مبل راحتی کلاسیک و نقش آن در دکوراسیون داخلی ایرانی

دوشنبه, 11 اسفند 1399

مبل راحتی کلاسیک چیست؟ نقش مبل راحتی کلاسیک در دکوراسیون داخلی ایرانی چیست؟ می خواهید جواب همه سوالات خود را به دست بیاورید؟ در فکر خرید یک مبل راحتی کلاسیک جدید برای منزل خود هستید؟ نمی دانید چگونه بهترین مبل راحتی کلاسیک را انتخاب کنید؟ در این مقاله ما به شما میگوییم چگونه می توانید بهترین مبل را برای منزل خود انتخاب کنید و آن را چگونه باید در دکوراسیون منزل خود قرار دهید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه مبل راحتی در ایران

در دکوراسیون خانه های ایرانی در ایام قدیم از انواع پشتی ها استفاده می شده است. در واقع با استفاده از یک زیرانداز و پشتی هایی با روپشتی های قلاب بافی شده و بسیار لطیف، افراد بر روی آن می نشستند و به پشتی ها تکیه می دادند و ساعت ها به راحتی به استراحت می پرداختند.
پس از آنکه دیگر استفاده از پشتی ها و این سبک از دکوراسیون جایگاه خود را بین مردم از دست داد، مردم به سمت استفاده از مبلمان رفتند و با این فرهنگ اصیل ایرانی خداحافظی کردند. در واقع مبلمان پا به دنیای دکوراسیون ایرانی گذاشت و بسیار مورد توجه قرار گرفت و تعداد کثیری از افراد به استفاده از آن پرداختند.
امروزه تولید کنندگان بسیار زیادی در سطح کشور درحال ساخت انواع مبل کلاسیک، مبل ال، مبل شزلونج، مبل نیمه استیل و غیره هستند. شما می توانید مبل راحتی کلاسیک مورد علاقه خود را از هر جا که بخواهید تهیه کنید. از بی شمار تولیدکننده داخلی مبل راحتی کلاسیک و یا از فروشگاه ها و گالری های مخصوص مبل و یا حتی به دلیل شیوع ویروس کرونا در خانه بنشینید و مبل مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید تا برایتان درب منزل بیاورند.
در ایام گذشته به دلیل کیفیت پایین محصولات تولید داخل، افراد استفاده از نمونه های تولید خارج را ترجیح می دادند و استفاده از مبل های وارداتی رواج بسیار داشت. پس از این زمان کیفیت تولیدات داخل رو به افزایش رفت و هر روز بهتر از قبل شد. با افزایش کیفیت محصولات داخلی، افراد به سمت استفاده از این محصولات رفتند و روز به روز بیشتر به سمت استفاده از آنها رفتند.
افزایش کیفیت تولیدات داخلی به اندازه ای بوده است که مبلمان ایرانی داخل کشور، به خارج صادر می شود.

مبل راحتی کلاسیک و کاربرد آن

مبل راحتی کلاسیک در واقع متناسب با نامی که دارد به این معنی است که باید به شما احساس راحتی را منتقل کند. مبل راحتی کلاسیک معمولا با استفاده از پارچه های زیاد تولید می شود. این مبل ها را در اتاق نشیمن و روبروی تلویزیون معمولا قرار می دهند.
مبل راحتی کلاسیک دقیقا در نقطه مقابل مبل های استیل قرار دارد. مبل استیل و انواع مبل هایی که می خواهند تجلی گر اشراف زادگی و مجلل بودن باشند هم در ظاهر و هم در معنا با مبل راحتی کلاسیک در تضاد هستند. از این مبلها معمولا برای جاهای رسمی استفاده نمی کنند و هدف این مبل ها به این صورت است که باید بتوانند به شما امنیت و آرامش و راحتی را هدیه دهند.
زمانی که جلوی تلویزیون نشسته اید و به مبل لم داده اید بهترین وقت است که از مبل راحتی کلاسیک خود نهایت لذت را ببرید.
این مبل برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه استفاده می شود.
این مبلمان به صورت تشریفاتی ساخته نمی شود و برای مجالس رسمی قابل استفاده نیست.

ویژگی هایی که قبل از خرید مبل راحتی کلاسیک باید به آن توجه کرد

توجه داشته باشید که برای خرید مبل راحتی کلاسیک باید به نکات مهمی توجه کنید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.
اندازه استانداردی که برای مبل راحتی کلاسیک تعریف می شود باید به گونه ای باشد که زمان استفاده از آن به قسمت های مختلف بدن اعم از کمر و زانوها و پاهای شما آسیبی وارد نشود. باید کاملا احساس راحتی به شما دست دهد. پاهای شما نباید آویزان بماند و همچنین نباید خیلی خم شود.
گودی آن باید به گونه ای باشد که گودی کمر شما را بپوشاند.
ارتفاع آن باید تا زمین نیز به اندازه ای باشد که برای نشستن مجبور نباشید انحنا زیادی به کمر خود بدهید.
در ارتباط با نشیمن مبل راحتی کلاسیک باید بگوییم که نشیمن نه باید آنقدر محکم و سفت باشد که پشت شما را اذیت کند و احساس کنید بر روی سنگ نشسته اید و نه آنقدر نرم باشد که هنگام نشستن در آن فرو روید.
بهتر است نوعی پارچه را برای مبل راحتی کلاسیک انتخاب کنید که در گذر زمان سریع پرز پرز نشود و بتوانید مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید.

