هر آنچه باید در مورد مبل چستر بدانید

شنبه, 27 دی 1399

مبل چستر چیست؟ قصد خرید آن را دارید؟ در ابتدا بهتر است اطلاعات کاملی در ارتباط با آن داشته باشید و سپس در رابطه با خرید آن تصمیم بگیرید.
امروزه انواع مختلفی از مبل در بازار وجود دارد که هر فرد بنابر نیازی که دارد و ویژگی هایی که مدنظرش است اقدام به خرید مبل می کند.
در ابتدا مشخص کنید که از مبلی که میخواهید بخرید چه انتظاراتی دارید و میخواهید در چه مکانی از آن استفاده کنید.

مبل چستر چیست؟

مبل چستر یکی از انواع مبل پرطرفدار در بین مردم می باشد که در مقایسه با انواع مبل دارای آمار فروش بسیار بالایی است و روز به روز به طرفداران این مبل افزوده می شود.
تعداد زیادی از افراد به دنبال خرید مبل با ظاهر زیبا هستند و ملاکشان برای خرید مبل زیبایی آن می باشد. برای افراد دیگر تنها استحکام و جنس چوب مورد استفاده قرار گرفته در مبل دارای اهمیت است و سایر ملاک ها دارای اهمیت چندانی نیست.
اما گروهی دیگر هم به دنبال زیبایی مبلی که میخواهند بخرند هستند و هم به دنبال کیفیت چوب استفاده شده در مبل.
افرادی که مبل چستر را برای خرید و استفاده در دکوراسیون منزلشان انتخاب می کنند جزو گروه سوم هستند که هم به دنبال زیبایی مبل هستند تا در خانه و دکوراسیون به زیبایی بدرخشد و هم به دنبال استحکام و کیفیت مبل.
مبل چستر علاوه بر ظاهر بسیار زیبا و شیکی که دارد بسیار مقاوم و راحت نیز می باشد. این مبل باعث زیباتر بنظر رسیدن سایر اکسسوری های دکوراسیون منزل شما می شود و جلوه جذابی به آن میدهد.
مبل چستر بیشتر به عنوان نوعی کاناپه شناخته شده است که در فرایند ساخت و طراحی آن از لمسه های بسیاری بر رو قسمت پشتی مبل و یا نشیمنگاه آن و گاهی بر رو دسته های مبل استفاده می شود.

 

هر آنچه باید در مورد مبل چستر بدانید

 

 شاید برایتان این سوال پیش بیاید که لمسه چیست؟

لمسه در واقع به فرورفتگی های پارچه مبل گفته می شود که باعث می شود مبل ظاهری زیبا به خود بگیرد. در واقع لسمه ها باعث می شوند مبل از حالت سادگی کامل خارج شود و با اکسسوری هایی که دارد زیباتر بنظر برسد.
گاهی بر رو لمسه های مبل چستر دکمه کار میشود. انتخاب اینکه بر رو لمسه های مبل چستر شما دکمه قرار داده شود یا خیر با خود شما می باشد و میتوانید از سازنده مبل بخواهید برایتان دکمه کار کند و یا کار نکند.
توجه داشته باشید که پارچه به کار رفته برای این مبلمان میتواند مخمل و یا چرم نیز باشد. هم چنین از نوع خاصی پارچه در ساخت این مبل استفاده می شود.

تاریخچه مبل چستر

مبل چستر در ابتدا برای افراد نجیب زاده و درباریان و خاندان سلطنتی بریتانیا طراحی و ساخته شده است. در واقع مبل چستر در ابتدا در دسته بندی مبل های سلطنتی بوده است.
در آن زمان افراد معمولی و متوسط جامعه نمی توانستند این مبل را تهیه کنند.
یکی از ویژگی های مدنظر نجیب زادگان و اشراف زادگان برای استفاده از مبل چستر این بود که لباس های گران قیمت و سلطنتی آنها هنگام نشستن بر رو این مبل چروک نمی شد و این یکی از مزایای بسیار مهم برای آنها به حساب می آمد.
البته امروزه نیز این مسئله دارای اهمیت است و مشتریان از ویژگی رضایت بسیار دارند

 

هر آنچه باید در مورد مبل چستر بدانید

 

مراحل تولید مبل چستر چگونه است؟

برای طراحی و ساخت و تولید مبل چستر باید روندی طولانی و زمان بر طی شود. برای اینکه مبل چستر بتواند از کیفیت بالایی برخوردار باشد باید داخل مبل را با استفاده از مو دم اسب، پشم بز، پرز درخت نارگیل پر کرد.
این موارد برای آن است که زمانی که شما بر رو مبل می نشینیند احساس نرمی فوق العاده زیاد و راحتی بسیار کنید.
در واقع زمان نشستن بر رو مبل چستر همه خستگی شما از بین میبرد و احساس آرامش و آسایش بسیاری به شما دست میدهد.
در تعریفی دیگر برای مبل چستر، مبلی با دسته و پشتی پهن، دارای ارتفاع کم تا زمین و لمسه کاری با دکمه برای این مبل مطرح می شود که نسبتا به سمت عقب متمایل است و دارای زیبایی های ظاهری خیلی زیاد می باشد.

