مبل ال زرد برای کدام نوع دکوراسیون مناسب است ؟مدرن یا فانتزی؟

پنجشنبه, 1 مهر 1400

مبل ال زرد یکی از تاثیرگذارترین اسباب در تزیین دکوراسیون مدرن خانه‌هایی می باشد. از آنجایی که مبل ال بزرگترین وسیله‌‌ای است که در اتاق نشیمن قرار می‌گیرد و همچنین مناسب خانه های کوچک نیز می باشد. در اتاق‌های کوچک رنگ‌های خاص تاثیرگذاری بیشتری دارند، از این رو کار با رنگ‌های خاص در اینگونه اتاق‌ها نسبت به اتاق‌های بزرگ کمی سخت‌تر است. معمولا استفاده از رنگ‌های زرد برای مبل ال خانه شما را مدرن تر و زیباتر نشان می دهد.
یکی از بهترین و تاثیرگذارترین راه‌ها برای آوردن رنگ‌های جذاب و متفاوت به دکوراسیون اتاق نشیمن، استفاده از مبلمان ال رنگی است. همانطور که می‌دانید اغلب خانه‌های ایرانی، از رنگ سفید و خنثی در دیوارهای منزل استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی قرار دادن یک مبل ال زرد به شکلی بسیار زیبا می‌تواند فضای اتاق پذیرایی و حتی فضای کل خانه را تحت تاثیر قرار داده و آن را از یکنواختی دربیاورد.
مبل رنگ زرد به طور طبیعی خیلی خوب با عناصری به رنگ طلایی ست می شود، بنابراین بدون نگرانی رنگ طلایی را با استفاده از لوازم فلزی مثل میز جلو مبلی به اتاق نشیمن اضافه کنید. حتی در اتاق هایی که دیوار آن با تابلوهای هنری بزرگ و زیبا تزیین شده باشد، باز هم ست یا نیم ست مبل ال به رنگ زرد خیلی زیبا خود را نشان خواهد داد. اگر دوست دارید رنگ زرد خیلی حضوری چشمگیری در چیدمان داشته باشد، بجای کل ست مبل کافی است یک صندلی راحتی تک را با رنگ زرد به دکوارسیون اضافه کنید.

تفاوت سبک مدرن با سبک فانتزی؟

معنای کلمه مدرن یعنی سادگی، کوتاه ترین و زیباترین توصیف برای سبک مدرن می باشد. سادگی در سبک مدرن به این معنی است که در طراحی فضای داخلی خانه از مبلمان و اسباب و اثاثیه‌ای استفاده کنیم که مینیمال و ساده باشد، به عنوان مثال اگر قرار است از کاغذ دیواری برای شکیل شدن دیوار خانه خود استفاده کنید ساده و بدون خطوط و طرح خاصی باشد، چیدمان دکوراسیون مبل ال زرد هم جز سبک مدرن به حساب می آید.
سبک مدرن نگرانی زیادی در رابطه با هزینه وجود ندارد؛ چرا که وسایل و مبلمان لازم برای دکوراسیون مدرن راحت پیدا می‌شوند و در نتیجه نیز هزینه مورد نیاز برای این دکوراسیون به صرفه است. از طرفی نیز دکوراسیون مدرن نسبتا مینیمال است و به همین دلیل نیازی نیست که وسایل زیادی برای منزل خریداری شود همچنین برای خانه هایی کوچک استفاده از سبک مدرن بهتر است.

سبک فانتزی

سبک فانتری یا خیال پردازی سیکس است که هیچ قاعده و قانونی ندارد، همچنین می توانید آن چیزی که در خیال و رویاهایمان می باشد را در خانه خود پیاده سازی کنید.
در کل نیز در رابطه با دکوراسیون‌های مختلف باید به این نکته اشاره کنیم که هیچ دکوراسیونی به طور مطلق زیبا و زشت نیست و با توجه به سلیقه خودتان باید سبک دکوراسیون منزلتان را انتخاب کنید.

