مزایا و معایب مبل تخت خواب شو

شنبه, 24 آبان 1399

مزایا و معایب مبل تخت خواب شو یکی از دغدغه های افرادی است که به دلیل فضای کم منزل خود و یا به هر دلیلی استفاده از این نوع مبلمان را انتخاب کرده اند. مبل تخت خواب شو نسل جدیدی از کاناپه های راحتی هستند که هم به عنوان مبل مورد استفاده قرار می گیرند و هم تخت.
این مبلمان برای خانه های کوچک و یا خانه هایی که اتاق مهمان ندارند بسیار کاربردی هستند. در واقع این محصول هم می تواند به عنوان تخت برای مهمان به کار برده شود و هم آن را در اتاق نشیمن، اتاق خواب یا اتاق کار خود استفاده نمایید. در این مقاله قصد داریم در مورد مزایا و معایب مبل تخت خواب شو و نیز نکاتی که هنگام خرید آن باید رعایت کرد صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

بهترین مبل تخت خواب شو

بهترین مبل تخت خواب شو همزمان دو یا حتی گاهی سه کار را با هم انجام می دهند. با داشتن یک مبل تخت خواب شو مناسب شما هم می توانید روزها محلی برای استراحت کردن داشته باشید و شب ها یک فضای مناسب جهت خوابیدن.
بهترین مدل های مبل تخت خواب شو از با کیفیت ترین تشک استفاده نموده و به شما این امکان را می دهند تا همانند هر تختخواب معمولی، خوابی راحت را تجربه نمایید. در عین حال، این مدل ها می توانند بهترین راحتی را برای نشستن برای شما ارائه دهند.

ویژگی‌های مبل تخت خواب ‌شو

یکی از زیر مجموعه مبل‌ های راحتی مبل های تخت خواب شو هستند که از پایه‌هایی کوتاه، دسته‌های پهن و نشیمنگاه نرمی برخوردار هستند و دارای سبک‌های متنوعی مانند کلاسیک، مبل ال، مدرن و ... است که هر کدام از آن‌ها را می توان بر اساس سلیقه و اندازه مورد نیاز انتخاب نمود، زیرا این نوع مبلمان از اندازه‌های مختلفی برخوردار هستند. یکی از انواع آن ها مبل تک‌ نفره است که هم به عنوان مبل و هم تخت برای یک نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد عرض این مدل غالبا 80 سانتیمتر است. اما مدل تک‌نفره دیگری نیز وجود دارد که دارای عرض 100 سانتیمتر بوده و دو نفر می‌توانند از این مبلمان استفاده نمایند. عرض مبل تخت خواب شو دو نفره نیز 140 سانتیمتر است که دو نفر به راحتی می توانند از آن به‌عنوان مبل و تختخواب استفاده کنند.

 

مزایا و معایب مبل تخت خواب شو

 

در هنگام خرید مبل تخت خواب شو چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

در نظر گرفتن نکات زیر به هنگام خرید مبلمان تخت خواب شو به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید:

1. اندازه مبل تخت خواب شو

برای خرید این نوع مبلمان باید فضای اتاق خود را با دقت در نظر بگیرید و چند سوال را از خود بپرسید. اینکه در فضایی که قرار است مبل تخت خواب شو قرار گیرد چند نفر از این فضا استفاده خواهند نمود؟ آیا تنها هستید؟ متراژ اتاق شما چقدر است و آیا می¬توانید از مبل تخت خواب شو سایز بزرگ استفاده کنید؟

2. جنس و بافت پارچه

قبل از خرید مبل تخت خواب شو به جنس پارچه و لطافت آن به خوبی توجه کنید. در نظر داشته باشید که آیا این پارچه با سلیقه و خواب شما هماهنگی کامل دارد یا خیر. علاوه بر این بافت هایی که مقاوم و نرم هستند را انتخاب نمایید. از آنجایی که این نوع مبلمان برای نشستن و خوابیدن کاربرد دارد پس پارچه آن باید ماندگاری بالایی داشته باشد.

