چطور از چیدمان مبل تک نفره برای تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی استفاده کنیم؟

سه شنبه, 26 اسفند 1399

چیدمان مبل تک نفره جزو یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید با استفاده از آن، دکوراسیون اتاق پذیرایی خودتان را متحول کنید. مبل تک نفره می تواند نقش کلیدی را در موقعیت قرار گیری سایر مبلمان و اکسسوری ها در اتاق پذیرایی شما ایفا کند. فرقی نمی کند که از یک مبل تک نفره کلاسیک یا مدرن استفاده کنید، به هر حال انواع مختلفی از این مبل های دسته دار یا بی دسته می توانند برای تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی شما ما مفید واقع شود.
نکته جالبی که در چیدمان مبل تک نفره در اتاق پذیرایی وجود دارد این است که اندازه، رنگ و سبک آنها می‌تواند با سایر مبلمان متفاوت باشد. در حقیقت این نوع مبلمان تکی برای ایجاد تضاد و تناقض در طراحی کاربرد دارد.
بنابراین می توانید از یک یا چند مبل تک نفره در بخش‌هایی از اتاق پذیرایی، به عنوان مثال، نزدیک ورودی جلوی پنجره یا حتی در نقاط کور استفاده کنید تا جلوه بهتری از لحاظ رنگ و ظاهر به دکوراسیون اتاق پذیرایی تان ببخشید.

 

چطور از چیدمان مبل تک نفره برای تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی استفاده کنیم؟

 

چیدمان مبل تک نفره در دکوراسیون اتاق پذیرایی

مبل تک نفره به انواعی از مبلمان گفته می شود که فقط یک جایگاه برای نشستن دارد. فرقی نمی‌کند که این مبل تک نفره از نوع دسته دار یا بدون دسته باشد، به هرحال سبکه این مبلمان به نحوی است که جا به جایی آن راحت است.
بنابراین، می توان آن را به طور موقتی در اتاق پذیرایی و حتی پس از مدتی برای تغییر دکوراسیون در اتاق نشیمن، جلوی تلویزیون، در اتاق خواب و یا حتی در اتاق کار مورد استفاده قرار داد.
چیدمان مبل تک نفره در کنار مبل ال در فضاهای کوچک انتخاب دیگری است که به شما کمک می کند از فضای در دسترس خود برای پذیرایی از مهمانان تان بهترین بهره را ببرید.
اگر می خواهید از مبل تک نفره در اتاق پذیرایی استفاده کنید باید توجه کنید که مبل مورد نظر ویژگی های زیر را داشته باشد:

ظاهر مناسب

مبل تک‌نفره به علت ظاهر متفاوتی که با سایر مبلمان دارد، در مرکز توجه قرار می‌گیرد. بنابراین باید به سبک و ظاهر آن توجه ویژه ای شود. رنگ، نوع پارچه و جنس چوبی که برای ساخت مبل تک نفره به کار رفته نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.
شاید شما دوست داشته باشید از انواع مبل تک نفره کلاسیک استفاده کنید و یا بخواهید یک مبل تک نفره مدرن را در کنار سایر مبلمان مثل مبل راحتی، مبل نیمه استیل، یا مبل چستر فیلد بچینید.
تفاوتی نمی کند به هر حال شما باید به این نکته توجه کنید که مبل تک نفره قرار است در اتاق پذیرایی جایی که مهمانان تان می نشینند در کنار سایر مبلمان قرار گیرد. پس بهتر است از لحاظ ظاهری کاملاً شیک و مدرن به نظر برسد.

راحتی

مطمئنا زمانی که مبل تک نفره را در کنار سایر مبلمان در اتاق پذیرایی قرار می‌دهید قرار است مهمانانتان از آن استفاده کنند. بنابراین، راحت بودن این مبلمان برای نشستن اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که مبلمان دارای نشیمن نامناسب یا پشتی ناجوری باشد، خاطره بدی را در ذهن مهمانانتان به جای خواهد گذاشت.
در عوض اگر از یک مبل تک نفره راحتی در کنار سایر مبلمان استیل و نیمه استیل در اتاق پذیرایی استفاده کنید، هر کدام از مهمانان تان که نیاز به نشستن در فضایی راحت تر داشته باشند، از وجود این مبل در اتاق پذیرایی شما واقعاً لذت خواهند برد.
پس، پیش از اینکه چیدمان مبل تک نفره در اتاق پذیرایی فکر کنید، از سالم بودن پایه ها پشتی و نشیمنگاه آن اطمینان حاصل کنید.

