مبل چستر پارچه‌ای بهتر است یا چرمی؟

جمعه, 14 خرداد 1400

مبل چستر پارچه‌ای، در دنیای مبلمان، طرفداران خاص خود را دارد. از این نوع مبلمان، می‌توان در تمام فضاها استفاده کرد. مبلمان چستر را می‌توان در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها در بازار یافت. از گذشته تا به حال، تولید این نوع از مبلمان، همیشه رونق داشته و هیچ گاه محبوبیت آنها در بین مردم و مشتریان کمتر نشده است. تولید طرح‌های مختلف مبل چستر، موجب شده است مشتری در هنگام خرید، گزینه‌های زیادی در پیش روی خود داشته باشد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید، تا شما را با انواع ویژگی‌ها و پارچه‌های مورد استفاده بر روی این مبلمان آشنا کنیم.

آشنایی با انواع مبل چسترپارچه‌ای و ویژگی‌های منحصر به فرد آن

اگر شما مقاله "مبل چستر چیست و چرا به آن چستر فیلد می‌گویند؟" را خوانده و یا بررسی کرده باشید، قطعا با انواع ویژگی‌های مبل چستر آشنا شده‌ اید. این مبل، دارای ویژگی‌هایی است که این نوع مبلمان را از سایر مبلمان‌ها جدا و متمایز می‌کند. این نوع از مبلمان، از گذشته تا به حال بیشتر در دو نوع چرمی و پارچه‌ای ساخته می‌شدند. این روند تا به کنون هم ادامه داشته است. از ویژگی‌های این مبلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
لمسه دوزی در قسمت پشتی
لمسه دوزی در قسمت دسته‌های مبل
دسته‌های استوانه‌ای شکل

مزیت استفاده از مبل چستر پارچه‌ای نسبت به مبل چستر چرمی در هماهنگی با دکوراسیون

شاید وقتی به اکثر فروشگاه‌های مبلمان رجوع کنید، انواع مبل چستر را با روکش چرمی مشاهده کنید. استفاده از روکش چرم در این مبلمان، بسیار رایج بوده و بسیاری از افراد مایلند از این نوع روکش برای مبلمان چستر خانه خود استفاده کنند. باید عنوان کرد که استفاده از مبل چستر با روکش پارچه، موجب می‌شود شما به راحتی بتوانید رنگ پارچه را با رنگ سایر وسایل موجود در دکوراسیون منزل خود هماهنگ کنید.

مبل چستر پارچه‌ای سبز رنگ با ظاهری کلاسیک و جذاب

یکی از دلایلی که موجب شده است مبل چستر با روکش پارچه در میان مردم محبوب شود، چگونگی ظاهر مبل با استفاده از پارچه است. استفاده از پارچه، بر روی مبل چستر، موجب می‌شود مبل ظاهری کلاسیک به خود گرفته و به آسانی با دکوراسیون منزل شما هماهنگ شود. همچنین استفاده از پارچه برای این مبلمان، موجب می‌شود ظرافت بیشتری در ظاهر مبل دیده شود و بر جذابیت مبلمان افزوده خواهد شد. انتخاب مدل پارچه‌ای این مبلمان، گزینه مناسبی برای استفاده در اتاق خواب است.

ترکیب روکش‌های مبل چستر پارچه‌ای با مبل چستر چرمی

امروزه برخی از افراد، تمایل دارند ویژگی‌ های مبل های پارچه‌ای و مبلمان چرمی را با یکدیگر به صورت توامان داشته باشند. این خواسته، موجب شده است که طراحان مبلمان چستر، انواع مختلف پارچه را با چرم ترکیب کرده و طراحی منحصر به فردی را به وجود آورند. در این طراحی، ویژگی‌های پارچه و چرم به صورت همزمان مشاهده خواهند شد. پارچه‌ها معمولا تنوع رنگ زیادی داشته و چرم نیز دوام و ماندگاری بالایی دارد. از جمله ویژگی‌های این طراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
نرمی
تمیزی آسان و راحت
دوام و کیفیت بالا

مبل چستر پارچه‌ای قرمز یاقوتی رنگ و داشتن وزنی سبک

این نوع از مبلمان، دارای وزن سبک تری نسبت به مبلمان چرمی هستند. در واقع وزن سبک این مبلمان، اجازه حمل و نقل آسان مبل را به مشتری خواهد داد. شما می‌توانید در صورت ناراضی بودن از چیدمان این مبلمان درمنزل، به آسانی و با سرعت دکوراسیون و چیدمان مبلمان خانه خود را عوض کنید. همچنین در صورت داشتن اسباب کشی و قصد تعویض خانه، این مبلمان به آسانی و سهولت جابه جا خواهند شد.

