نکات انتخاب و خرید مبل راحتی برای خانه جدید

جمعه, 11 اسفند 1402
آیا به دنبال خرید مبل راحتی برای خانه جدیدتان هستید؟ درست است که نقل مکان به یک خانه جدید هیجان انگیز است، اما باید موارد زیادی را برای دکوراسیون آن نیز در نظر گرفت. خیره شدن به اتاق های بزرگ و خالی اگر هیچ ایده ای برای چیدمان شان در ذهن نداشته باشید، می‌تواند دلهره آور باشد. از بسیاری جهات، خانه جدید شما هنوز کاملاً شبیه به خانه راحتی که بتوانید در آن زندگی کنید، نشده است. 
چیدمان و طراحی دکوراسیون یک خانه جدید به شما این فرصت را می‌دهد که سلیقه منحصر به فرد خودتان را برای بهینه سازی فضا به کار بگیرید و مامنی ایجاد کنید که واقعاً احساس کنید متعلق به خودتان است.
نکات زیر هنگام خرید مبل راحتی برای خانه جدیدتان به شما کمک می‌کند تا بتوانید این محیط جدید را به یک فضای رویایی برای خودتان تبدیل کنید.

1. چک لیستی از ویژگی های مبلمان مورد نظرتان، تهیه کنید


قبل از اینکه وارد هر فروشگاهی شوید و شروع به انتخاب مبل راحتی برای خانه جدید تان کنید، ارزش آن را دارد که یک لیست از ویژگی های مبلمان مورد پسندتان، ایجاد کنید. برنامه ریزی برای چیدمان یک خانه جدید جذاب و دلپذیر و در عین حال کاربردی مستلزم رفتن از اتاقی به اتاق دیگر و تصمیم گیری در مورد مبلمانی است که واقعاً به آن نیاز دارید. 
با یک برنامه ریزی درست به راحتی می‌توانید فضای داخلی آپارتمان تان را با انواع دکورها و تزیینات پر کنید. اما اولین قدم شما این است که وسایل ضروری را تهیه کنید و سپس می‌توانید دکوراسیون داخلی خود را دوباره مرور کنید تا چند لوازم دکوری نیز به آن اضافه کنید. 

2. فضای خود را اندازه بگیرید


اندازه گیری ابعاد اتاق شما قبل از خرید مبل راحتی جدید بسیار مهم است. بدون در نظر گرفتن اندازه اتاق نشیمن، ممکن است مبلمانی بخرید که  ر خانه جدید شما ظاهری نامناسب داشته باشد. 
به اتاق نشیمن خود نگاهی بیندازید و تعیین کنید که می‌خواهید مبلمان را در کجا قرار دهید. سپس، متر را بردارید و طول دیوار و فضای اطراف آن را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید مبلی را انتخاب می‌کنید که ابعاد آن بسیار بزرگتر از فضای اتاق نشیمن نباشد. 
همین کار را باید قبل از تصمیم گیری در مورد خرید تخت خواب در اتاق خواب خود نیز انجام دهید، زیرا ممکن است متوجه شوید که تخت خواب سلطنتی که رویای خرید آن را دارید فضای کمی برای حرکت در اتاق باقی می‌گذارد. همه این اندازه‌ها را در دسترس داشته باشید و وقتی به فروشگاه مبلمان می‌روید، آن‌ها را با خود بیاورید. 

3. یک تم رنگی مشابه را در سراسر خانه جدیدتان دنبال کنید


هرچند هر اتاق جدید در خانه تان را باید به گونه ای که مناسب می‌بینید شخصی سازی کنید، اما بهتر است برای ایجاد انسجام و هماهنگی به یک تم رنگ مشابه پایبند باشید. به سبک کلی یا فضایی که دوست دارید خانه جدیدتان داشته باشد، فکر کنید. به این فکر کنید که معمولا به سمت چه رنگ هایی جذب می‌شوید؟ آیا می‌خواهید فضای داخلی خانه تان را عمدتاً سفید و روشن نگه دارید و با یک مبلمان خاص رنگ جدیدی به آن اضافه کنید؟ 
یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای هماهنگی رنگ مبلمان، انتخاب سه رنگ است: یک رنگ اصلی، یک رنگ فرعی و یک رنگ برجسته. این اصل به عنوان قانون 60-30-10 شناخته می‌شود و مفهومی است که طراحان داخلی برای ایجاد تعادل ان را به کار می‌برند. 

