ویژگی ها و نحوه مراقبت از مبل چرمی راحتی مشکی

چهارشنبه, 6 بهمن 1400
زمانی که برای خرید مبلمان به فروشگاه ها مراجعه می‌کنید در کنار انواع و اقسام مبلمانی که وجود دارد مبل چرمی راحتی مشکی بهتر دیده می شود. این نوع مبل ها بسیار چشمگیر و شیک هستند. بهتر است قبل از خرید با ویژگی های این مبل ها آشنا شوید. در این مقاله شما را با این سبک از مبل آشنا می کنیم. 

ویژگی های مبل چرمی راحتی مشکی


اگر به دنبال لم دادن جلوی تلویزیون هستید پیشنهاد ما به شما مبل چرمی راحتی مدرن در رنگ مشکی است، این مبلمان بدور از هرگونه تجملات است و ظاهری آرامش بخش را به فضای خانه شما منتقل می کند .
مبل های چرمی راحتی دارای تنوع بسیاری هستند و در رنگ های مختلف تولید می شوند .
یکی از این رنگ ها، رنگ مشکی است که بر خلاف ظاهر تیره و تاریکی که دارند جلوه بسیار زیبایی به دکوراسیون داخلی منزل شما می دهند. این گونه مبلمان هم در دکوراسیون داخلی منزل نقش زیبایی را ایفا می کنند و هم مناسب برای محل کار هستند و فضا را بسیار رسمی و شیک می کنند.
شاید شما با خریدن مبل چرمی راحتی مشکی احساس کنید که نمی توانید هر دکوری را مطابق سلیقه خود اجرا کنید در حالی که نیاز است از لوازم دکوری مکمل در کنار این مبلمان استفاده کنید و می توانید از هر وسیله ای با رنگ های روشن  بهترین و زیباترین دکوراسیون را داشته باشید. این سبک از مبلمان هم از نظر کیفیت ارزش بالایی دارند و هم از نظر قیمت.
 اگر قصد خرید مبل های چرمی راحتی مشکی را دارید سعی کنید مبلی بخرید که از جنس چرم مرغوب ساخته شده باشد تا دوام و ماندگاری بالایی ایجاد کند. مبلمان چرمی به رنگ های مشکی و قهوه ای طرفداران بیشتری دارند زیرا رنگ مبل طبیعی به نظر می رسد و تاثیرگذاری بیشتری بر فضا و افراد دارد.

مزایای خرید مبل راحتی مشکی


مبل چرمی راحتی مشکی از مناسب ترین مبل ها برای خانواده های پرجمعیت است زیرا به آسانی تمیز می شود. مبل چرمی راحتی مشکی از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است و می تواند چهار برابر مبلمان پارچه ای مورد استفاده قرار بگیرد. 
رنگ مشکی در انتخاب مبل چرم راحتی، علاوه بر اینکه فضا را لوکس و لاکچری می کند در ادامه باعث مدرن شدن فضا هم می شود. این رنگ مبل با پرده های روشن و کفپوش های سفید و با استفاده از دکورهای آینه ای فضای بسیار لوکسی ایجاد می کند .
یکی از ویژگی ها خوب مبل چرمی راحتی مشکی این است که برای کسانی که مبتلا به آلرژی هستند و مشکلات تنفسی دارند بسیار پیشنهاد می شود، زیرا مبل های چرمی راحتی مشکی بر خلاف مبلمان پارچه ای ، گرد و غبار یا موی حیوانات خانگی را به خود جذب نمی‌کنند.
این دسته از مبلمان چرمی می تواند یک عمر برای شما کار کند و به دلیل اینکه چرم یک محصول طبیعی است با گذشت زمان هم ارزش بیشتری پیدا می کند و هم زیبایی خود را حفظ می‌کند و از نظر اقتصادی به صرفه تر است.
گاهی به اشتباه گفته می شود مبل چرمی راحتی مشکی در تابستان گرم و در زمستان سرد می شود اما این یک باور غلط است. مبل چرمی وقتی در زمستان بر روی آن می نشینید  با دمای بدن  شما سازگار می‌شود و همچنین در تابستاو به این دلیل که مبل چرمی می تواند نفس بکشد هنگامی که بر روی آن بنشینید شما را خنک می کند اما باید توجه داشته باشید که در مقابل نور و گرما قرار نگیرد.

