نقش مبل کلاسیک در دکوراسیون شرقی

شنبه, 11 بهمن 1399

مبل کلاسیک در دکوراسیون شرقی چه کاربردی دارد؟ مبل کلاسیک در دکوراسیون شرقی دارای انواع رنگ ها و نقش ها است که به نوعی نشان دهنده هویت مردم این نقطه از جهان است و گرمای بسیاری را به افراد القا میکند.دکوراسیون شرقی تلفیقی از هنر مدرن و سنتی است.
در فضای دکوراسیون شرقی رنگ ها بسیار دارای تنوع هستند و تمام اشیا و اکسسوری هایی که در آن به کار میرود دارای جزییات خیره کننده ای هستند. پارچه ها و الباف، صنایع دستی و بومی، وسایل دکوری و اکسسوری های جانبی نقش خیلی مهمی در این دکوراسیون ایفا می کنند.
با گفتن نام خاورمیانه و شرق، اکثر مردم دنیا به فکر فرهنگ و تمدن غنی و نقش استراتژیک این منطقه در جهان می افتند. کشورهای شرقی دارای منابع طبیعی بسیار می باشند. مردم کشورهای خاورمیانه، هند، آسیای مرکزی و...دارای تمدن بسیار بالا هستند و طراحی ها و معماری های خارق العاده ای نیز دارند.
فرهنگ و انواع ادیان و مذاهب مردم شرق و خاورمیانه تاثیر بسیاری بر تمامی جنبه های زندگی آنها دارد و باعث می شود این تاثیر بر رو انواع معماری و دکوراسیون داخلی آنها نیز بسیار مشخص باشد.
باید بگوییم که دکوراسیون و مبل کلاسیک شرقی پر از ریزه کاری و جزئیات است که برای مخاطبان بسیار جالب توجه می باشد.

 

نقش مبل کلاسیک در دکوراسیون شرقی

 

دکوراسیون شرقی چه مشخصاتی دارد؟

دکوراسیون شرقی با نام دکوراسیون اورینتال نیز شناخته می شود که تاریخچه آن به کشورهایی مانند ژاپن و چین باز می گردد.
در این سبک از دکوراسیون می توانید تلفیقی از سادگی و شلوغی را همزمان شاهد باشید و ظاهر بسیار متفاوت و در عین حال تکمیل کننده مینیمال را نظاره کنید که باعث ایجاد حس آرامش و گرما در محیط می شود.
اصول فنگ شویی برای چیدمان منازل یکی از علومی است که در شرق به عنوان ابزاری برای کاهش استرس به کار میرود و مخاطبان بسیاری در سراسر جهان دارد.
مخصوصا اینکه با پیشرفت روز افزون زندگی مدرن، فشارهای عصبی و استرس تا حد بسیار بالایی افزایش یافته است و مردم برای داشتن آرامش بیشتر در محیط خانه، تلاش بسیار می کنند.
دکوراسیون شرقی به شما کمک میکند تا از استرس های روزمره در امان باشید و در خانه فضای آرام و گرمی را تجربه کنید.

رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون شرقی و مبل کلاسیک استفاده شده در آن

در دکوراسیون شرقی و مبل کلاسیک به کار رفته در آن مانند بسیاری از سبک های دکوراسیون از رنگ های گرم و با انرژی بالا استفاده می شود. رنگ هایی که مخاطب را به وجد بیاورد و سرزنده باشد.
در دکوراسیون شرقی و مبل کلاسیک به کار رفته در آن به دلیل پیوند عمیقی که با طبیعت دارد، از رنگ هایی بیشتر استفاده می گردد که در طبیعت به وفور یافت می شوند و نوید بخش حیات شاد و دارای جریان زندگی می باشند. در بطن انتخاب رنگ های این سبک از دکوراسیون و مبل کلاسیک، به رنگ درختان، برگ ها و گیاهان توجه زیادی می شود.
در واقع رنگ درختان و آسمان دو رنگ بسیار پرکاربرد و الهام بخش می باشند. در استفاده از رنگ ها نباید اغراق بسیار کرد و بهتر است به گونه ای رنگ ها را به کار ببریم تا باعث ایجاد تشویش زیاد و انرژی بیش از اندازه در محیط نشود.
رنگ های با کنتراست کم در دکوراسیون شرقی کاربرد بسیاری دارند مانند: سبز، خاکی، کرمی، آبی، زرشکی کم رنگ و...

