مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

جمعه, 19 دی 1399

 

مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 

مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 

مبل راحتی خوب به نوعی از مبلمان اتلاق می شود که دارای ارتفاع تکیه گاه کوتاه تری نسبت به سایر انواع دیگر مبل است. مبل راحتی همان طور که از نام آن پیداست راحتی فرد مصرف کننده را با داشتن خاصیت ارتجاعی و ضخیم و نرم بودن بخش های مختلف خود تامین می نماید. در طراحی و ساخت این نوع مبل هیچ گونه تاج و اجزای تزئینی پر تلالو و مجللی به کار گرفته نمی شود و کلاف، پایه و دسته های مبل با پارچه پوشش داده می گردد.

مبل راحتی در قرن 19 میلادی به بعد در دکوراسیون منازل و محیط های اداری ورود پیدا کرده و کم کم به جزئی لاینفک از این گونه فضاها تبدیل شده است. همچنین در طی زمان و با پیشرفت صنعت مبلمان تنوع مبل راحتی به وضوح تفاوت چشم گیری با زمان های قبل داشته است.
انتخاب مبل راحتی خوب از میان انبوه محصول در دسترس، کار سختی است و خانواده ها را با چالش رو به رو می سازد. بهتر است مصرف کنندگان پیش از خرید مبل راحتی با جمع آوری و کسب اطلاعات وآگاهی یافتن از برخی نکات لازم، انتخاب درخوری را برای خود رقم بزنند.
برای خرید مبل راحتی باید پیش از مراجعه به مرکز خرید از هدف خرید و نوع مبل مورد نیاز آگاهی داشت تا تنوع موجود در بازار مصرف کننده را دچار گمراهی و اقدام به خرید نادرست ننماید. همچنین در حین پیگیری فرآیند انتخاب و خرید نیز باید کیفیت محصولات و سایر موارد موثردر طول عمر و کاربری مبل نیز به دقت بررسی شود. بهتر است پیش از اقدام برای خرید مبل زمانی را صرف آموزش و آشنایی با نحوه انتخاب مبل راحتی نمود.

 

مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 

نکات مهم برای خرید مبل راحتی خوب

برای خرید مبل راحتی خوب، المان های مختلفی را باید مد نظر قرار داد. می توان گفت باید پیش از اقدام به انتخاب و خرید مبل راحتی باید در رابطه با برخی مسائل از قبیل اندازه و متراژ فضای در اختیار، سبک دکوراسیون، رنگ های ایده آل و هارمونی رنگ ها و موارد دیگر اطمینان حاصل نمود.

توجه به فضا و دکوراسیون

ابعاد و مساحت فضای در اختیار برای چیدمان مبل یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار است که باید به آن توجه ویژه شود. در فضاهای بزرگ می توان با آسودگی خاطر دست به انتخاب زد و نگرانی بابت عدم تناسب سایز مبل راحتی منتخب با فضای در اختیار وجود ندارد. اما اگر فضایی که برای چینش مبل در نظر گرفته شده دارای ابعاد کوچکی باشد، بهتر است از انواع جمع و جور مبل راحتی استفاده شود. قطعا عدم وجود هماهنگی بین ابعاد فضا و سایز مبل، کارایی مبلمان را به حد قابل توجهی کاهش خواهد داد.
توجه به سبک دکوراسیون و سایر المان های موجود در فضای مورد نظر نیز عامل مهم دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد. مبل راحتی باید هماهنگ با دکوراسیون بوده و به نوعی زیبای فضا را تکمیل نماید. به عنوان مثال در دکوراسیون کلاسیک چیدمان مبل مدرن کاملا نامناسب بوده و نظم دکوراسیون را برهم زده، از نظر بصری نامتعادل خواهد بود. اما می توان از مبل راحتی استفاده نمود که در طراحی آن از ترکیب سبک های مختلف استفاده شده باشد که در این صورت ایجاد هماهنگی بین مبل و دکوراسیون های مختلف به سادگی صورت خواهد پذیرفت.
بهتر است قبل از اقدام به خرید رنگ هایی که با فضا دارای هارمونی است را انتخاب نمود و طیف رنگی ایده آل برای مبل راحتی را مشخص کرد. البته در انتخاب رنگ مبل راحتی میزان نور فضا نیز مورد دقت و توجه قرار گیرد. در فضاهای بزرگ محدودیتی برای انتخاب رنگ روشن و تیره وجود ندارد اما در فضاهایی که وسعت کمی دارند استفاده از رنگ های روشن باعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضا خواهد شد. برای انتخاب رنگ های مناسب باید رنگ کفپوش، پرده و سایر عناصر به کار رفته در فضا نیز لحاظ شود.

بررسی هزینه و قیمت مبل راحتی

بودجه نیز عامل مهم و تاثیر گذار دیگری است که باید محدوده آن را قبل از اقدام به خرید مبل راحتی خوب مشخص نمود. قطعا طول عمر محصول در میزان مبلغ مناسب برای خرید بسیار تعیین کننده خواهد بود. چنانچه تمایل به استفاده طولانی مدت از مبل راحتی وجود داشته باید میزان بودجه اختصاص یافته به خرید را نیز بیشتر در نظر گرفت. اما اگر زمان استفاده از مبل راحتی کوتاه باشد می توان از مبل های با رنج قیمت پایین تر استفاده نمود.

فاکتورهای مهم در انتخاب مبل راحتی خوب

 

مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 

برای انتخاب مبل راحتی خوب در زمان مراجعه به مراکز خرید باید به ویژگی های خاصی توجه شود. متریال مورد استفاده در ساخت مبل راحتی، نحوه لکه گیری و نظافت مبل، جنس پارچه، رنگ بندی در اختیار برای نوع مشخص از مبل راحتی و .... .

