مقایسه مشخصات و قیمت مبل راحتی و مبل چستر

سه شنبه, 16 اسفند 1401
مبل راحتی و مبل چستر هر دو برای فضای اتاق نشیمن انتخاب مناسبی هستند که می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی و سبک دکوراسیون منزل خود آنها را خریداری کنید. البته قیمت مبل راحتی و مبل چستر نیز یکی از نکاتی است که هنگام خرید باید در نظر بگیرید. 
اگر به دنبال بهترین مبلمان برای اتاق نشیمن خود هستید، راهنمای مقایسه مبل راحتی چستر ما می تواند برای شما مفید باشد.

مبل راحتی چیست؟


مبل راحتی یکی از رایج ترین انواع مبلمان است که معمولا به صورت ست ۷ نفره، ۹ نفره یا مبل راحتی ال به فروش می رسد. مبل راحتی ال، از چند تکه مبلمان تشکیل شده که در کنار هم قرار می گیرند و می توانند سه یا چند نفر را به راحتی بدون نیاز به اضافه کردن چند صندلی در خود جای دهد. 
قیمت مبل راحتی با توجه به سبک، ساختار، نوع فریم و نوع پارچه، بسیار متغیر است.  تنوع زیاد مبل راحتی آنقدر زیاد است که می توان از آن برای هر اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی با هر سبک و دکوراسیونی استفاده کرد. اگر به یک مکان مناسب برای دور هم نشستن با خانواده یا مهمانان خود نیاز دارید، مبل راحتی یک انتخاب خوب به عنوان مبلمان اتاق نشیمن است.

مبل چستر چیست؟


مبل چستر شباهت زیادی به مبل راحتی دارد، فقط پشتی آن کوتاه است و روی آن دوخت لمسه دیده می شود. مبل چستر نیز از مواد مختلفی مانند پارچه، چرم طبیعی، چرم مصنوعی و سایر پارچه‌های پرفورمنس تهیه می‌شوند. با این حال، نسبت به قیمت مبل راحتی، قیمت مبل چستر به علت مدل خاصی که دارد گرانتر است. اگر به دنبال گزینه ای برای مبلمان اتاق نشیمن هستید که به علت کوچک بودن فضای خانه به جای اتاق پذیرایی هم استفاده می شود، مبل چستر را انتخاب کنید.

تفاوت مبل چستر و مبل راحتی چیست؟


مهمترین تفاوت این مدل مبل ها در ظاهر آنها است. همانطور که گفتیم مبل راحتی دارای تنوع زیادی است و در طرح ها و شکل های مختلفی تولید می شود. در حالیکه مبل چستر یک ظاهر خاص دارد که شامل مبلی با پشتی کوتاه و پارچه ای با طرح لمسه دوزی می شود. قیمت مبل راحتی و چستر نیز با هم متفاوت است.
از دیگر تفاوت های این دو نوع مبل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقایسه طراحی ظاهری


قابل توجه ترین تفاوت بین مبل راحتی و مبل چستر در ظاهر آنهاست. مبل راحتی در طرح های گوناگونی به بازار عرضه می شود، در حالی که مبل چستر به گونه ای طراحی شده که دارای پشتی و دسته کوتاهی است و روی پارچه آن لمسه دوزی دیده می شود.
روی مبل راحتی معمولا چندین بالشتک و کوسن قرار داده می شود تا راحتی بیشتری را فراهم ‌کند اما مبل چستر ساده تر است. هر دو مدل مبل برای آپارتمان کوچک، اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی یا فضاهای خاص مثل اتاق جلسات ادارات یا لابی هتل ها مناسب است.

مقایسه کاربرد و قیمت مبل راحتی و مبل چستر


مبل‌های راحتی برای دورهمی و مجالس دوستانه عالی هستند زیرا اجازه می دهند به راحتی افراد در یک فضای محدود کنار هم بنشینند و از مصاحبت با هم لذت ببرند. قیمت مبل راحتی نسبت به مبل های چستر ارزانتر است اما مبلمان چسترفیلد جمع و جور و شخصی هستند و با طراحی خاصی که دارند می توانند در دفتر کار، اتاق نشیمن، لابی هتل ها و غیره مورد استفاده قرار بگیرند. 

مقایسه تاریخچه مبل راحتی و چستر


مبل راحتی به شکل کاناپه امروزی سال 2000 قبل از میلاد توسط فراعنه استفاده می شد. قیمت مبل راحتی در آن زمان گران بود و طراحی آن نیز به اندازه امروز راحت و دارای بالشتک نبودند. مبلمان در آن‌ زمان فقط در خانه‌های اشراف دیده می شد.
مبل چسترفیلد نیز توسط طراحی به نام هوپ برای قرار گرفتن در قصرهای باشکوه سلاطین و والامقامان بریتانیا دطراحیر قرن‌هجدهم طراحی شد. 

تنوع و قیمت راحتی و چستر


مبل های راحتی دارای تنوع بسیار بیشتری نسبت به مبل چستر هستند. قیمت مبل راحتی نیز با توجه به تنوع طرح های آن بسیار متفاوت است.
برخی از مبل های راحتی تختخواب شو به دلیل اندازه بزرگتر، نه تنها برای نشستن، بلکه برای خواب نیز قابل استفاده هستند.
در حالی که مبل چستر فقط محدود به نشستن افراد روی آن و استراحت می شود. 
برخی از مبل‌های ‌راحتی با طرح های خاص در بازار موجود است که امکان قرار دادن وسایل در مبل را نیز به افراد می دهد که اغلب برای دفاتر اداری یا اتاق مهمان مناسب هستند.



