چطور بهترین روکش مبل راحتی را انتخاب کنیم؟

شنبه, 29 آذر 1399

روکش مبل راحتی روشی جذاب و کاربردی برای بهبود ظاهر مبلمان شماست. اگر از ظاهر مبلمان تان خسته شده اید و تصمیم گرفته اید با صرف هزینه ای ناچیزی تغییری در دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید، انتخاب یک روکش با کیفیت که طرح جذاب و گیرایی داشته باشد، گزینه ایده آلی برای شما است.
خرید روکش مبل راحتی ممکن است فقط به دلیل تغییر ظاهر آن نباشد بلکه با خرید روکش مبل میتوانید از مبلمان خانه تان بهتر نگهداری کرده و برای مدت های طولانی تری بدون نیاز به تعویض پارچه مبل از آن استفاده کنید.
بنابراین برای انتخاب بهترین روکش مبل راحتی باید تصمیم بگیرید که هدفتان از کشیدن کاور روی مبلمان چیست سپس می‌توانید در خصوص جنس، رنگ، طرح و نوع روکش مبل بر اساس کاربرد آن تصمیم بگیرید. برای اینکه انتخاب راحت تری داشته باشید در این مقاله انواع مختلف روکش مبل را با هم بررسی می‌کنیم.

کاور مبل پارچه ای

کاور پارچه‌ای مبل دقیقا مثل نامش از جنس پارچه تهیه می‌شود پس مهمترین نکته ای که هنگام انتخاب روکش مبل پارچه ای باید در نظر بگیرید جنس و طرح پارچه آن است.
کاور مبل پارچه ای به نحوی دوخته می شود که به طور کامل سطح مبلمان شما را می پوشاند بنابراین باید طرح آن را به نحوی انتخاب کنید که کاربرد مورد نظر شما را داشته باشد. به عنوان مثال، اگر قرار است به طور مداوم از کاور مبل پارچه ای استفاده کنید باید جنس بادوام و همچنین طرح های چرک تاب تر را انتخاب کنید اما اگر قصد دارید از کاور پارچه ای مبل برای تغییر ظاهر مبلمان تان هنگام مهمانی ها یا دورهمی ها استفاده کنید می توانید طرح های جذاب تری که جنس مرغوبی دارند را برگزینید.
هنگام انتخاب روکش پارچه ای مبل راحتی نکات زیر را در نظر بگیرید:

• جنس پارچه کاور باید دوام بالایی داشته و از کیفیت مناسبی برخوردار باشد
• مطمئن شوید که پارچه کاور قابل شستشو با ماشین لباسشویی است و پس از چند بار شستشو رنگ خود را از دست نمی دهد
• پارچه روکش مبل حالت خود را در اثر حرارت دیدن به عنوان مثال اتو‌کشیدن یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید از دست نمی دهد.

مزایای خرید کاور پارچه ای مبل راحتی

ارزانتر از تعویض رویه مبل

کاور پارچه ای مبل راحتی با قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه می تواند ظاهر جدید و زیبایی به مبل شما بدهد بدون اینکه نیاز باشد پارچه اصلی مبل را با هزینه‌های گزافی تعویض کنید. در صورتی که از ظاهر مبلمان تان خسته شده اید اما چوب و فوم مبل همچنان سالم و قابل استفاده است نیازی نیست که برای تعمیر و تعویض آن هزینه بالایی بپردازی.د شما فقط می توانید با انتخاب یک کاور مبل راحتی مناسب با دکوراسیون تان تحول بی نظیر در در فضای خانه ایجاد کنید.

تنوع در انتخاب رنگ و جنس

امکان انتخاب کاور مبل راحتی از بین طرح ها و رنگ های مختلفی وجود دارد حتی جنس روکش های مبل نیز تنوع بسیار زیادی دارد. در حال حاضر کاورهای پارچه ای از جنس کتان، جیر، مخمل و غیره به صورت تک رنگ، چند رنگ یا طرح دار موجودند و شما می توانید طبق سلیقه تان با هزینه کمی نسبت به خرید یک روکش مبل پارچه ای زیبا و باکیفیت اقدام کنید.

کیفیت و دوام بالا

پارچه های رو مبلی که به عنوان کاور مبل راحتی مورد استفاده قرار می گیرند معمولاً از پارچه های ترکیه ای یا اروپایی انتخاب می شوند که کیفیت و دوام بسیار بالایی دارند. طراحان ایرانی نیز پارچه هایی متناسب با دکوراسیون سنتی و مدرن ایرانی طراحی می کنند که بسیاری از آنها دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی است که با انواع روکش مبل ترک و اروپایی رقابت می کند.

