مبل مدرن چیست و چه نقشی در دکوراسیون مدرن دارد؟

دوشنبه, 29 دی 1399

مبل مدرن و مبلمان به طور کلی امروزه یکی از مهم ترین نیازهای جامعه و مردم هستند. در جامعه امروزی نداشتن مبل به همان اندازه عجیب و غیرقابل تصور است که نداشتن گوشی موبایل و یا ساعت غیرقابل تصور است.
از گذشته تا امروز دکوراسیون و تمامی عناصر مرتبط با آن، معماری خانه ها و… دستخوش تغییر بسیار شده اند. به طوری که اگر بخواهیم خانه های گذشته را با خانه های مدرن امروزی مقایسه کنیم، عملا قادر به انجام این کار نخواهیم بود.
شاید یک دهه باشد که نتوانیم خانه ها را بدون داشتن مبل در تصورمان بیاوریم.
مبل مدرن نقش غیرقابل انکاری در طراحی داخلی خانه ها دارد و افراد با هر نوع سطح اجتماعی و درآمدی سعی میکنند از این مبلمان استفاده کنند.

استفاده از مبل مدرن در فضای داخلی خانه ها

هر نوع از اقشار جامعه بنا بر وسع اقتصادی که دارند مبل متناسب با هزینه ها و درآمد خود را انتخاب و آن را تهیه میکنند. اقشار با وضعیت اقتصادی مطلوب از مبلمان با کیفیت بالاتر و مرغوب تر و خاص تر و اقشار ضعیف و کم درآمد از مبلمان ساده تر و ارزان قیمت تر استفاده میکنند.
اما نکته مشترک در بین همه افراد جامعه، استفاده از مبل است.
بهتر است با توجه به شرایط اقتصادی خود از بهترین گزینه ها برای خرید مبل مدرن استفاده کنیم.

دلیل استفاده از مبل مدرن

افراد به دلایل مختلف از مبل مدرن استفاده میکنند و هر کدام دلایل خاص خود را دارند، اما یکی از دلایل مشترک و مهم برای استفاده افراد از مبل مدرن در دکوراسیون منزل خود، بیماری های مرتبط با دیسک کمر، آسیب عصب سیاتیک، زانو درد و پا درد می باشد. مخصوصا برای افراد مسن که نشستن و بلند شدن برای آنها روی زمین بسیار سخت می باشد و به همین دلیل نیاز دارند از مبل استفاده کنند تا در سلامتیشان بهبود حاصل شود.
در محیط خانه اتاق پذیرایی یکی از مکان های بسیار مهم برای دورهمی ها و گردهمایی های خانوادگی می باشد که باید مکانی راحت و با امکانات مناسب باشد. اولین فاکتور و مهم ترین آن داشتن مبلمان مناسب و راحت می باشد.
در واقع مبل مدرن به نوعی یکی از همنشین های خانواده می باشد که برای گرم و صمیمی تر کردن فضا بسیار تاثیر گذار است.
یکی از بهترین انتخاب ها برای مبلمان پذیرایی، مبل مدرن راحتی می باشد.
با توجه به وضعیت خانه های امروزی و محدود تر شدن فضای خانه، در واقع تبدیل خانه های بزرگ و ویلایی به آپارتمان های کوچک، در مبلمان و نحوه انتخاب و استفاده از آنها نیز تغییراتی به وجود آمد.
بهتر است قبل از خرید مبل مدرن به تمامی نکات مرتبط به آن توجه و دقت کنید و تا بهترین مبل را انتخاب کنید و سالها بتوانید از آن با خیال راحت استفاده کنید.
مبلمان نقش بسیار مهمی در طراحی دکوراسیون منزل شما ایجاد می کنند و می توانند در محیط خانه شما تغییرات بسیاری ایجاد کنند.
باید توجه داشته باشید که خرید مبل کار راحتی نیست و بهتر است قبل از خرید بهترین انتخاب خود را انجام دهید.
در ادامه به مواردی در این رابطه اشاره می کنیم تا با توجه به تعداد زیاد تولیدکنندگان و برندهای مختلف مبل مدرن، بتوانید بهترین مبل را با توجه به بودجه خود تهیه کنید.

