ویژگی های مبل اسپرت راحتی چه تفاوتی با مبل اسپرت کلاسیک دارد؟

شنبه, 11 اردیبهشت 1400

مبل اسپرت، جز گروه بزرگ مبلمان راحتی محسوب می‌شود. این نوع از مبلمان، به دلیل طراحی ویژه و خاصشان، دارای مزیت‌ها و کاربردهای متنوعی هستند. در طراحی این مبلمان، آسایش و راحتی افراد مد نظر قرار گرفته است. امروزه، استفاده از این مبلمان در بین مردم رواج گسترده ای یافته است. البته باید به این نکته اشاره کرد که این نوع از مبلمان مثل همه مبل‌های دیگر، معایبی نیز دارند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا بیشتر با ویژگی‌های این مبل پرطرفدار آشنا شوید.

تاریخچه مبل اسپرت

اگر بخواهیم، قدمت این نوع از مبلمان را بررسی کنیم، باید به تاریخچه انواع مبلمان راحتی رجوع کنیم. ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد این مبل موجب شده است، افراد زیادی خواهان استفاده از این مبل باشند. قدمت این مبل به 200 سال پیش بازمی‌گردد. در طول این سال‌ها، طراحی این مبل تغییرات داشته است. در طول این تغییرات، استفاده از نظرات مردم و استفاده کنندگان از این مبل در راس کار قرار داشته است. این مدل از مبلمان دارای 3 خصوصیت بارز هستند. این خصوصیات شامل موارد زیر هستند:
تنوع در رنگ
سادگی در طراحی
راحتی زیاد

جنس مبل اسپرت از چیست؟

اگر شما مقاله "20 مدل مبل راحتی شیک" را بررسی کرده و یا خوانده باشید، با انواع مبل راحتی آشنا شده اید. هریک از این مبلمان دارای طرح و جنس منحصر به فرد خود هستند. این مبلمان با استفاده از چوب ساخته می‌شوند. مبلمان اسپرت نیز دارای، جنس منحصر به فردی هستند. این مبلمان از جنس های متنوعی ساخته می‌شوند. مبلمان اسپرت با جنس کتان و پارچه‌ای در میان مردم و استفاده کنندگان از این مبل، محبوبیت بیشتری دارند. بیشتر مردم با استفاده از این مبلمان، به راحتی آن را با دکوراسیون خانه خود هماهنگ می‌کنند.

جنس چوب به کار رفته در مبل اسپرت

در ساخت این نوع از مبلمان، از چوب هایی با جنس مرغوب استفاده می‌شود. این چوب‌ها ممکن است از درختان مختلفی تهیه شده باشند. معروف ترین چوب مورد استفاده برای ساخت این مبلمان، چوب راش است. این چوب دارای کیفیت و طول عمر بالایی است. البته برای حفظ درختان و جنگل‌ها، می‌توان در تولید این نوع مبلمان، از چوب‌های مصنوعی نیز استفاده کرد. باید به این نکته اشاره کرد که این چوب‌ها، از کیفیت پایینی برخوردار هستند. همچنین بر روی چوب درختان، منبت کاری‌ها جلوه و زیبایی خاصی دارند.

ویژگی‌های مبل اسپرت

ارتفاع مبلمان اسپرت در مقایسه با سایر مبلمان، بسیار کمتر است. ارتفاع مناسب آنها موجب می‌شود افراد به راحتی از این مبلمان استفاده کنند. دسته‌های ساخته شده برای این مبلمان، همانند سایر مبلمان راحتی پهن است. ممکن است بسیاری از مبلمان دارای طراحی نامناسبی باشند. با نشستن بر روی این مبلمان، آسیبی به بدن و ستون فقرات افراد نخواهد رسید. این نوع از مبلمان، با ابعاد متنوعی ساخته می‌شوند. این ویژگی موجب می‌شود، مبلمان اسپرت قابلیت استفاده در هر فضایی را داشته باشند.

انواع مختلف مبل اسپرت

همان طور که در بالا اشاره کردیم، این نوع از مبلمان در طرح‌های متنوعی ساخته و تولید می‌شوند. یکی از انواع مبلمان اسپرت، مبل دونفره است. از انواع دیگر این مبلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
کاناپه
مبل تختخواب شو
مبل لاوست
مبل‌های تختخواب شو اسپرت به کاناپه شباهت زیادی دارند. در فضاهای باریک و کوچک، می‌توان به راحتی از این مبلمان استفاده کرد. با استفاده از این مبلمان در دکوراسیون خانه، دو عنصر زیبایی و راحتی را برای آن به ارمغان بیاورید.

