مبل کنفی را با چه میز ناهار خوری ست کنیم؟

شنبه, 17 مهر 1400

ست مبل کنفی با میز ناهار خوری، می تواند جلوه زیبایی را به اتاق نشیمن شما دهد. برخی از افراد ممکن است علاقه ای به مبلمان کنفی نداشته و آشنایی زیادی با این نوع از مبلمان زیبا نداشته باشند. مبلمان کنفی می توانند به همراه وسایل جانبی از جنس کنف، دکوراسیون اتاق نشیمن شما را جذاب کنند. استفاده از یک میزناهار خوری مناسب در کنار این مبلمان ضروری است تا بتواند زیبایی این مبلمان را دوچندان کند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را با ست مناسب برای اتاق نشیمن آشنا کنیم.

آشنایی با ویژگی های پارچه کنف

کنف گیاهی است که در مناطقی با رطوبت بالا و با دمای معتدل ساخته می شود. برای ساخت پارچه، این گیاهان با استفاده از دستگاه های مخصوص برداشت شده و به این ترتیب عمل ساخت پارچه آسان شده است. پس از برداشت گیاه، با استفاده از ماشین های حلاجی گیاهان از هسته جدا شده و برای تولید محصولات زیر به کار می روند که یکی از آنها پارچه های کنفی برای تولید مبلمان کنفی است:
محصولات کاغذی
حصیربافی
محصولات نساجی

استفاده از مبلمان کنفی برای کمک به محیط زیست

باتوجه به مطالعات انجام شده، استفاده از مواد کنفی هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نخواهند کرد.برای برداشت گیاه تولیدکننده این پارچه، کمترین سم مورد استفاده قرار می گیرد و در مقایسه با پنبه برای تولیدکنندگان و اقلیم مورد نظر بسیار مناسب و به صرفه است. همچنین برای از بین بردن حشرات این گیاه، نیاز به آفت کش های کمتری بوده و از این نظر نیز برای تولیدکنندگان بسیار به صرفه و دارای پوئن مثبت است. به صورت کلی باید اشاره کرد که این پارچه، ارگانیک بوده و دارای گواهینامه استاندارد از اتحادیه اروپاست.

مزایای استفاده از مبلمان کنفی در مناطق گرم

یکی از مزایای این پارچه، تراکم نخ بالای آن است که راحتی و لطافت را برای شخص مصرف کننده به ارمغان خواهد آورد. همان طور که در بالا اشاره شد، این پارچه در مناطق مرطوب به دست خواهد آمد و از این نظر نیز در برابر هرگونه رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد. همچنین باید اشاره کرد که این پارچه دارای انعطاف بالایی است و به سادگی دچار آسب و یا سایش نخواهد شد. همچنین استفاده از این مبلمان در مناطق گرم نیز مشکل ساز نخواهد شد، زیرا حداقل گرما در این پارچه تجمع میابد.
با مطالعه مقاله "چرا مبل کنفی بخریم؟" بیشتر با مزایای این نوع مبلمان آشنا خواهید شد.

اصالت و قدمت زیاد، ویژگی بارز مبلمان کنفی

اگر بخواهیم به تاریخچه استفاده از مبلمان کنفی نگاهی داشته باشیم، باید اشاره کرد که از قدیمی ترین مبلمان موجود در جهان هستند. استفاده از این پارچه قدمتی طولانی داشته و به سال ها پیش از صنعت سفالگری در جهان بازمی گردد. صنعت سفالگری یکی از قدیمی ترین صنایع موجود در جهان است و شروع آن به هزاران سال پیش بازمی گردد. استفاده از این مبلمان برای افرادی که به اصالت و شکوه مبلمان در خانه و یا محل کار اهمیت خاصی می دهند، پیشنهاد اول است.

