چطور از مبل مدرن کلاسیک در طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک استفاده کنیم؟

پنجشنبه, 29 دی 1401
طراحی داخلی با مبل مدرن به سبک نئوکلاسیک جذابیت بصری فوق العاده ای دارد که غیرقابل انکار است. در طول تاریخ معماری کلاسیک و عناصر طراحی سنتی برای همه ما ایرانیان از اصالت خاصی برخوردار بوده اما در عین حال، ویژگی های غیر قابل مقاومت سبک مدرن مانند تقارن، دقت و کاربردی بودن موجب شده که به تدریج به سمت طراحی داخلی با سبک نئوکلاسیک که ترکیبی از معماری مدرن و کلاسیک است گرایش پیدا کنیم.
به همین دلیل است که طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک با مبل مدرن کلاسیک به سرعت محبوبیت پیدا کرده و بسیاری از خانم های باسلیقه به دنبال راهکارهایی برای جذاب تر کردن خانه خود با طراحی دکوراسیون به این سبک هستند.

طراحی نئوکلاسیک چیست؟


یکی از محبوب ترین سبک های طراحی داخلی زمان ما، نئوکلاسیک است که زیبایی چشمگیر آن ریشه در قرن هجدهم دارد. در این دوره هنرمندان و فیلسوفان به سنت کلاسیک با رویکرد اعتدالی گرایش پیدا کردند زیرا می‌خواستند از ماهیت سطحی و زودگذر طراحی روکوکو دور شوند.
در نتیجه، فضاهای داخلی از چیدمان وسایل تزئینی بیش از حد به سمت تقارن و طرح‌های کم‌رنگ حرکت کرد و استفاده از مبل مدرن کلاسیک نیز رواج پیدا کرد. در این سبک حداقل جزئیات تزئینی و معماری، مانند ستون‌ها و قرنیزها، در مرکز توجه قرار گرفتند. اما دگرگونی‌های طراحی مدرن به سبک نئوکلاسیک دارای برخی از ویژگی های دکوراسیون سنتی مانند آینه کاری نیز هستند که با سبک مدرن معاصر ترکیب شده و فضاهای لوکس و بسیار شیکی می‌سازد. 

ویژگی های طراحی دکوراسیون به سبک نئوکلاسیک


اولین قدم برای یک طراحی داخلی نئوکلاسیک جذاب، آشنایی با ویژگی های آن است. این سبک با وجود استفاده از مبل مدرن کلاسیک حال و هوایی شبیه به  طراحی داخلی سنتی دارد که با معماری جاودانه و طراحی لوکس معاصر ترکیب شده است.

عناصر طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک


طرح های داخلی مدرن و اصلی نئوکلاسیک عناصر مشابهی دارند. اما تفاوت اصلی در استفاده مبل مدرن کلاسیک از نوع کاربردی و مینیمالیستی است که دارای ظاهری ساده تر نسبت به مبل سلطنتی باشد. 
از مهمترین ویژگی های طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
تاکید بر بر خطوط افقی و عمودی 
استفاده از مبل مدرن کلاسیک و آثار هنری کاربردی
چیدمان متقارن و عناصر تزئینی هندسی
جزئیات معماری کلاسیک، مانند ستون‌های یونانی و سقف‌های بلند
چیدمان های با فضای باز زیاد و مبل مدرن کلاسیک از توع مینیمالیستی
پنجره‌ها و آینه های بزرگ که اجازه می‌دهد نور زیادی به اتاق‌ها وارد شود

چیدمان اتاق پذیرایی با مبل مدرن کلاسیک


همانطور که گفتیم سبک مدرن کلاسیک، که به عنوان مدرن سنتی نیز شناخته می‌شود، ترکیبی عالی از ویژگی های مدرن + سنتی است! این سبک دارای خطوط براق و ساده و سبک طراحی مدرن است که با مبلمان مدرن کلاسیک، تزئینات و لوازم جانبی کاربردی ترکیب شده است تا آنچه را که «آن زمان» بود در «عصر کنونی» بسازد.
 این سبک طراحی ترکیبی واقعی از ویژگی های مدرن و سنتی است که به نوعی با دنیای امروز کاملا همخوانی دارد و به همین علت بسیار محبوب شده است. سبک کلاسیک مدرن عمدتاً دارای رنگ‌های خنثی با چند رنگ و الگوهای ساده مانند راه راه، وینتیج یا بدون طرح است. رنگ های خنثی در خانه های مدرن کلاسیک ترکیبی عالی از رنگ های گرم و سرد هستند.