انواع کاور مبل پارچه‌ ای

دیگر دوره کاور های پارچه ای ساده و بی روح برای مبلمان راحتی گذشته است. با تکنولوژی پیشرفته امروزی پارچه های رومبلی آنقدر زیبا و جذاب طراحی می شوند که از آنها می توان به عنوان روکش اصلی مبل در مهمانی ها نیز استفاده کرد.
انواع مختلفی از کاور مبل پارچه ای در حال حاضر در بازار وجود دارد که می توانید به سلیقه و با توجه به دکوراسیون منزلتان مناسب ترین آنها را انتخاب کنید:

کاورهای پیراهنی

کاورهای پیراهنی شباهت زیادی به کاورهای ژلاتینی دارند. در این نوع کاور ها طرح خاصی به کار نمی‌رود اما پارچه آن کاملا انعطاف پذیر است به طوری که سطح مبلمان را می پوشاند و در حقیقت مثل یک پیراهن به تن مبل میرود.
معمولاً از این نوع روکش های ساده برای مبلمان راحتی در فضاهای کوچک استفاده می شود. انتخاب رنگ نیز به عهده خود شماست اما معمولاً کاور پیراهنی مبل با رنگ های روشن مثل سفید، خاکستری، سبز روشن یا آبی کمرنگ مورد استفاده قرار می گیرد چون موجب بزرگ تر به نظر رسیدن فضای خانه خواهد شد.

مزایای استفاده از کاور مبل پیراهنی

• محافظت از مبلمان به طور کامل
• امکان سفارش روکش مبل به رنگ دلخواه
• پوشش کل سطح مبلمان از جمله پایه ها و دسته ها

کاور مبل تکه ای

کاور مبل تکه ای بر خلاف روکش مبل پیراهنی، کل مبل را نمی پوشاند بلکه از این نوع کاور می‌توان برای بخش‌های مختلفی از مبل مثل نشیمن گاه، پشتی یا دسته استفاده کرد. همچنین امکان سفارش روکش مبل تکه ای برای پوشش دادن بخشی از مبل که دچار شکستگی شده یا لکه دارد امکان پذیر است.
کاور تکه ای مبل، طرح های بسیار متنوعی دارد و از آن می توان برای تغییر و تحول ظاهر مبلمان راحتی نیز استفاده کرد. بسیاری از این کاور های تکه ای توسط طراحان ایرانی و بر اساس پرکاربرد ترین پارچه های رومبلی موجود در بازار تهیه و عرضه شده اند تا افراد بتوانند آنها را مطابق با مبلمانی که خریداری کرده‌اند، مورد استفاده قرار دهند.
• برای استفاده از روکش تکه‌ ای مبل ممکن است از چسب، زیپ، یا بند استفاده شود بنابراین هنگام خرید کاور تکه ای مبل بهتر است به اینکه چگونه باید از آن برای مبلمان خانه تان استفاده کنید نیز دقت کنید.
• همچنین بهتر است جنس روکش مبل تکه ای را از پارچه های ضخیم تر و سنگین تر انتخاب کنید تا به راحتی روی مبل نلغزند و ثبات کافی را داشته باشند.
• برای انتخاب پارچه مناسب کاور مبل تکه ای دقت کنید که کیفیت پارچه به نحوی باشد که در برابر نور خورشید و یا شستشوی مکرر، رنگ خود را از دست ندهد.
• خاصیت ضد چروک بودن نیز از دیگر ویژگی هایی است که باید هنگام خرید کاور مبل پارچه ای به خصوص از نوع تکه ای به آن دقت کنید.

مزایای کاور مبل تکه ای

• عدم پوشش ظرافت و زیبایی مبل از جمله کنده کاری ها
• امکان سفارشی سازی کاور های تکه ای برای پوشاندن قسمت خاصی از مبلمان
• اتصال راحت و محکم با استفاده از چسب، زیپ یا بند

 

چطور بهترین روکش مبل راحتی را انتخاب کنیم؟

 

کاور مبل دامن‌دار

کاور مبل دامن دار یکی از پرطرفدار ترین انواع روکش های مبل است که قدمتی طولانی دارد. این نوع روکش مبل که در قسمت پایین با چین های متعددی تزیین شده می تواند نقش قابل توجهی در تغییر ظاهر مبلمان شما داشته باشد. کاور مبل دامن دار معمولاً در رنگ های ساده تولید می شود اما نوع طرحدار آن نیز موجود است و میتوانید از فروشگاه های مختلف آنها را سفارش دهید.