4. از طرح های آماده الهام بگیرید


به مجلات مبلمان، وبلاگ‌ها، وب سایت های مبلمان و برنامه هایی مانند Pinterest نگاهی بیندازید تا برای خرید مبل راحتی خانه جدید تان الهام بگیرید. 
یک راه آسان برای انتخاب مبلمان مناسب برای خانه جدید این است که طرحی را انتخاب کنید که مطابق با سبک خانه شما باشد. به عنوان مثال، اگر یک خانه ویلایی دارید، به دنبال مبلمان و دکوراسیون به سبک همپتون باشید. اگر آپارتمان کوچکی دارید، مبل راحتی مدرن و ایده های دکوراسیون نئوکلاسیک را مرور کنید. به خاطر داشته باشید که مبلمان مدرن و باکیفیت این قابلیت را دارند که سال‌ها بدون اینکه از مد بیفتند، دوام بیاورند.

5. بودجه خود را برای خرید مبل راحتی تعیین کنید


تعیین بودجه برای خرید مبلمان جدید به شما کمک می‌کند تا انتخاب های خود را محدود کنید و از خرج کردن بیش از حد جلوگیری کنید. قیمت مبل راحتی با توجه به کیفیت و ساخت کالا، و سبکی که انتخاب می‌کنید، متفاوت است.
 خرید از برندهای داخلی، می‌تواند بسیار ارزان تر از مبل های خارجی یا مبل راحتی ترک باشد. اگر بودجه کمی دارید، فروشگاه‌های آنلاین مبلمان با تخفیف های ویژه را در نظر بگیرید. همچنین بهتر است قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید و از تعدادی فروشگاه (چه حضوری و چه آنلاین) بازدید کنید تا مطمئن شوید که بهترین خرید را انجام می‌دهید. 




6. در مورد سبک مبل راحتی مورد نیاز خود تصمیم بگیرید


همیشه بهتر است روی مبلمان کاربردی باکیفیت سرمایه گذاری کنید که با گذشت زمان مقاومت خود را از دست ندهد و کاربردی باشد. مطمئنا شما زمان زیادی را روی مبل راحتی استراحت می‌کنید. بنابراین، سرمایه گذاری روی خرید مبل هایی با کیفیت بالاتر که دارای ساختار محکم و مواد بادوام مانند چرم باشند، در طولانی مدت به کاهش هزینه های شما کمک می‌کند. از طرف دیگر، اگر برای اتاق پذیرایی به مبلمان نیاز دارید، می‌توانید سبک هایی را خریداری کنید که کیفیت پایین‌تری دارند، زیرا زیاد از آنها استفاده نمی شود و فرسوده نمی‌شوند.
برای اینکه بهتر بتوانید تصمیم بگیرید، چند مدل مبل راحتی پرکاربرد را به شما معرفی می‌کنیم:

خرید مبل راحتی ال


بر خلاف مبل های معمولی، مبل های ال همه کاره هستند و چندین تکه مستقل دارند که می‌توانید به طرق مختلف آنها را مرتب کنید. اگر تمام قطعات را کنار هم بگذارید معمولاً به شکل "L" یا "U" در می‌آید که یک چیدمان دنج و عالی را ایجاد می‌کند. این نوع مبل برای افرادی که اغلب اوقات دورهمی دارند یا تعداد اعضای خانواده شان زیاد است، منطقی است. برای راحتی بیشتر، می‌توانید از مبل ال برای خواب نیز استفاده کنید.