ویژگی مبل چستر

یکی از ویژگی های مبل چستر این است که سطح پشتی آن کوتاه است و این سطح دارای زاویه می باشد.
این ویژگی باعث می شود که دید شما نسبت به اطراف از بین نرود و به هیچ وجه محدود نشود. میتوانید هنگامی که نشسته اید احاطه کامل به اطراف خود داشته باشید و آگاهی شما کامل باشد.
مبل چستر دارای طراحی و ویژگی خاص است که باعث می شود در هر جایی از فضای خانه که بخواهید بتوانید مبل را قرار دهید و در همه مکان ها زیبایی خیره کننده ای را رقم بزنید.
میتوانید هر اکسسوری که بخواهید را در اطراف آن قرار دهید اما پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید اطراف مبل را خیلی شلوغ نکنید تا مبل بتواند زیبایی خود را بیشتر از پیش نشان دهد.

رنگ بندی مبل چستر

مبل چستر دارای رنگ بندی های بسیار متنوع و گوناگون است. مبل چستر دارای تناژهای رنگی مختلف است اما محبوب ترین آنها رنگ زرشکی، یشمی و قهوای تیره می باشد.
این رنگ ها بیشتر در دکوراسیون های کلاسیک به کار میروند و اگر قصد دارید از مبل چستر در طراحی دکوراسیون مدرن استفاده کنید بهتر است از رنگ آبی، شیری، سفید استفاده کنید. این رنگ ها برخلاف طراحی دکوراسیون های سنتی هستند و نمای بسیار زیبایی به منزل یا محیط کار شما میدهند.
توجه داشته باشید که استفاده از مبل چستر منحصر به منزل نیست و در هر فضایی مانند فضاهای کاری و اداری، انواع کتابخانه ها، اتاق خواب، اتاق نشیمن قابل استفاده است.
اگر از مبل چستر برای اتاق غذاخوری خود می خواهید استفاده کنید و به دنبال بهترین ست برای آن می گردید باید به شما بگوییم که می توانید رنگ مبل چستر را با سرویس ناهار خوری و ظرف های خود ست کنید. استفاده از شمعدانی و شمع های همرنگ مبل چستر نیز میتواند به زیبایی و جلوه اتاق غذاخوری شما نیز بیافزاید.

از مبل چستر بهتر است در چه فضاهایی استفاده کنیم؟

مبل چستر را با توجه به ابعاد و سایزی که دارد برای فضاهای وسیع و مکان های بزرگ انتخاب می کنند. بهتر است برای فضاهای کوچک و خانه های با متراژ پایین از این مبل استفاده نکنید چرا که اصلا نمی تواند ارتباط لازم را با سایر قسمت های خانه کوچک و دکوراسیون منزل شما ایجاد کند و همیشه به عنوان یک عنصر نامرتبط با طراحی داخلی منزل شما باقی می ماند. دلیل این مسئله نبودن فضا لازم برای نشان دادن زیبایی های ساخت و طراحی این مبل است.

قرار دادن مبل چستر در دکوراسیون

یکی از نکات دارای اهمیت در رابطه با مبل چستر این است که این مبل با ظاهر لوکس و زیبایی که دارد و باعث جذابیت منزل شما می شود اما باید دقت کنید که بسیار مهم است مبل چستر را در کدام بخش از خانه و در چه فضایی از اتاق قرار میدهید، چرا که این مبل باید در مکان صحیح و درست خود قرار بگیرد تا زیبایی دو چندان پیدا کند.
بهتر است مبل چستر را در مرکز خانه خود قرار دهید و در واقع در وسط ترین نقطه دکوراسیون، پذیرایی و اتاق نشیمن قرار گیرند.

 

هر آنچه باید در مورد مبل چستر بدانید

 


قرار دادن مبل چستر در اتاق خواب

تعداد زیادی از افراد تصور میکنند که اتاق خواب تنها برای قرار دادن وسایلی مانند کمد و تخت طراحی شده است. باید توجه کنید که اگر اتاق خواب بزرگ با فضای زیاد دارید می توانید از انواع مبلمان برای دکوراسیون آن استفاده کنید.

می توانید از مبل پاف، صندلی های چوبی، انواع مبل چستر برای دکوراسیون اتاق خواب و طراحی آن استفاده کنید. استفاده از مبل چستر به دلیل ست شدن و مچ شدن بی نظیر آن با هر محیط و دکوراسیون بسیار گزینه مناسبی است که در چینش اتاق خواب میتواند عنصر خیره کننده ای به حساب بیاید.

