مبل کلاسیک بخریم یا مبل راحتی ؟

سه شنبه, 23 دی 1399

مبل کلاسیک بخریم یا مبل راحتی؟ این سوال شاید اولین مسئله پیش روی خانواده ها پس از تصمیم به خرید مبلمان باشد. ظاهر دلفریب مبل کلاسیک از نظر افرادی که علاقه مند به فضاها و زندگی مجلل هستند، بسیار راضی کننده است و این گروه در پاسخ به سوال بالا قطعا مبل کلاسیک را انتخاب خواهند نمود. اما آیا واقعا مبل کلاسیک بهترین گزینه برای تمام خانه ها و تمام دکوراسیون هاست؟
برای پاسخ گویی به این سوال باید ابتدا با تعریف دقیق مبل کلاسیک و مبل راحتی آشنا شده و تفاوت ها و شباهت های آن ها را بررسی نموده و مورد توجه قرار داد. همچنین باید مزایا و معایب به کارگیری هر کدام از این دو نوع را مد نظر قرار داده و با توجه به نیاز و کاربری مبلمان، نوعی که تناسب بیشتری با محیط و دکوراسیون و سبک زندگی ساکنین دارد را برگزید. انتخاب های نادرست باعث ایجاد بی نظمی بصری در محیط شده و کارایی مبلمان را کاهش خواهد داد.
به غیر از داشتن اطلاعات کافی در رابطه با مبل کلاسیک و مبل مدرن، نکات دیگری نیز می تواند در زمان خرید مبلمان موثر و مهم جلوه گر شود. به عنوان مثال ابعاد فضایی که برای چیدمان مبل های جدید در نظر گرفته شده، یکی از نکات مهم و حساسی است که می تواند در انتخاب افراد اثر شگرفی داشته باشد. در نتیجه باید در زمان گزینش بین مبل کلاسیک و مبل راحتی هدف از خرید مبل و نوع کاربری مد نظر را نیز به خوبی بررسی و مشخص نمود. در ادامه نکات لازم در این رابطه تشریح می گردد.

مبل کلاسیک چه ویژگی هایی دارد؟

 

مبل کلاسیک بخریم یا مبل راحتی ؟

 

به طور کلی مبل ها به سه دسته مبل کلاسیک، مبل راحتی و مبل استیل تقسیم بندی می شوند. مبل کلاسیک را می توان نتیجه تلفیق ایده آل مبل استیل با مبل راحتی دانست. زیرا مبل کلاسیک به طور همزمان هم ویژگی تن آسایی مبل راحتی را به همراه دارد و هم زیبایی و شکوه مبل استیل را در خود جای داده و جلوه گر ساخته است. از نظر کیفیت، سطح کیفی متریال به کار رفته در مبل کلاسیک بسیار عالی است. در طراحی مبل کلاسیک از چوب هایی که درجه کیفیت بالایی دارند، استفاده شده است که باعث برتری فوق العاده مبل کلاسیک نسبت به سایر انواع مبلمان شده است.
نشانه بارز مبل کلاسیک ظرافت در طراحی و ساخت و بهره گیری از هنر منبت کاری اصیل ایرانی در ایجاد طرح های جذاب روی چوب مرغوب به کار رفته در ساخت آن است. به دلیل ظرافت طرح هایی که روی مبل کلاسیک اجرا می شود، چوب های به کار رفته در ساخت این مبل از بهترین نوع چوب در نظر گرفته می شود. چوب گردو، راش، توسکا و سایر انواع چوب که علاوه بر دوام بالا و عمر طولانی، قابلیت نقش پذیری با طرح های ظریف و زیبا را داشته باشند، بیشتر در ساخت این محصول به چشم می خورند.

