مقایسه ویژگی ها و قیمت مبل حصیری دست دوم و نو

جمعه, 27 اسفند 1400
قبل از تصمیم به خرید مبل یک بار قیمت مبل حصیری دست دوم و نو را با هم مقایسه نموده و بعد با توجه به ویژگی های هر کدام درست ترین تصمیم را بگیرید.
در دکوراسیون های امروزی مبلمان نقش مهم و اساسی دارد و مبل های حصیری به سبک امروزی در بین مبلمان جای خودشان را باز کرده اند و خیلی زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.
این مدل از مبلمان در فضاهای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند که بسیار شیک و زیبا هستند. البته برخی از انواع مبل های حصیری در دکوراسیون منزل هم استفاده می شوند.
این مبلمان زیبا با استفاده از تکنولوژی امروز و مدرن تولید می‌شوند. اگر بودجه شما برای خرید یک ست مبلمان نو محدود است می توانید قیمت مبل حصیری دست دوم را در نظر بگیرید.
مبلمان حصیری اولین بار در بین ساکنان بین النهرین رواج پیدا کرده و ساخته شده است. همچنین در قدیم مردم مصر با استفاده از نی، وسایل ضروری زندگی خود را می‌ ساختند.
بعد از گذشت سال ها صنعتگران روی ساخت وسایل زیادتری با استفاده از نی کار کردند و مبل حصیری یکی از اینها بوده است. 

قیمت مبل حصیری دست دوم و نو چه ویژگی هایی دارند؟


مبل های حصیری دست دوم و نو دارای یک سری ویژگی‌هایی هستند که با هم تفاوت زیادی ندارند تنها در قیمت این مبلمان با هم متفاوت هستند به این معنا که مبلمان حصیری نو دارای قیمت بیشتری هستند و مبلمان حصیری دست دوم دارای قیمت کمتری هستند .
کمتر بودن قیمت مبل حصیری دست دوم به این دلیل است که این مبل ها قبلا به قیمت نو خریداری شده اند و اکنون که کمی قدیمی شده و مورد استفاده قرار گرفته‌ اند قیمت آنها کم می‌شود.
 همچنین ممکن است پایین بودن قیمت مبل حصیری دست دوم به این دلیل باشد که مبلمان مورد نظر احتیاج به تعمیر نیز داشته باشد، بنابراین باید آنها را تعمیر کنید و در نتیجه قیمت آنها کاهش می ‌یابد.

قیمت مبل حصیری دست دوم را از کجا بیابیم؟


شما می‌توانید در سایت‌های مختلفی جستجو کنید و مبلمان دست دوم حصیری را با قیمت‌های متفاوتی پیدا کنید.
 قیمت مبلمان حصیری دست دوم بستگی به مدل آنها و میزان نو بودن آنها دارد، بنابراین شما می‌ توانید این مبلمان را با قیمت‌های مناسبی پیدا کنید، زیرا هر کس که قصد فروش مبل حصیری دست دوم خود را دارد می ‌تواند قیمت را پای معامله برای شما مناسب‌ تر حساب کند.

انواع مختلف مبل حصیری سبک از چه موادی تولید می‌ شوند؟


در حقیقت مبلمان حصیری با الیاف طبیعی درست می ‌شوند و در هر منطقه بسته به نوع الیاف طبیعی که در آن منطقه در دسترس است آنها را می‌سازند.
 این الیاف طبیعی انواع گوناگونی دارند که می توان به برخی از آنها اشاره کرد. رایج ترین الیف طبیعی به کار رفته در مبل های حصیری عبارتند از: 

- الیاف بدست آمده از نخل خرما
- الیاف چوب بامبو
- و چوب نی

گاهی در برخی از مناطق دیگر جهان از درختان خیزران یا راتان نیز استفاده می کنند که الیاف طبیعی دارند و در جنوب ایران مردم از چوب درختان نخل برای ساخت مبلمان حصیری استفاده می کنند .
چنس الیاف مورد استفاده در ساخت این مبل ها نیز یکی از عواملی است که بر قیمت مبل حصیری دست دوم تاثیر می گذارد.

بررسی دلیل استقبال از مبل حصیری سبک و ویژگی‌های خاص آن


در اعسار مختلف، مبل های حصیری مورد استقبال زیاد مردم قرار گرفته است. دلیل این محبوبیت این است که تعداد زیادی از مردم شیفته استایل و سبک خاص این نوع از مبلمان هستند.
مبلمان حصیری  در سبک‌های استوایی و طبیعی تولید می شوند، بنابراین نوع سبک متفاوت این نوع از مبلمان، باعث شده است که بسیاری از افراد برای ایجاد تنوع و تغییردادن دکوراسیون منزل خود این مبلمان را مورد استفاده قرار دهند.
مبل های حصیری را می ‌توان  به صورت ترکیبی با انواع مبل های مدرن دیگر در منزل استفاده کرد. 
همچنین می‌توان از انواع و اقسام وسایل حصیری دیگر در کنار این مبلمان استفاده کرد و یک دکوراسیون زیبا با فضای مدرن ایجاد کرد.

