معایب استفاده از مبل چستر قایقی در اتاق نشیمن

شنبه, 27 فروردین 1401
یکی از مدل مبل های بسیار زیبا و جذاب در فروشگاه های مبل، مبل چستر قایقی است که اگرچه اکثر افراد از زیبایی آن تعریف می کنند ممکن است اطلاعات زیادی در مورد  معایب مبل چستر قایقی نداشته باشند.
مبل چستر یا چستر فیلد طرفداران زیادی دارد. این مبلمان را می ‌توان در بیشتر نقاط دنیا پیدا کرد، از لابی‌ های هتل‌ها تا دفاتر اداری و خانه‌های ایرانی نیز از این مبلمان زیبا استفاده می ‌شود.
از آنجاییکه مبلمان از وسایل مهم و ضروری است که به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت باید در خرید آن دقت کافی داشته باشید، بهتر است درباره ویژگی ها و مزایا و معایب آن تحقیقات لازم را انجام دهید.
در این مقاله اطلاعات مورد نیاز شما را برای خرید مبل چستر قایقی در اختیارتان قرار می دهیم.

طراحی ظاهری مبل چستر


مبل چستر دارای ظاهری متفاوت از دیگر مبلمان است و همین امر موجب شده است که مبل‌های چستر را از دیگر مبل‌ها جذاب ‌تر کند. 
مبلمان چستر دارای دسته‌های پهن، تکیه گاه‌های وسیع، لبه‌ های گرد رو به بیرون کشیده شده است. 
نشیمنگاه پهن و ارتفاع کم از مهم‌ ترین ویژگی‌های این مبلمان است که برای مبل چستر ظاهری متفاوت می‌ سازند. اما از زیباترین ویژگی های ظاهری  مبل چستر، لمسه دوزی‌های در این مبلمان زیبا است.
این لمسه دوزی ها به شکل لوزی لوزی روی مبل دوخته شده‌اند و گاهی این لوزی ها به صورت منظم روی مبل با استفاده از نگین های زیبا و درخشان یا دکمه‌های زیبای براق دوخته شده است که زیبایی مبلمان چستر را چند برابر می‌ کند.
با این حال جذابیت بسیار زیاد این مبل نباید باعث شود  معایب مبل چستر قایقی را نادیده بگیریم. 

معایب استفاده از مبل چستر در اتاق نشیمن


مبلمان چستر دارای مزایای زیادی است ولی معایبی هم نیز دارد که عبارتند از:

1. بالا بودن قیمت مبل های چستر


مبلمان چستر نسبت به دیگر مبلمان راحتی قیمت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل شاید برخی از افراد توان خرید این مبلمان را نداشته باشند. این مساله یکی از مهم ترین  معایب مبل چستر قایقی است.

2. داشتن دسته ها و نشیمن گاه پهن


یکی دیگر از  معایب مبل چستر قایقی این مبلمان این است که به علت داشتن بازوها و دسته‌های پهن  ممکن است برخی از افراد این مدل را مورد پسند قرار ندهند و به دنبال مدل های کلاسیک و سلطنتی باشند که دسته های باریک و نشیمنگاه ها بلندی دارند.

3. سفت بودن رویه مبل


سومین نکته منفی درباره مبل چستر قایقی، رویه کوبی بسیار سفت و محکم این مبلمان است که از لطافت این مبلمان می کاهد. 

ویژگی‌های مهم مبلمان چستر قایقی


قبل از اینکه بخواهیم در مورد  معایب مبل چستر قایقی توضیح دهیم، بهتر است کمی با ویژگی های اینگونه مبل ها آشنا شوید. مهم ترین خصوصیات مبل های چستر عبارتند از:
1. مبلمان چستر بسیار زیبا و شکیل است.
2. این مبلمان با بیشتر دکوراسیون های داخلی ست می‌ شود .
3. مبل های چستر دارای طول عمر بسیار بالایی هستند. 
4. دارای بیشترین تنوع طرح و رنگ هستند
5. به خاطر اینکه این مبلمان ارگونومی هستند می ‌توان آنها را از گروه مبل های طبی به حساب آورد که مخصوصا برای کسانی که کمردرد دارند مفید است.
6. این مبلمان برای استراحت بسیار مناسب است.