مبل راحتی چه ویژگی هایی دارد؟

 

مبل کلاسیک بخریم یا مبل راحتی ؟

 

مبل های راحتی که نام گذاری آن به درستی انجام شده است، به دنبال ایجاد نهایت راحتی و آسودگی برای مصرف کنندگان می باشد. این گونه مبل ها کاملا هماهنگ با آناتومی بدن انسان طراحی و ساخته می شوند و در حین مصرف، به ستون فقرات مصرف کنندگان آسیب وارد نمی کنند. البته مبل راحتی ارائه شده در مراکز خرید دارای ابعاد متنوعی هستند اما مصرف کنندگان باید به دنبال گزینش مدل هایی باشند که از نظر فیزیکی با فرم بدن، قد و سایر ویژگی های شخصی آن ها تناسب قابل قبولی داشته باشند.
مبل راحتی برای استفاده در بازه های زمانی طولانی مدت کاملا ایده آل هستند و قابلیت بهره گیری بدون ایجاد عارضه و احساس ناخوشایند برای فرد مصرف کننده در ساعات متمادی را دارند. به همین دلیل از این نوع مبلمان اغلب در قسمت نشیمن منزل استفاده می شود و چیدمان مبل راحتی در فضایی که برای استفاده از تلویزیون در نظر گرفته شده بسیار متداول است.

تفاوت های مبل کلاسیک با مبل راحتی

مبل کلاسیک و مبل راحتی تفاوت های عمده ای با هم دارند که آشنایی با آنها می تواند انتخاب بین مبل کلاسیک و مبل راحتی را برای شما ساده تر کند. متریال به کار رفته در مبل کلاسیک تفاوت زیادی با مبل راحتی دارند. هر چند می توان مبل های راحتی را انتخاب و خریداری نمود که از نظر کیفیت عالی باشند اما در اکثر مواقع کیفیت متریال مورد استفاده در ساخت مبل کلاسیک بر مبل راحتی ارجحیت دارد.

 

مبل کلاسیک بخریم یا مبل راحتی ؟

تفاوت طراحی و ساخت مبل راحتی و مبل کلاسیک

در طراحی و ساخت مبل کلاسیک به دلیل طرح های منبت کاری از مرغوب ترین چوب ها استفاده می شود این در صورتی است که در طراحی مبل راحتی این گونه مسائل به هیچ عنوان در نظر گرفته نمی شود. در ساخت مبل های راحتی بیشترین متریالی که مهم جلوه گر می شود نوع و جنس پارچه است. جنس پارچه ها در مبل کلاسیک از بین انواع با کیفیت تر انتخاب می شود که بدیهی است قیمت بالاتری نیز خواهند داشت. بنابراین به طور کلی شاهد قیمت های بالاتر برای مبل کلاسیک در مقایسه با مبل راحتی خواهیم بود.
در طراحی مبل کلاسیک به جنبه زیبایی و مجلل بودن مبلمان بسیار توجه می شود حال آنکه مهم ترین مسئله در طراحی مبل راحتی، جنبه سادگی و راحت بودن آن است. البته مبل کلاسیک در عین داشتن جلوه بصری و ظاهر لوکس، راحتی را نیز برای مصرف کننده به ارمغان خواهد آورد اما قطعا مبل راحتی از نظر راحت بودن در حین استفاده به اندازه یک سر و گردن بالاتر از مبل کلاسیک خواهد بود.

تفاوت در کاربرد مبل راحتی و مبل کلاسیک

مبل کلاسیک فضاهای رسمی تری را خلق می نماید و تعداد کوسن های اندکی در طراحی این نوع مبلمان در نظر گرفته می شود. اما استفاده و چیدمان مبل راحتی بیشتر برای فضاهای خودمانی و غیر رسمی است و غالبا تعداد کوسن های این گونه از مبلمان نسبت به مبل کلاسیک قابل توجه است.
مبل کلاسیک به دلیل ویژگی های ظاهری بیشتر در فضاهای پذیرایی و سالن منازل چیدمان می شوند اما مبل راحتی را می توان در سایر قسمت های منزل نیز به راحتی استفاده نمود و راحتی ساکنین خانواده را با استفاده از آن ها تامین نمود. به عنوان مثال چنانچه اتاق خواب دارای ابعاد مناسب و بزرگ باشد می توان از مبل های راحتی در دکوراسیون آن استفاده نمود اما هیچ گاه از مبل کلاسیک در این فضا استفاده نمی شود.

