چرا برای تغییر دکوراسیون منزل، مبل پاف را انتخاب کنیم؟

يكشنبه, 14 دی 1399

مبل پاف چیست؟ اگر قصد خرید مبل پاف را دارید و یا میخواهید در رابطه با این مبل اطلاعات بیشتری به دست بیاورید به شما پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

مبل پاف چیست؟

مبل پاف نوعی از مبل است که در آن جایی برای تکیه دادن قرار داده نشده است. در واقع در طراحی آن تکیه گاهی وجود ندارد. در بازار مبل پاف به صورت مربعی و یا گرد وجود دارد.
در مبلمان پاف پایه های مبل نیز دیده نمی شوند. در ایالات متحده آمریکا مبل پاف به عنوان بخشی از مبلمان به حساب میاید که کاربردهای مختلفی دارد و در زمینه های متفاوتی می توان از آن استفاده کرد.
در مبل پافی که به عنوان میز از آن استفاده می شود، جایی برای قرار دادن وسایل وجود دارد و در واقع رویی مبل برداشته می شود و شما میتوانید وسایل خود را درون آن قرار دهید و در مواقع نیاز در آن را بردارید و از وسایل استفاده کنید.
مبل پاف را میتوان در تمام قسمت های خانه استفاده کرد. تمامی بخش ها شامل اتاق خواب، اتاق ناهارخوری، اتاق بازی، اتاق پذیرایی و… قابل استفاده می باشد.
پاف های چرمی و نیمکت مانند را میتوان به عنوان جایگزین برای مبل استفاده کرد.

تاریخچه پاف مبل چیست؟

تاریخچه استفاده از مبل پاف به زمان امپراتوری عثمانی باز می گردد. دلیل پیدایش این مبلمان در زمان عثمانی باعث شده است که در زبان انگلیسی به آن «Ottoman» بگویند.

مبل پاف در ابتدا بسیار بزرگ تر از مبل های پاف امروزی بود، اما با تکامل این مبل ها کوچک تر و کوچک تر شده اند. مبل پاف در اواخر قرن هیجدهم توسط امپراتوری عثمانی به اروپا وارد شد.
مبل پاف در سال ۱۷۲۹در کشور فراتسه و انگلیس به استفاده افراد رسید.با گذشت ایام این مبل ها از اشکال مربعی به دایره و چندضلعی تغییر حالت داند و البته که به صورت مربعی نیز موجود می باشد.

 

چرا برای تغییر دکوراسیون منزل، مبل پاف را انتخاب کنیم؟

از مبل پاف چه استفاده هایی میتوان کرد؟

مبل پاف دارای کاربردهای مختلفی می باشد. مبل پاف برای قرارگیری در دکوراسیون امروزی منازل دچار تغییرات بسیاری شده است. از مبل پاف میتوان به عنوان مکانی برای قرار دادن وسایل، میز قهوه و یا صندلی اضافه استفاده کرد. باید نگاه شما را به جایگاه مبل پاف در دکوراسیون منزلتان بازگردانیم تا توجه به نقش این مبل چند کاره و پرکاربرد داشته باشید.
ایم مبل در واقع عنصری در دکوراسیون به حساب میاید که نقش ذخیره سازی و صرفه جویی در فضا منزل شما را دارد. در ادامه به کاربردهای مختلف این عضو پرکاربرد دکوراسیون می پردازیم.

جایی برای نشستن در فضاهای دارای اشتراک

مبل پاف را میتوان در فضاهای مختلف خانه استفاده کرد. برای تکمیل مبلمان خود و در جایی که نیاز به یک صندلی اضافه حس میشود مبل پاف اولین و بهترین گزینه برای رفع این مشکل می باشد.
باید توجه داشته باشید که از این مبل میتوانید در اتاق خواب، پذیرایی و….استفاده کرد. این مبل را میتوان کنار دیوار قرار داد و از آن استفاده کرد همچنین می توانید برای تکیه به دیوار، از یک کوسن استفاده کنید.

استفاده از مبل پاف به عنوان جاپایی

مبل پاف را میتوان به عنوان جاپایی استفاده کرد. در واقع قرار دادن پاها بر روی یک سطح سنت بسیار رایج بین افراد است علی الخصوص برای افراد مسن که نیاز دارند جریان خونشان مدام پایش شود و بهتر است بیشتر از یک ساعت پایشان آویزان نباشد. مبل پاف این قابلیت را دارد تا به عنوان جاپایی مورد استفاده قرار بگیرد.