انواع چرم به کار رفته در مبل چرمی راحتی مشکی


در مبل های چرم مشکی از انواع چرم ها استفاده می شود که برخی از آنها عبارتند از: 

چرم مصنوعی


یکی از انواع چرم است ،که از نظر کیفیت در سطح پایین تری قرار می گیرد و قیمت ارزان تری نسبت به بقیه دارد.

چرم ترکیبی


در چرم ترکیبی تنها ۱۷درصد از چرم طبیعی استفاده شده و بقیه آن چرم مصنوعی و صنعتی است که به نسبت قیمت ارزان تری دارد.

چرم بیکست


این نوع چرم بیکست یا پی یو نام دارد. شاید شما کلمه پی یو را در هنگام خرید کفش از فروشنده شنیده باشید که مثلا کفش مورد نظر شما از جنس پی یو و یا زیره پی یو است ، این نوع چرم ابتدا در صنعت کفش و لباس و مد بود و اکنون در تولید مبلمان هم استفاده می شود .در این چرم از پوست گاو استفاده شده به همین سبب دوام بالایی دارد.

مبل های چرم راحتی مشکی ضد خش


این نوع مبل ها راحت و بادوام و بسیار شیک هستند. اینگونه مبل چرم به خاطر خاصیت خاصی که دارد در هنگام نشستن بدن اذیت نمی شود و به ستون فقرات هیچ فشاری وارد نمی کند و اگر روی این مبل ها بخوابید هنگام بلند شدن بدن شما حالت اولیه خود را دارد.

مبل چرمی راحتی مشکی تاشو


یکی دیگر از انواع مبلمان چرم راحتی مشکی مبل های تاشو هستند که شما می توانید با برداشتن دسته ها آن را به یک تختخواب تبدیل کنید.
از ویژگی این مبل ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
- صندلی های جدا شونده
- تبدیل آسان به تختخواب 



نحوه مراقبت از مبل چرمی راحتی مشکی


- قبل از هرچیزی مبلمان چرمی مشکی  را باید  از هرگونه آلودگی و گرد و غبار پاکیزه نگه دارید، زیرا به دوام و طول عمر مبل کمک شایانی می کند .
- تمیز نگه داشتن مبل چرمی راحتی مشکی راحت تر از مبل های رنگ روشن و سفید  به نظر می رسد اما نباید نادیده گرفت که این دسته از مبلمان هم به نگهداری ویژه ای نیاز دارند.
- مبل چرم مشکی را نباید در مجاورت بخاری، شومینه و وسایل گرمایشی قرارداد چون باعث ترک خوردن مبل می شوند. اگر از یک حیوان خانگی در منزل خود نگه داری می کنید برای جلوگیری از خراش انداختن بر روی مبل می توانید از پدهای مخصوص استفاده کنید.
- یکی دیگر از راه های تمیز کردن مبل های چرم راحتی مشکی استفاده از دستگاه بخارشوی هست که انواع مبل ها از جمله مبل چرمی را با استفاده از بخار آب به بهترین نحو بدون اینکه به مبلمان شما آسیبی وارد شود تمیز می‌کند.
- یکی دیگر از روش های مراقبت از مبل چرمی راحتی مشکی این است که برای براق شدن این گونه مبلمان از روغن نارگیل استفاده کنید و بعد از تمیز کردنآن ، روغن نارگیل به مبل ها بزنید تا تاثیر آن بر درخشان تر و براق تر شدن مبلمان خود را ببینید .