مزایای طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک


بهترین مزیت سبک مدرن کلاسیک این است که برای ایجاد این سبک نیازی به پول زیادی ندارید. در عوض، می‌توانید از وسایل قدیمی استفاده کرده و با یک تحول در چیدمان به آن جان تازه ای بدهید! آیا یک صندوق قدیمی به شما ارث رسیده؟ عالی است! آن را در یک کنج اتاق پذیرایی در کنار مبل مدرن کلاسیک قرار بده و اینه ای را با سبک مدرن روی آن بگذارید! به طور کلی، یا حداقل در حال حاضر، حدود 3/4 مبلمان و دکور شما باید مدرن و 1/4 باید قدیمی یا سنتی باشد. حفظ این تعادل به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که سبک نئوکلاسیک را در دکوراسیون خود به کار بردید و خیلی سنتی نیستید.

نکاتی که باید هنگام دکوراسیون به سبک مدرن کلاسیک در نظر بگیرید


شما باید ترکیبی عالی از هر دو سبک مدرن و سنتی داشته باشید و تناسب 3/4 مبلمان و دکور  با خطوط ساده و تمیز مدرن و سپس 1/4 دیگر وسایل و دکور رامجلل و قدیمی را حفظ کنید. ایجاد این تعادل می‌تواند مشکل باشد، اما نتیجه آن خیره کننده است! شما همچنین باید به پالت رنگ توجه کنید! همه چیز را به طور کلی گرم و طبیعی نگه دارید و برای کنتراست کمی از وسایل به رنگ مشکی استفاده کنید! 

ایجاد تعادل در چیدمان، طرح و رنگ مبل مدرن کلاسیک 


در چیدمان مبل مدرن کلاسیک باید به ایجاد تعادل منحصر به فرد بین سبک قدیمی و جدید، مدرن و ساده فکر کنید. هنگام تزئین با بالش، کوسن یا سایر وسایل دکوری، مهم است که طرح پارچه‌ها را ساده نگه دارید. بافت‌ها در سبک نئوکلاسیک عالی هستند. پارچه های مخملی و کتانی همگی هنگام تزئین به سبک کلاسیک مدرن ظاهری خاص پیدا می‌کنند.
در این سبک معمولاً از طرح های ساده، راه راه، وینتیج یا طرح های ریز استفاده می‌شود اما طرح های روشن، جیغ و طرح های در مقیاس بزرگ در این سبک کمتر دیده می‌شود. بر خلاف سایر سبک های طراحی، تعادل باید برقرار باشد و هیچ عنصری نباید توجه زیادی را به خود جلب کنند.

پالت رنگ گرم و خنثی


پالت رنگ مرتبط با سبک کلاسیک مدرن یکی از ویژگی های بارز آن است. همچنین یکی از مواردی است که انتظار می‌رود با گذشت زمان تکامل یابد. در حال حاضر سبک کلاسیک مدرن پر از رنگ های خنثی، گرم، غنی، با کنتراست مشکی تند است. شما اغلب با رنگ‌های سبز تیره، سرمه‌ای، چوب‌های طبیعی و گردو، حتی برخی از رنگ‌های آجری گرم و مسی در کنار چیدمان مبل مدرن کلاسیک مواجه می‌شوید. نکته کلیدی این است که رنگ مبلمان را بژ، کرمی و خنثی نگه دارید و برای کنتراست از وسایل به رنگ مشکی استفاده کنید. جالب توجه است که این سبک می‌تواند روشن و مطبوع باشد و در عین حال احساس شکوه و ثروت را منتقل کند.