نحوه مراقبت از چستر در منزل


 هر وسیله ی که در منزل استفاده می‌شود نیاز به مراقبت و نگهداری دارد مبلمان هم نیاز به مراقبت دارند بنابراین می‌بایست نحوه مراقبت از مبلمان را هم یاد بگیرید در اینجا روش‌های را برای شما توضیح خواهیم داد تا بیشتر برای مراقبت کردن بیشتر آشنا شوید
چند مورد از روش‌های مهم برای نگهداری از مبلمان چستر قایقی عبارتند از 

1.کاور کردن مبل چستر
همیشه سعی کنید مبلمان چستر را با کاورهای  مخصوص  بپوشانید 
2.اگر مبلمان شما بدون کاور هستند در جاهای که بیشتر رفت وآمد می کنید و تردد بیشتری دارید آنها را قرار ندهید را بدون کاور در محل تردد قرار ندهید.
3. اگر حیوان خانگی دارید اجازه ندهید روی مبلمان بدون کاور رفت و آمد کنند
4. هنگامی که نوشیدنی می‌خورید مراقب باشید از زیر لیوانی استفاده کنید تا جای لیوان نوشیدنی روی مبلمان لک نیندازند.
5. حداقل هفته‌ی یکبار مبلمان چستر خود را گردگیری کنید و با جاروبرقی گردوخاک و آشغالهای لابه لای مبل را تمیز کنید.
6. اگر شما دارای مبلمان چستری هستید که از جنس چرم است آنها را در کنار شوفاژ یا بخاری و یا کولر قرار ندهید چون با گذشت زمان چرم این مبلمان خراب خواهد شد.
7. مبلمان چستر خود را در معرض نور شدید خورشید نگذارید زیرا موجب پوسیدگی روکش آنها و یا رنگ پریدگی خواهند شد. 
8. در زمانی که قصد دارید مبلمان را جابجا کنید اصلا آنها را روی زمین نکشید زیرا به مرور زمان موجب خراب شدن پایه های آنها می شود. 

راهنمای خرید مبل چستر قایقی


برای اینکه مبلمان چستر را بتوانید خیلی راحت تمیز کنید، در زمان خرید دقت کنید که مبلمانی را انتخاب کنید که دارای پارچه‌های مرغوب و با کیفیتی باشند تا بتوانید در موقعی که کثیف شد راحت آنها را تمیز نمایید. 
اگر جزو افرادی هستید که فرزند کوچک در منزل دارید، مبل هایی را که دارای روکش نانو هستند انتخاب کنید، زیرا این نوع پارچه ها به راحتی قابل شستشو است و ضد لک هستند.
اگر مبلمان چستر با روکش چرمی را انتخاب می ‌نمایید همیشه از واکس و نرم کننده مناسب مبل چرم استفاده کنید تا مبلمان شما دچار فرسودگی نشود. همچنین دقت کنید که وسایل نوک تیز را کنار این مبلمان قرار ندهید که به چرم آنها آسیبی وارد نشود. 

ست کردن مبل چستر قایقی با دکوراسیون مدرن و سنتی


اگر دوست دارید دکوراسیونی سنتی را تزئین کنید و در آن از مبلمان چستر استفاده کنید بهترین کار این است که هماهنگی بین سبک سنتی و این مبل به وجود آورید شما می ‌توانید با استفاده از سنگ های تزئینی در کنار رنگ های سنتی که مکمل رنگ‌های تیره و همچنین مکمل چرم زیبای مصنوعی هستند یک دکوراسیون سنتی را ایجاد کنید.
اما اگر تمایل دارید این مبل های زیبا را در یک فضاب مدرن مورد استفاده قرار دهید بهترین کار این است که از رنگ هایی که روشن تر می ‌باشند و دارای شادی بیشتری هستند استفاده کنید. 
مثلا رنگ آبی روشن و سبز روشن و گلبهی جز رنگ هایی شاد وزیبا هستند و زیبایی ظاهری محیط را چند برابر می کنند و یا رنگ های طوسی و خاکستری و سفید از رنگ های جذابی هستند که می توان این رنگ ها را در دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار داد. 
مبلمان چستر مبلمانی است که هر چقدر تراکم آنها بیشتر باشد می‌توان گفت که مبلمان با کیفیت ‌تر و بهتری هستند و پارچه‌های که برای روکش آنها استفاده می شود از نوع پارچه های مخمل و کتان استفاده می‌شود که از بهترین نوع پارچه هستند که بسیار زیبا نیز می‌ باشند و در رنگهای متنوع نیز وجود دارند.
البته گاهی جنس پارچه مخمل آن مرغوب نیست و زود نازک می شود. در نتیجه یکی از  معایب مبل چستر قایقی بی کیفیت استفاده از پارچه روکش نامرغوب است.

