مبل نئوکلاسیک برای چه سبک دکوراسیونی مناسب است؟

دوشنبه, 31 خرداد 1400

مبل نئوکلاسیک، یکی از انواع مبلمانی است که محبوبیت زیادی در بین مشتریان صنعت مبلمان دارد. از این مبل، به وفور در دکوراسیون خانگی استفاده می شود. شاید بتوان آغاز تولید این مبلمان را، قرن 18 میلادی عنوان کرد. این مبل، یکی از قدیمی ترین مبلمان موجود در جهان است که گذر سال ها موجب شده است تغیراتی در ظاهر آن به وجود آورد. لوکس بودن، یکی از ویژگی های بازر ظاهری این مبلمان است. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید، تا شما را با ویژگی های این مبلمان باشکوه بیشتر آشنا کنیم.

ویژگی های مبل نئوکلاسیک

برای هر مبلی، شاید بتوان از یک تعریف خاص برای معرفی ویژگی های آن استفاده کرد. مبلمان نئوکلاسیک، با استفاده از خلاقیت و ایده پردازی بسیاری از طراحان صنعت مبلمان به تکامل امروزی رسیده اند. خلاقیت به کار رفته در این مبلمان، توانسته است تمامی عناصر تشکیل دهنده این مبلمان را با یکدیگر پیوند دهد و محصولی زیبا را روانه بازار کند. به همین دلیل، این محصول، دارای ویژگی های بصری زیبایی است. از جمله دیگر مبلمان هایی که در بازار پر فروش بوده، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سبک مبلمان

شاید برای بسیاری از افراد که با این نوع از مبل نئوکلاسیک آشنایی ندارند، سوال بالا مطرح شده باشد. باید عنوان کرد که این مبلمان، با تلفیق سبک مدرن و سبک کلاسیک ساخته شده است. در واقع در ساخت این مبلمان، ویژگی های سنتی سبک کلاسیک و ویژگی های سبک مدرن با یک دیگر آمیخته شده اند. در این سبک، از رنگ های مختلف از طیف تیره تا روشن استفاده می شود. این ویژگی موجب می شود تنوع و نشاط خاصی در سبک نئوکلاسیک وجود داشته باشد.

پارچه مبل

این نوع از مبلمان، اصالت و شکوه زیادی دارند. در واقع می توان گفت که شکوه و جلوه ی خود را از سبک کلاسیک و مبلمان استیل الهام گرفته اند. اما باید عنوان کرد که این مبلمان در عین اصلت، از ظرافت خاصی نیز برخوردار هستند. با توجه به ظرافت این مبلمان، می توان از پارچه هایی با طرح های ظریف استفاده کرد. البته استفاده از پارچه های ساده بر روی این مبلمان، زیبایی آنها را دوچندان خواهد کرد. شاید زیبایی در سادگی ظاهر این مبلمان باشد.

رنگ مبلمان

این نوع از مبلمان، معمولا در رنگ های مختلفی دیده می شوند. در این مورد، مبلمان نئوکلاسیک، شباهت زیادی به مبلمان کلاسیک دارند. برای مبلمان نئوکلاسیک، از طیف های مختلف رنگی استفاده می شود. از انواع این رنگ ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بنفش
  • قرمز
  • طلایی
  • سفید

انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان، می تواند تاثیر بسیاری بر ظاهر مبل بگذارد. با انتخاب یک رنگ مناسب، می توانید ظاهر مبلمان را گران تر از قیمت واقعی آن جلوه دهید. همچنین رنگ مناسب، می تواند یک مبلمان را لوکس جلوه دهد.

وجود نقش و نگارهای با اصالت بر روی مبل نئوکلاسیک

همان طور که در بالا اشاره کردیم، مبلمان نئوکلاسیک، شباهت زیادی با مبلمان کلاسیک دارند. این مبلمان همانند مبلمان کلاسیک، دارای نقش و نگار های زیبایی هستند. این منبت کاری ها، بر روی تمام قسمت های مبل حکاکی شده اند. باید عنوان کرد که در مبلمان نئوکلاسیک، این نقش و نگارها، فراوانی کمتری دارند. همچنین این منبت کاری ها، بسیار ساده تر از نقش های به کار رفته بر روی مبلمان کلاسیک هستند. ظرافت این منبت کاری ها در مبلمان نئوکلاسیک، بیشتر از مبلمان کلاسیک است.

