چطور با مبلمان مدرن و جدید دکوراسیون اتاق پذیرایی جذابی داشته باشید؟

جمعه, 24 دی 1400
اگر قصد دارید یک اتاق نشیمن جذاب داشته باشید اولین نکته مهم این است که یک ست مبل مدرن جدید داشته باشید تا بتوانید ایده هایی که در ذهن دارید برای داشتن یک اتاق نشیمن جذاب دارید را پیاده کنید. شما می‌توانید با  کمک گرفتن و استفاده از طرح های مبل مدرن جدیدی که در دکوراسیون امروزی وجود دارد یک اتاق نشیمن جذاب را برای خودتان آماده کنید. کافیست در این مقاله ما را همراهی کنید تا به شما کمک کنیم یک ایده جدید برای اتاق نشیمن را اجرا کنید و آن را جذاب تر از همیشه کنید.
یکی از نکاتی که می ‌توانید برای داشتن یک اتاق نشیمن جذاب در نظر بگیرید خرید مبل مدرن جدید است. این مبلمان حس خاص و منحصر به فردی به اتاق و ساکنان آن می‌دهد. 

مبل مدرن  جدید با رنگ تیره


اتاق نشیمن را می‌توان با مبلمان مدرن جدید مشکی یا تیره رنگ مانند رنگ قهوه‌ای جذاب تر کنید البته در این دکوراسیون می‌توانید از ترکیب رنگ های ملایم هم استفاده کنید. 
سادگی یکی از ویژگی های مهم سبک مدرن است. استفاده از پالت خنثی به خصوص رنگ های رژگونه ای به جای رنگ های بژ و تیره در مبلمان بسیار شیک است و جلوه خاصی به نمای اتاق شما می دهد و بدین ترتیب فضای اتاق نشیمن را تبدیل به یک محیط مدرن خواهد کرد. 
یکی از مفاهیم  مبلمان  مدرن جدید، کاربردی بودن و استفاده متعدد از این نوع مبلمان است. از این رو مبل مدرن جدید بیشتر مورد استفاده قرار می ‌گیرد. 
بعضی ست های مبلمان مدرن یک میز متصل به خود دارند که به این مبلمان زیبایی بیشتری داده است و در یک اتاق نشیمن می‌توان این مبلمان را به صورت گرد کنار هم گذاشت و اتاق نشیمن را جذاب تر کرد. 
در مبل مدرن جدید، پارچه بيشتري وچوب کمتری استفاده می شود. این سبک طرح مبل مدرن جدید موجب می‌شود که بقیه وسایل اتاق نشیمن را با آنها ست کنید و تقریبا پارچه های همرنگ آنها در اتاق نشیمن را به کار ببرید مثلا پارچه‌ ای که روی میز عسلی یا روی میز خاطره استفاده می‌کنید همرنگ با این مبلمان باشند.
طراحی مبل مدرن جدید ساده است و مانند مبل کلاسیک دارای تزئینات نیست. فرم بدنه ی مبلمان مدرن امروزی و بسیار ساده وشیک است. 

چگونه یک اتاق نشیمن مدرن و جدید داشته باشیم؟


هنگامی که  از دکوراسیون اتاق نشیمن صحبت می کنیم، واژه مدرن کلمه ای است که برای ارائه تعریفی از یک سبک خاص، بسیار مورد توجه قرار می گیرد، اما حقیقت این است که بسیاری از انواع مختلف تزئینات و دکوراسیون ها را می توان به عنوان سبک مدرن در نظر گرفت و زیبا سازی کرد. 

طرح لاک مشکی


اثاثیه و دکوراسیون با رنگ‌های دوست ‌داشتنی، از جمله نقطه کانونی خیره ‌کننده اطراف شومینه صورتی داغ، معنای دکوراسیون مدرن را در این فضای معاصر با طراحی لاک سیاه دوباره تعریف می‌کند. استفاده از رنگ سفید یخی برای دیوارها در حالی که سایه های پر جنب و جوش در اطراف اتاق پخش می شوند، چیزی را کم نمی کند، بلکه در عوض، از اجاق باشکوه گرم در اتاق تمجید می کند.