نقش نور در دکوراسیون شرقی

در دکوراسیون شرقی نور و تابش مستقیم خورشید بسیار دارای اهمیت است. در واقع خورشید نماد شادی بخشی و احساسات و انرژی مثبت می باشد که تمام هدف ما در دکوراسیون شرقی، القای این حس می باشد.
در این سبک استفاده از انواع نور طبیعی و مصنوعی دارای اهمیت می باشد. البته نقش نور طبیعی غیرقابل انکار است و به هیچ عنوان نمی شود آن را با چیز دیگری جایگزین کرد.
استفاده از چراغ های هالوژن، فانوس ها، انواع شمع و تمامی منابع نوری بسیار مرسوم و پرکاربرد است.

در دکوراسیون شرقی از چه عناصری استفاده می شود و مبل کلاسیک چه نقشی در آن ایفا میکند؟

عناصری برای استفاده در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند که به نوعی بتوانند الهام گرفتگی خود از طبیعت را نشان دهند. بدیهی است که استفاده از گیاهان و درختان فانتزی و تزیینی در دکوراسیون شرقی خیلی مهم و پرکاربرد می باشد.
استفاده از دیگر مظاهر طبیعت مانند سنگ های مختلف و تزئینی و چوب درختان نیز بسیار رایج است. مبل کلاسیک به کار رفته در دکوراسیون شرقی باید از چوب تهیه شده باشد و آینه تمام قدی از طبیعت را روبروی مخاطب قرار دهد.
مبل کلاسیک در دکوراسیون شرقی یکی از مهم ترین عناصر است که باید به مخاطب احساس گرم بودن فضا و امنیت را القا کند.
استفاده از انواع متریال های طبیعی هدفی است که افراد برای دست یافتن به آن رو به دکوراسیون با سبک شرقی می آورند.می توانید در این سبک از صندلی های چوبی، مبل کلاسیک و پارچه های ابریشمی استفاده کنید.
استفاده از پارتیشن های مختلف چوبی و سنگی، مجسمه های مختلف با رنگ های متفاوت، انواع گلدان ها، پارکت های چوبی و…. در این سبک بسیار رایج می باشد.

 

نقش مبل کلاسیک در دکوراسیون شرقی

 

نقش عنصر آب در دکوراسیون شرقی

در دکوراسیون شرقی استفاده از اصول فنگ شویی بسیار رایج است و بهتر است بگوییم به گونه ای این دکوراسیون با عنصر آب پیوند نزدیک و تنگاتنگی دارد.
در علم فنگ شویی استفاده از آب یا نمادهایی که یادآور آب باشد به وفور دیده میشود و در طراحی دکوراسیون داخلی از آن استفاده می گردد. در دکوراسیون های شرقی به قطع میتوان گفت بخشی از محیط خانه برای نمایش آب در نظر گرفته شده است.
بخش هایی مانند آکواریوم، حوضچه های کوچک در داخل خانه و یا محیط خارجی خانه مانند حیاط و... و به طور کل میتوان ادغام عنصر آب با فضای خانه را دید.
یکی از نمادهای آب در خانه های با دکوراسیون شرقی، آینه می باشد که اگر دقت کنید می توانید آن را در تمام قسمت های خانه اعم از ورودی خانه، پذیرایی، اتاق خواب و سایر بخش ها ببینید.