انواع مبل ال

از آنجایی که بیشتر اتاق نشیمن خانه های ایرانی رنگ سفید دارد، نیاز به رنگی جذاب و انرژیک در دکوراسیون به شدت احساس می شود. مسلما رنگ زرد برای ترکیب با رنگ سفید در اتاق هایی با سقف و دیوارهای تماما سفید بهترین انتخاب خواهد بود. رنگ زرد از سردی فضا می کاهد و حالتی دوستانه و صمیمی به دکوراسیون می دهد. یک اتاق نشیمن همیشه باید دوستانه و دعوت کننده باشد و مبل راحتی به رنگ زرد می تواند خیلی ساده چنین جوی را در اتاق نشیمن ایجاد کند.
طراحی مبلمان ال نیز آن را به گونه های متفاوتی تقسیم شده که عبارتند از:

مبل ال کاژو

مبل ال زرد کاژو یا کاجو مدلی شناخته شده در بازار ایران است. این مدل که یک ست ۷ نفره است. معمولا از یک کاناپه سه نفره، یک لاوست یا کاناپه دو نفره، یک مبل ال کنج و یک مبل یا صندلی تک به همراه یک پاف تولید می شود. مبل تک کاژو بدون دسته است و فقط یکی از کاناپه ها هم در یک طرف دسته دارد. این نوع مبل زیبایی خاصی به اتاق می دهد و حالتی مدرن دارد.

مبل ال کلاسیک

مبل ال زرد کلاسیک مدلی است که همه مبلمان راحتی L را به آن می شناسیم. طول یک بخش نشیمن از دیگری بیشتر و به حرف ال شبیه است. این مدل مبل نیز معمولا طراحی مینیمال و مدرنی دارد و برای دکوراسیون های مدرن مناسب است.

مبل ال تختخواب شو

مبلمان راحتی L به خودی خود این خاصیت را دارد که به عنوان تخت خواب نیز مورد استفاده قرار بگیرد اما طراحی هایی نیز صورت گرفته که مبل ال و مبل تختخواب شو را ترکیب کرده اند تا خریداران با یک تیر چند نشان زده باشند. این مبل ها علاوه بر مکانیسم های تغییر مبل به تخت، جایی برای نگهداری کالاهای خواب در خودشان دارند

مبل ال فرانسوی

مبل ال زرد فرانسوی در بازار ایران به صورت کاناپه های منحنی و مدور را که حالتی ال شکل دارند را گویند. این کاناپه های مدور انواع و شکل های مختلف دارند. گاهی نیم دایره کامل هستند و گاهی از فرمی کاملا آزاد پیروی می کنند.

مبل ال چستر

مبل چستر فیلد از مبل های کلاسیک و پرطرفدار تاریخ طراحی مبلمان است که راحتی، زیبایی و استحکامش مثال زدنی است. طرفداران چستر فیلد پای این طراحی را به مبل های ال هم باز کرده اند.

مبل ال سلطنتی

این مدل مبل همه ویژگی ها و خاصیت های مبلمان سلطنتی را دارد و جز جدیدترین مدل مبل ال به حساب می آید. همچنین بهره برده از تزئینات در چوب، استفاده از مواد لوکس و گران قیمت، پرآرایه بودن تاج و دسته ها و پایه های منبت کاری شده، پشتی لمسه دوزی شده و ظاهری باشکوه و باوقار.

 

مبل ال زرد برای کدام نوع دکوراسیون مناسب است ؟مدرن یا فانتزی؟

مزایای مبل ال

• مبل مدل ال تعداد صندلی بیشتری را نسبت به مبل راحتی دارد و این اولین مزیت مبلمان ال می باشد
• بر خلاف مبل‌های راحتی ، مبل ال زرد، گوشه‌های خانه را به بهترین حالت ممکن، پر می‌کنند.
• مناسب برای اتاق های کوچک.
• به طور کلی مبل مدل ال روش خوبی برای به حداکثر رساندن جا برای نشستن در فضای اتاق می‌باشد.
• هزینه، مزیت دیگر مبل مدل ال زرد است.
اگر می‌خواهید که فضای صمیمی و زیبایی را در دکور خانه‌تان بسازید، مبل مدل ال انتخاب بهتری است. این مدل مبل بهترین مکان برای دورهمی‌های خانوادگی الخصوص برای تماشای بازی‌ها و فیلم می‌باشد.