دوام و طول عمر طولانی مبلمان کنفی

همان طور که در بالا اشاره شد، این مبلمان با محیط زیست سازگاری بسیاری دارند. به همین دلیل و استفاده از مواد طبیعی ، این مبلمان دوام و طول عمر بالایی دارند. حفظ کیفیت، ویژگی مهم این مبلمان است که پس از گذشت سال ها می توان به مانند روز اول از آنها استفاده کرده و لذت برد. استفاده از مواد مصنوعی موجب کاهش طول عمر مبلمان می شود و به همین جهت مبلمان کنفی به دور از این ویژگی هستند. سه ویژگی این مبلمان به صورت خلاصه شامل موارد زیر است:
بادوام
بافت برجسته
استفاده از مواد طبیعی

روش تولید مبلمان کنفی با انواع طرح ها

برای تولید این مبلمان از روش های متفاوتی استفاده می شود. اگر بخواهیم به متداول ترین روش ممکن برای تولید این مبلمان اشاره کنیم، باید به طراحی مبل با استفاده از چوب بلوط بپردازیم. بدنه مبل با استفاده از این چوب ساخته شده و داخل مبل نیز با استفاده از فوم هایی خاص انباشته می شود. در نهایت نیز پارچه کنف بر روی نمای کلی مبل کشیده می شود. از نوعی چسب خاص نیز برای اتصال قسمت های مختلف این مبلمان به یکدیگر استفاده می شود.

 

مبل کنفی را با چه میز ناهار خوری ست کنیم؟

ست مبل کنفی با انواع مختلف میز ناهارخوری

به تازگی و در سال 2020، تعدادی میز ناهارخوری جدید روانه بازار شد که برای ست مبل کنفی با میزناهارخوری مناسب بوده و از زیبایی خاصی بهره مند هستند. شما می توانید از این میز ها در کنار مبل کنفی استفاده کنید. یکی از این میزها، میزناهارخوری چند منظوره است. این میز شباهت زیادی به نیمکت داشته و به دلیل چوب مورد استفاده در آن، همخوانی زیادی با مبلمان کنفی به جهت استفاده از مواد طبیعی دارد. استفاده از این میز در کنار مبل کنفی ایده بسیار خلاقانه ای است و می تواند علاوه بر غذا خوردن، برای موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از میزناهارخوری مستطیلی برای ست با مبل کنفی

اگر شما به بازار انواع میزهای ناهارخوری مراجعه کنید، با گستره زیادی از انواع میزهای ناهارخوری مواجه خواهید شد. یکی از انواع این میزها برای ست مبل کنفی با میزناهارخوری، میزناهارخوری مستطیل شکل چوبی است. این میز جایگاه خود را در میان منازل ایرانیان پیدا کرده و طرفداران خاصی دارد. اگر شما از این میز در کنار مبلمان کنفی استفاده کنید، می توانید جلوه ای طبیعی و زیبا به اتاق نشیمن خود ببخشید. ترکیب چوب و کنف به عنوان دو ماده طبیعی می تواند زمینه ساز ایجاد فضایی با لطافت و دلگشا در منزل شما باشد.

معایب استفاده از میز ناهار خوری چوبی در ست مبل کنفی با میزناهارخوری

استفاده از هر میزی برای ست کردن در کنار مبلمان کنفی، دارای مزایا و معایب خاص خود است. یکی از معایب آن، داشتن گوشه هایی تیز و برنده است که می تواند برای بازی کودکان در کنار آن خطر ساز و مشکل آفرین باشد. به جز نکته ذکر شده، استفاده از این میز در کنار مبل کنفی دارای مزایای بسیاری است که با توجه به آنها، می توان از این عیب نیز چشم پوشی کرد. این میز حجم فضای کمی را اشغال کرده و برای دعوت میهمان نیز مناسب است.

