چطور از مبل تک نفره در دکوراسیون اتاق پذیرایی استفاده کنیم؟

شنبه, 13 دی 1399

مبل تک نفره یکی از وسایلی در منزل است که با استفاده درست از آن می توان دکوراسیون های منحصر به فردی را خلق کرد. کاربرد متناسب مبل تک نفره می تواند باعث ایجاد تمایز در نحوه چیده مان پذیرایی منزل گردد. ایجاد چیدمان زیبا و متمایز آرزوی هر بانوی ایرانی است.
همچنین با استفاده از مبل تک نفره در چیدمان منزل می توان نقص های احتمالی موجود در نقشه خانه را نیز برطرف نمود و عیب ظاهری سالن پذیرایی را به حسن تبدیل نمود. همچنین اگر مبل تک نفره در جای مناسبی قرار بگیرد می تواند تداعی کننده یک فضای خصوصی در شلوغ ترین بخش منزل باشد.

 

چطور از مبل تک نفره در دکوراسیون اتاق پذیرایی استفاده کنیم؟


چیدمان و دکوراسیون اتاق پذیرایی هر خانه به این دلیل که معمولا توسط مهمانان مورد استفاده قرار می گیرد، اهمیت زیادی دارد. با توجه به اهمیت بخش پذیرایی منزل، تمایل زیادی به ایجاد دکوراسیون های خاص و جذاب در این بخش وجود دارد. ایجاد فضای زیبا و دلنشین در این قسمت نشان دهنده حسن سلیقه صاحب خانه است. به همین دلیل وقت و انرژی زیادی برای تزیین این بخش به کار گرفته می شود.
می توان با استفاده از وسایلی از جمله مبلمان تک نفره که تهیه آنها هزینه زیادی را به اقتصاد خانواده تحمیل نمی کند و به کار گرفتن کمی خلاقیت و رهایی از بند غالب های موجود، به چیدمان خارق العاده ای دست یافت. به همین علت پیشنهاد می کنیم با قرار دادن یک مبل تک نفره در گوشه هایی از اتاق پذیرایی که بلا استفاده مانده اند، یک طراحی خارق العاده و چشم نواز ایجاد کنید.

چطور بهترین مبل تک نفره را برای دکوراسیون اتاق پذیرایی انتخاب کنیم؟

مبل تک نفره مانند سایر مبلمان موجود در بازار دارای انواع مختلفی است. به همین دلیل بهتر است با انواع مختلف آن آشنا شده سپس با توجه به نیاز مصرف کننده و مکان قرار گیری آن، نوع مناسبی از مبل تک نفره انتخاب شود.
اندازه، سبک و پارچه مورد استفاده در ساخت مبل تک نفره مواردی هستند که در انواع مبل تک نفره متغییر هستند و در هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرند. از آنجا که در انتخاب مبل تک نفره نیازی به لحاظ نمودن راحتی تعداد زیادی از افراد نیست، می توان در انتخاب آن کاملا سلیقه ای رفتار نمود و موارد مورد علاقه را کاملا لحاظ کرد.
استفاده از سبک سنتی یا مدرن مبل تک نفره، نوع پارچه به کار رفته در ترکیب مبل تک نفره و رنگ چوب و پارچه آن همه مواردی هستند که می توانند در زمان انتخاب مورد گزینش قرار بگیرند.
مهمترین نکته ای که در خرید انواع مبل تک نفره باید در نظر گرفت، هماهنگی آن با سایر مبلمان موجود در اتاق پذیرایی است به همین علت، انواع مختلفی از مبلمان تک نفره طراحی شده که عبارتند از:
• مبل فانتزی،
• مبل بشکه ای،
• مبل کلاسیک،
• مبل مدل اسکاندیناویایی،
• مبل حصیری،
• مبل سنتی
• و .....

نحوه استفاده از مبل تک نفره در دکوراسیون پذیرایی

مبل تک نفره یک وسیله بسیار متنوع در گروه مبلمان است که عملکرد های مختلفی در خانه دارد. مبل تک نفره را در حقیقت می توان یک جای دنج برای نشستن وکسب آرامش، مطالعه کتاب و مجله، خوردن نوشیدنی مورد علاقه و شاید فکر کردن به اتفاقات پیش آمده در طی روز دانست. می توان با قرار دادن مبل تک نفره در کنار یک پنجره بلند از منظره شهر و محله لذت برد و از گرما و انرژی آفتاب بهره مند شد.