استفاده از وسایل نوستالژیک و قدیمی


جنبه مورد علاقه بیشتر افراد برای انتخاب این سبک امکان استفاده از وسایل قدیمی و نوستالژیک است. در واقع، دکوراسیون با وسایل قدیمی و عتیقه بخش سرگرم کننده آن است! البته، فقط کافی است با آنچه دارید شروع کنید. یک دستگاه ضبط قدیمی؟ عکس های قدیمی از مناظر؟ شی کوچک طلایی یا برنجی؟ قرار دادن این قطعات در کنار مبل مدرن کلاسیک تان به مهمانان تان موضوعی برای صحبت در فضای صمیمی خانه تان را می‌دهد و با ارزش ترین خاطرات شما را زنده می‌کند. با این حال، اگر از این وسایل قدیمی ندارید، پیدا کردن آنها آسان است! شما می‌توانید آثار هنری قدیمی یا یک قاب برنجی عتیقه و حتی وسایل دکوری روستایی مانند گلدان‌ها، لامپ‌ها، کوزه‌ها و غیره را با هم ترکیب کنید!



9 ایده برای دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک


ایده های زیادی برای چیدمان مبل مدرن کلاسیک به سبک نئوکلاسیک در خانه، وجود دارد بیایید با چند نمونه از آنها آشنا شوید.

1. رنگ های کم رنگ را در نظر بگیرید


طراحی داخلی مدرن نئوکلاسیک منعکس کننده پالت رنگ های اصلی است. رنگ های خاکستری، آبی، سبز و زرد کم رنگ و ملایم که اغلب با رنگ های سفید و کرم همراه هستند. طرح‌ها کنتراست پایینی دارند، اما می‌توانند دارای سایه‌های برجسته، مانند مشکی، نقره‌ای یا طلایی برای تأکید بر عناصر طراحی و پرداخت‌ها باشند. نتیجه چیدمان مبل مدرن کلاسیک با این ترکیب رنگی، لوکس و در عین حال چشم نواز است.

2. پرده های بلند برای پنجره نصب کنید


طراحی داخلی نئوکلاسیک دارای ویژگی های معماری سنتی و معاصر باهم است و گاهی اوقات، باید برای متعادل کردن ظاهر آن از پرده های بلند برای پنجره های بزرگ استفاده کنید تا سقف اتاق نیز بلند تر به نظر برسد. پرده‌های بلند نه تنها به گرمتر شدن فضا کمک می‌کنند بلکه تاکیدی بر سبک نئوکلاسیک هستند.
بهترین نوع پارچه پرده ای در سبک نئوکلاسیک در کنار مبل مدرن کلاسیک جنس هایی مانند کتان، مخمل، ابریشم یا ابریشم مصنوعی است که بهترین کیفیت را دارند. 

3. از وسائل دکوری مدرن و کلاسیک ساده استفاده کنید


اگرچه طراحی داخلی نئوکلاسیک دارای فضایی مجلل است، اما زیاد نباید در دکوراسیون به چشم بیاید. به عنوان سبکی معتدل، طراحی داخلی نئوکلاسیک تنها با اضافه کردن وسایلی که ارزشمند باشند، طراحی داخلی‌ها را متعادل می‌کند. بنابراین به جای ایجاد تجمل باید با ظرافت فضایی آرام و ساده ایجاد کنید. 
ظروف چینی ، مجسمه‌ها، گلدان‌ها و آینه‌ها به خوبی در دکوراسیون نئوکلاسیک در اتاق‌های نشیمن و اتاق پذیرایی کاربرد دارند. اما باید در انتخاب این وسایل دکوری و چیدمان آنها کنار مبل مدرن کلاسیک دقت کنید. مواردی را انتخاب کنید که نه تنها فضا را بهبود می‌بخشد، بلکه ارزش افزوده ای نیز دارند. به عنوان مثال، یک گلدان خیره کننده با یک دسته گل سرسبز در گوشه اتاق بهتر از چیدمان چندین گلدان کوچک و بزرگ عتیقه در هر گوشه اتاق است. همین امر در مورد آثار هنری یا دکوری نیز صدق می‌کند.

