مبل نیمه استیل طوسی، بژ یا استخوانی؟

سه شنبه, 12 بهمن 1400
مبل نیمه استیل طوسی یکی از پرطرفدارترین رنگ ها و سبک‌هایی است که در سال‌های اخیر در خانه های ایرانی مورد استفاده قرار گرفته است، زیرا این رنگ مد شده است و جای خود را در بیشتر خانه ها پیدا کرده و محبوب شده است. 

انواع طیف مبل نیمه استیل طوسی


احتمالا گمان خواهید کرد که مبلمان نیمه استیل طوسی خیلی شیک وجذاب نباشد، و در همه ی خانه ها موجود است. اما این تصور درست  نیست. زیرا  در دنیای رنگ پارچه و مبلمان رنگ های زیادی وجود دارد که مبل نیمه استیل طوسی دارای یک سبک متفاوت است. 

 مبل نیمه استیل طوسی


در میان رنگ ها، رنگ طوسی یک رنگ خنثی است که مبلمان نیمه استیل طوسی را می ‌توان با اکثر دکوراسیون ها هماهنگ کرد. این مبلمان را می‌توان با پرده اتاق نشیمن ست کرد و یا با فرشی که در کف اتاق نشیمن وجود دارد هماهنگ کرد. 

رنگ های مورد استفاده برای مبل نیمه استیل طوسی


انواع رنگهای که مبلمان نیمه استیل را می‌توان با آنها تولید کردعبارتند از:
- مبل نیمه استیل استخوانی
- مبل نیمه استیل بژ
- مبل استیل صدفی
- مبل نیمه استیل طوسی
- مبل نیمه استیل فیلی

پارچه مبل نیمه استیل طوسی


پارچه‌های زیبایی که در این مبلمان به کار برده می شود دارای ویژگی های زیادی هستند. پارچه هایی که درمبل نیمه استیل طوسی مورد استفاده قرار می گیرد از جنس نانو است. این پارچه ها ضد آب هستند.  آب  برای مدتی کوتاه به داخل پارچه و مبل نفوذ نمی ‌کند تا شما فرصت کافی برای تمیز کردن مبلمان را داشته باشد و می توانید خیلی سریع با استفاده از یک پارچه ی خشک آب با نوشیدنی که روی مبل ریخته است بگیرید تا نم مبلمان گرفته شود و آب به داخل مبل و چوب آن نفوذ نکند. 
همچنین این پارچه‌ ها ضد لک هستند و به راحتی تمیز می‌شوند و پرز نمی ‌گیرند و به اصطلاح پارچه مبل نخ کش نمی ‌شود. همچنین پارچه این نوع مبل بسیار مقاوم و با دوام هست و ضد بو و ضد باکتری می ‌باشند. 

فضای قابل دسترسی برای چیدمان مبلمان نیمه استیل طوسی


برای اینکه مبلمان نیمه استیل طوسی را در یک دکوراسیون شیک جایگذاری کنید بهتر است  فضای بیشتری را در نظر بگیرید. زیرا این مبلمان نسبت به مبلمان راحتی بزرگتر هستند و به فضای بیشتری نیاز دارند و اگر فضا برای مستقر کردن این مبلمان بیشتر باشد این مبلمان جذاب تر خواهد شد زیرا باید فاصله میان این مبلمان رعایت شود و کمی با فاصله این مبلمان را از هم دیگر قرار دهید. 
مبلمان نیمه استیل در گروه مبلمان کلاسیک قرار می‌گیرند. این مبلمان اولین بار در کشورهای اروپایی ساخته شده است. 

جنس چوب مبل نیمه استیل طوسی


بعضی از تولید کنندگان مبل از چوب های مصنوعی برای ساخت مبلمان استفاده می‌کنند که اصلا این چوب ها معتبر نیستند و استقامت کمی دارند و در مدت زمان کوتاهی دچار آسیب و شکستگی می‌شوند. 
اما چوب مورد استفاده در مبلمان نیمه استیل طوسی اینگونه نیست و غالبا از جنس چوب های بادوام است. 
سازندگان و تولید کنندگان مبلمان، مبل نیمه استیل طوسی را از بهترین و مرغوبترین چوب‌ها تولید می کنند. چوب های این مبلمان از جنس درخت گردو، بلوط، و راش است که مقاومت بسیار بالایی نسبت به چوب سفید دارند.
این چوب ها بیشتر به رنگ قهوه ای هستند و از جنس چوب هایی هستند که دارای کیفیت بالایی هستند . بدین وسیله تولید کنندگان مبل می ‌توانند خیلی راحت این چوب ها را تراش بدهند و بر روی مبلمان نیمه استیل منبت کاری انجام دهند و این مبلمان زیبا که کار دست بر روی پایه ها و دسته های آنها انجام شده است را تولید کنند. 

وزن مبل نیمه استیل طوسی


مبل نیمه استیل طوسی نسبت به مبلمان استیل یا سلطنتی وزن کمتری دارند و می توان آنها را نسبت به مبلمان استیل راحت تر جابه‌جا کرد.

ویژگی ظاهری مبل نیمه استیل طوسی


مبلمان نیمه استیل دارای منبت کاری های هستند که روی دسته ها و تاج و پایه های این مبلمان انجام شده است اما زیاد پر کار نیستند و نسبت به مبلمان استیل نقش‌های کمتر و ظریفی تری دارند. طرح هایی که روی این مبلمان وجود دارد بیشتر نقش گل هستند که این مبلمان را بسیار زیبا و اشرافی کرده است.