چگونه می توانم اتاق نشیمن خود را مدرن جلوه دهم؟


برخی ایده های اتاق نشیمن مدرن  و روش معاصر برای تزئین آن شامل موارد زیر می شود:
- رنگ های اصلی را برای ظاهری الهام گرفته از باهاوس انتخاب کنید. 
- یک لوستر بزرگ به اتاق نشیمن خود اضافه کنید.
- فرش های خود را عوض کنید.
- یک دیوار گالری نقاشی و عکس به اتاق نشیمن اضافه کنید. 
- در چیدمان اتاق نشیمن خود تجدید نظر کنید.
- شلوغی اتاق نشیمن خود را پنهان کنید.
- از یک ست مبل مدرن جدید که در تضاد رنگ با پس زمینه است استفاده کنید.



روش هایی برای مدرن تر نمودن اتاق پذیرایی نحوه چیدمان مبل در آن


دقت کنید هنگامی که قصد دارید در اتاق نشیمن مبل مدرن جدیدی را بچینید می‌بایست فاصله میان آنها رعايت شود. فاصله آنها نباید انقدر زیاد شود که میان آنها فاصله زیادی بیافتد و زمانی که افراد قصد گفتگو باهم دارند، در شنیدن صدای یکدیگر مشکل برایشان پیش آید و نه انقدر فاصله کم باشد که زمانی که افراد قصد دارند از بین آنها عبور کنند دچار مشکل شوند، بنابراین فاصله میان مبل باید متناسب با فضای اتاق نشیمن باشد. 
از چیدمان مبل مدرن جدید به صورت عمودی در یک ردیف رو به دیوار مانند کلاس های مدرسه جلوگیری کنید. بهتر است که مبلمان مدرن جدید را در وسط اتاق پذیرایی بگذارید به گونه ای که مایل به مرکز باشد. 
در نتیجه زمانی که قصد خرید یک ست مبل مدرن جدید را برای یک دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن را دارید می‌ بایست ابعاد واندازه این مبلمان و زیبایی این مبلمان را در نظر بگیرید. از مبلمان مدرنی که دارای خطوط ساده وظریف است و پارچه‌های یک رنگ  دارند می‌توان بیشتر استفاده کرد زیرا بسیار زیبا و مدرن و جذاب هستند و جلوه ای کلاسیک به چیدمان شما می دهد. 

انتخاب پرده برای اتاق پذیرایی مدرن


استفاده از پرده در همه منازل وجود دارد به دلیل اینکه پرده موجب می‌شود که از منزل در برابر نور و سرما و همچنین حریم خصوصی و.. . محافظت شود. شما برای داشتن یک اتاق نشیمن مدرن از پرده هایی استفاده کنید که با مبل مدرن جدید شما هماهنگی رنگ داشته باشد. نیاری نیست که پرده ها دارای طرح و نقش شلوغ باشد بلکه یک پرده با طرح ساده و یک رنگ هماهنگ با مبل مدرن جدید شما هم می‌تواند یک فضای مدرن  و روح افزایی را به منزل شما بدهد  و جلوه ایی زیبا به اتاق شما بخشیده ضمن آنکه حال و هوایی جذاب برای پذیرایی شما از میهمانان پدید آورد. 

انتخاب فرش برای اتاق پذیرایی مدرن


در اتاق نشیمن خود می‌توانید فرشی را استفاده کنید که نه خیلی بزرگ باشد و نه خیلی کوچک. شما می ‌بایست فرشی را انتخاب کنید که هنگامی که مبل مدرن جدید خود را می‌خواهید دور آن بچینید، پایه های مبلمان روی فرش قرار نگیرد. یا  فقط پایه ی جلو مبلمان روی آن قرار گیرد و حدود 25 سانتی متر تا 50 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد. اما اگر قالیچه یا فرش کوچکی را انتخاب کنید بازهم ممکن است دچار مشکل شوید زیرا به نظر می‌رسد که اتاق شما خیلی کوچک و شلوغ است. این  نکات  بسیار مهم هستند و باید قبل از اینکه اقدام به خرید مبلمان جدید و فرش کنید این نکات را مد نظر داشته باشید. 

انتخاب کفپوش پذیرایی مدرن


در رابطه با استفاده از کفپوش باید این نکته را هم در نظر بگیرید که از کفپوشی استفاده کنید که رنگ آن روشن باشد، زیرا کفپوش دارای رنگ روشن موجب می‌شود که وسایل منزل جذاب تر باشند و بیشتر جلوه داشته باشند. کفپوش های سرامیکی رنگ روشن برای یک اتاق نشیمن مدرن با مبل مدرن جدید بسیار مفید و جذاب هستند. همچنین کفپوش رنگ روشن برای محیط های کاملا تاریک بسیار مناسب است و اتاق نشیمن  شما را روشن می ‌کند. 