استفاده از مبل‌ اسپرت با طرح کلاسیک

در زمان‌های گذشته، مبل کلاسیک طرفداران زیادی داشت. این نوع از مبلمان بیشتر در منازلی با متراژبالا استفاده می‌شدند. درگذشته از این مبلمان به عنوان مبل رسمی نیز یاد می‌شد. امروزه، با ترکیب این سبک از مبلمان، با مبلمان اسپرت، مدلی بدیع و نو به وجود آمده است. این نوع از مبلمان، قابلیت استفاده در فضاهای کوچک را دارند. این مبلمان، در رنگ‌های متنوعی طرح، و تولید می‌شوند.

 

ویژگی های مبل اسپرت راحتی چه تفاوتی با مبل اسپرت کلاسیک دارد؟

رنگ‌های متنوع مبل اسپرت با طرح کلاسیک

رنگ‌های مورد استفاده در ساخت این مبلمان بسیار متنوع و زیبا هستند. این رنگ‌ها بر روی بدنه چوب این مبلمان قرار گرفته و جلوه‌ی زیبایی را به آنها خواهند بخشید. البته باید عنوان کرد از بعضی از رنگ‌ها بیشتر در ساخت بدنه این مبلمان استفاده می‌شود. از جمله این رنگ‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
سفید
طلایی
گردویی
البته رنگ سفید در مدت زمان کوتاهی دچار آلودگی می‌شود. اغلب افراد دو رنگ دیگر بالا را برای استفاده از این مبلمان در منزل ترجیح می‌دهند.

استفاده از کوسن‌های بزرگ بر روی مبل اسپرت با طرح کلاسیک

استفاده از کوسن‌هایی با ابعاد بزرگ بر روی مبلمانی با طرح کلاسیک، زیبایی و ظرافت خاصی به آنها خواهد بخشید. استفاده از این کوسن‌ها موجب می‌شود، شما راحت تر بتوانید این مبلمان را با فضای دکوراسیون منزل خود هماهنگ کنید. همچنین از این کوسن‌ها، می‌توان به عنوان پشتی و یا تیکه گاه برای راحتی بیشتر استفاده کرد. البته باید در هماهنگی رنگ پارچه مبل و رنگ کوسن‌ها، دقت لازم را به عمل آورید.

استفاده از مبل اسپرت راحتی

امروزه استفاده از این نوع مبلمان، در خانه‌های آپارتمانی که متراژپایینی داشته باشند، رواج یافته است. معمولا در این منازل، استفاده از دو ست مبلمان، امکانپذیر نیست. این مبلمان، بسیار نرم و راحت هستند و در بسیاری از موارد مثل در هنگام تماشای تلویزیون می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین این مبلمان دارای طرح های گوناگونی هستند. این ویژگی موجب می‌شود افراد در هنگام خرید انتخاب‌های زیادی را پیش روی خود داشته باشند. پس از گذراندن یک روز شلوغ، می‌توانید با استفاده از این مبلمان، اعصاب خود را ریلکس کنید.

استفاده از مبل اسپرت راحتی به رنگ‌های گرم

در سال‌های اخیر، تنوع رنگ مبلمان اسپرت بیش از گذشته نظر مشتریان و علاقه مندان به این مبلمان را به خود جلب کرده است. امروزه افراد در انتخاب رنگ مبلمان اسپرت، بیشتر از رنگ‌های گرم استفاده می‌کنند. در مبلمان اسپرت راحتی، از پارچه مخمل و نرم استفاده می‌شود. افراد در انتخاب رنگ این پارچه، معمولا از رنگ‌های بنفش و یا سبز استفاده می‌کنند. البته در انتخاب رنگ، نوع طراحی دکوراسیون خانه شما بسیار تاثیرگذار است.

استفاده از پارچه ترک و نانو برای مبل اسپرت راحتی

این پارچه، دارای کیفیت و طول عمر بسیار بالایی است. ممکن است در تعداد اندکی از مبلمان، از این پارچه استفاده شود. این پارچه قیمت بالایی دارد و مبلمانی که از این پارچه در آنها استفاده شده باشد، دارای قیمت بیشتری هستند. همچنین استفاده از پارچه‌های نانو، امروزه به تازگی رواج یافته است. این پارچه‌ها دارای خاصیت ضدلک هستند. در صورت آلودگی این پارچه ها به انواع خوراکی‌ها، شما به راحتی می‌توانید این پارچه ها را شستشو دهید.