پارچه‌های  مبلمان نیمه استیل طوسی


پارچه های که در مبلمان نیمه استیل مورد استفاده قرار می‌ گیرد بیشتر ساده است و طرح خاصی ندارد. اما بسیار بادوام هستند و با رنگ های متنوعی وجود دارند که رنگ طوسی یکی از خاص ترین این رنگ ها است که در مبل های نیمه استیل مورد استفاده قرار گرفته است. 
یکی دیگر از پارچه‌هایی که در مبل نیمه استیل طوسی مورد استفاده قرار می‌ گیرد پارچه ساتن است. این پارچه ها براق و زیبا هستند اما باید این نکته را درنظر بگیرید که مبلمانی که دارای پارچه ساتن هست را با آب شست و شو ندهید زیرا ممکن است لکه‌ های آب تا چندین ماه روی این پارچه ها بماند. 
از دیگر پارچه‌ هایی که در مبل های نیمه استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد پارچه کتان است این پارچه ها بسیار بادوام و مقاوم هستند. قدمت این پارچه ها به هزار سال می ‌رسد و به خاطر دوام زیادی که دارند در مبل های نیمه استیل مورد استفاده قرار می ‌گیرند. 

معایب مبل نیمه استیل طوسی


این مبل ها دارای نشیمنگاه خاصی است که مانند مبلمان راحتی، از راحتی زیادی برخوردار نیستند، نسبت به مبلمان راحتی دارای وزن بیشتری هستند و به خاطر منبت کاری های زیبای که دارند نسبت به مبلمان راحتی گران تر هستند.
مبل نیمه استیل در انواع مختلفی هستند که در بازار وجود دارند.
طراحی مبل نیمه استیل طوسی در حال حاضر به دوران معاصر برمی‌گردد. مبلمان نیمه استیل دارای طرحی است که تلفیقی از سبک مبل راحتی و  مبل استیل می ‌باشد. این مبلمان تقریبا ظاهری سلطنتی و لوکس دارد که از مبلمان استیل یا سلطنتی الهام گرفته ‌است و راحتی بودن را از مبلمان راحتی الهام گرفته است. میزان چوب به کار برده شده در این مبلمان کمتر است و بیشتر از پارچه استفاده می شود.
 افرادی که تمایل دارند خانه ی لوکس و مجللی داشته باشند می توانند این مبلمان زیبا را انتخاب کنند. 
مبل نیمه استیل طوسی به عنوان مبلمان عتیقه هم معروف هستند. این مبلمان با وسایلی نظیر آینه، آباژور و ساعت کلاسیک هم ست می ‌شوند. 

مبلمان نیمه استیل را در چه تعدادی می‌توان تهیه کرد؟


مبلمان نیمه استیل طوسی را می‌توان با تعداد مبل 7 نفره که دارای یک کاناپه سه نفره و کاناپه ی دو نفره و دوتا مبل تکی است خریداری کنید. این مبلمان بسیار لوکس هستند و بر طبق نظم و تقارن و تعادل درست می‌شوند.
 اکثر مبل های نیمه استیل در رنگ های خنثی تولید می شوند که رنگ طوسی زیباترین این رنگ ها است.
 مبل نیمه استیل طوسی دارای مدل های زیادی است که هم در منازل مورد استفاده قرار می‌ گیرند و هم می ‌توان مدل‌های دیگر آن را در اداره و محیط های تجاری و خدماتی هم مورد استفاده قرار داد. 

نکاتی عالی برای خرید و استفاده از مبلمان نیمه سلطنتی در دکوراسیون منزل


1. قبل از اینکه اقدام به خرید مبل نیمه استیل طوسی کنید می ‌بایست سبک دکوراسیون، منزل خود را مد نظر داشته باشید تا مبلمان خود را وسایل منزلتان هماهنگ کنید. این مبلمان را با وسایل مثل آباژور، پرده و یا لوستر هماهنگ کنید تا فضای اتاقتان را زیباتر کنید. 
2. قبل از خرید مبل نیمه استیل دقت کنید که هنگامی که روی آن می‌نشینید صدای غژ غژ ندهد، اگر این صدا از آنها خارج شود به این معناست که کیفیت بدنه‌ آنها و چوب استفاده شده در آنها از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و اتصالات آن  کیفیت پایینی دارند. همچنین دقت کنید که دسته و یا پایه ی این مبلمان پوسیده و یا شکسته نباشد. 
3. به موارد دیگری مانند پارچه مبلمان نیمه استیل دقت کنید که دچار زدگی یا نخ کش بودن نباشد همچنین به درزهای دوخت در مبلمان به خوبی توجه کنید که درست دوخته شده باشند و باز نباشند.
4. قبل از خرید مبل نیمه استیل طوسی دقت کنید که در چه مکانی قرار است آن را استفاده کنید و همین‌طور به بودجه‌ ای که در نظر دارید صرف خرید این مبلمان کنید فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید. 
مبلمان نیمه استیل را می‌توانید به صورت سفارشی با رنگ دلخواه خود تهیه کنید و با استفاده از این مبلمان  دکوراسیون خاص و جذابی را داشته باشید و احساس خوبی را تجربه کنید. 

جمع بندی


مبل های نیمه استیل طوسی ضمن استفاده از رنگ های خنثی و بزرگتر نشان دادن فضای شما از مبل های با کلاسی هستند که چیدمان منزل شما را مدرن می سازند.
رای اطلاعات بیشتر در مورد این مبلمان و داشتن یک انتخاب برتر مقاله "مبل نیمه استیل طوسی، بژ یا استخوانی؟" را بخوانید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}