آیا  می‌توان مبل مدرن جدید را برای داشتن یک اتاق نشیمن جذاب به صورت منحنی  استفاده کرد؟


توجه به این نکته مهم است که انحناهای مدرن امسال دوباره مد شده اند و مورد استقبال مشتریان زیادی واقع شده اند. با این حال، آنها می توانند در رده طراحی مبلمان معاصر قرار گیرند. 
سبک معاصر و مدرن دو سبکی هستند که معمولا اشتباه می شوند. برخلاف سبک مدرن، مبلمان معاصر می‌تواند صاف ‌تر باشد و دارای ویژگی های مدرن با عملکرد جدید باشد و همچنین از ویژگی های سنتی به روز شده ای برخوردار باشد. در نتیجه می‌توان با استفاده از این سبک  در اتاق نشیمن دکوراسیونی مدرن و جذاب داشت. 

چیدمان مبل مدرن جدید در یک فضای محدود


آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که زمان خرید مبل فقط نگران فضای محدود اتاق نشیمن خود هستید؟ نگران نباشید مبلمانی هم هست که برای فضای محدود شما مناسب باشد. 
اگر منزلی دارید که فضای کمتری دارد وکوچک است می‌توانید از یک ست مبل مدرن جدید استفاده کنید و یک اتاق نشیمن جذاب داشته باشید. زیرا این مبلمان را می‌توانید به صورت نیم ست خریداری کنید و لازم نیست که حتما آنها را به صورت کامل خریداری کنید. این خصوصیت موجب می‌شود که شما با داشتن یک فضای کوچک بازهم قادر باشید که یک اتاق نشیمن با چیدمان عالی داشته باشید. 
یکی از ویژگی های بسیار منحصر به فرد مبل مدرن جدید ساده بودن آن است. سادگی این نوع مبل خود باعث می شود فضای شما کمتر شلوغ به نظر برسد.
فضای اتاق نشیمن را می‌ توانید با طراحی و سلیقه خود مدرن وجذاب کنید. اگر شما یک ست مبل مدرن جدیدی را خریداری کنید که پایه آنها از جنس استیل باشد در این صورت می ‌توانید دیگر وسایل اتاق نشیمن خود را با آن ست کنید، مثلا می توانید یک ست آینه و کنسول نقره ای رنگ را برای این اتاق نشیمن انتخاب کنید یا میزهایی با پایه های استیل را در کنار این مبلمان شیک قرار دهید، البته باز هم می گوییم که همه اینها بستگی به سلیقه شخصی شما دارد، در جایی که شما ممکن است یک اتاق خلوت و دلباز را ترجیح د. هید دیگری ممکن است به داشتن وسایل لوکس و شلوغ تر بودن اتاق تمایل داشته باشد. پس سلیقه حرف اول را در انتخاب سبک مبل مدرن و چیدمان آن در کنار سایر وسایل می زند.
داشتن یک اتاق نشیمن جذاب با تغییر مبلمان ضرورت ندارد، شاید تغییر دکوراسیون برای شما سخت باشد و شما نتوانید از پس هزینه ‌های آن برآید. اما می ‌توانید تغییر دکوراسیون مدرن جذابی را فقط با عوض کردن وتغییر دادن روکش مبلمان مدرن با کمترین هزینه داشته باشید. 
شما می‌توانید هر زمان که مایل هستید در منزل خود تغییر دکوراسیون بدهید. همچنین شما می‌توانید مبلمان مدرن را به طور قرینه و روبه‌ روی هم قرار دهید و با استفاده از یک میز عسلی این فضا را به فضای مدرن تبدیل کنید. همچنین می‌توانید در کنار مبلمان مدرن خود از گلدان های کوچک و طبیعی استفاده کنید تا اتاق نشیمن شما مدرن و خاص شود. 
اگر پس از خواندن این مقاله هنوز هم به تغییر دکورسیون منزل خود به سبک مدرن تری می اندیشید مقاله خرید بهترین مبل مدرن جدید برای خانه های کوچک می تواند به شما کمک زیادی بکند.
برچسب ها:
مبل مدرن جدید

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}