استفاده از مبل پاف جهت ذخیره کردن وسایل

مبل پاف دارای محلی برای قرار دادن وسایل در خود می باشد. اگر از مبل پاف در پذیرایی استفاده میکنید میتوانید کنترل، وسایل بازی و یا هر وسیله دیگر که نیاز است را درون آن قرار دهید. چراکه این مبل دارای محلی است که میتوانید در آن را بردارید و به راحتی وسایل خود را در آن قرار دهید.
توجه داشته باشید که اگر از مبل پاف در اتاق خواب نیز استفاده می کنید میتوانید وسایل شخصی خود را در مبل پاف قرار دهید.
مبل پاف زیبایی خاص خود را به دکوراسیون منزل میدهد
مبل پاف باعث می شود دکوراسیون منزل شما بسیار زیبا به نظر برسد زیرا این مدل دارای ویژگی های جذاب بصری می باشد و برای افراد با سلیقه انتخاب بسیار مناسبی می باشد

مبل پاف را میتوان به عنوان میز چای و قهوه استفاده کرد

این مبل گزینه بسیار مناسبی برای جایگزین کردن میز به جای مبل می باشد. مبل های پاف با ارتفاع پایین تر از سایر مبل ها بسیار انتخاب خاص و زیبایی به جای میز قهوه هستند. در دورهمی ها و مراسم دوستانه میتوانید با قرار دادن مبل پاف به عنوان میز چای، حس بسیار صمیمی به جمع بدهید و از در کنار دوستانتان بودن لذت ببرید.به راحتی می توانید بعد از میل کردن چای از مبل به عنوان محلی برای بازی ها و سرگرمی های دوستانه فراهم کنید.

مبل پاف به عنوان هماهنگ کننده و مچ کننده رنگ دیوار با دکوراسیون منزل شما

از این مبل میتوانید به عنوان واسطی برای ست کردن دکوراسیون منزل و مبلمان خود با دیوارها کنید. توجه داشته باشید که از مبل پاف میتوان به عنوان یک عضو دکوراسیون جدا و مستقل نیز استفاده کرد.

استفاده از مبل پاف به عنوان محلی برای خوابیدن و استراحت

از مبل پاف می توانید به عنوان جایی برای استراحت کردن استفاده کنید. مبل های پاف با ارتفاع کمتر و پهنای بیشتر برای این امر بسیار مناسب هستند. می توانید آن را روبروی تلویزیون قرار دهید و بر روی آن لم دهید. از این مبل می توان به عنوان جایی برای قرار دادن پاها نیز استفاده کرد.
پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا کاربرد مدنظر خود از مبل پاف را مشخص کنید و سپس با توجه به آن مبل پاف مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

چرا برای تغییر دکوراسیون منزل، مبل پاف را انتخاب کنیم؟

 

انواع پاف مبل

در ادامه به معرفی انواع مبل پاف می پردازیم و انواع این مبل را بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته بندی می کنیم.

انواع مبل پاف بر اساس شکل ظاهری و ساختار آنها

مبل پاف مکعبی

این مبل یکی از رایج ترین و پرکاربردترین انواع مبل پاف می باشد. این مبل ها دارای مکعب های مربع و مستطیل هستند. این مبل ها دارای قاعده های مربع، مستطیل، شش ضلعی، هشت ضلعی و...در بازار موجود هستند.

مبل پاف کپسولی و یا استوانه ای

این مبل ها دارای قاعده دایره و یا بیضی هستند. این مبلمان قابلیت مچ شدن با انواع دکوراسیون را دارند و یا مبلمان شعاعی بسیار راحت ست می شوند. این نوع از مبل پاف برای استفاده در مبلمان سنتی و کلاسیک مناسب است.

مبل پاف مدرن 

این مبل ها دارای اشکال هندسی متفاوت هستند و دارای یک ساختار مشخص و ساده نمی باشند. این مبلمان دارای طیف گسترده ای از اشکال هستند. دارای کوسن ها، تشکچه ها، چوب خاص هستند و متناسب با هدفی که از خرید آنها دارید می توانید ویژگی های مدنظرتان را مشخص کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

انواع پاف مبل از نظر جنس روکش های استفاده شده در آن

بعد از آنکه در ارتباط با شکل هندسی مطلوب برای خرید مبل پاف به نتیجه رسیدید باید قدم بعدی را بردارید و تصمیم خود را در این زمینه بگیرید. بهتر است برای انتخاب جنس روکش مبل پاف توجه ویژه ای داشته باشید و تمامی ابعاد مرتبط با انتخاب آن را بررسی کنید. در ادامه به انواع مبل پاف از لحاظ جنس روکش می پردازیم.

روکش چرم

روکش های چرم برای ساخت مبل پاف بسیار انتخاب خاصی به شمار می روند. روکش چرم به مبلمان ظاهری شیک و لاکچری میدهد.
این روکش ها برای فضاهای اداری و دفاتر بسیار مناسب می باشد و جلوه ای رسمی به این مبلمان میدهد. توجه داشته باشید مرسوم ترین رنگ روکش چرم استفاده شده برای مبلمان پاف طیف بین رنگ مشکی و قهوه ای می باشد.

