده و زیبایی خیره کننده ای به منزل می بخشد.

کیفیت بالای مبل استیل کلاسیک

به دلیل کیفیت بالا و جنس چوب به کار رفته در این نوع مبلمان، طول عمر آن نیز از بقیه بیشتر است و برای همین گفته می شود که با صرف هزینه بیشتر برای آن دیگر هزینه ای برای تعمیر پرداخت نکنید. تمام وسایلی که برای ساخت مبل استیل کلاسیک به کار می روند در نهایت دقت و با بالاترین کیفیت انتخاب می شوند.

منبت کاری مبل استیل کلاسیک

منبت کاری های ظریف و استفاده از پشتی های بلند با تاج هایی به دقت تراشیده شده از ویژگی های منحصربفرد مبل استیل کلاسیک است. تشکچه هایی که با پارچه سنگین مانند مخمل پوشیده شده اند و پایه های کنده کاری شده در نهایت ظرافت از دیگر ویژگی های این نوع مبلمان است.

ست مبل استیل کلاسیک

مبل استیل کلاسیک معمولا به صورت ست هفت نفره تولید می شود؛ یک کاناپه سه نفره، یک دونفره و دو عدد تک نفره به همراه میزهای جلو مبلی عسلی بسیار زیبا و کوسن های شیک.

 

چطور بهترین مبل استیل را انتخاب کنیم؟

مبل استیل فرانسوی

یکی از مدل های بسیار پرطرفدار در سال های اخیر مبل استیل فرانسوی با ترکیب رنگی بسیار زیبا و خاص است. بدنه کاناپه سه نفره این مبل استیل نسبت به دسته ی خود ظریف تر بوده و از طراحی بسیار دقیقی در تاج بالا بهره برده است. فرانسوی ها از دیرباز جزء پیشگامان مد در دنیا به شمار می روند و لوکس ترین و زیباترین وسایل از جمله مبلمان به آنها تعلق دارد.
دوام و ظرافت و نیز زیبایی مبل استیل فرانسوی از مبلمان نیمه استیل و استیل بیشتر بوده و طول عمر آن نیز بالاتر است.

رنگ بندی مبل استیل فرانسوی

در تولید مبل استیل فرانسوی اغلب از رنگ های خاصی مانند خاکستری، نقره ای، سبز، آبی، بژ و سفید استفاده می شود. در حقیقت رنگ های تند در ساخت آن به کار نمی روند، اما برای اینکه به رنگ بندی آن تنوع ببخشند، از رنگ های صورتی، بنفش کمرنگ، قرمز تیره یا طلایی در طراحی آن بهره می برند. انتخاب رنگ این نوع مبلمان برای سالن های پذیرایی بزرگ با محدودیتی همراه نبوده و شما می توانید رنگ آن را متناسب با وسایل موجود در سالن پذیرایی انتخاب کنید.

مبل استیل ایتالیایی

مبل استیل ایتالیایی به دلیل زیبایی و سبک خاصی که دارد به یکی از گزینه های اصلی مردم هنگام خرید مبلمان استیل تبدیل شده است. ایتالیا همیشه در طراحی داخلی و شهری و نیز مد و معماری در جهان پیشرو بوده است. طراحی های خلاقانه و نوآورانه در صنعت مبلمان ایتالیا سبب شهرت جهانی آنها شده و بسیاری از افراد معتقدند که این کشور در صنعت مبل نظیری ندارد.
مبل استیل ایتالیایی به دلیل ظاهر شیک و اشرافی که دارد هیچ گاه از مد نمی افتد و همیشه زیبایی و زرق و برق خود را حفظ می کند. اما شما می توانید در انتخاب سبک دکوراسیون و لوازم جانبی منزل خود متناسب با این نوع مبلمان، هماهنگی و زیبایی فضا را صد چندان نمایید. رنگ قهوه ای تیره با منبت کاری های زیبا می تواند اصالت و ظاهر باشکوهی را به دکوراسیون بخشیده و می تواند آن را از سایر مدل های مبل استیل متمایز سازد.

انتخاب بهترین مبل استیل برای منزل

درست است که استفاده از مبل استیل در منزل شما فضایی مجلل و پرشکوه ایجاد می نماید اما برای ساختن این فضا صرفا خرید مبل استیل کافی نبوده و باید نکاتی را در ارتباط با دکوراسیون و مبل استیل در نظر داشته باشید:

اندازه اتاق پذیرایی

مبل استیل یا مبل سلطنتی جزء مبل های حجیم و بلند محسوب شده و علاوه بر این تعداد آن نیز از سایر مبل های دیگر بیشتر است. از این رو قبل از خرید، ابتدا اندازه اتاق پذیرایی خود را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید نمایید. شما باید مطابق با فضای منزل تعداد ست هفت نفره یا نه نفره را انتخاب کنید تا در چیدمان آن با مشکل روبرو نشوید.