ابعاد مبل نئو کلاسیک

یکی از موارد ضروری برای ایجاد یک دکوراسیون موزون و هماهنگ، ایجاد فضای لازم برای قرار دادن مبلمان است. مبلمان کلاسیک، معمولا در اندازه های بزرگ ساخته می شوند. وزن این مبلمان نیز، بیشتر از مبلمان نئوکلاسیک است. مبلمان نئوکلاسیک، در مقایسه با مبل کلاسیک، در ابعاد کوچک تری ساخته می شوند. در واقع از ظرافت بیشتری در ساخت آنها استفاده می شود. شما می توانید از این مبلمان در منازل آپارتمانی با متراژ پایین نیز استفاده کنید.

آشنایی با قیمت انواع مبل نئوکلاسیک با توجه به ویژگی های آنها

یکی دیگر از مواردی که شما باید قبل از ایجاد یک دکوراسیون جذاب از آن مطلع باشید، قیمت مبلمان مورد نظرتان است. برای قیمت گذاری یک مبلمان باید به ابعاد گوناگونی توجه شود. از جمله این ابعاد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارچه مبلمان
  • ابعاد مبلمان
  • مواد به کار رفته برای ساخت مبلمان
  • نوع چوب مبلمان

مبلمان نئوکلاسیک، در مقایسه با مبلمان کلاسیک، ساده تر و دارای ابعاد کوچک تری هستند. این موارد موجب می شود از لحاظ هزینه، قیمت بسیار کمتری نسبت به مبلمان کلاسیک داشته باشند.

 

مبل نئوکلاسیک برای چه سبک دکوراسیونی مناسب است؟

7 ایده برای چیدمان مبل نئوکلاسیک

اشاره به این نکته ضروری است که انتخاب هر نوع دکوراسیونی دارای مزایایی است که باعث می شود زیبایی خانه شما دوچندان شود. در این قسمت ما به مزایای سبک نئوکلاسیک اشاره خواهیم کرد. در این سبک شما با محدودیتی در انتخاب رنگ وسایل مواجهه نیستید. در واقع شما می توانید مطابق با سلیقه خود، از انواع وسایل با رنگ های مختلف در این دکوراسیون استفاده کنید. همچنین برای چینش این وسایل مجبور به تبعیت از اصول و یا قانون خاصی نیستید. در واقع آزادی، واژه خوبی برای توصیف این سبک و دکوراسیون است.

1. در دکوراسیون نئوکلاسیک، بهتر است از چه نوع فرشی استفاده شود؟

در خانه های ایرانی، معمولا در کنار همه دکوراسیون ها، از فرش هایی زیبا و با رنگ هایی متنوع استفاده می شود. اما چه فرشی برای استفاده در دکوراسیون نئوکلاسیک مناسب تر است؟ در دکوراسیون هایی با سبک کلاسیک، معمولا از فرش های دست بافت و سنتی ایرانی استفاده می شود. در کنار مبلمان نئوکلاسیک، بهتر است از فرش هایی که با دکوراسیون مدرن همخوانی دارند استفاده کنید. همچنین می توانید که رنگ این فرش ها، از رنگ های خنثی انتخاب کنید تا همخوانی بیشتری با دکوراسیون و سبک نئوکلاسیک شما داشته باشد.

2. از چه نوع پرده ای در کنار مبل نئوکلاسیک سفید استفاده می شود؟

همان طور که در بالا عنوان شد، سبک نئوکلاسیک ساده تر و ظریف تر از سبک کلاسیک است. بهتر است پرده مورد نظر شما از لحاظ رنگ با بقیه اجزا دکوراسیون همخوانی و هماهنگی داشته باشد. شما می توانید از پرده هایی بلند در این دکوراسیون استفاده کنید. پرده های بلند وقار و شکوه خاصی دارند و مناسب سبک نئوکلاسیک هستند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که جنس پارچه پرده، از پارچه مخمل باشد. استفاده از پارچه مخمل ساده، بدون هیچ طرح و نقش خاصی، می تواند زیبایی دکوراسیون شما را چندین برابر کند.