چند ایده برای چیدمان مبل تک نفره بدون دسته

 

چطور از چیدمان مبل تک نفره برای تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی استفاده کنیم؟


مبل های تک نفره بدون دسته معمولاً از نوع مبلمان کوتاه هستند که فضای بسیار کمی را نیز اشغال می کنند. هرچند چیدمان مبل تک نفره بدون دسته بیشتر در اتاق خواب و نشیمن متداول است اما از آنها می توان در فضاهای مرده مثل کنج اتاق یا زیر پنجره در اتاق پذیرایی نیز استفاده کرد.

چند ایده برای چیدمان مبل تک نفره دسته دار

 

چطور از چیدمان مبل تک نفره برای تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی استفاده کنیم؟

 

مبل تک نفره دسته دار ظاهر شیک و باکلاسی دارد و در عین حال، استفاده از آن بسیار راحت است. مبل های تک نفره معمولاً به سبک مبل راحتی طراحی می شوند با این حال استحکام فوق‌العاده‌ای دارند و چیدمان آنها در فضاهای مختلف خانه مثل اتاق نشیمن اتاق خواب و حتی اتاق پذیرایی چندان سخت نیست.
برای چیدمان بهتر مبل تک نفره می توانید دو یا چند مبل تک نفره را در انتهای اتاق پذیرایی در کنار یکدیگر به فرم های مختلف مثلاً روبروی هم، پشت به هم یا به سبک دایره ای بچینید و برای پر کردن فضاهای خالی بین آنها نیز از اکسسوری های مختلفی مثل پاف، میز جلو مبلی یا میز قهوه خوری استفاده کنید.

 

چطور از چیدمان مبل تک نفره برای تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی استفاده کنیم؟


چند ایده برای چیدمان مبل تک نفره پشت بلند

 

چطور از چیدمان مبل تک نفره برای تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی استفاده کنیم؟

 

چیدمان مبل تک نفره پشت بلند برای روح بخشیدن به فضای اتاق پذیرایی، انتخاب بسیار مناسبی است. اگر در اتاق پذیرایی خود تو رفتگی یا کنج خالی دارید، این نوع مبل تک نفره می‌تواند به خوبی در آن گوشه از اتاق جای بگیرد و در دکوراسیون اتاق پذیرایی شما حرفی برای گفتن داشته باشد.
در صورتی که سایر مبلمان شما، پشتی کوتاهی دارند، به عنوان مثال اگر از انواع مبلمان چستر در اتاق پذیرایی خود استفاده می کنید، افزودن یک یا دو مبل تک نفره پشت بلند می‌تواند به تعادل بخشیدن به فضای منزل شما کمک کند.
شما حتی می‌توانید این نوع مبلمان تک نفره را با سبک صتدلی های میز ناهار خوری نیز ست کنید.

۵ ایده ساده برای چیدمان مبل تک نفره چوبی در اتاق پذیرایی

اگر مدتی است یک یا چند مبل تک نفره چوبی خریداری کردید اما در چیدمان آنها دچار مشکل شده اید، نگران نباشید. در ادامه چند ایده ساده به شما آموزش می دهیم که بتوانید با استفاده از آنها، مبل تک نفره چوبی خودتان را در کنار سایر مبلمان در اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار دهید.
حتی اگر به نظرتان می رسد که مدل مبل چوبی تک نفره شما قدیمی شده و یا رنگ آن به سایر مبلمان اتاق پذیرایی شما نمی‌آید، پیش از اینکه آن را دور بیندازید یا برای فروش در سایت دیوار قرار بدهید چند دقیقه وقت بگذارید و ادامه مقاله را بخوانید شاید ایده های زیر به درد شما بخورد.