کوسن های مبل راحتی کلاسیک چگونه باید باشند؟

برای مبل های راحتی بهتر است از کوسن های بسیار زیاد استفاده کنیم. کوسن ها بهتر است ساده و شیک باشند. شما می توانید پس از خرید مبل راحتی کلاسیک به طور جداگانه باز هم برای مبل خود کوسن بخرید.
استفاده از کوسن های با طرح شلوغ اصلا انتخاب مناسبی برای مبل ها نمی باشد. این مبل ها به ذاته بسیار ساده هستند و استفاده از کوسن های با طرح شلوغ از زیبایی مبل راحتی کلاسیک شما می کاهد. تنها نکته ای که نیاز است به آن توجه کنید این می باشد که رنگ کوسن ها را متناسب با رنگ مبل خود انتخاب نمایید.

چرا از مبل راحتی کلاسیک استفاده می کنیم؟

از مهم ترین دلایلی که برای خرید مبل راحتی کلاسیک داریم این است که می خواهیم بر روی این مبل استراحت کنیم. نیاز به مبل راحتی کلاسیک داریم که بتوانیم بر روی آن استراحت کنیم. کاری که انجام آن بر روی مبل های استیل یا کلاسیک قابل انجام نیست. این مبلمان از اجزای نرمی ساخته شده اند که به راحتی می توانید بر روی آن دراز بکشید و استراحت کنید.
افراد بسیاری هستند که ترجیح می دهند در کنار مبل استیل و یا سلطنتی و کلاسیک برای منزل خود یک مبل راحتی کلاسیک نیز تهیه کنند و در مواقعی که مهمان ندارند بتوانند به راحتی بر روی مبل راحتی کلاسیک خود استراحت کنند و یا جلوی تلویزیون لم بدهند.

 

مبل راحتی کلاسیک و نقش آن در دکوراسیون داخلی ایرانی

 

بهتر است هنگام خرید مبل راحتی کلاسیک به موارد زیر دقت کنید

1. ارتفاع پایه ها و دسته های مبل و جنس آنها
2. نوع جنس پارچه ای که برای ساخت مبل استفاده می شود
3. 3.ارتفاع مبل راحتی کلاسیک

ارتفاع مبل راحتی کلاسیک برای اینکه بهترین مبل را بخریم

برای خرید مبل از اصلی ترین اصول، توجه به اندازه مبل و علی الخصوص ارتفاع آن است. ارتفاع مبل راحتی کلاسیک باید به اندازه ای باشد که هنگام نشستن بر روی مبل به کمر و پاهای خود خیلی فشار نیاورید.
اگر خیلی پای خود را به سمت زمین بکشید و یا زمانی که بر روی مبل می نشینید پاهای شما به زمین نرسد و آویزان باشد، باید بگوییم که بدترین انتخاب را برای خرید مبل خواهید داشت و این انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.
استاندارد بودن مبل یکی از مهم ترین نکات در رابطه با خرید مبل است. هنگام خریدن مبل باید پیش از هر موضوعی سلامتی بدن خود را در نظر بگیرید و سپس دست به انتخاب بزنید.

نوع جنس پارچه مبل که قصد خرید آن را دارید

کیفیت مبل راحتی کلاسیک که می خواهید آن را بخرید بستگی به این دارد که از چه مواد اولیه ای برای ساخت آن استفاده شده است. آیا مواردی که برای ساخت آن به کار رفته است مناسب می باشد. پارچه به کار رفته در مبل راحتی کلاسیک نیز از این قاعده مستثنی نیست و لازم است ذکر کنیم که این مورد به دلیل اینکه هنگام نشستن اصطکاک ایجاد می کند میتواند به راحتی خورده شود و دچار پوسیدگی گردد.

ارتفاع و نوع پایه ها و دسته های به کار رفته در مبل راحتی کلاسیک مناسب

انواع پایه و دسته هایی که در مبل به کار رفته است باید دارای استاندارد ویژه خود باشند. به طور کل پایه ها باید بسیار محکم باشند به گونه ای که هنگام نشستن و بلند شدن بتوانند وزن افراد را تحمل کنند و دچار شکستگی و آسیب دیدگی نشوند و یا لق نزنند. دسته های مناسبی که برای مبل مناسب است، نوعی از دسته است که زمان قرارگیری دست ها بر روی آن باعث خستگی دست نگردد و به عضلات و اعصاب دستی فشار وارد نکند.
در واقع نه خیلی پایین باشد و نه خیلی بالا باشد. چراکه در هر دو حالت باعث می شود به دست شما آسیب شدید وارد شود و مبل را از حالت استاندارد بودن خارج می کند.
جنس دسته ها بستگی به سلیقه شما دارد که می تواند از نوع چوبی باشد و یا از نوع پارچه ای. بستگی به این دارد که شما کدام نوع آن را تشخیص می دهید و برای منزل خود مناسب تر میدانید.