روکش پارچه ای 

در روکش پارچه ای میتوانید از انواع پارچه ها برای رومبلی استفاده کنید. پارچه ها دارای انواع بسیار متفاوت در رنگ بندی ها، طرح ها، جنس ها، نقش و نگاره ها هستند. هر کدام از این پارچه ها بنا بر کیفیت و ویژگی هایی که دارند دارای قیمت های مختلفی هستند.
از این پارچه ها میتوانید برای ست کردن وسایل دکوراسیون منزل خود استفاده کنید و آنها را با یکدیگر ست کنید. هر نوع از جنس پیام ویژه ای را میرسانند و دارای کاربرد خاص خود هستند.
روکش پارچه ای جیر و مخمل از جمله پارچه های بسیار پرکاربرد برای مبل سازی هستند. که در عین سادگی بسیار شیک و زیبا هستند و برای مبل های پاف انتخاب بسیار مناسبی به حساب می آیند.

روکش پرز دار

روکش های پرز دار و یا در اصطلاح کاکل خورده دارای ظاهری جذاب هستند. حس گرم بودن را القا میکنند و ظاهری فانتزی دارند. این نوع از روکش ها برای مبلمان پاف بیشتر برای فضاهای غیر رسمی خانه مناسب هستند.
جایی مانند اتاق خواب و اتاق بازی مختص کودکان و یا داخل آشپزخانه استفاده از این نوع روکش قابلیت استفاده دارد.

برای مثال اگر یک مبل پاف با روکش پرزدار را در هال قرار دهید نوعی حس صمیمیت و آسودگی را به شما القا میکند و فضا را گرم تر از آنچه هست نشان میدهد که این امر برای خانه های با دکوراسیون رنگ سرد بسیار مناسب می باشد.

روکش حصیری

روکش های حصیری برای مبلمان پاف به فضا حالت طبیعی بودن را تزریق میکنند. حس میکنید در طبیعت هستید و با ناصر طبیعی در ارتباطید.
این روکش ها برای فضاهایی با متراژ زیاد و خلوت مناسب هستند تا بتوانند حس طبیعی بودن خودشان را بیشتر به محیط وارد کنند. این روکش حصیری حس گرما و صمیمیت را به خانه القا میکند.
به راحتی می توانید این نوع از مبل با روکش حصیری را با سایر دکوراسیون منزل خود ست کنید و از زیبایی حاصل شده نهایت لذت را ببرید.
این روکش برای فضاهای باز و نیمه باز بهترین گزینه است. میتوانید در تمام قسمت های خانه از این روکش ها استفاده کنید.

روکش سنتی و جدید

روکش های سنتی که به صورت دستباف و یا ماشینی تهیه می شوند و دارای انواعی هستند مانند گلیم و جاجیم.
این نوع از روکش ها گزینه بسیار مناسبی برای ساخت پاف هستند. روکش های سنتی نمایی از اصالت را به محیط القا میکنند و در عین حال فضا را سرشار از نشاط و شادابی میکنند.

روکش های مدرن برای مبل پاف دارای ظاهری مینیمالیسم و ساده هستند که در عین سادگی دارای جذابیت بسیار زیادی هستند. روکش های مدرن قابلیت استفاده در تمام دکوراسیون ها را دارند. گاهی تنیدگی های روکش مدرن باعث میشود ظاهری با اصالت با مدرنیته میکس شود و عنصر بسیار خاصی در دکوراسیون به حساب بیاید.

 

چرا برای تغییر دکوراسیون منزل، مبل پاف را انتخاب کنیم؟

 

انواع مبل پاف از لحاظ محفظه و باکس داخلی

بعضی از پاف ها دارای محفظه و باکسی برای قرار دادن وسایل در داخل آن هستند. این باکس ها بر اساس کاربردی که دارند می توانند در سازه و ساخت و ساز دارای تنوع باشند. شکل پایه ها و نوع چوب به کار رفته در آنها می تواند باکس ها را به شکل های صندوقچه ای، آشیانه ای، کشویی و..تبدیل کند.
طراحی این بخش از مبلمان پاف شرایط بسیار ویژه ای را برای بروز خلاقیت طراحان دکوراسیون و داخلی فراهم می آورد تا کاربردی ترین طراحی خود را به نمایش بگذارند.
از پاف صندوقچه ای میتوان جهت قرار دادن وسایل و یا نشیمنگاه از آن استفاده کرد.
پاف آشیانه ای میتواند به عنوان میز مورد استفاده قرار بگیرد و بسیار فضای مناسبی برای دورهمی های دوستانه ایجاد کند.
از پاف کشویی نیز میتوان به عنوان محلی برای قرار دادن وسایل استفاده کرد و همچنین میتوان آن را به عنوان میز برای ایونت های مختلف در نظر گرفت و به طور کلی فضای گرم و دوستانه ای به وجود اورد.

جمع بندی

در پایان باید بگوییم استفاده از مبلمان پاف برای تمامی فضاها مناسب می باشد. این مبلمان باعث صرفه جویی در فضا می شوند و مکان بسیار مناسبی را برای مهمانی های صمیمی و دوستانه فراهم میکنند.
این مبلمان دارای قابلیت تطبیق پذیری با دکوراسیون منزل شما هستند و برای افراد خلاق بهترین گزینه هستند.

برچسب ها:
مبل پاف

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}