مبل سلطنتی لاکچری برای کدام سبک دکوراسیون مناسب است؟

يكشنبه, 12 دی 1400
مبل سلطنتی لاکچری از زمان های قدیم تا به الان وجود دارد و جز اولین طراحی مبلمان می باشد . در زمان های قدیم افراد پولدار و سرمایه دار از آن استفاده می کردند. امروزه مبلمان سلطنتی لاکچری بیشتر در خانه های بزرگ و اشرافی  با سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد.
در دکوراسیون کلاسیک ، دیوارهای گچ بری شده، مجسمه های زیبا، ظروف تزیینی گران قیمت عتیقه  و مبلمان سلطنتی لاکچری کاربرد زیاد دارد. همچنین از زمان های قدیم تا به الان بخاطر زیبایی بی نظیری که دارند از مد نیافتده و همواره این نوع سبک طرفداران بی شماری دارند.

چیدمان مبل های استیل برای خانه


شما بعد از خرید مبلمان سلطنتی لاکچری باید به نحوه چیدمان آن توجه لازم را داشته باشید . چون این مبل به پذیرایی شما نما و شکوه می بخشد و دکوراسیون و فضا خانه را لاکچری می کند.
مبل سلطنتی لاکچری مخصوص مکان های هست که مهمان های زیادی دارند. جهت سبک چیدمان مبل استیل اولین چیزی که خیلی حائز اهمیت است فضای پذیرایی می باشد . این مبلمان در ابعاد و اندازه های بزرگی هستند و فضای زیادی را اشغال می کند. شما باید طوری مبل ها را در کنار هم بچنید که بی نظمی ایجاد نشود و همچنین مبل ها در کنار هم به زیبایی و شکوه بیشتر برسند. به طور کلی چیدمان مبل سلطنتی لاکچری باید به نحوی باشد که زیبایی مبل چند برابر شود.
می توانید با خرید مبل 7 نفره چیدمان مبل را به صورت مربع بچنید به این شکل که مبل سه نفره را در بالای خانه گذاشته و مبلمان تکی را در کنار هم، مبل دونفره را روبرویی مبل تکی قرار دهید. اگر فضای زیادی در پذیرایی و مبل 9 نفره داشته باشید می توانید چیدمان مبل سلطنتی لاکچری را به صورت گرد انجام دهید  .این نکته را هم در نظر داسته باشید که مبلمان سلطنتی چون فضای زیادی را اشغال می کند مناسب پذیرایی های بزرگتر از 80 متر می باشد. اگر فضای کوچکی دارید می توانید مبل نیمه سلطنتی و یا مبل دیگری را تهیه کنید که مناسب خانه شما باشد.

مبل سلطنتی مصری


مصر باستان دارای تمدن بوده و مردم آن از گذشته تا به الان علاقه زیادی به تجملات و جواهرات و اشیا عتیقه قیمتی دارند. که این قضیه شامل مبل مصری نیز می شود. یکی از پر کارترین و زیباترین  مبل ها سلطنتی ، مبل مصری می باشد که روی تاج و دسته و پایه های انها منبت کاری و کنده کاری های زیادی دیده می شود. مبل مصری برای کسانی مناسب است که خیلی تجملاتی هستند. همچنین این مبل مناسب سبک دکوراسیون لوکس و کلاسیک می باشد.

نحوه چیدمان مبل سلطنتی ۹ نفره


بیشتر سرویس های مبل سلطنتی لاکچری 9 نفره می باشند که تشکیل شده از یک مبل سه نفره، یک مبل دونفره،  دو مبل تکی دسته دار و دو مبل تکی بدون دسته که به اصطلاح به آنها مبل میزبان گفته می شود. چیدن مبل استیل و سلطنتی در فضای های خیلی رسمی و کلاسیک  زیبا به نظر میرسد.
مواد تشکیل دهنده مبل سلطنتی چوب و پارچه و فوم درجه یک می باشد. همچنین از چوبی که در ساخت مبل  استفاده  می شود چوبی گران قیمت و با کیفیت خواهد بود. مبلمان سلطنتی دارای انواع مختلفی می باشد و روی چوب این نوع مبل کنده کاری های زیادی در قسمت های تاج و دسته و پایه مبل دیده می شود که  باعث زیبایی و لاکچری بودن آن می شود.
باید نقطه کانونی اتاق پذیرایی خود را پیدا کنید. می توانید مبل سه نفره را کنار دیواری که از همه بزرگتر است قرار دهید و مابقی مبل ها را اطراف آن بچنید . باید دقت داشته باشید که فاصله بین مبل ها خیلی بهم نزدیک نباشد که مثل مغازه مبل فروشی به نظر برسد و انقدر هم از هم فاصله نداشته باشد که صدا به صدا نرسد. باید طوری چیده شود که افراد در کنار هم بتوانند  به خوبی و راحت با یکدیگر صحبت کنند.
نکته مهمی دیگری این است که چیدن مبل سلطنتی لاکچری در آپارتمان های کوچک کار خیلی سختی هست .زیرا مجبور هستید آنها را با نزدیک بهم بدون فاصله بچسبانید که هیچ زیبایی برای خانه شما نخواهد داشت. همچنین مجبور هستید میز وسط را جلوی مبل سه نفره قرار دهید که ممکن است رفت و آمد را برای شما مشکل کند. پس بهتر است قبل از خرید حتما به  فضای منزل خود دقت کنید و مبلی را تهیه کنید که زیبایی خانه شما چند برابر کند.
شما با در نظر گرفتن شکل و اندازه پذیرایی خود می توانید مبلمان را به شکل نیم دایره ، دایره و مربعی و ... بچنید.