3. توجه به الگو و طرح پارچه مبلی

الگو و طرح پارچه مبل تخت خواب شو باید در هماهنگی کامل با رنگ و طراحی فضایی که قرار است مبلمان را در آنجا قرار دهید انتخاب شود. از آنجایی که این نوع مبلمان در انواع طرح ها و رنگ بندی های مختلف تولید می شود پس در انتخاب آن بر اساس سبک اتاق و نوع کاربرد بسیار دقت کنید.

4. باز شدن مبل تخت خواب شو

زمانی که برای خرید به فروشگاه مراجعه می کنید سعی کنید چند بار مبل را باز و بسته نمایید. توجه داشته باشید که اگر باز شدن مبل سخت و دشوار بود و یا تکان می خورد از خرید آن صرف نظر کنید.

5. اسکلت و بدنه مبل تخت خواب شو

اسکلت و بدنه مبل تخت خواب شو باید مقاومت بالایی داشته باشد و هنگام خوابیدن به اندازه کافی احساس راحتی داشته باشید. این را به خاطر بسپارید که به دلیل کاربرد دوگانه این نوع مبلمان اگر اسکلت و بدنه آن دوام بالایی نداشته باشد، آن خیلی سریع خراب و فرسوده خواهد شد.

مزایای مبل تخت خواب شو

مبل تخت خواب شو یک مبلمان چند منظوره است که علاوه بر راحتی، سبب صرفه جویی در فضای منزل شما می شود. در ادامه با مزایا و معایب این مبلمان آشنا خواهیم شد تا بهتر بتوانید مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید..

مبل تخت خواب شو یک مبلمان چند کاره

اولین مزیت مبل تخت خواب شو، چند منظوره بودن آن است. اگر با کمبود فضا در منزل مواجه هستید و به دنبال مبلمانی هستید که نیازهای متعدد شما را برآورده کند، بهترین گزینه می¬توانید این نوع مبلمان باشد. این مبل نه تنها باعث صرفه جویی در فضا می شود بلکه نهایت راحتی را نیز برای شما به ارمغان می آورد. خانواده های بزرگ نیز با منازل کوچک، خرید این مبلمان را به دلیل صرفه جویی در فضا، سرمایه خوبی می دانند.

تنوع زیاد طرح ها و مدل ها

دومین مزیت مبل تخت خواب شو، طیف گسترده طرح ها و سبک های آن است. با این مدل های مختلف می توانید به راحتی سبک دکوراسیون منزل خود را به روشی که می خواهید حفظ کنید. مثلا اگر خانه ای به سبک سنتی دارید نیازی به تغییر شکل ظاهری آن با یک مبل تخت خواب شو مدرن ندارید و می توانید با راحتی به دلیل تنوع زیاد این نوع مبلمان یک مدل سنتی بیابید که با فضای داخلی منزل شما مطابقت داشته باشد. همچنین می توانید مبلمان خود را در ابعاد مورد نظر خود بیابید و مطابق با آن نیازهای خود را پیش ببرید.

جایگزین بهتر

مبل تخت خواب شو می تواند جایگزین بهتری نسبت به سایر تشک ها یا مبل های دیگر باشد، مثلا استفاده از تشک بادی روی زمین با فوتون. در مقایسه با فوتون، مبل تخت خواب شو منزل شما را کامل تر می کند. در ضمن سطح راحتی یک مبل تخت خواب شو از سایر گزینه ها بهتر است. علاوه بر این موارد، قیمت آن نیز در مقایسه با تخت خواب ها و مبل های معمولی بسیار ارزان تر است.

 

مزایا و معایب مبل تخت خواب شو

 

معایب مبل تخت خواب شو

سنگین و بزرگ

مبل های تخت خواب شود که به عنوان مبلمان راحتی نیز مورد استفاده قرار می گیرند از نظر وزنی بسیار سنگین بوده و دارای ابعادی عظیم می باشند. ممکن است شما در هنگام تحویل کالا با این مشکل روبرو شوید و در بردن آن به اتاق خود دشوار باشد. در این حالت می توانید خدمات تحویل دو نفره را انتخاب نمایید تا با دردسر خارج شدن کالا مواجه نشوید.