سوالات مهم قبل از خرید مبل راحتی کلاسیک که باید از خود بپرسید

پس بسیار دقت کنید. بهتر است اندازه درب ورودی منزل خود و درب کریدور را نیز قبل از خرید مبل اندازه بگیرید تا هنگام جا به جایی آن با مشکل مواجه نشوید.
به این منظور از شما می خواهیم قبل از اقدام به خرید مبل راحتی کلاسیک جدید برای منزل خود به چند پرسش پاسخ دهید و آن را از خود بپرسید. اگر به جواب منطقی و درستی رسیدید آنگاه اقدام به خرید آن مبل نمایید.

آیا مبل راحتی کلاسیک که خریده اید از راهروهای منزل شما بالا می آید؟

مبل زیبای شما می تواند از طریق راه پله ها و راهروهای ساختمان بالا بیاید؟ آیا ابعاد مبل شما به گونه ای می باشد که بتوانید مبل را از آن رد کنید بدون اینکه به مبل دلخواه شما آسیبی وارد شود؟ اگر از راه پله بالا نیاید میخواهید با آن چه کار کنید؟ ناراحت نشوید. از حادثه قبل از وقوع آن پیشگیری کنید. بسیار راحت است. کافیست با استفاده از یک متر طول و عرض آن را اندازه بگیرید و اگر لازم بود در انتخاب مبل خود تجدید نظر کنید.
بعض از مبل ها این قابلیت را دارند که از هم جدا شوند و تکه تکه بگردند. در این موارد می توانید آنها را از هم جدا کنید و به راحتی تکه های مبل را از راهروها و راه پله ها عبور دهید.

چند نفر می خواهند از مبل راحتی کلاسیک استفاده کنند؟

ابتدا باید مشخص کنید تعداد نفراتی که قرار است از مبل راحتی کلاسیک استفاده کنند به چند نفر می رسند؟ بزرگسال هستند یا خردسال؟ آیا تنها زندگی می کنید؟ از این مبل به عنوان مبل اصلی منزل خود استفاده می کنید؟ جواب همه این سوالات را بدهید و متناسب با آن مبلی با کیفیت و یا قیمت بالاتر می توانید تهیه کنید که دیرتر نیز از بین برود و آسیب ببیند.

مبل راحتی کلاسیک دلخواه شما چه مقدار از فضا را درگیر می کند؟

تعیین کنید برای قرار دادن مبل راحتی کلاسیک چقدر فضا دارید و مبل راحتی کلاسیک دلخواه شما چه مقدار از فضا را اشغال می کند. در خانه جای آن را دقیقا مشخص کنید و تلاش کنید مبل را در کنار بهترین و ساده ترین اکسسوری ها قرار دهید.

جمع بندی

برای خرید یک مبل مناسب شما نه تنها باید به موارد بالا دقت کنید، بلکه نیاز دارید که خود را از لحاظ احساسی نیز کنترل کنید. به این معنا که با دیدن یک مبل زیبا که کیفیت های لازم و استانداردهای مورد نیاز را ندارد و تنها بسیار زیباست، دچار هیجان بشوید و آن را بخرید و به تمامی این نکات منفی توجه نداشته باشید. مبل غیر استاندارد آسیب های جدی به بدن و سلامت کمر و پاهای شما وارد می کند.
همچنین خرید مبل های بی کیفیت و یا با کیفیت پایین شما را وارد مرحله ای می کنند که مجبور شوید دوباره مبل جدید تهیه کنید و در این بین نه تنها وقت شما تلف شده است بلکه هزینه های زیادی به شما برای خرید مبل جدید تحمیل شده است.
می خواهیم به شما بگوییم که خرید مبل امروزه به یکی از هزینه بر ترین و سخت ترین انتخاب های خرید بدل شده است. بهتر است به اندازه و ابعاد مبل نیز توجه ویژه کنید.
نمی خواهیم ناراحتتان کنیم اما صحنه ای را به خاطر بیاورید که میل مورد علاقه خود را تهیه کرده اید و آن را خریده اید. مبل شما به در منزل رسیده است اما از آن داخل نمی شود. در این زمان چه حالی خواهید داشت؟ هزینه ی بسیار زیاد و وقت با ارزش شما برای خرید چیزی به هدر رفته است که حتی الان نمیدانید باید با آن چه کار کنید و آن را کجا قرار دهید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}