جلوگیری از پوسته پوسته شدن چرم مشکی


ابتدا شما همانطور که گفته شد به هیچ عنوان مبل چرم را در مقابل نور خورشید و یا وسایل گرمایشی از قبیل بخاری و… قرار ندهید و اما اگر مبلمان شما دچار پوسته پوسته شدن شد با استفاده از چسب و رنگ می توان این مشکل را حل کرد و توجه داشته باشید هر چه مقدار پوسته ها کمتر باشد کار شما برا جلوگیری از پوسته پوسته شدن راحت تر است .
- شما با تمیز نگه داشتن مبل های چرمی راحتی مشکی تنها نیمی از راه را برای مراقبت از این دسته از مبلمان رفته اید. برای اینکه به نتیجه مطلوب تری برسید باید راه های دیگری هم انجام دهید به طور مثال: 
- بعد از تمیز کردن مبلمان چرم مشکی خود در ظرفی به میزان مساوی سرکه و روغن طبیعی ( روغن کتان ) بریزید. 
- دستمال تمیزی را در محلول آغشته کنید و سپس آن را محکم فشار داده و بعد بر روی مبل خود بکشید به طوری که همه قسمت ها را دربرگیرد .
- بگذارید یک شب تا صبح بماند سپس با دستمالی نرم و تمیز روی مبل ها را تمیز کنید .

پاک کردن لکه جوهر از مبل چرم مشکی


- اگر لکه ی جوهر بر روی مبل های راحتی چرمی مشکی شما ریخت، هیچ نگران نباشید علاوه بر تیره و مشکی بودن رنگ مبلمان شما که جای لک را در آن زیاد نمایان نمی کند، شما می توانید با الکل این مشکل را برطرف سازید.
- مقدار کمی از الکل را به پنبه ای آغشته کنید و در سطح لکه جوهر بزنید. 
- فرصتی بدهید تا خوب الکل لکه را از بین ببرد .
- سپس با پنبه ای تمیز محل مورد نظر را تمیز کنید.

حال اگر لکه ی چربی روی مبلمان چرمی مشکی ماند چه کنیم؟


اکثرا غذاهایی که مصرف می‌کنید چرب هستند و با قرار دادن ظرف غذای شما روی مبل ممکن است چرب شوند و لکه آن ها به جای بماند. 
در اینجا پیشنهاد می شود که از مقداری جوش شیرین استفاده کنید زیرا جوش شیرین لکه های چربی را به خود جذب می‌کند. 
- ابتدا مقداری جوش شیرین را با دستان خود بر روی محل مورد نظر بریزید 
- زمان دهید تا لکه به جوش شیرین جذب گردد.
- سپس با دستمالی تمیز و خشک سطح محل مورد نظر را تمیز کنید. 

اشتباهات رایج در تمیز کردن مبل چرمی راحتی مشکی


هرگز از محلول آب و صابون برای تمیز کردن مبل چرم مشکی خود استفاده نکنید زیرا در مدت طولانی باعث آسیب رساندن به مبل و ایجاد ترک در سطح آن می شود. 
هرگز از مواد پاک کننده قوی مثل آمونیاک برای از بین بردن لکه جوهر یا خودکار استفاده نکنید، زیرا رنگ مبل چرمی شما را مخصوصا اگر به رنگ تیره و مشکی باشد از بین می برد.

نادیده گرفتن دستورالعمل های سازنده مبل چرمی راحتی مشکی


هنگام خرید مبل راحتی چرمی فروشنده دفترچه راهنمایی را برای استفاده و تمیز کردن و مراقبت از مبل را اختیار مشتری قرار می دهد. شما با خواندن آن می توانید برای تمیز کردن از وسایلی که با جنس و نوع مبل چرمی شما سازگار است استفاده کنید. 
در نتیجه با توجه به مطالب بیان شده در اینجا جدای از امکان پوسته پوسته شدن یا باز شدن درزهای مبل، مبل چرمی راحتی مشکی به دلیل راحتی تمیز نمودن و نگرفتن گرد و غبار و زیبایی و درخشش آن مبلی دوست داشتنی برای ایجاد یک فضای مدرن و شیک به محل زندگی شما می باشد.
علاوه بر مبل های چرمی اگر طرفدار مبل هایی مدرن و شیک هستید به شما توصیه می کنیم مقاله " آشنایی با معروف ترین برندهای مبل ترک" را برای گرفتن ایده های جدید مطالعه کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}