سایز و اندازه مبل مدرن

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، سایز مبل مدرن است. سایز مبل مدرن باید با ابعاد محیط داخلی منزل شما همخوانی داشته باشد و متناسب باشد.
این مسئله انقدر دارای اهمیت است که اگر به هر دلیل فراموش کنید ابعاد منزل خود را قبل از خرید مبل مدرن اندازه بگیرید، هم پول و هم وقت خود را هدر داده اید.
توجه کنید که اگر متراژ منزل شما کم است و خانه کوچکی دارید و در واقع فضای بالفعل منزل شما کم است توجه به ابعاد مبل مدرن اهمیتش چندین برابر می شود.
داشتن فضا کافی برای قرار دادن مبل یکی از فاکتورهای است که حتی مبل مدرن را زیباتر نشان میدهد. برای منزل های کوچک بهتر است از مبل مدرن کم جا و یا تخت خواب شو استفاده گردد.
همچنین مبل هایی که سلطنتی نیستند و فضا را گرم تر و صمیمانه تر نشان میدهند، گزینه مناسبی برای این خانه ها هستند.
مبل های بزرگ و سلطنتی و کلاسیک های با ابعاد بزرگ برای خانه های با متراژ بالا بسیار گزینه های مناسبی اند و می توانید در کنار آنها از اکسسوری های بسیار نیز استفاده کنید.
شاید به نظر کمی عجیب برسد اما قبل از خرید مبل مدرن، به ابعاد درب ورودی منزل خود دقت کنید و آن را اندازه گیری کنید.
گاهی ممکن است مبل مدرن تازه خریداری شده از درب ورودی منزل داخل نیاید!

کارایی مبل مدرن

نکته بعدی در رابطه با خرید مبل مدرن این است که قبل از خرید مبل، بدانید که توقع چه نوع کاربردی را از آن دارید. برای مثال میخواهید این مبل را در کجا استفاده کنید؟ برای منزل و یا محل کار و یا یک محیط عمومی؟
اگر میخواهید برای منزل خود استفاده کنید، مبل را در کجای خانه می خواهید قرار دهید؟ در اتاق خواب؟ پذیرایی؟ اتاق کار؟
باید بدانید که نحوه انتخاب رنگ، مدل، اندازه و همه موارد مرتبط با محل استفاده مبل مدرن، با یکدیگر متفاوت است و هر کدام نیاز به تعمیدات خاص خود را دارد.

مبل مدرن در دکوراسیون منزل

میتوانید مبل مدرن را با رنگ دیوار و کاغذ دیواری ها ست کنید. بهتر است بین رنگ های دکوراسیون منزل و یا دفتر کار شما هماهنگی وجود داشته باشد. اگر مبل را روبروی پنجره قرار میدهید باید توجه کنید که مبل مدرن نمای پرده را نگیرد و هر دو به میزان لازم دیده شوند تا بتوانند زیبایی خود را نشان دهند.
حتما نیازی به همرنگ بودن مبل مدرن و همه اکسسوری های دکوراسیون نیست. نکته مهم این است که در یک تناژ مشترک باشند.
در انتخاب رنگ پارچه دست شما باز است و می توانید همه ذوق و خلاقیت خود را برای طراحی یک دکوراسیون مدرن و زیبا استفاده کنید.

 

مبل مدرن چیست و چه نقشی در دکوراسیون مدرن دارد؟

 

نکاتی پیرامون چیدمان مبل مدرن

انتخاب رنگ و چیدمان مبل مدرن

برای انتخاب رنگ مبل مدرن به دلیل اینکه امری بسیاری سلیقه ای می باشد خیلی نمی شود باید و نباید تعیین کرد اما دانستن نکته های زیر می تواند به شما کمک کند.
استفاده از رنگ روشن و به طور کل مبل مدرن با رنگ بندی تناژ ملایم باعث می شود فضای محیط خانه و یا محل کار شما بزرگ تر به نظر برسد.
رنگ های سفید، کرم و… باعث می شود فضا دلباز تر و بزرگ تر به نظر آید.
بهتر است از مبل های ساده و بدون منحنی استفاده نمایید. مبل را نزدیک دیوار قرار دهید تا نمای زیباتری از خود را نشان دهند.
چسباندن مبل به دیوار می تواند در استفاده از فضا صرفه جویی به عمل آورد.

چیدمان اریب

اگر خواهان این هستید که فضا داخلی خانه شما یه محیط ویژه برای گفتگو و وقت گذراندن با اعضای خانواده و دوستانتان باشد، بهتر است از این چیدمان برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.
باید توجه کنید که اگر مبل مدرن را به صورت اریب قرار میدهید باید هر اکسسوری مرتبط با آن را نیز اریب قرار دهید: مانند میزهای عسلی و جلومبلی ها.
ترجیحا از هیچ گونه فرش و یا پارچه ای استفاده نکنید تا فضا بزرگتر و دلباز تر به نظر بیاید.

چیدمان قرینه

در چیدمان قرینه و در هر نوع چیدمان دیگر، نیاز به یک نقطه کانونی داریم که همه دکوراسیون حول محور آن و با توجه به آن بچینیم. در اغلب خانه ها این مسئولیت بر عهده شومینه و یا تلویزیون است.
در خانه های ایرانی بیشتر این نقش را تلویزیون ایفا میکند. از هر اکسسوری که استفاده میکنید حتما در سمت دیگر هم از آن استفاده کنید.
باید دقت کنید که دو طرف خانه حتما بر هم منطبق و یکسان باشند. از این نوع چیدمان بیشتر برای دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی استفاده می شود.
مبل مدرن را نیز دقیقا روبروی مبل همسان آن قرار دهید.