مبل چستر برای خانه های امروزی

مبل چستر با توجه به تاریخچه ی بریتانیایی و سلطنتی که دارد در واقع در آن از انواعی پارچه به کار میرود که شما را به یاد اتاق های کلاسیک بریتیش می اندازد.
با توجه به اینکه سبک خانه های امروزی بیشتر به سمت دکوراسیون مدرن و طراحی میمینال میل میکند جایگاه مبل چستر همچنان برای آنها به عنوان یک فرصت ویژه قلمداد می شود.
باید توجه کنید که معمولا تشک های مبل چستر بسیار نرم و راحت هستند و این مبل در تعداد نفرات مختلف تولید می شود.
مبل چستر مدرن دارای انواع تک نفره،دو نفره و سه نفره تولید میشود تا مجموع هفت نفر گنجایش که عدد استاندارد آن است را تکمیل کند.
البته شما اگر میخواهید چیدمان متفاوتی داشته باشید و یا تعداد نفرات مبل متفاوت باشد، می توانید سفارش مبل جداگانه ای ثبت کنید و بخواهید که برایتان مبل چستر با ویژگی مد نظر شما طراحی کنند.
همچنین می توانید چیدمان سه، دو،یک را تغییر دهید و برای هر چینشی که بخواهید درخواست ساخت مبل ثبت کنید.
پارچه به کار رفته در مبل چستر میتواند از انواع متفاوت باشد و چرم نیز میتواند یکی از انتخاب ها باشد.
گاهی برای طراحی و ساخت مبل چستر میتوان از ترکیب چرم و پارچه استفاده کرد.

 

هر آنچه باید در مورد مبل چستر بدانید

 

نکته های در رابطه با ست کردن دکوراسیون با مبل چستر

توجه کنید که امکان استفاده از چرم و یا هر نوع پارچه ای به سفارش مشتری وجود دارد. همیشه برای هر مبل استانداردهایی تعریف می شود ولی اولویت خواست مشتری می باشد پس هر چه دلتان میخواهد را سفارش دهید اما قبل از آن بهتر است اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید و سپس دست به انتخاب و تصمیم گیری بزنید.
استفاده از چرم برای مبل چستر یک آپشن بسیار محبوب می باشد که دارای طرفداریان زیادی نیز است. مبل چستر قهوه ای در تمامی تناژ ها تولید می شود و هر کدام متناسب با رنگ دکوراسیون شما طراحی و ساخته می شود. استفاده از رنگ قهوه ای تیره، دکوراسیونی شیک و کلاسیک را برای شما به ارمغان میاورید.
در مبل چستر میتوانید از انواع کوسن ها استفاده کنید و متناسب با سلیقه و میلتان این کوسن ها را بر رو مبل قرار دهید.
بهتر است از رنگ کوسنی برای مبل چستر خود استفاده کنید که دارای تناژ کمی متفاوت تر با پارچه یا چرم استفاده شده در مبل باشد. به این صورت نما و جلوه بیشتری از قرار دادن کوسن ها بر رو مبل به دست می آورید.
چرم مشکی برای مبل چستر یکی از رنگ های بی نهایت محبوب، است که در دسته رنگ بندی کلاسیک قرار می گیرد. اگر بخواهیم مبل چستر مشکی و قهوه ای را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که مبل چستر مشکی نسبت به مبل چستر قهوه ای مدرن تر و مینیمال تر به حساب میاید.
مبل چستر مشکی میتواند فضای مدرن و شیک تری برای استفاده در ادارات و دفاتر باشد.

جمع بندی

اگر قصد خرید مبل چستر را دارید بهتر است قبل از خرید به نکاتی توجه کنید تا از خرید خود اطمینان خاطر حاصل کنید. به طور کل بهتر است قبل از انجام هر اقدامی برای خرید مبل چستر، به شرایط خود و ویژگی هایی که از مبل انتظار دارید، توجه کنید و با مطالعه و اطلاعات قبلی به سمت انتخاب و خرید مبل جدید بروید. در زیر به چند نکته اشاره می کنیم:
• پیش از خرید مبل چستر بهتر است روی مبل بنشینید و از راحتی و نرمی آن در قسمت های مختلف مانند دسته و نشیمنگاه اطمینان حاصل کنید
• به ابعاد فیزیکی و سایز مبل خود دقت کنید چرا که قرار دادن مبل چستر در دکوراسیون هایی بهتر بنظر میرسد که دارای فضای باز باشند. مبل چستر برای فضاها و خانه های با متراژ پایین مناسب نیست و جلوه اکسسوری های دیگر دکوراسیون را نیز میگیرد.
• به لمسه دوزی های انجام‌ شده بر رو مبل دقت ویژه کنید، چرا که اگر این دوخت و دوز به‌ صورت صحیح انجام نگرفته باشد، استحکام و کیفیت مبل را تحت تأثیر قرار می‌دهد و اگر این لمسه ها شل و یا باز شوند باعث میشود که ظاهر زیبا مبل از بین برود

برچسب ها:
مبل چستر

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}