 

چطور از مبل تک نفره در دکوراسیون اتاق پذیرایی استفاده کنیم؟


همچنین قرار دادن یک مبل تک نفره در کنار شومینه و گوش سپردن به صدای چوب های درحال سوختن در یک روز سرد و برفی زمستانی بسیار دلچسب خواهد بود. این سبک چیدمان بسیار پرطرفدار بوده و مورد علاقه قشر خاصی از مردم جامعه است. مبلمان کلاسیک در این فضا بهتر از انواع دیگر خودنمایی می کنند.
مبل تک نفره فانتزی یکی از انواع جدید این کالا است که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته و با سبک زندگی آپارتمانی امروز بسیار هماهنگ و متناسب است. این نوع از مبلمان بسیار راحت بوده و به دلیل شکل ظاهری آن در هر فضای قابل استفاده است.
قرار دادن مبل تک نفره در کنار تلفن ایده بسیار پر تکراری است که شاید در منزل اغلب دوستان و آشنایان وجود داشته باشد. این ایده شاید جدید نباشد اما نیاز زندگی افراد در جامعه امروزی است و افراد برای استفاده از پیام رسان ها و چک کردن ایمیل خود و همچنین برقراری ارتباط با سایرین، به این فضا احتیاج دارند. می توان با ایجاد یک تغییر متناسب و تمایز ویژه در انتخاب نوع مبل کنار میز تلفن تنوع قابل توجهی در این باره ایجاد نمود.
استفاده از یک مبل سلطنتی پشت بلند و گوشی تلفن هماهنگ با آن برای افرادی که علا قه مند به محیط های لوکس هستند بسیار جذاب خواهد بود. همچنین افرادی که به دکوراسیون کلاسیک علاقه مند هستند نیز می توانند از یک گوشی سنتی در کنار مبل تک نفره کلاسیک خود استفاده نمایند.
استفاده از مبل تک نفره در کنار کاناپه در دکوراسیون پذیرایی از زمان های بسیار دور کاربرد داشته است. اما انواع خاص و جدید چیدمان و دکوراسیون، نقش مبل تک نفره را بسیار پر رنگ ساخته است. به راحتی می توان دو کاناپه هم رنگ را با یک مبل تک نفره با رنگ متضاد ترکیب نمود و از چشم نوازی فضای گرم پدیدار شده لذت برد. در این نوع چیدمان، مبل تک نفره نقش مبل میزبان را بر عهده دارد. در این شیوه چینش می توان برای حفظ تقارن از کاناپه های یک اندازه استفاده کرد که مناسب برای فضاهای رسمی است. در صورتیکه تقارن مد نظر نباشد و فضای در اختیار برای مصارف غیر رسمی در نظر گرفته شده باشد، می توان کاناپه ها را در سایزهای مختلف تهیه نمود.

 

چطور از مبل تک نفره در دکوراسیون اتاق پذیرایی استفاده کنیم؟

 

استفاده از مبل تک نفره در سایر قسمت های منزل

از مبل تک نفره در تمام قسمت های منزل می توان استفاده نمود. یکی از بخش های هر خانه که کمتر مورد توجه قرار می گیرند، راهرو ها هستند. استفاده از مبل تک نفره می تواند روح سبز زندگی را به فضای راهرو وارد کرده و حس دلنشینی را برای ساکنین منزل ایجاد نماید.
استفاده از انواع فانتزی مبل تک نفره در کنار میز کنار مبلی متناسب با آن که هماهنگ با تابلوهای موجود در فضا باشد، می تواند فضای برای کسب آرامش ایجاد نماید. بهره گیری از گیاهان و گلدان ها در این فضا، اثر بخشی چیدمان را دو چندان می نماید.
استفاده از مبل تک نفره در فضای اتاق خواب نیز بسیار مرسوم است. استفاده از مبلمان در فضای اتاق خواب می تواند باعث ایجاد فضای صمیمی تر شده و همچنین جای دنجی برای صحبت خصوصی با یک دوست و همراه نزدیک باشد. البته این نوع دکوراسیون مختص فضاهای بزرگتر بوده و در فضاهای کوچک توصیه نمی شود.
یکی از مکان های ایده آل استفاده از مبل تک نفره در فضای بالکن و پاسیو است. استفاده از گیاهان زیبا و یک میز ساده در فضای بالکن فضای دل انگیزی خواهد ساخت که قطعا بزرگترهای خانواده را مجذوب خود خواهد نمود. با توجه به خانه های آپارتمانی امروز و عدم دسترسی به فضاهای باز، ایجاد این فضای گرم و صمیمی با استفاده از مبل تک نفره حصیری و انواع مشابه می تواند باعث شادابی روحیه تمام اعضای خانواده گردد.