چیدمان رودرو

یک چیدمان بسیار روتین نیز استفاده از مبلمان دقیقا روبروی یکدیگر است. به گونه ای که در وسط آن یک میز قرار دهیم و محل مناسبی برای دورهمی های خانوادگی ایجاد کنیم و در واقع همه افراد را دور هم جمع کنیم.

چیدمان چهار نفره

در این نوع از چیدمان باید از چهار صندلی و یک مبل تک نفره استفاده کنیم. برای ایجاد تناسب بیشتر بهتر است از کوسن ها و روکش های مشابه برای همه صندلی ها استفاده کنیم تا حس اتحاد را به محیط بدهند.

چیدمان ال شکل

از چیدمان ال شکل میتوان برای مبل مدرن بهره برد. دو مبل را به گونه ای کنار هم قرار دهید که یک زاویه ۹۰ درجه ایجاد کنند. میتوانید در فضاهای خالی نیز میتوانید از عسلی استفاده کنید و تا حد ممکن همه اکسسوری ها را بهم نزدیک کنید تا حس صمیمیت بیشتری را القا کند.

ایجاد فضای آرام و ملایم

برای ایجاد فضایی آرام در خانه با استفاده از مبل مدرن و ترکیبی از نور می توانید به این هدف دست پیدا کنید. توجه داشته باشید که نور پردازی و استفاده از آباژورها میتواند کمک بسیار زیادی برای ایجاد یک محیط امن و آرام برای شما و خانواده و دوستانتان کند.

گوشه دنج

میتوانید برای ایجاد یک محیط دنج برای گفتگو و انجام کارهای روزمره، قسمتی از خانه را که در معرض تابش نور خورشید قرار دارد، انتخاب کنید. در این گوشه میتوانید از مبل مدرن و یا صندلی استفاده کنید.
یک میز کنار مبل مدرن و یا صندلی میتواند هر آنچه از گرمی و صمیمیت فضا میخواهید را به شما بدهد. اگر اهل نوشتن هستید و دلتان می خواهد ساعاتی از روز را در آرامش در یک محیط امن و آرام قرار داشته باشید،این گزینه برای شما بهترین است.

تفکیک فضاها

شما میتوانید با استفاده از مبل مدرن بین فضاهای منزل و یا دفتر کار خود را فاصله بیندازید و آنها را از هم تفکیک کنید. این کار باعث صرفه جویی در محیط می شوند و همزمان میتواند چند فضا را به شما بدهد.
این مسئله زمانی اهمیت بیشتری پیدا میکند که شما با کمبود فضا مواجه اید. میتوانید از قالیچه و یا فرش نیز در فضاهای اضافی به وجود آمده استفاده کنید که در ایجاد محیطی با فضای بیشتر، بسیار تاثیر گذار هستند.

سخن پایانی در ارتباط با خرید مبل مدرن 

بهتر است به شما بگوییم که اگر هنوز دست به انتخاب مبل مورد علاقه خود نزده اید، اکنون دیگر با داشتن اطلاعاتی که به شما داده ایم و با پایان خواندن این مقاله، می توانید اقدام به خرید کنید.
همه ما به دنبال ایجاد فضایی آرام و سرشار از آرامش و شادی برای خانواده خود هستیم. انتخاب مبل میتواند در این امر مهم بسیار موثر باشد.
به شرایط خود نگاه ویژه داشته باشید. آیا مادری هستید که دغدغه اش راحتی کودکان است و همچنین به دنبال مبل مدرنی میگردید که جنس مرغوب داشته باشد و در برابر بازی کودکان آسیب نبیند؟
آیا در دفتر کار خود به دلیل رفت و آمد زیاد ارباب و رجوع نیاز به مبل مدرنی دارید که بادوام باشد و همچنین شیک و لوکس باشد؟
همه این موارد دارای اهمیت بالایی هستند که باید خیلی صادقانه قبل از خرید مبل از خودتان پرسیده باشید. تا با اطمینان کامل به سمت خرید مبل مورد علاقه خود بروید.

قبل از خرید مبل مدرن را تست کنید

بهتر است قبل از خریدن مبل بر رو آن بنشینید و نحوه عملکرد فنرهای مبل را ارزیابی کنید. به پارچه و جنس ساختار آن توجه کنید و مبل با روکش ضخیم را تهیه کنید. از پایه های مبل تا دسته و نشیمنگاه مبل مدرن را به دقت بررسی کنید.
فنرهای مبل نباید بسیار سفت باشد و نباید بسیار شل باشد. دقت کنید که فنر باید به گونه ای باشد که بر روی آن احساس راحتی کنید و نباید خیلی نرم باشد.

برچسب ها:
مبل مدرن

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}