3. معمولا وسایل مورد استفاده در کنار مبل نئوکلاسیک خاکستری، از چه جنسی هستند؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، برای استفاده از وسایل تزیینی در این دکوراسیون با هیچ محدودیتی مواجهه نیستید. این وسایل می توانند با شکل های گوناگون و یا جنس های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و بر زیبایی دکوراسیون شما بیفزایند. می توانید در این دکوراسیون، از آینه های بزرگ و زیبا استفاده کنید. استفاده مناسب از این وسایل، موجب خیره کننده شدن دکوراسیون شما می شود. این وسایل می توانند با جنس های متنوعی از جمله موارد زیر باشند:

  • سنگی
  • شیشه ای
  • چوبی

4. نورپردازی در سبک نئوکلاسیک، چگونه انجام می گیرد؟

در سبک نئوکلاسیک در کنار استفاده ازمبلمان نئوکلاسیک، نورپردازی مناسب از اهمیت خاصی برخوردار است. نورپردازی مناسب، یکی از ارکان اصلی زیباتر جلوه کردن دکوراسیون خانه شما است. در این سبک، از نورپردازی های سبک مدرن استفاده خواهد شد. استفاده از لامپ های مناسب و با کیفیت در این زمینه، بسیار راهگشاست. استفاده درست از لامپ های سقفی و دیواری، موجب می شود که زیبایی بصری دکوراسیون شما، دوچندان شود و فضایی آرامش بخش و به دور از شلوغی را تجربه کنید.

5. بهتر است از چه کف پوشی در سبک نئوکلاسیک استفاده شود؟

برخی از افراد، ترجیح می دهند که از کف پوش برای زیبایی سطح دکوراسیونشان استفاده کنند. برخی ها از پارکت به عنوان کف پوش استفاده می کنند. شما می توانید با مراجعه به سبک های دیگر، موارد مورد نظرتان را انتخاب کرده و به دکوراسیون نئوکلاسیکتان اضافه کنید. همچنین اگر در محل ایجاد دکوراسیونتان رفت و آمد های بسیاری انجام می شود، می توانید از سنگ و یا سرامیک نیز به منظور پوشش بهتر فضا استفاده کنید.

6. استفاده از کاغذ دیواری در کنار مبل نئوکلاسیک طلایی

رنگ دیوارها، همیشه یکی از مهم ترین نکات برای ست کردن کامل دکوراسیون و افزایش زیبایی آن است. شما می توانید بر روی دیوارها، از رنگ های مورد نظرتان استفاده کنید. اما شاید این کار زمان بر بوده و بودجه کافی را در این خصوص نداشته باشید. به همین جهت استفاده از کاغذ دیواری، یکی از مناسب ترین گزینه ها در این سبک است. شما می توانید از کاغذ دیواری هایی ساده، متناسب با ظرافت و اصالت این سبک استفاده کنید.

7. آیا می توان در اتاق کودک از سبک و یا مبل نئوکلاسیک استفاده کرد؟

باید عنوان کرد که سبک نئوکلاسیک، یکی از بهترین سبک ها برای استفاده در اتاق کودکان است. استفاده از رنگ های شاد در این سبک، موجب می شود که اتاق کودک شما برای او، بسیار هیجان انگیز و زیبا باشد. مثلا استفاده از رنگ صورتی در این سبک در اتاق دختر دلبندتان، زیبایی اتاق را دوچندان می کند. در کنار این سبک، شما می توانید یک مبل نئوکلاسیک را در اتاق برای استراحت کودکتان قراردهید.
اگر دچار افسردگی هستید، از مبل نئوکلاسیک در خانه استفاده کنید.
وقتی شما از مبلمان نئوکلاسیک در خانه خود استفاده می کنید، به طور قطع باید از سبک نئوکلاسیک برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. همان طور که در بالا اشاره شد، در این سبک، از رنگ های متنوعی استفاده می شود. اگر شما مقاله "مبل کلاسیک برای خانه ما مناسب تر است یا مبل راحتی؟" را بررسی کرده باشید، متوجه خواهید شد که در دیگر دکوراسیون ها، از رنگ های متنوعی در مقایسه با سبک نئوکلاسیک استفاده نخواهد شد. با دیدن این دکوراسیون در منزل، روحیه و نشاط دوباره ای خواهید یافت.

جمع بندی

امروزه، مبل نئوکلاسیک و سبک آن ، توانسته اند جایگاه خود را در میان مشتریان صنعت مبلمان پیدا کند. این سبک و مبلمان مخصوص آن، نه تنها در ایران، بلکه در قاره های دیگر مانند قاره اروپا بسیار پر طرفدار و محبوب هستند. شما می توانید برای خرید انواع مبلمان نئوکلاسیک، به فروشگاه های اینترنتی مبلمان مراجعه کنید. با خرید آنلاین مبلمان، از مزایای این خرید و تحفیفات ویژه نیز بهرمند می شوید.

برچسب ها:
مبل نئوکلاسیک

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}