مبل چستر پارچه‌ای خوب، بهتر است از چه نوع پارچه‌ای تولید شود؟

شاید بتوان عنوان کرد که جنس پارچه، یکی از مهم‌ترین موارد در انتخاب پارچه مورد نظر برای مبلمان چستر است. پارچه مورد نظر شما، باید دارای مقاومت بسیار زیادی باشد. اگر ماندگاری پارچه، بالا نباشد، شما مجبور هستید پارچه مورد نظرتان را در مدت زمان کمی تعویض کرده و هزینه زیادی به شما متحمل خواهد شد. پرزها و الیاف پارچه مناسب و مورد نظر شما، نباید در گذشت زمان کنده و بر روی مبل ریخته شوند. شاید بتوان گفت که استفاده از پارچه‌های ترک، یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید روکش مبلمان است. همچنین پارچه‌های ایرانی نیز کیفیت و جنس بسیار خوبی دارند.

مبل چسترپارچه‌ای مخملی به رنگ آبی تیره و استفاده از آن در اتاق پذیرایی

همان طور که در بالا اشاره کردیم، مبل چستر با روکش پارچه مخمل، یکی از رایج ترین انواع مبل چسترپارچه‌ای در منازل ایرانیان است. این نوع از پارچه، براق بوده و زیبایی مبلمان منزل شما را دوچندان خواهد کرد. وقتی شما دست خود را بر روی این پارچه بکشید، احساس خواهید کرد که همه پارچه یکدست بوده و به اصطلاح اهل فن یک تکه است. این ویژگی، اهمیت زیادی در هنگام انتخاب پارچه دارد. از انواع مبل چستر با روکش مخمل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• مبل چستر مخملی مدرن
• مبل چستر مخملی کلاسیک
• مبل چستر مخملی راحتی

چگونه می‌توان جنس پارچه مخملی اصل را از غیر اصل و تقلبی تشخیص داد؟

پارچه‌های اصلی استفاده شده بر روی مبل چستر پارچه‌ای را به راحتی و با استفاده از چند تکنیک، می‌توان از پارچه‌های غیر اصل و تقلبی تشخیص داد. همان طور که در بالا اشاره کردیم، یکی از این تکنیک‌ها، تکنیک لمس کردن است. یکی دیگر از این تکنیک‌ها، گرفتن پارچه مورد نظر در جلوی نور آفتاب است. با استفاده از این روش، به راحتی می‌توان چگونگی تراکم پارچه را تشخیص داد. همچنین باید عنوان کرد که پارچه‌های با جنس و کیفیت بالا، معمولا دارای وزن سنگین تری نسبت به سایر پارچه‌ها می‌باشند.

 

مبل چستر پارچه‌ای بهتر است یا چرمی؟

پارچه‌های مخملی برای استفاده بر روی مبلمان چستر، در چه رنگ‌هایی یافت می‌شوند؟

مبلمان چستر با استفاده از روکش چرمی، در انواع رنگ‌ها در بازار یافت می‌شوند. این رنگ‌ها، معمولا به ظاهر مبل هیبتی اشراف گونه می‌بخشند. استفاده از هر رنگی برای روکش مبلمان چستر، هیچ گونه محدودیتی نداشته و بستگی به نظر و سلیقه شما خواهد داشت. در هنگام انتخاب هر کدام از این رنگ‌ها، دقت کنید که با سایر رنگ‌های موجود در دکوراسیون منزلتان همخوانی داشته باشد. از انواع این رنگ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
آبی تیره
سبز زمردی
قرمز یاقوتی

استفاده از وسایل تجملاتی به همراه مبل چستر پارچه‌ای در دکوراسیون کلاسیک

همان طور که در بالا اشاره کردیم، استفاده از پارچه مخمل برای روکش مبلمان چستر، ظاهر اشراف گونه‌ای به آنها خواهد بخشید. اگر دکوراسیون منزل شما، از نوع کلاسیک است، بهتر است به همراه روکش مخمل، از وسایل تجملاتی نیز استفاده کنید. این سبک از چیدمان، شباهت بسیار زیادی به چیدمان سلطنتی دارد. مثلا استفاده از سنگ‌های قیمتی و انواع فلزات، همخوانی بسیار زیادی با سایر وسایل موجود در دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی دارد.