مبل راحتی بخریم یا مبل چستر؟


آیا اغلب از مهمان پذیرایی می کنید؟ آیا خانواده بزرگی دارید؟ آیا هنگام نشستن فضای خالی را در اطراف خود ترجیح می دهید؟ اگر چنین است، مبل راحتی انتخاب خوبی است. اگر فضای بیشتری دارید و می خواهید طراحی دکوراسیون بهتری داشته باشید احتمالا انتخاب یک مبل چستر برای شما بهتر است.

اندازه اتاق نشیمن


هنگام انتخاب بین مبل راحتی و چستر، مهم است که اندازه اتاق نشیمن خود را بررسی کنید. هرچند خرید یک مبل بزرگ به معنای راحتی بیشتر است، اما مهم است که مطمئن شوید مبلمانی متناسب با فضای موجود خود خریداری کردید.
برای اطمینان از اینکه مبل راحتی یا چستر متناسب با اتاق شما است، فضایی را که می‌خواهید مبلمان را در آن قرار دهید، از جمله میزان راه رفتن بین میز و سایر مبلمان اتاق نشیمن را اندازه بگیرید.

قیمت مبل راحتی و چستر


قیمت مبل راحتی نسبت به چستر ارزان تر است. اما به طور کلی قیمت هر دو نوع مبل به طراحی، متریال و جنس پارچه بستگی دارد. شما می‌توانید انواع مبل راحتی و چستر را در رنج‌های قیمتی مختلف، از بازار مبل ارزان قیمت یافت آباد یا فروشگاه های اینترنتی پیدا کنید.
قبل از بازدید از فروشگاه مبلمان یا جستجو در فروشگاه آنلاین چوب برای خرید مبل، بهتر است بودجه ای را تعیین کنید تا بتوانید انتخاب های خود را فهرست کنید.
با خرید از سایت آنلاین چوب، مزایای بسیار زیادی بدست خواهید آورد. علاوه بر اینکه می توانید قیمت مبل راحتی و چستر یا سایر مبلمان مانند مبل شزلون را با هم‌مقایسه کنید امکان مشاهده طیف گسترده ای از انواع مبلمان را نیز دارید.
با خرید از سایت چوب نیازی نیست ساعت ها در ترافیک برای رفتن به بازار مبل یافت آباد وقت صرف کنید. شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز خرید خود را در سایت تکمیل کنید و مبلی را که سفارش دادید با ارسال رایگان درب منزل دریافت نمایید.

سبک مبل


هم مبل راحتی و هم مبل‌ چستر دارای سبک‌ها، ساختارها، رنگ‌ها و طرح‌های متفاوتی هستند، بنابراین انتخاب بهترین آنها به دکوراسیون منزل و اندازه فضایتان بستگی دارد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هر دو نوع مبل برای اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی عالی است، البته مبل چستر را می توان در اتاق نشیمن رسمی مانند سالن جلسه ادارات نیز استفاده کرد. به دلیل تنوع در اندازه مبل راحتی، آنها همچنین می توانند به صورت مبل ال یا تختخواب شو برای کاربردهای مختلف در اتاق نشیمن مورد استفاده قرار بگیرند.

نوع مبل


مبل های راحتی تنوع بیشتری را ارائه می دهند زیرا انواع مختلفی دارند، از مبل سه نفره گرفته تا چهار نفره، سکشنال، مبل تختخواب شو، انواع مبل راحتی با طرح ها و سبک های مختلف تقریبا در هر مکانی قابل استفاده هستند. اما مبل چستر فقط یک‌ ظاهر مشابه دارد. پارچه مبل‌چستر معمولا از چرم است و روی آن لمسه دوزی دیده می شود. پشتی و دسته های مبل چستر نیز در یک سطح قرار دارد و به مبل پشتی کوتاه معروف است.

خرید مبل راحتی و چستر


تفاوت اصلی بین مبل راحتی و مبل چستر در این است که چسترفیلد ظاهر مشخصی دارد و تنوع چندانی در آن دیده نمی شود.
قیمت مبل راحتی بسته به نوع آن متفاوت است.  مثلا مبل راحتی تختخواب شو می‌تواند در مواقعی که به یک فضای اضافی برای خواب نیاز دارید، استفاده شود و قیمت آن ‌از مبل راحتی معمولی که در اتاق نشیمن برای اینکه از مهمانان پذیرایی کنید، کاربرد دارد، گران تر است.
 ست مبل راحتی اتاق نشیمن شامل ترکیبی از مبل دد نفره، سه نفره و تک نفره است که می تواند نقطه عطف قابل توجهی در خانه شما باشد.
به هرحال قیمت مبل راحتی و چستر بسیار بالا است، بنابراین مهم است مدل مناسبی را انتخاب کنید که نه تنها امکان نشستن راحت را در اختیار شما قرار دهد، بلکه ظاهر اتاق نشیمن را نیز‌ متحول می‌کند.
در سایت چوب امکان‌خرید مجموعه ای از انواع مبل راحتی و چستر با کیفیت بالا به صورت آنلاین وجود دارد. شما می‌توانید به راحتی طیف گسترده ای از مبلمان اتاق نشیمن را در سایت بررسی کنید که برای همه نیازهای شما مناسب است و طراحی داخلی شما را زیباتر می کند.

برچسب ها:
قیمت مبل راحتی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}