ایجاد هارمونی بین رنگ مبل تک نفره چوبی و سایر مبلمان

واضح است که شما نمی توانید رنگ مبل تک نفره چوبی را عوض کنید. معمولا این نوع مبلمان از جنس چوب های بسیار ارزشمند تهیه شده که هر کدام، رنگ مخصوص به خودشان را دارند و اصالت مبل با نمایش دادن آن به همان رنگ اصلی و زیبای اولیه حفظ می شود. اما در صورتی که سایر مبلمان شما دارای رنگ های فانتزی کاملا متفاوت با رنگ‌چوب باشند، چه کار باید بکنید.
به عنوان اولین نکته به خاطر داشته باشید که برای ایجاد هارمونی در اتاق پذیرایی نیازی نیست که تمام اجزا مبلمان و اکسسوری های بکار رفته دقیقا همرنگ یکدیگر باشند. بلکه شما حتی می توانید با چیدمان مبل تک نفره چوبی، با رنگی کاملا متضاد با سایر مبلمان در اتاق پذیرایی یک نقطه عطف ایجاد کرده و تحولی به چیدمان خود بدهید.
با این حال اگر تصور می کنید که رنگ مبل تک نفره چوبی شما به هیچ وجه مبلمان اتاق پذیرایی نمی آید می توانید یکی از روش های زیر را امتحان کنید:

مبل تک نفره را همراه با اکسسوری های همرنگ با مبلمان اصلی خود به کار ببرید

شما می توانید برای مبل تک نفره چوبی خود پشتی های همرنگ با مبلمان اصلی تهیه کنید و یا چند کوسن و بالشتک که همرنگ با مبلمان اصلی‌تان هستند، روی مبل تک نفره قرار بدهید. این کار هارمونی مناسب را بین مبل تک نفره چوبی و مبلمان اصلی شما ایجاد خواهد کرد و دیگر متضاد بودن رنگ آن ها با هم جلوه نامناسبی نخواهد داشت.

برای مبلمان تک نفره خود از رو مبلی استفاده کنید

ساده ترین راه برای ایجاد هارمونی بین مبل چوبی تک نفره و سایر مبلمان استفاده از رومبلی با پارچه ای هم رنگ با مبلمان اتاق پذیرایی است. برای انتخاب پارچه مناسب به عنوان روکش مبل تک نفره می‌توانید راهنمای دیگر ما با عنوان "چطور بهترین روکش مبل را خریداری کنیم؟" را مطالعه کنید.

کاربرد مبل تک نفره را در اتاق پذیرایی تغییر دهید

گاهی اوقات شما اصرار دارید که مبل تک نفره چوبی را به عنوان صندلی نشیمن در کنار سایر مبلمان در اتاق پذیرایی به کار ببرید اما از آنجایی که هیچگونه هارمونی بین این دو نوع وجود ندارد، چیدمان اتاق پذیرایی شما به یک فاجعه تبدیل می شود.
چاره کار این است که شما کاربرد مبل تک نفره را تغییر بدهید. دلیلی ندارد که شما از مبل تک نفره چوبی فقط به عنوان نشیمنگاه استفاده کنید. بلکه شما می توانید حتی برای قرار دادن یک گلدان زیبا زیر پنجره از آن استفاده کنید.
با تغییر کاربری مبل تک نفره متوجه می‌شوید که چیدمان آن در اتاق پذیرایی به هیچ وجه نامناسب نخواهد بود.

جمع بندی

چیدمان مبل تک نفره در کنار سایر مبلمان در اتاق پذیرایی می تواند تغییر و تحول جالبی برای منزل شما باشد. اگر به فکر خرید یک مبل تک نفره جدید هستید حتماً با توجه به ظاهر، راحت بودن و همچنین مناسب بودن چیدمان آن در کنار سایر مبلمان اقدام به خرید از فروشگاه های معتبر کنید.
پیشنهاد می کنیم برای خرید مبل تک نفره به فروشگاه های اینترنتی چوب و مبلمان مراجعه کنید تا نیازی به صرف وقت و هزینه بیشتر نداشته باشید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}