جنس مبل راحتی

متریال به کار رفته در مبل راحتی شامل فوم به کار رفته در ساخت آن، جنس چوب، جنس پارچه و موارد دیگری است که هر کدام باید درست و سنجیده انتخاب شوند. در ساخت مبلمان از دو نوع فوم استفاده می شود. فوم سرد که کیفیت بالاتری داشته و در صورت ایجاد فشار بر آن، فوم در زمان کوتاهی به شکل اولیه خود بازگشته و تغییر شکل در فوم به وجود نخواهد آمد. فوم گرم نوع دیگری از این محصول است که در ساخت مبلمان از آن استفاده می شود. فوم گرم با سرعت فوم سرد حالت اولیه خود را باز نمی یابد و بعد از سپری شدن زمان تقریبی سه ماه از آغاز مصرف کیفیت آن کاهش یافته و دیگر به فرم اولیه باز نخواهد گشت.
همچنین مبل هایی که دارای تشک دوبل هستند برای مصرف مداوم مناسب تر هستند ونظافت آنان با سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت. به همین دلیل مبل های دارای این ویژگی متداول تر هستند و از نظر خریداران ارجحیت دارند. بهتر است در زمان خرید به نوع لکه گیری مبل نیز توجه شود. مبل هایی که نظافت آنها تنها با یک دستمال نمدار صورت می گیرد بسیار ایده آل تر از مبلمانی است که برای نظافت احتیاج به مواد شویند خاص و شیوه نظافت مخصوصی دارند.

رنگ مبل راحتی

یکی دیگر از فاکتورهای اثرگذار و مهم در خرید و انتخاب مبل راحتی خوب، رنگ مبل است که باعث گیرایی دکوراسیون گردیده و تناسب و هارمونی آن با سایر اجزای به کار گرفته شده در فضا باعث ایجاد روح سبز زندگی در محیط می گردد. همان طور که گفته شد، باید پیش از مراجعه به مرکز خرید طیف رنگ های ایده آل برای فضا مشخص گردد که میتواند شامل رنگ های متضاد و مکمل اتاق نشیمن یا فضای مورد نظر باشد.
در انتخاب مبل راحتی خوب باید به جنس پارچه مبل توجه ویژه شود. جنس هایی که در مقابل سایش و خراشیدگی مقاوم هستند، انتخاب های بهتر و مناسب تری هستند. همچنین با توجه به تعداد افرادی که از مبل استفاده می کنند و گروه سنی مصرف کنندگان جنس پارچه متغییر خواهد بود. استفاده از پارچه های ضد آب برای خانواده هایی که فرزند خردسال دارند و یا در منازلی که حیوان خانگی در آنها حضور دارد ارجحیت خواهند داشت.
همچنین در فضاهای بزرگ از پارچه های مخمل بدون پرز استفاده می شود و در محیط های کوچک پارچه های مخمل براق در اولویت برای انتخاب قرار دارند. همچنین اگر مبل راحتی برای فضای کوچک خریداری می شود باید از انتخاب پارچه های طرحدار اجتناب شود و پارچه های ساده را برای این محیط در نظر گرفت. اما چنانچه اتاق نشیمن ابعاد بزرگی دارد می توان از انواع گل دار و طرح دار پارچه بهره گرفته و بدون دغدغه دکوراسیون مورد نظر مصرف کننده را ایجاد نمود.

 

مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 

راحتی مبل

با توجه به نام مبل راحتی اولین انتظاری که از این مبل وجود دارد تامین احساس راحتی مصرف کنندگان در زمان استفاده از مبل است. بنابراین باید در انتخاب مبل راحتی باید دقت شود که در استفاده برای زمان طولانی مدت متناسب با آناتومی فرد مصرف کننده باشد و آرامش و آسایش را برای وی به همراه داشته باشد. مبلی برای مصرف مناسب است که در هنگام نشستن بر روی آن کف پاها به صورت کامل روی زمین قرار گیرد و در قسمت گودی کمر طراحی طبی داشته و گودی کمر را پر نماید.
هنگام نشستن روی مبل، نباید فوم خیلی به سمت داخل متمایل شود و فرد به درون مبل فرو رفته به نظر برسد. همچنین عمق نشیمنگاه و زاویه آن با پشتی مبل نیز از عوامل تاثیر گذار در راحتی و استاندارد بودن مبل محسوب می شود. بهترین زاویه مورد تائید اطبا 100 درجه است. همچنین بهترین ارتفاع برای پشتی مبل راحتی استاندارد 64 سانتی متر در نظر گرفته می شود.

وزن مبل راحتی

همچنین مبل راحتی خوب باید دارای وزن استاندارد و قابل قبول باشد. انتخاب مبل های با وزن بالا و یا سبک به طور کلی اشتباه خواهد بود. مبل های سنگین در هنگام جا به جایی مصرف کنندگان را با مشکل مواجه می نمایند. مبل های با وزن کم نیز در هنگام مصرف به راحتی جا به جا شده و ایده آل نخواهند بود.

 

مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 

خدمات پس از فروش مبل راحتی

داشتن خدمات پس از فروش از الزاماتی است که بهتر است در زمان خرید مبل راحتی به آن توجه و دقت شود. برخی از مبلمان ها و فروشگاه های مبل خدمات پس از فروش رایگان به مشتریان خود ارائه می کنند اما این مطلب در مورد تمامی فروشگاه ها صدق نمی کند. لازم است تا خریداران با تهیه مبل راحتی استانداردی که خدمات پس از فروش ارزنده ای دارد، به اقتصاد خود کمک نمایند.

 

برچسب ها:
مبل راحتی خوب

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}