انواع مبل کلاسیک و مدرن مورد استفاده در دکوراسیون شرقی

در دکوراسیون شرقی استفاده از مبلمانی که دارای طراحی مدرن می باشند بسیار به چشم می خورد. در واقع مبلمان مدرن به دلیل سادگی خاصی که دارند میتوانند چرخه طبیعت گرایی را کامل کنند و انتخاب مناسبی برای دکوراسیون شرقی به حساب بیایند.
مبل کلاسیک ساده نیز در گروه مبل های محبوب و پر کاربرد در دکوراسیون شرقی است. مبل کلاسیک به دلیل اصالت برخاسته از هویت اصلی خود میتواند سازگاری بسیار زیادی با این سبک از دکوراسیون داشته باشد.
میخواهید بدانید مبل کلاسیک در دکوراسیون شرقی چه جایگاهی دارد؟ خود را در جنگل تصور کنید و به پیوند عمیق چوب مبل کلاسیک با درختان فکر کنید.
بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که بین استفاده از مبل کلاسیک و مدرن میتوانید آزادانه انتخاب کنید.
اما همیشه به زیبایی مبل کلاسیک در دکوراسیون شرقی نگاه ویژه داشته باشید.
این مبلمان به دلیل اینکه می توانند بین مدرنیته و سنت گرایی یک پل ارتباطی ایجاد کنند، در سبک دکوراسیون شرقی دارای جایگاه ویژه ای می باشند.
البته همیشه به این صورت نبوده است که از مبل های مدرن و مینیمال استفاده شود. در تاریخچه دکوراسیون شرقی استفاده از مبل های پولک دوزی شده و طرح دار بسیار رایج بوده است و امروزه استفاده از مبلمان با سادگی بیشتر جایگزین آن شده است.

ویژگی اتاق نشیمن و مبل کلاسیک در دکوراسیون شرقی

یکی از ویژگی های مهم اتاق نشیمن در دکوراسیون شرقی سادگی آن است. در اتاق نشیمن از رنگ های سفید و نخودی و کرمی و… استفاده می شود و یا گاهی میتوان بنا بر سلیقه فردی از رنگ های دیگری نیز استفاده کرد که کمی محیط را گرم تر نشان دهند.
میتوانید از انواع میزها و صندلی های چوبی، بوفه های ساده چوبی، حصیرها، انواع پرده هایی که نازک باشند و امکان عبور نور از بین آنها وجود داشته باشد، انواع آباژورها و اکسسوری های این شکلی استفاده کرد.

ویژگی اتاق خواب در دکوراسیون شرقی

اتاق خواب در دکوراسیون شرقی مانند همه اتاق خواب های دیگر در سبک های مختلف جایی برای استراحت افراد می باشند و اگر به گونه ای نا مناسب آن را بچینیم باعث میشود در آرامش و آسایش ما خلل وارد شود و دیگر آن انرژی مثبت را از اتاق خواب خود نگیریم.
دکوراسیون شرقی به گونه ای طراحی شده تا ماکزیمم آرامش و راحتی را برای افراد فراهم کند و قطعا اتاق خواب نیز از این قاعده مستثنی نیست.
در اتاق خواب های دکوراسیون شرقی می شود از رنگ هایی خنثی استفاده نمود. رنگ هایی مانند خاکستری، فیلی، نقره ای، کرمی و …..
تخت خواب های مورد استفاده در این سبک از انواع قدیمی و چوبی می باشند که خواب بی دغدغه ای در طبیعت را برای شما به تصویر در بیاورند. میتوان از تخت خواب هایی مدرن نیز استفاده کرد که در عین سادگی حس طبیعت را به انسان القا کنند.
استفاده از عنصر نور طبیعی در اتاق خواب دکوراسیون شرقی نیز دارای اهمیت بسیار است که در آن می توان از انواع آباژورها نیز استفاده کرد که برای زیباسازی کردن اتاق خواب شما بهترین گزینه می باشند.