مکانیسم قابل تبدیل

ممکن است برخی از انواع مدل های مبل تخت خواب شو مکانیسم خوبی در باز و بسته کردن نداشته باشند و هنگام کار با آن با مشکلاتی روبرو شوید. گاهی اوقات نیز این مکانیسم نامناسب سبب می شود که استفاده بیش از حد یا بد آن را خراب کند.

مبل تخت خواب شو تک نفره

اکثر مبل های تخت خواب شو موجود در بازار فقط برای خوابیدن یک نفر طراحی شده اند. اما اگر به فکر خرید مدلی هستید که شما و همسرتان روی آن بخوابید باید مدل های بزرگ تر را انتخاب نمایید. این نوع مبلمان ها فضای بیشتری را اشغال کرده و علاوه بر این هزینه زیادی نیز دارند.

میزان راحتی

گرچه مبل تخت خواب شو در مقایسه با سایر گزینه های جایگزین راحت تر هستند اما نمی توانند جای تخت خواب های معمولی را بگیرند. از این رو اگر قصد دارید به طور منظم از آن استفاده کنید بهتر است که تخت خواب با تشک خریداری نمایید.

مبل تخت خواب شو یک نفره

اگر شما در خانه ای زندگی می کنید که فضای کمی دارد و می خواهید در مدیریت این فضا هوشمندانه عمل کنید، مبل تخت خواب شو یک نفره می تواند بهترین گزینه باشد زیرا به این کمبود فضا کمک شایانی می نماید. مبل تخت خواب شو یک نفره نیز وسیله ای چند منظوره است و در طول چند سال اخیر، محبوبیت آن افزایش پیدا کرده است.
امروزه مبل تخت خواب شو یک نفره در اندازه ها، جنس ها، شکل ها، مدل ها و قیمت های متنوعی به بازار عرضه می شوند.

 

مزایا و معایب مبل تخت خواب شو

 

هدف اصلی شما از خرید مبل تخت خواب شو یک نفره چیست؟

هنگام خرید این مبلمان باید در ابتدا هدف خود از خرید را مشخص کنید. اگر قصد دارید که از آن بیشتر به عنوان مبل استفاده کنید به یک مبل تخت خواب شو یک نفره نیاز دارید که فشار زیادی را روی کمر شما وارد ننماید و در اثر وزن شما فرد نرود. از این رو بهتر است است که این نوع مبلمان را با نشیمن فومی انتخاب کنید.
اما در مقابل اگر هدف شما از خرید، بیشتر خوابیدن و یا پذیرایی از مهمانان است بهتر است مدلی را در نظر بگیرید که توانایی تحمل وزن بالا را داشته باشد. تشک های فنری معمولا مناسب هستند اما برای راحتی بیشتر می توانید مموری فوم را برگزینید.

محل قرارگیری مبل تخت خواب شو یک نفره

فراموش نکنید که زیبایی و ابعاد فیزیکی مبلمان تحت تأثیر اتاق مورد نظر شما که قرار است آن را در آن قرار دهید می باشد. اگر شما قصد دارید که این مبلمان را در پذیرایی خود قرار دهید، باید به زیبایی و در عین حال به راحتی آن توجه زیادی داشته باشید. در واقع این محصول باید با سایر وسایل چیده شده در پذیرایی هماهنگی کاملی داشته باشد.
اگر هم می خواهید مبل تخت خواب شو یک نفره را برای یکی از اتاق ها مثلا اتاق خواب یا اتاق مطالعه و کار سفارش دهید باید فضا را مد نظر داشته و مدلی را انتخاب نمایید که فضای زیادی را اشغال نکند.

جمع بندی

با توجه به مطالب بالا و نیز مزایا و معایب مبل تخت خواب شو نتیجه می گیریم که مهمترین و اصلی ترین ویژگی این نوع مبلمان، بهینه سازی فضا است. پس شما باید هنگام خرید فضای اتاق خود را در نظر بگیرید تا بعدا دچار مشکل نشوید. علاوه بر این سعی کنید تمام جوانب مثبت و منفی را در زمان خرید در نظر بگیرید و مدلی را انتخاب کنید که با تمامی نیازهای شما مطابقت کامل داشته باشد.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}