یک ست مبلمان اسپرت راحتی، چند نفره است؟

در انواع مختلف این مبلمان، از کاناپه استفاده شده است. این کاناپه‌ها گنجایش 2و یا 3 نفر را دارند. استفاده از هر نوع کاناپه با گنجایش خاص، بستگی به مکان مورد نظر شما برای قرار دادن آن دارد. همچنین دو عدد مبل تک نفره نیز در این ست کامل وجود دارد. از مبل‌های تک نفره می‌توان در جلوی تلویزیون و یا در فضاهای کوچک تر استفاده کرد. در مجموع این مبلمان دارای ظرفیت 7 نفره ای است. فوم به کار رفته در این ست‌ها، فوم سرد است.

مزایای استفاده از مبلمان اسپرت

استفاده و نشستن بر روی مبل اسپرت، برای هیچ کس خسته کننده نخواهد بود. افراد برای نشستن بر روی سایر مبلمان مانند مبل استیل نیاز به گرفتن یک ژست بدنی ویژه دارند. در حقیقت می‌توان گفت که افراد باید بدن خود را به قالب آن مبل در بیاورند. درصورتی که استفاده از مبلمان اسپرت بسیار راحت بوده و نیاز به داشتن ژستی خاص ندارد. در واقع شما برای نشستن بر روی این نوع از مبلمان، دارای هیچ نوع محدودیتی نیستید. همان طور که در بالا عنوان شد، کاناپه یکی از انواع این مبلمان است که راحتی زیادی را برای نشستن و خوابیدن بر روی آن تجربه می‌کنید.

چیدمان انواع مبلمان اسپرت

چیدمان این نوع از مبلمان، مانند سایر مبلمان از مبل راحتی گرفته تا مبل ال، انعطاف زیادی دارد و تقریبا در همه فضاها، می‌توان آنها را قرار داد. البته برتری چیدمان این نوع از مبلمان نسبت به سایر مبلمان را می‌توان استفاده ازمبل اسپرت در فضاهای کوچک عنوان کرد باید به این نکته اشاره کرد که هر نوع مبلی در فضاهای کوچک جای نمی‌گیرد. مثلا شما می‌توانید یک ستا از مبلمان اسپرت راحتی سه نفره را در جلوی تلویزیون و یا در کنار شومینه قرار دهید.

معضلات استفاده از مبلمان اسپرت چیست؟

تاکنون به تمام ویژگی‌های مثبت این نوع از مبلمان اشاره کرده‌ایم. این مبل‌ها مانند انواع دیگر مبلمان‌، دارای مشکلات و معایبی نیز هستند. همان گونه که از نام این نوع از مبلمان پیداست، بیشتر دارای حالتی غیر رسمی هستند. برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند برای پذیرایی از میهمانان و در مراسمات رسمی از مبل اسپرت استفاده نکنند. این نوع از مبلمان، با توجه به مواد به کار رفته برای ساخت آنها، دارای طول عمر کمتری نسبت به برخی دیگر از مبلمان هستند. این مبلمان در مقایسه با مبل استیل دارای کیفیتی نازل تر و ماندگاری و دوام کمتری هستند.

استفاده از مبلمان اسپرت کلاسیک بهتر است یا مبلمان اسپرت راحتی

اگر شما به تمام موارد ذکر شده در این مقاله دقت کنید، متوجه خواهید شد که هر مبل ذکر شده‌ای، دارای خصوصیتی منحصربه فرد است. اینکه شما بخواهید از این نوع مبلمان در چه مکانی استفاده کنید، بر انتخاب شما بسیار تاثیرگذار است. در مجموع باید عنوان کرد که استفاده از مبلمان اسپرت راحتی، آرامش و راحتی بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورند. البته باید ذکر کرد که مبلمان اسپرت کلاسیک نیز، با ظرافت و طراحی منحصر به فرد خود، جلوه بی نظیری را به دکوراسیون اتاق شما خواهد بخشید.

جمع بندی

امروزه مبلمان اسپرت، هواداران و مشتریان ویژه خود را دارد. از این نوع مبلمان در مکان‌های مختلفی مانند اتاق خواب نیز استفاده می‌شود. همچنین وزن سبک این مبلمان، به شما اجازه می‌دهتند به راحتی آنها را جابه جا کنید. شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه‌ اینترنتی چوب و مبلمان، از طرح‌های مختلف مبلمان اسپرت دیدن کنید. خرید آنلاین از این فروشگاه‌ها، موجب استفاده از تخفیفات ویژه برای خرید ارزان‌تر این مبلمان خواهد شد.

برچسب ها:
مبل اسپرت

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}