توجه به فرش و دکوراسیون

در گذشته فرش ها تمام نقاط اتاق را می پوشاندند اما امروزه برای انتخاب فرش مناسب در کنار مبل استیل، گونه ای از فرش را انتخاب می کنند که با قرار دادن پایه های مبل روی آن، زیبایی آن پنهان نشود. علاوه بر این، سعی کنید رنگ فرش و سایر وسایل دکوراسیون با رنگ مبل استیل هماهنگی کامل را داشته باشد. البته لازم نیست که تمامی این وسایل همه به یک رنگ یا نزدیک به هم باشند، در عوض شما می توانید از رنگ های مکمل و جذاب به صورت ترکیبی استفاده کنید.
در صورتی که مبل دارای پارچه شلوغ و منبت کاری های پر نقش و نگار است، می توانید فرش ها و پرده های اتاق را ساده انتخاب کنید. همچنین از نصب بیش از حد تابلو روی دیوار پرهیز کنید و کاغذ دیواری ها هم شلوغ و پر نقش نباشند.

رنگ مبل استیل

رنگ مبل استیل در دکوراسیون از اهمیت زیادی برخوردار است و شما باید در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید. اکثر افراد گمان می کنند که مبل استیل یا سلطنتی حتما باید به رنگ طلایی باشد، در واقع این نوع مبلمان را به این رنگ می شناسند و برای اینکه یک فضای لوکس در منزل ایجاد کنند، این رنگ را انتخاب می کنند.
اما در واقع لازم به چنین انتخابی نبوده و شما می توانید رنگ پارچه مبلمان را با سایر اشیاء ست کنید. در نظر داشته باشید که استفاده از رنگ های تکراری، خیلی زود یکنواختی و دلسردی را برای شما رقم خواهد زد.

چیدمان مبل استیل

چیدمان مبل استیل به دلیل بلندی و حجیم بودن آن، تا حدی دشوار است، بخصوص اگر فضای منزل شما کم باشد. اگر فضای کافی برای قرار دادن مبل استیل در اختیار دارید، کار چیدمان قطعا بسیار راحت تر خواهد بود.
به طور کلی شما سعی کنید که بین مبل ها فاصله زیادی نگذارید و آنها را گرد یک میز بچینید. اگر فضای زیادی هم در اختیار داشته باشید فاصله بیشتر از دو متر چندان خوشایند نمی باشد. همچنین بین دیوار و مبل استیل کمی فاصله بگذارید زیرا این فاصله سبب می شود که زیبایی مبلمان بیشتر به چشم بیاید.
برای جلوه بهتر می توانید مبل های دو نفره و سه نفره را روبروی هم قرار دهید. در صورتی که آنها کنار یکدیگر چیده شوند، بیشتر سبب شلوغی و بی نظمی اتاق خواهند شد. اگر دوست دارید که فضای اتاق پذیرایی رسمی باشد می توانید مبل ها را قرینه یکدیگر قرار دهید؛ مبل سه نفره در خطر تقارن و در دو سوی آن مبل های تک نفره. اما برای فضایی صمیمی تر، چیدمان مبل استیل به صورت قرینه توصیه نمی شود.
یکی دیگر از موارد مهم در نحوه چیدمان مبل استیل، ارتفاع آن است. اگر ارتفاع سقف منزل شما کوتاه است باید از مبلی استفاده کنید که ارتفاع آن با سقف منزل تناسب داشته باشد. در این صورت دکوراسیون شما فشرده و نامطلوب به نظر می رسد.

سخن پایانی

مبلمان منزل نقش غیر قابل انکاری در جذابیت بصری داشته و محوریت اصلی انتخاب دیگر وسایل دکوراسیون را بر عهده دارد. انتخاب نوع مبلمان برای منزل یکی از ویژگی های سلیقه ای شما را منعکس کرده و در کل چیدمان دکوراسیون نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید.
مبل استیل جزء آن دسته از مبلمانی است که با طراحی فاخر و زیبای خود، جلوه ای چشم نواز به منزل شما می بخشد. اما برای جذابیت بیشتر شما باید هنگام خرید مبل استیل تمام نکاتی را که در بالا به آنها اشاره شد از جمله اندازه، رنگ، نوع پارچه و ... در نظر گرفته و هوشمندانه، دقیق و صبورانه تصمیم بگیرید.

برچسب ها:
مبل استیل

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}