بهترین مدل چیدمان مبل ال در پذیرایی مستطیل

در اتاق های پذیرایی که شکل مستطیل دارند یکی از بهترین انتخاب ها، خرید و چیدمان مبل ال زرد می‌تواند باشد.
توجه داشته باشید که تعداد مبل های استفاده شده در یک سرویس ال می تواند متفاوت باشد. مثلا ممکن است یک سرویس ال، فقط از یک کاناپه دونفره و یک جزء کوچک متصل به آنها تشکیل شده باشد که برای سالن های مستطیل شکل کوچک خیلی می تواند کاربردی باشد و جای کمی را هم بگیرد.
معمولا هم ، دو کاناپه دو نفره وجود دارد که می تواند اضلاع L ما را به شکل کاملا مساوی و قرینه تبدیل کند. البته اگر مستطیل شما بزرگتر است، می توانید از این مدل استفاده کنید.

مبل ال باکس دار و چیدمان آن

بعضی اوقات می توان از مبل ال باکس دار استفاده کرد. منظور از باکس، اجزای مربع شکل اضافی است که در کنار بقیه مبل ها می توانید در صورت وجود جمعیت بیشتر از آن برای نشستن استفاده کنید.
حتی می توانید از این باکس ها به عنوان میز وسط هم استفاده کنید و با قرار دادن شیشه بر روی آنها به عنوان یک وسیله کاربردی تزیینی استفاده کنید. چیدمان مبل ال باکس دار، علاوه بر میز وسط می تواند به شکل چسبیده به بقیه کاناپه ها یا به شکل جدا و مجزا و روبروی آنها، باشد.

چیدمان مبل ال در خانه های کوچک برای مهمانی های بزرگ

اگر شما اهل مهمانی دادن و دورهمی های زیاد هستید و در نشیمن خانه تان هم از فضای کمی برخوردار است، نقش مبل ال در خانه ی شما پرکاربرد خواهد شد؛ چراکه مبلمان ال زرد، با توجه به سطح یکپارچه اش، فضای نشستن افراد بیشتری را فراهم می‌کند و در واقع فضای خالی میان مبل ها در انواع دیگر مبلمان، با سطح نشیمنگاه بیشتر در این نوع مبلمان پر می‌شود.

نقطه کانونی دکوراسیون را مشخص کنید

در طراحی اصولی دکوراسیون نشیمن از نقطه مرکزی یا کانونی استفاده می کنند. نقطه کانونی قسمتی یا وسیله ای است که باید در مرکز توجه قرار داشته باشد و بقیه وسایل بر اساس آن نقطه چیدمان شوند. این نقطه مرکزی می تواند تلویزیون، شومینه، میز وسط یا لوستر باشد. برای چیدمان مدل مبل ال زرد چون بر اساس دورهمی های دوستانه ساخته شده است بهتر است میز وسط نقطه کانونی باشد. به این شکل هنگام مهمانی ها وسایل و خوراکی های روی میز به راحتی در دسترس همه قرار خواهد گرفت.

جمع بندی

به طور کلی انتخاب مدل و رنگ مبلمان به سلیقه خودتان و اسباب منزلتان بستگی دارد. اگر شما تصمیم به خرید مبل ال زرد دارید اما در مورد طرح و رنگ دودل هستید، می توانید از مشاوران ما در فروشگاه اینترنتی چوب کمک بگیرید.

برچسب ها:
مبل ال زرد

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}