خرید مبل راحتی ۹ نفره 


یک خرید نسبتاً متداول برای مبل راحتی، مبل‌های ۹ نفره هستند که به خریداران این امکان را می‌دهند طرح های متنوعی از این نوع مبلمان را انتخاب کنند و حتی چند مبل تک نفره با طراحی مختلف را برای ایجاد چیدمان ایده‌آل خود به آن اضافه کنند. 
این مبل های همه کاره برای خانواده های پرجمعیت یا خانواده هایی که مدام جابجا می‌شوند، عالی هستند. چون دارای چند مبل مجزا هستند که حمل و نقل آنها راحت تر است.

خرید مبل راحتی تختخواب شو


مبل های تختخواب شو گزینه ای عالی برای آپارتمان های کوچک هستند که می‌توان از آنها برای میزبانی که مهمانانی که احتمالا قرار است شب را در خانه شما بگذرانند، استفاده کرد.
تا همین چتد سال پیش مبلمان تختخواب شو چندان راحت و جادار نبود و اغلب باز و بسته کردن آن نیاز به قدرت زیادی داشت. اما با پیشرفت تکنولوژی اکنون مبل های تختخوابشو بسیار سبک و راحت شده اند. بسیاری از آنها فقط با یک اشاره دست به حالت خوابیده یا نشسته تبدیل می‌شوند.

خرید مبل راحتی چستر


مبل راحتی چستر از انواع مبلمانی است که می‌توان آن را در اتاق پذیزایی نیز قرار داد زیرا ظاهری بسیار شیک دارد. پشتی این مبل با دسته هایش در یک سطح قرار دارد و احتمالا لمسه دوزی های آن دکوراسیون خانه شما را متحول خواهد کرد.

خرید مبل راحتی حصیری


خرید مبلی که بتوانید هم در داخل و هم در فضای باز از آن استفاده کنید برای خانه های ویلایی و لب ساحل انتخابی عالی است. مبلمان فضای باز تا حدی پیشرفت کرده‌اند که به اندازه مبلمان داخلی مجلل شده اند و تمیز کردن آنها نیز بسیار آسان تر شده است.

خرید مبل راحتی شزلونج


مبل راحتی شزلون جایگزین مقرون به صرفه ای برای خرید مبل تختخواب شو است. شما می‌توانید مبل شزلونج را با حدود یک سوم قیمت مبل راحتی تختخوابشو خریداری کنید. 
مبلمان شزلون از یک تکیه گاه و دسته گرد تشکل شده که می‌توان روی آن به راحتی دراز کشید. یک طرف این مبل به صورت صاف طراحی شده تا یک سطح مناسب برای دراز کردن پاها ایجاد شود. 
این مبلمان دو منظوره به کاربردی کردن فضاهای کوچک کمک می‌کند. در ساخت این نوع مبل معمولا قاب های چوبی ضخیم و محکمی استفاده می‌شود تا دوام خوبی داشته باشند. 
برخی از انواع مبل شزلون، فاقد دسته هستند. با این حال، شما می‌توانید برخی از آنها را با یک دسته گرد پیدا کنید. 

جمع بندی


خرید مبل راحتی مناسب برای خانه جدید تان به کمی برنامه ریزی از قبل نیاز دارد. سعی کنید در خرید مبلمان عجله نکنید. دکوراسیون یک فضای کاملاً دست نخورده هیجان انگیز است، اما در صورتیکه با عجله این کار را انجام دهید ممکن است بعداً پشیمان شوید. 
تعیین سبک مورد پسندتان و اندازه گیری ابعاد فضایی که قصد چیدمان مبلمان را در آن دارید از مهمترین نکاتی هستند که قبل از خرید مبل راحتی برای آپارتمان جدیدتان باید به آنها توجه کنید. در نهایت می‌توانید با مراجعه به سایت چوب، انواع مختلف مبل راحتی را مشاهده کرده و سفارش دهید.
برچسب ها:
خرید مبل راحتی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}