4. از طرح های تزئینی و نقش های سنتی برای ظروف دکوری کمک بگیرید


سبک تزئینات نئوکلاسیک متعادل و ساده است اما تاحدودی نقش‌های تزئینی نیز در آن نمایان می‌شود. دیوارها را می‌توان با کاغذ دیواری های گلدار که دارای جزئیات ریز هستند، پوشاند. 
برای تزئین مبل مدرن کلاسیک نیز می‌توان طرح های برجسته را به عنوان مثال با بالش‌ها یا فرش‌ها، ظروف دکوری گل سرخی و غیره بوجود آورد.

5. جزئیات معماری مدرن را اضافه کنید


اگر قرار است اتاق پذیرایی خود را از ابتدا با مبل مدرن کلاسیک طراحی کنید، ویژگی های معماری نئوکلاسیک را با دیوارهای بلند، پنجره‌های بزرگ، ستون‌ها و فضاهای باز در نظر بگیرید. علاوه بر این، کف‌های چوبی یا مرمری را نیز در نظر بگیرید تا ظاهری مجلل اما مدرن به فضا ببخشید.

6. با آینه‌ها، فضای اتاق پذیرایی با مبل مدرن کلاسیک را بزرگتر کنید


آینه‌ها در طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک عملکردی دوگانه دارند. از یک طرف، به عنوان یک دکوراسیون عالی، به همان اندازه ظریف و پیچیده عمل می‌کند. علاوه بر این، استفاده از آینه های متعدد می‌تواند تقارن را افزایش دهد و همچنین نور اتاق را چند برابر کند. علاوه بر این، قاب تزئینی یک آینه نیز برای متعادل کردن ظاهر صاف طراحی نئوکلاسیک عمل می‌کند. 

7. از فرش دستباف ابریشمی زیر مبل مدرن کلاسیک استفاده کنید


یک فرش دنج زیر مبل مدرن کلاسیک دقیقاً همان چیزی است که برای تکمیل فضای داخلی اتاق پذیرایی به سبک نئوکلاسیک به آن نیاز دارید. این ترکیب نه تنها زیبا خواهد بود، بلکه به گرمتر شون فضا نیز کمک می‌کند. 

8. از خطوط عمودی و رنگ روشن برای بزرگتر نشان دادن فضا استفاده کنید


یکی از زیباترین جنبه های طراحی داخلی مدرن به سبک نئوکلاسیک، شکوه آن است . برای ایجاد چنین شکوهی می‌توانید از ترفندهایب برای افزایش وسعت اتاق استفاده کنید.
به عنوان مثال، انتخاب رنگ روشن برای دیوارها و یک فرش کرم رنگ در کنار قرار دادن وسایل دکوری عمودی با خطوط صاف یا ستون‌ها می‌توانند اتاق را بزرگ و باشکوه جلوه دهند. همچنین می‌توانید با نورپردازی مناسب حس بهتری به فضا بدهید.

9. از تقارن در چیدمان مبل مدرن کلاسیک کمک بگیرید


تقارن یکی از عناصر اصلی طراحی داخلی قرن 18 و مدرن کلاسیک است. چنین ساختاری در طراحی مطمئناً می‌تواند رسمی و در عین حال آرامش بخش باشد زیرا بر منطقی بودن استوار است.
چیدمان متقارن مبل مدرن کلاسیک با دو صندلی تک نفره  روبروی هم و دو مبل بزرگتر یا شزلون اطراف شومینه را امتحان کنید. از طرف دیگر، تعادل را از طریق  وسایل دکوری، قاب عکس یا تابلوی روی دیوار، و نورپردازی ایجاد کنید.

برای خرید مبل مدرن کلاسیک به کمک نیاز دارید؟


با وجود مدل های متنوع مبل مدرن کلاسیک که در سایت چوب موجود است می‌توانید خانه رویایی خود را در کمترین زمان ممکن به سبک نئوکلاسیک تزیین کنید. فقط کافی است تصاویر مبلمان را ببینید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و مبل مدرن دلخواه تان را به صورت آنلاین سفارش دهید
برچسب ها:
مبل مدرن کلاسیک

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}