مبل های استیل و سلطنتی ۱۲ نفره را چطور بچینیم؟


نکته ای که در چیدن مبل دوازده نفره بسیار مهم است نوع قرار دادن مبل  سه نفره می باشد که اگر جای مناسبی را برای این مبل انتخاب شود تکلیف مبل های دیگر هم تا حدودی مشخص می شود.مبل سلطنتی لاکچری  دوازده نفره تشکیل شده از یک مبل سه نفره ، هفت مبل تک نفره و دو مبل بدون دسته یا میزبان 
این مبل را معمولا کسانی تهیه می کنند که هیچ مشکلی بابت فضا ی اشغالی مبلمان نداشته باشند. می توانید به صورت گرد و قرینه و ... بچنید و از زیبایی بی نظیر این مبل لاکچری لذت ببرید.

تقارن و تناسب در چیدمان و خرید مبلمان


دو پایه اصلی چیدمان کلاسیک منزل،هماهنگی و تناسب می باشند. در نظر گرفتن تقارن در چیدن مبل سلطنتی لاکچری اهمیت بیشتری نسبت به رعایت تقارن در مبل های راحتی دارد . چون در مبلمان راحتی همانطور که از اسمش مشخص است رعایت نکردن تقارن مشکلی را در چیدمان به وجود نمی آورد. در حالیکه در مبلمان استیل عدم تقارن باعث بی نظمی در چیدمان می شود. در نتیجه برای رعایت کردن تقارن و تناسب هنگام چیدمان در سیک کلاسیک ابتدا باید نقطه کانونی را پیدا کنیم و با توجه به آن مابقی مبل ها را سر جای خود قرار دهیم.
رعایت قرینه بودن در چیدمان مبل های استیل، اهمیت بیشتری نسبت به مبل های راحتی دارد؛ چرا که در چیدمان مبل های راحتی و اسپرت، رعایت نکردن قرینه گی باعث آشفتگی فضا نخواهد شد.بنابراین ، مبل های استیل به دلیل سایزی که دارد عدم تقارن می تواند فضای شما را بیش از حد شلوغ کند.
همچنین می توانید برای تزیین روی عسلی  و یا میزها از ظروف تزیینی آنتیکی که با وسایل خانه شما هماهنگی داشته باشد، استفاده کنید  تا ظاهرو نمایی زیباتر داشته باشید.

چند نکته مهم در چیدمان مبل سلطنتی لاکچری


می توانید برای چیدمان مبل خود از وسایلی نظیر کنسول و بوفه  که تنوع زیبا به فضای شما می دهد استفاده کنید. مثلا بوفه را می توانید اریب در یکی از کنج های دیوار بگذارید . در نظر بگیرد اگر بوفه و مبل شما با هم همخوانی داشته باشند سبک دکوراسیون شما زیبایر و کلاسیک می شود.ویا اگر فضای کافی ندارید می توانید کنسول را در پشت مبل تک نفره قرار دهید به نحوی که رفت و آمد شما دچار مشکل نشود.
اگر فضای پذیرایی شما انقدری بزرگ نیست می توانید چیدمان مبل سلطنتی لاکچری خود را با میز تلویزیون تلفیق کنید و در کنار هم بچنید در این صورت نحوه چیدمان مبل به محل تلویزیون بستگی دارد و باید آن را در مرکز قرار دهیم.
شما می توانید در پذیرایی خود یک دست مبل راحتی داشته باشید و یک دست هم مبل استیل را با فاصله نه چندان دور چیدمان کنید.

ست کردن پرده و فرش در دکوراسیون کلاسیک


فرش یک وسیله مهم و کاربردی در هر منزلی به شمار می آید. و در هر خانه ای که وارد می شوید جز اولین وسیله های ست که جلوه می کند. برای ست کردن مبل  و پرده می توانید رنگ پارچه های را با هم هماهنگ کنید . اگر می خواهید خانه شما بزرگتر به چشم آید باید از رنگ های روشن بهره بگیرید . برای رنگ فرش هم می توانید از رنگهای مثل کرم استفاده کنید. رنگهای تیره فضای خانه شما را کوچکتر نشان می دهد. شما بنا به سلیقه خود می توانید از بهترین رنگها استفاده کنید.

جمع بندی


در این مقاله با روش چیدمان مبل استیل و سلطنتی  در دکوراسیون های خانه های ایرانی و سبک دکوراسیون کلاسیک آشنا شده اید. شما اگر فضای کافی در منزل خود دارید بهترین گرینه برای خانه شما مبل سلطنتی لاکچری می باشد که با مراجعه به سایت چوب می توانید انواع و اقسام ان را مشاهده کنید و از تنوع کارها لذت ببرید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}