استفاده از انواع مبل حصیری سبک چه ضرورتی در زندگی صنعتی دارد؟


در دنیای امروز و با داشتن زندگی صنعتی و ماشینی بیشتر مبلمانی که در بازار وجود دارند، از مواد مصنوعی تولید شده‌اند که دارای طرح ها و سبک‌های مشابه هستند.
اما در میان این مبلمان، مبل های حصیری متفاوت هستند زیرا استفاده از این مبلمان فضای منزل را متفاوت و خلاقانه می ‌کند و تنوع زیبایی برای دکوراسیون منزل به وجود می آورد.
شاید استفاده از این مبلمان منحصر به فرد و سلیقه ای باشد و ممکن است که برخی از افراد این مبلمان را پسند نکنند.

در چه فضاهایی بیشتر از انواع مبل حصیری سبک استفاده می ‌شود؟


مبلمان حصیری بیشتر در فضای آزاد و باز استفاده می ‌شود. همچنین شما می‌ توانید مبلمان حصیری را  در کنار استخر نیز بگذارید و استفاده کنید. 
به دلیل اینکه مواد به کار رفته در  مبل های حصیری از الیاف گیاهی هستند. آنها آب و رطوبت را به خود جذب نمی ‌کنند. 
می‌ توان برای استراحت از این مبلمان  در کنار استخر استفاده کرد،  و کمال آرامش و راحتی را با این مبلمان داشته باشید. همچنین این مبلمان در مقابل نور خورشید هم مقاوم هستند و آسیبی به آنها وارد نمی ‌شود.
اگر قصد ندارید بودجه زیادی را صرف خرید مبلهای حصیری نو در کنار استخر کنید، قیمت مبل حصیری دست دوم به نسبت مبل های نوع از این دست بسیار پایین تر و مقرون به صرفه تر است.



در ساخت انواع مبل حصیری سبک، معمولا از چه رنگ‌هایی استفاده می ‌شود؟


مبل های حصیری در رنگ‌های متنوع و گوناگونی تولید و به بازار عرضه می‌ گردند. این مبلمان دارای رنگ‌های روشن و تیره هستند و همچنین طیف گسترده‌ای از رنگ ها را در این مبلمان به کار می برند که برای زیبایی بخشیدن به این مبلمان هستند.
 برخی از رنگ‌هایی که در مبل های حصیری استفاده می‌ شوند عبارتند از :

- عسلی
- قهوه‌ای روشن
- ارغوانی 
- سفید

البته باید رنگ مبلمان حصیری خود را با دکوراسیونی که دارید هماهنگ کنید تا همخوانی زیبایی بین آنها شکل بگیرد.
شما می توانید از کوسن‌های رنگی که متضاد با رنگ مبلمان شما هستند استفاده کنید تا به دکوراسیون منزل شما زیبایی منحصر به فردی ببخشد. 

مزایای استفاده از مبلمان حصیری


از جمله ویژگی های مهم مبلمان حصیری این است که این مبلمان به راحتی توسط حشرات خورده نمی‌ شوند و از خطر آسیب و آفت حشرات در امان هستند.
برای نگهداری و مراقبت و دور ماندن آنها از حشرات می‌ توانید هر چند وقت یکبار آنها را جلا دهید تا مثل روز اول شوند.
 همچنین به خاطر اینکه این مبل ها سبک هستند می‌ توانید آنها را خیلی راحت به حیاط ببرید و در معرض هوای آزاد و نور خورشید قرار دهید تا حشرات وارد این مبلمان نشوند و از آفت حشرات دور بمانند.

سه ویژگی مهم تاثیرگذار بر قیمت مبل حصیری دست دوم کدام است؟


از مهم‌ ترین ویژگی‌های مبلمان حصیری که البته بر قیمت این مبل ها چه نو و چه دست دوم تاثیر می گذارد می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- سبک بودن این مبلمان 
- سازگاری این مبلمان با محیط زیست
- سازگاری این مبلمان با تغییرات آب و هوایی