 

مبل کلاسیک بخریم یا مبل راحتی ؟

نکات کلیدی برای انتخاب مبلمان

برای انتخاب درست مبلمان چه از نظر سبک مبل و چه از نظر جنس و رنگ، باید ویژگی های خاصی را مورد توجه قرار داد. با رعایت نکاتی که در ادامه بیان می شود ونکاتی که قبلا به آن پرداخته شد، می توان با خاطری آسوده دست به انتخاب مبل ایده آل برای سبک زندگی خویش دست یافت.

سبک مبلمان

برای انتخاب سبک مبلمان باید به این مسئله توجه شود که هدف از خرید مبلمان چیست؟ چنانچه مبل برای استفاده روزانه در نظر گرفته شده باشد و تمایل و نیاز به استفاده در زمان های طولانی از آن وجود دارد، بهتر است از انواع راحتی مبلمان استفاده شود. اما چنانچه مبل برای فضای پذیرایی و استفاده در ایام خاص خریداری می گردد، می توان از سبک کلاسیک بهره گیری نمود.

فضای مورد استفاده

اگر فضای در اختیار کوچک باشد انتخاب مبل کلاسیک نمی تواند پاسخ گوی نیاز اعضای خانواده باشد. در این گونه مواقع استفاده از مبل های راحتی که پشتی آن ها نسبت به مبل کلاسیک کوتاه تر است بسیار مناسب تر خواهد بود. قطعا فرم ظاهری فضا و ابعاد آن تاثیر زیادی در انتخاب نوع و سبک مبلمان خواهد داشت. اما چنانچه فضای مورد نظر بزرگ باشد و محدودیتی از این نظر وجود نداشته باشد، می توان با فراق بال به انتخاب سبک های دلخواه مبل پرداخت و نگرانی از بابت عدم تناسب وجود نخواهد داشت.
اگر قصد مصرف کنندگان از خرید مبل استفاده طولانی مدت از آن باشد و تمایلی برای تعویض زود هنگام مبل وجود نداشته باشد، انتخاب انواع محکم و مقاوم مبلمان توصیه می شود. با توجه به نکاتی که در بالا به آن اشاره شد، مبل کلاسیک در این حالت ایده آل تر از مبل راحتی خواهد بود. مبل راحتی با توجه به متریال ساخت آن طول عمر کوتاه تری نسبت به مبل کلاسیک دارد.

سبک دکوراسیون منزل

چنانچه در دکوراسیون فضای کلی خانه و قسمت نشیمن یا سالن منزل از سبک خاصی پیروی می شود، باید در انتخاب سبک مبلمان جدید نیز از سبک قبلی پیروی شود. عدم توجه به این نکته باعث ایجاد بی نظمی در خانه و محیط مد نظر شده و باعث نارضایتی ساکنین و اعضای خانواده می گردد.
حتما و حتما باید در انتخاب رنگ و نوع پارچه مبلمان هارمونی و تناسب با سایر اجزای فضا در نظر گرفته شود. همچنین وجود نور کافی در فضا و هماهنگی با سایر المان های موجود در محیط از قبیل پرده، کفپوش یا پارکت و .... نیز باید در نظر گرفته شود و از استفاده و به کارگیری رنگ هایی که تضاد نامناسب با هم دارند اجتناب شود.

بودجه خرید مبلمان

میزان بودجه در اختیار برای تهیه مبل نیز یکی از عواملی است که نمی توان آن را در انتخاب سبک مبل نادیده انگاشت. مبلمان کلاسیک در عین داشتن ویژگی های مثبت بسیار، از نظر قیمت مناسب برای تمام مصرف کنندگان نیستند و گاها خریداران به دلیل قیمت تمام شده مبل کلاسیک، از تهیه آن منصرف شده و اقدام به خرید یکی از انواع مبل راحتی می نمایند.

روش خرید مبلمان

انتخاب مرکز خرید برای تهیه مبلمان نیز یکی از عوامل مهم است که باید در نظر گرفته شود. می توان مستقیما به مراکز خرید سطح شهر مراجعه نمود و یا با خرید اینترنتی وسعت تمام بازارهای موجود را در اختیار خود درآورد. واضح است که خریدهای اینترنتی علاوه بر ایجاد آسودگی در مصرف کنندگان، از نظر اقتصادی نیز به دلیل حذف واسطه ها مقرون به صرفه خواهند بود.

برچسب ها:
مبل کلاسیک

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}