استفاده از میزناهارخوری گرد با مبل کنفی

میزناهار خوری گرد، یکی از انواع میزهایی است که در مقایسه با میز مستطیلی، تعداد افراد کمتری می توانند در پشت آن گرد آیند. معمولا از این نوع میز در فضاهای بزرگ استفاده می شود. این میز شکل دایره ای داشته و گوشه های تیز آن کاملا صاف و صیقل خورده هستند. از این نظر می توان با خیالی آسوده به فرزندان اجازه داد تا در اطراف این میز به بازی بپردازند. استفاده از این میز در میان خانواده موجب خواهد شد تا صمیمیت و صفای بیشتری دربین افراد به واسطه دید بهتر آنها در پشت میز به وجود آید.

استفاده از میز ناهارخوری فرانسوی در کنار مبل کنفی

این میز ناهار خوری با داشتن سبکی خاص، می تواند چشم ها را به خود خیره کند. سبک این میز، شباهت بسیاری به سبک مدرن دارد و می توان بیان کرد که استفاده از آن در کنار هر مبلی می تواند چشم نواز باشد. چوب، ماده سازنده و اصلی این میز است و استفاده از این میز در کنار مبل کنفی می تواند حالتی طبیعی و منحصر به فرد به دکوراسیون منزل شما بخشد. چوب راش با وجود استحکام و دوام بالا، چول مناسبی برای ساخت این میز زیبا و جذاب است. از انواع رنگ های این میز، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
آبی
زرد
سبز

استفاده از میزهای تولید شده با متریال های طبیعی

این میزها با استفاده از متریال ها و ایده هایی از طبیعت ساخته می شوند و برای ست مبل کنفی با میزناهارخوری مناسب هستند. برخلاف میزهای ساخته شده با استفاده از مواد مصنوعی، طرفداران بیشتری داشته و بسیاری از افراد تمایل دارند که از این میز در منزل خود استفاده کنند. دور این میز می توانید از صندلی هایی حصیری استفاده کنید تا دکوراسیون شما که با استفاده از مواد طبیعی ساخته شده است تکمیل گردد. برخی از این میزها با استفاده از چوب و سنگ ساخته می شوند و زیبایی فراوانی را به دکوراسیون طبیعی شما خواهند بخشید.

ست کردن با سایر وسایل کنفی

برای داشتن یک دکوراسیون زیبا و طبیعی، باید از وسایل ساخته شده با مواد طبیعی در کنار ست مبل کنفی و میزناهارخوری استفاده کنید. امروزه انواع وسایل کنفی در بازار یافت می شود که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
آباژور
کوسن
پادری
استفاده از هرکدام این وسایل در کنار ست مبل کنفی با میزناهارخوری می تواند ست شما را زیباتر جلوه دهد و فضای کلی دکوراسیون شما را بیش از پیش هماهنگ جلوه دهد. این وسایل با طرح کنف ساخته شده و کوسن ها می توانند زیبایی مبلمان شما را دوچندان کنند.

هزینه ست مبل کنفی با میز ناهارخوری

امروزه و برای ست کردن انواع مبلمان و میزهای ناهار خوری باید قیمت های گزافی پرداخت شوند تا بتوانیم یک محیط جذاب و چشم نواز را به وجود آوریم. مبلمان کنفی به دلیل استفاده از مواد طبیعی برای ساخت و کیفیت پایدار آن، هزینه بسیار مناسبی داشته و می توانید تا سال ها از آن استفاده کنید. شما می توانید برای ست مبل کنفی با میزناهارخوری، از میزناهارخوری مستطیل شکل چوبی استفاده کنید تا زیبایی فضای خانه شما با هزینه پرداختی کمتر نسبت به سایر دکوراسیون ها برآورده شود.

جمع بندی

ست مبل کنفی و میز ناهار خوری اگر به خوبی بررسی و اجرا شود می تواند زیبایی اتاق شما را دوچندان کند. در این زمینه می توانید با مشورت و استفاده از نظرات افراد متخصص به آراستن هرچه بیشتر اتاق نشیمن منزلتان کمک کنید. برای خرید مبل کنفی می توانید به فروشگاه اینترنتی چوب و مبلمان رجوع کرده و با انواع مبلمان کنفی با طرح های زیبا و چشم نواز آشنا شوید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}