مبلمان حصیری، امروزه با استفاده از چه تکنولوژی ساخته می‌شوند؟


امروزه مبل های حصیری با استفاده از پیشرفت تکنولوژی از صنعت پی وی سی ساخته و تولید می‌ شوند.  
صنعت پی وی سی، یکی از مشهور ترین صنایع دنیای امروز است و بر طبق آمارهای اخیر سومین پلیمر پرمصرف در جهان می ‌باشد. در حقیقت پی وی سی  یک پلاستیک پرکاربرد می‌ب اشد که می ‌توان آن را به جای سفال و چوب  استفاده کرد. 
استفاده از این ماده، باعث می‌شود که مبل های حصیری نسبت به مبلمان دیگر، با قیمت کمتر و مناسب تری تولید شده و به بازار عرضه شوند.
همچنین مبلمان حصیری که با استفاده از پی وی سی ساخته می ‌شوند دارای دوام بسیار بالایی هستند و بسیار انعطاف پذیر هستند که  این دو خصوصیت از ویژگی های منحصر به فرد این نوع مبلمان است. 
شما می‌توانید مبلمان حصیری را هم به صورت نو و هم به صورت دست دوم خریداری کنید و در فضای منزل خود و یا فضای بیرونی در کنار استخر خود و یا آلاچیق های که برای صرف عصرانه هستند در آنجا قرار دهید و از استفاده آنها لذت ببرید.

چند نکته برای خرید مبلمان دست دوم و ارزیابی قیمت مبل حصیری دست دوم


مبلمان منزل شما یکی از دلایلی است که شما خانه خود را دوست دارید. مبلمان اکسسوری است که اتاق های شما را گرد هم می آورد و به شما کمک می کند از امکانات یک سبک زندگی راحت لذت ببرید. 
از آنجایی که این یک آرایش بزرگ خانه ما است، اغلب نمی توانیم مبلمان را هر چند وقت یکبار که دوست داریم تعویض کنیم.
به جای اینکه مجبور باشید برای خرید مبلمان پس انداز کنید، چرا آن را دست دوم نخرید و از قیمت مبل حصیری دست دوم مقرون به صرفه تر بهره نگیریم؟
با نزدیک شدن ایام نوروز برخی فروشگاه های مبلمان با تخفیف محبوب فروش محصولات دست دوم را به مشتریان خود آغاز کرده بود. 
این نکات را بررسی کنید تا به شما در خرید مبلمان دست دوم و یا یافتن کاربردهای جدید برای مبلمان قدیمی کمک کند.

1.) قبل از خرید مبل های حصیری دست دوم آنها را امتحان کنید: چه مبلمان دست دوم را در یک سمساری خریداری کنید، چه در یک گاراژ فروش اثاثیه، مبلمان را قبل از رد و بدل کردن پول "امتحان" کنید. روی صندلی بنشینید و به میزها تکیه دهید. اگر یک مورد آسیب دیده است، باید تأیید کنید که هنوز در شکل رضایت بخشی است تا بتوانید در خانه خود استفاده کنید. حتی اگر آسیب دیده باشد، مطمئن شوید که شما یا شخص دیگری می توانید آن را تعمیر کنید و با توجه به وضعیت آن قیمت مبل حصیری دست دوم مناسبی بپردازید.
2.) هنگام خرید مبلمان حصیری دست دوم به حواس خود اعتماد کنید: مبلمانی که در خانه شخص دیگری بوده است ممکن است بوی صاحبان قبلی را داشته باشد. هنگام خرید مبلمان این را در تصمیم خود در نظر بگیرید. برخی از بوها ممکن است پخش شوند، در حالی که برخی دیگر مانند بوی حیوانات خانگی و سیگار ممکن است اینطور نباشند. آنقدر شیفته این چیزهای و قیمت مبل حصیری دست دوم نشوید که فراموش کنید این مبل قرار است برای سال های آینده بخشی از خانه و خانواده شما شود.
3.) مبل های دست دوم می توانند میکروب ها را در خود جای دهند: اگرچه وسوسه انگیز است، اما استفاده مجدد از روکش های دست دوم مبل توصیه نمی شود. آنها می توانند حاوی میکروب ها، باکتری ها و حشراتی باشند که شما نمی توانید آنها را ببینید. پس قبل از استفاده آنها را با دقت تمیز نموده و ضدعفونی کنید.
4.) 4روکش کردن مجدد می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند: مبلمان دست دوم و قدیمی ممکن است با اجزای ساختاری با کیفیت ساخته شده باشند و ممکن است فقط به "لیفت نشیمنگاه" نیاز داشته باشند. مشابه بازسازی یک خانه قدیمی، تعمیر مبلمان سال ها پیش با طرز کار بهتر و محصولات با کیفیت ساخته می شد. به جای اینکه از روی صندلی قدیمی ملکه آن در یک مغازه عتیقه فروشی بگذرید، به پتانسیل و صرفه جویی در هزینه های خرید یک مبل کپی جدید فکر کنید.

جمع بندی

قیمت مبل حصیری دست دوم نسبت به مبل های نو پایین تر است اما کیفیت آن نیز شرط است. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله چگونه از مبلمان کنفی و حصیری مراقبت کنیم؟ را بخوانید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}