 

چطور از مبل تک نفره در دکوراسیون اتاق پذیرایی استفاده کنیم؟

 

رنگ بندی مناسب برای مبل تک نفره در خانه

به طور کلی رنگ مبلمان منزل با توجه به روحیه و موقعیت اعضای خانواده انتخاب می شود. نمی توان یک رنگ خاص را برای دکوراسیون منازل توصیه نمود. اما نکته مهم در انتخاب رنگ مبلمان، هارمونی داشتن با سایر وسایل منزل از قبیل فرش و پرده است. انتخاب رنگ دکوراسیون و وسایل و تزئینات منزل برای بسیاری افراد جامعه چالش برانگیز بوده و فرد را دچار تردید می نماید.
برای انتخاب بهترین رنگ ها و ایجاد تناسب رنگی در فضا باید با رنگ های مکمل آشنایی داشت. استفاده درست از رنگ های مکمل و داشتن تضاد رنگی که بر اساس علم رنگ ها صورت گرفته باشد به ایجاد فضایی هنرمندانه و چشم نواز منتهی می گردد. اما اگر بدون داشتن اطلاع از علوم رنگ ها، اقدام به استفاده از رنگ های مختلف از طیف های متفاوت در چیدمان شود، نتیجه نه تنها مطلوب نخواهد بود، بلکه باعث سلب آرامش اعضای خانواده خواهد شد.
همچنین می توان طرح های ساده یا شلوغ را برای مبلمان و سایر وسایل پذیرایی استفاده کرد. اگر مبلمان پذیرایی دارای پارچه با طرح ساده باشد، می توان در انتخاب مبل تک نفره از طرح شلوغ استفاده نمود. همچنین در صورتی که مبلمان منزل از طرح های پر پیچ و خم و رنگ های گوناگون کار شده باشد، استفاده از مبل تک نفره ساده با رنگ متناسب با مبلمان اصلی بسیار دلپسند و خاص خواهد شد. اما استفاده از مبلمان و مبل تک نفره شلوغ به طور همزمان باعث اغتشاش بصری شده و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

 

چطور از مبل تک نفره در دکوراسیون اتاق پذیرایی استفاده کنیم؟

 

جایگزین کردن تابلوی دیواری با مبل تک نفره

یکی از ایده های جذاب استفاده از مبل تک نفره، جایگزین کردن یک تابلوی دیواری با آن است. می توان با توجه به محیط زمینه قرارگیری مبل و نوع کاربرد آن، یک مبل فانتزی یا چستر و یا هر نوع دیگری از آن که مطلوب نظر اعضای خانواده باشد را استفاده نموده و تابلوی دیواری را از آن قسمت منزل حذف نمود.
استفاده از لوازم تزئینی در میز کنار مبل تک نفره بسیار مهم و تاثیر گذار است. در صورت بهره گیری از عناصر مناسب برای میز کنار مبلی می توان به فرمول یک چیدمان خاص دست یافت.

جمع بندی

مبل تک نفره یکی از انواع مبلمان است که در طراحی دکوراسیون می تواند نقش پررنگی ایفا کند. از آنجاییکه این مبل، فضای زیادی را اشغال نمی کند می توان از آن در فضاهای خالی متعددی مثل گوشه دیوار، کنار پنجره، در راهرو ها و یا برای پر کردن فضای خالی بین مبلمان پذیرایی استفاده کرد.

برچسب ها:
مبل تک نفره

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}