استفاده از مبل چستر پارچه‌ای با رنگ خنثی در دکوراسیون خانه

اگر سبک چیدمان مبلمان در خانه شما به صورت و سبک مدرن است، می‌توانید از انواع رنگ‌های خنثی در این نوع دکوراسیون استفاده کنید. رنگ‌های خنثی شامل طیف وسیعی از رنگ‌های روشن خواهند شد که زیبایی دکوراسیون منزل شما را دوچندان خواهند کرد. اما باید عنوان کرد که برخی از افراد، رنگ‌های تیره تر نیز در دکوراسیون مدرن استفاده می‌کنند. استفاده از رنگ‌های پاستیلی نیز به تازگی در این نوع از دکوراسیون مرسوم و رایح شده است. از انواع رنگ‌های روشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
آبی روشن
سفید
طوسی

انواع پارچه‌های مناسب برای استفاده به عنوان روکش بر روی مبل چسترپارچه‌ای

امروزه، انواع مختلفی از پارچه در بازار موجود است. هر کدام از این پارچه‌ها مطابق با سلیقه، طیف وسیعی از مشتریان بوده و دست مشتری در هنگام خرید این پارچه‌ها برای استفاده از آنها به عنوان روکش باز است. افراد امروزه، با پیشرفت تکنولوژی و وجود شیوه‌های نوین طراحی، مجبور به استفاده از پارچه‌های قدیمی نبوده و می‌توانند از به روز ترین و بهترین نوع پارچه‌ها استفاده کنند. در ادامه شما را با برخی از انواع این پارچه‌ها آشنا خواهیم کرد.

استفاده از پارچه‌های نخی نارنجی رنگ برای مبلمان چستر

استفاده از این پارچه‌، یکی از مناسب ترین گزینه‌ها برای مبلمان چستر است. این پارچه‌ها، از لحاظ جنس بسیار نرم بوده و گرمای بسیار کمی را به خود می‌گیرند. در مناطق گرم کشور، در فصل تابستان، استفاده از این پارچه بر روی مبلمان گزینه بسیار مناسبی است. البته باید اشاره کرد که این مبلمان، با توجه به جنسشان، در مدت زمان کمی از ظاهر خود خارج شده و دچار چروک خواهند شد. همچنین باید عنوان کرد که این پارچه‌ها، خیلی زود کثیف شده و احتیاج به شستشو دارند. در مجموع باید عنوان کرد که در هنگام استفاده از این پارچه، باید دقت زیادی داشته باشید.

استفاده از پارچه‌های کتان برای مبلمان چستر

این نوع از پارچه‌ها، با داشتن مزایای منحصربه فرد، طرفداران زیادی را در میان سایر پارچه‌ها دارند. این نوع از پارچه‌ها، از الیاف گیاهان ساخته شده اند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این پارچه، استفاده از آن برای انواع سبک‌ها، چه رسمی و چه غیر رسمی است. این پارچه‌ها، با گذشت مدت زمان زیادی دچار آلودگی شده و مقاومت بالایی در این زمینه دارند. همچنین این پارچه‌ها در مدت زمان کمی و به سهولت شستشو داده می‌شوند. البته باید به این نکته اشاره کرد که پارچه‌های کتان، به سادگی دچار چین و چروک خواهند شد.

استفاده از پارچه‌هایی از جنس نایلون برای مبلمان چستر

این نوع پارچه‌ها، دارای مقاومت بسیار بالایی هستند. البته باید عنوان کرد که برخی از طراحان، به زیبایی توانسته اند این مواد مصنوعی را با پارچه مخمل ترکیب کرده و پارچه‌ای با جنس عالی درست کنند. این پارچه علاوه بر مقاومت، دارای ظرافت بسیار زیادی نیز هست. از ویژگی‌های این پارچه می‌توان به پرزدهی اندک آن اشاره کرد. همچنین انواع خراش و ساییدگی نیز کمتر، بر روی این نوع از پارچه تاثیر گذار است.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم که شما را با انواع پارچه‌های مناسب برای روکش مبلمان چستر استفاده کنیم. اینکه شما از کدام جنس پارچه و یا چرم استفاده کنید، بستگی به سلیقه و خواست شما دارد. هر کدام از موارد ذکر شده، دارای معایب و مزایایی هستند. برای خرید انواع مبل چسترپارچه‌ای با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، می‌توانید به فروشگاه‌های اینترنتی مبلمان رجوع کرده و از انواع مبلمان موجود در این فروشگاه‌ها دیدن کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}