مزایای کاور مبل دامن دار

• طراحی زیبا با پوشش کامل مبلمان
• محافظت از مبل راحتی در برابر لک شدن یا کثیف شدن
• تنوع در انتخاب رنگ، طرح و جنس برای دوخت روکش مبل دامن دار

کاور مبل ژله ای

کاور مبل ژله ای از جنس نوعی پلیمر PVC با قابلیت انعطاف پذیری بالایی است که در اندازه ها و ابعاد مختلف برای انواع مبلمان با سایزهای مختلف برش داده شده و دوخته می شود. کاورهای ژله ای مبل شفاف بوده و اجازه نمی دهند که طرح و رنگ پارچه مخفی بمانند.
در مجموع کاور مبل ژله ای یا شیشه ای دارای ویژگی های منحصربفردی می باشد و اگر قصد خرید کاور ژله ای برای مبلمان مورد نظر خود که از مبل آنلاین سفارش می دهید؛ دارید بهتر است روکش مبل ژله ای تایوانی را که کاری تخصصی است انتخاب نمایید. ضخامت این نوع کاور 0.15 و 0.20 می باشد که کاور مبل ژله ای با ضخامت 0.20 گران تر می باشد. تفاوت این کاور مبل با کاورهای ژلاتینی ایرانی یا چینی در سر و صدا و تعرق کمتر می باشد. درست است که این نوع کاور مبل گران تر از کاور مبل ژله ای ایرانی یا چینی است اما ارزش هزینه کردن برای آن را دارد. زیرا زمانی که تعرق در روکش مبل ژله ای رخ می دهد به مرور زمان چوب یا ورق زیر مبلمان خراب شده و پس از مدتی مبلمان شما کیفیت اولیه خود را از دست می دهد.

مزایای کاور مبل ژله ای

• حفظ ظاهر اولیه مبل:
یکی از ویژگی های مثبت کاورهای ژله ای مبل حفظ ظاهر مبل به دلیل جنس شفاف آن است. کاور مبل ژله ای این امکان را به شما می دهد تا طرح و رنگ اصلی مبل خود را بدون نگرانی از کثیف و خراب شدن مبل به نمایش بگذارید.
• کثیف نشدن کاورهای ژله ای مبل:
روکش مبل ژله ای برعکس کاورهای پارچه ای هیچ گونه مایعات و ماده ای را از خود عبور نمی دهد و اگر هم کثیف شوند می توانید به راحتی آنها را با پارچه ای مرطوب تمیز نمایید.
• وزن سبک:
کاورهای ژله ای مبل از وزن بسیار سبکی برخوردار هستند و به راحتی می توانید آنها را روی مبل انداخته و در صورت نیاز آنها را بردارید. در ضمن فضای کمی را اشغال کرده و زمانی که به آنها نیازی ندارید می توانید به راحتی آنها را برداشته، تا زده و در کمد قرار دهید.

معایب کاور ژله ای: 

• تعرق:
یکی از معایب کاورهای ژله ای تعرق است که اکثر افراد از آن گله مند هستند. البته کیفیت کاور نیز در این مسئله تأثیر بسزایی دارد. در واقع روکش مبل ژله ای تایوانی تعرق کمتری دارند.
• سر و صدای کاور ژله ای:
یکی دیگر از ایراداتی که بر این نوع کاور وارد است سر و صدای آنها می باشد. کاور مبل ژله ای برخلاف کاورهای پارچه ای با سر و صدا همراه هستند که این نیز به جنس و کیفیت کاور بستگی دارد. به عبارتی کاورهای ایرانی و چینی سر و صدای بیشتری نسبت به روکش مبل ژله ای تایوانی ایجاد می نمایند.

جمع بندی

اگر قصد خرید یک کاور مناسب با دوام و با کیفیت را برای مبلمان راحتی خود دارید پیش از تصمیم گیری باید در خصوص انواع کاور های موجود در بازار تحقیق کنید و سپس نسبت به خرید روکش مبل که با کاربرد مد نظر شما مطابقت دارد، اقدام کنید.
فراموش نکنید که کاور مبل باید با دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگی لازم را داشته باشد پس هنگام سفارش طرح و رنگ آن جزئیات دیگری که در اطراف مبل راحتی شما وجود دارد مثل پرده، فرش، میز تلویزیون یا میز ناهارخوری نیز دقت کنید.

برچسب ها:
روکش مبل کاور مبل

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}