 

نقش مبل کلاسیک در دکوراسیون شرقی

 

دکوراسیون شرقی برای چه افرادی مناسب است؟

در دکوراسیونهای مختلف همواره شاید تاکید بر بعضی از عناصر است که در واقع می خواهند هدف و رسالت آن سبک از دکوراسیون را بیان کنند.
در واقع همیشه در انواع دکوراسیون ها افراط و تفریط دیده می شود. برای مثال میتوان به دکوراسیون های مجلل اشاره کرد که میخواهند جلال و شکوه بسیاری را بر فضای خانه حاکم کنند و در مقابل دکوراسیون به سبک مینیمالیسم را داریم که میخواهند همه چیز به ساده ترین و بی اغراقانه ترین حالت ممکن خود باشد.
نکته ای که در رابطه با دکوراسیون شرقی وجود دارد این است که تمام سعی خود را میکند تا همه چیز را در حالت طبیعی خود نشان دهند. در واقع در این سبک از دکوراسیون نه افراط دیده می شود و نه تفریط.
در این دکوراسیون نه به دنبال سادگی بیش از حد هستیم و نه به دنبال پیچیدگی بیش از حد، بلکه می خواهیم ترکیبی از دو نقطه صفر و صد را داشته باشیم.
این دکوراسیون برای افرادی که به دنبال تعادل در زندگی و امورات روزمره زندگی خود هستند بسیار مناسب است.

از چه مواد اولیه ای در طراحی دکوراسیون شرقی به کار میرود؟

از مواد اولیه ای که در دکوراسیون های شرقی به کار میرود میتوان به انواع چوب درخت ساج و گردو، سرامیک ها با طرح های مختلف، انواع صدف ها، مروارید ها، فلزهای مختلفی چون برنج و نقره و فلزهای روکش طلا اشاره کرد.
میناکاری، منبت کاری بر رو فلزهای مختلف، حکاکی و خاتم کاری در دکوراسیون شرقی استفاده می شود.چوب یکی از اصلی ترین مواد اولیه و مهم ترین عنصر در طراحی دکوراسیون شرقی به حساب می آید.

استفاده از وسایل بومی و قدیمی در دکوراسیون شرقی

استفاده از وسایل قدیمی و بومی منطبق با فرهنگ مردم آسیا یکی از ویژگی های طراحی دکوراسیون شرقی است که می تواند مردم سراسر جهان را به این سبک از طراحی و لایف استایل علاقه مند کند. میتوانیم به چند مورد از این وسایل اشاره کنیم تا اگر شما هم مجذوب این نوع از طراحی هستید بتوانید اکسسوری های منطبق با سلیقه خود را تهیه و از آنها در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

● انواع تابلوهای نقاشی
● انواع آویزهای سنتی و چوبی و طبیعی
● انواع تابلوهای نقاشی
● استفاده از سنگ ها
● کوزه های سفالی و مسی و سرامیکی با طرح ها و نقش های مختلف
● انواع شمع های دست ساز
● پرده های نازک با رنگ روشن
● فرش های دستباف با طرح های منحصر به فرد و الهام گرفته از طبیعت

استفاده از کوسن ها به سبک شرقی

در دکوراسیون شرقی شاهد انواع طرح های هندسی و انواع پارچه ها و بافت ها می باشیم. در رابطه با دکوراسیون خاورمیانه ای نیز این موضوع بسیار صادق است.
کوسن های مورد استفاده قرار گرفته در طراحی دکوراسیون شرقی و خاورمیانه ای دارای رنگ ها و طرح های مختلف می باشند که باعث انرژی بخشی به محیط خانه می شوند و فرد را در آرامشی الهام گرفته از طبیعت قرار می دهند.
میتوان از کوسن های رنگی، متناسب با اشکال به کار رفته در دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

انواع طرح های هندسی در دکوراسیون های شرقی

در دکوراسیون های شرقی و آسیایی از انواع طرح های هندسی استفاده می شود و در آن نورپردازی های طبیعی و غیرطبیعی دارای جایگاه خاص است.
استفاده از انواع طرح ها و الگوهای هندسی در دکوراسیون شرقی دارای ارزش بسیار زیادی است.
در دکوراسیون های شرقی از انواع منبت کاری، معرق کاری، اکسسوری های چوبی و آینه های که دارای تزئینات بسیار هستند استفاده می شود.
در دکوراسیون شرقی اکسسوری ها و وسایل دارای اشکال هندسی بدون لبه، کاربرد بیشتری دارند.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}