استفاده از مبل چستر در اتاق خواب


برخی از افراد فکر می ‌کنند که استفاده از مبلمان فقط مختص به اتاق نشیمن است. برخلاف این تصور اگر مبلمان چستر را در اتاق خواب استفاده کنید خواهید دید  که چقدر این مبلمان در اتاق خواب نیز زیبا و جذاب است.
همانطور که گفتیم یکی از  معایب مبل چستر قایقی پهن بودن دسته ها و نشیمنگاه مبل و اشغال نمودن فضای زیاد است. 
در اکثر خانه های ایرانی بیشترین فضا را به اتاق نشیمن یا مهمان اختصاص می دهند و معمولا اتاق خواب را کوچک در نظر می گیرند. 
در نتیجه به راحتی نمی توان مبلمان چستر را در فضای کوچک اتاق خواب جا داد. اما جای نگرانی نیست، شما می‌توانید از مبلمان چستر قایقی کوچک به عنوان صندلی در کنار تخت یا پایین تخت یا پاف استفاده کنید. 

نحوه تشخیص مبل چستر فیلد اصلی از تقلبی


از آنجایی که افراد زیادی خواستار مبلمان چستر هستند و دوست دارند این مبلمان را خریداری کنند، بعضی از سودجویان در صدد این هستند که تولید جنس های بی کیفیت تر با قیمت های پایین تر را انجام دهند و ظاهر این مبل‌ها را به‌ گونه‌ ای طراحی می کنند که به نمونه های اصلی بسیار شبیه است.
در نتیجه افراد معمولی که اطلاعی از مبلمان ندارند نمی ‌توانند نمونه تقلبی آن را تشخیص دهند و برایشان بسیار دشوار است. اگر تمایل دارید که  به مرحله ‌ای برسید که بتوانید مبل اصلی را از مبل های تقلبی تشخیص دهید باید بدانید که که یکی از راه‌های تشخیص این کار قیمت این مبلمان است، بنابراین اگر  مبلمان چستر را با  یک قیمت ارزان را دیدید، بدانید که آن مبل تقلبی است.
پس می توان گفت گاهی  معایب مبل چستر قایقی به دلیل تقلبی بودن متریال به کار رفته در ساخت آن است.
به این معنا که موادی که در ساخت آن استفاده شده  بی کیفیت است و خیلی زود این مبلمان خراب خواهند شد. در این نوع مبل از پارچه های بی‌کیفیتی که جنس زمختی دارد استفاده می ‌شود و شما می ‌توانید خیلی راحت آن را تشخیص دهید.
دومین نکته ای که می‌توانید مبلمان چستر اصل را از تقلبی تشخیص دهید چوب این مبلمان است مبلمان تقلبی با چوب های فرسوده و چوب های فصلی و یا چوب سفید ساخته می شوند که مقاومت بالایی ندارند و خیلی زود دچار شکستگی می‌ شوند.
لذا حتما در زمان خرید به دسته های این مبلمان و قسمت هایی که از چوب ساخته شده است و قابل دید هستند دقت کنید.
اگر ترک یا شکستگی کوچیکی روی این چوب ها باشند نشان می ‌دهد که این مبلمان از چوب های بی‌کیفیت ساخته شده‌اند.
مشتریان عزیز می‌ توانند مبلمان چستر را با بهترین قیمت و کیفیت با یک خرید بدون واسطه از سایت‌ اینترنتی چوب خریداری کنند و درب منزل آنها را تحویل بگیرید.

جمع بندی


علیرغم معایب مبل چستر قایقی، از آنجایی که معمولا همه یک بار یا دو بار در طول عمر برای خرید مبل پول خرج می کنند، می توانید یک بار کمی بیشتر هزینه کنید و یک ست مبلمان مرغوب را از دسته بندی مبل چستر فروشگاه ما خریداری کنید.
برای کسب اطلاعات کلی و بیشتر در رابطه با مبل های چستر مقاله مزایا و معایب خرید مبل چستر ایتالیایی را مطالعه کنید

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}