مبل استیل چیست و از چه نوع چوبی تولید می شود؟

دوشنبه, 27 بهمن 1399

مبل استیل از جمله کالاهای لوکسی است که معمولا در خانه های بزرگ و مجلل بیشتر دیده می شود. برای سالن های بزرگ و دکوراسیون های لاکچری، مبل‌های استیل مهمترین جزئیات در بی‌نقص بودن طراحی منزل هستند. مبل استیل معمولا به صورت ست خریداری می شود با این وجود می توان متمنماسب با فضای شما آنها را به صورت نیم ست هم طراحی کرد. به این ترتیب، می توانید فضای خانه خود را هر طور که دوست دارید تزئین کنید.
طراحی مبل‌های استیل، ارگونومی راحتی دارد و در تولید آن معمولا از پارچه های دستبافت استفاده می شود. هنگام خرید مبل استیل می توانید پارچه مورد نظر خود را متناسب با سلیقه تان انتخاب کنید.

چیدمان ست کامل مبل استیل

ست کامل مبل استیل شامل دو مبل تک نفره دسته دار، دو مبل تک نفره بی دسته و یک مبل سه نفره دسته دار است. با این حال، خریداران می توانند ست های مورد نظر را با توجه به ترجیح خود کم یا زیاد کند.
در عین حال ممکن است هنگام انتخاب ست مبل، بسته به اندازه اتاق پذیرایی تان، صندلی هایی در اندازه های مختلف انتخاب کنید. به این ترتیب، چیدمان مبل استیل در فضای خانه، کاربردی تر و راحت‌تری خواهد بود.
در دکوراسیون کلایک که ست کامل مبل استیل جایگاه ویژه ای دارد، چیدمان آن با توجه به اندازه اتاق با یک میز قهوه تکمیل می‌شود.
مبلمان استیل از دسته محصولات کلاسیکی است که با توجه به دوام بالا و کیفیت ساخت می توانید سالها بدون نگرانی از خراب شدن چوب یا پارچه از آنها استفاده کنید.
ست کامل مبل استیل برای خانه هایی طراحی شده که شکوه دکوراسیون کلاسیک را می پسندند. مدل های جدید ست کامل مبل استیل، استفاده از آن را به مراتب راحت تر کرده و با طراحی ظریف رنگ و جلوه بی نظیری به اتاق پذیرایی می بخشد. به طور کلی، ست کامل مبل استیل در رنگ های قهوه ای روشن تا تیره ترجیح داده می شوند. مدل های مختلف کاناپه استیل با توجه به موقعیت مکانی با انتخاب رنگ و اندازه دلخواه قابل تولید هستند.
زیبایی مبل استیل به منبت کاری هایی است که با کار دست و به طور کاملا طبیعی ساخته می شوند. طرح تاج در مبل سه نفره کاملا مشابه با مبل های تک نفره منبت کاری می شود. این کنده کاری ها نیاز به ظرافت و دقت بالایی دارد. هرچقدر جنس چوب مورد استفاده برای تولید مبل استیل مرغوب تر باشد، ماندگاری این کنده کاری ها بیشتر است و دیرتر ترک برمیدارند. شما می توانید با خرید انواع مختلف مبل استیل که در رنگ های متنوع تولید می‌شود، فضای خانه تان را دگرگون کنید.

کاربرد مبلمان استیل

فرقی نمی کند می خواهید از مبل استیل تک نفره در اتاق خواب خود یا به عنوان صندلی استراحت در اتاق کودک خود استفاده کنید یا در اتاق نشیمن خود قهوه‌ای فوق العاده درست کنید و با مهمانان تان یک ملاقات عصرانه را ترتیب بدهید. حتی اگر بخواهید روی مبل بنشینید و تلویزیون تماشا کنید، موسیقی گوش دهید، یا از بافندگی و گلدوزی لذت ببرید، در هر شرایطی مبلمان استیل شرایط فوق العاده ای را برای شما ایجاد می کند.
جابجایی مبل استیل آسان است، بنابراین می توانید به راحتی از آن در هر منطقه از خانه خود استفاده کنید. مبلمان استیل از جمله مبلمان ها لوکس با طراحی خاص است که استفاده راحتی را برای شما در اتاق نشیمن و پذیرایی فراهم می کند.
با این وجود اگر تصور می کنید انواع مدل مبل مدرن را بیشتر از مبل کلاسیک می پسندید می توانید مبلمان مورد نظر خود را از بین گزینه های دیگر مثل مبل چستر، مبل ال و غیره انتخاب کنید. اما به خاطر داشته باشید،مبل استیل با هر اندازه و پارچه ای که بخواهید تولید می شوند و می توانند خواسته شما را در هر فضایی براورده کنند.

 

مبل استیل چیست و از چه نوع چوبی تولید می شود؟

 

کدام نوع چوب برای مبل استیل بهتر است؟

مطمئن نیستید که کدام مبل استیل برای شما بهتر است؟ جای درستی آمده اید! به شما کمک می‌کنیم که بهترین مبل استیل را برای خانه و سبک خود انتخاب کنید. خرید مبل استیل سرمایه گذاری خوبی است که سالهای سال از آن لذت می‌برید. مبل استیل از چوب‌های مختلفی ساخته شده‌اند.
برای خرید مبل استیل با اطمینان خرید کنید! راهنمای مفید ما مزایا، ظاهر و ویژگی های انواع مختلف چوب برای مبلمان را توضیح می دهد. این مطلب را بخوانید تا بهترین مبل استیل را برای خانه خود پیدا کنید!

استفاده از چوب گردو برای تولید مبل استیل

گردو چوبی سخت، محکم و بادوام است. به خوبی تراشیده می‌شود و سالها شکل خود را حفظ می کند. این ویژگی چوب گردو برای مبلمان تزئینی که به سطح بالایی از کنده کاری نیاز دارد، بسیار عالی است. این چوب برای قطعات و اثاثیه سرمایه گذاری ایده آل است که می خواهید نسل‌ها در خانواده شما باقی بماند.
در آمریکای شمالی، گردو از ورمونت تا دشت های بزرگ و در جنوب در سرتاسر لوئیزیانا و تگزاس می روید. رنگ آن از سفید تا قهوه ای تیره متغیر است و به دلیل سوراخ های بزرگش معروف است. انواع متداول آن شامل گردو برزیلی، گردوی کارائیب، گردوی سیاه و چوب گردو آمریکای شمالی است. شاخه گردو به طور معمول صاف است، اما برخی از امواج به ریشه نزدیکتر به نظر می رسند. گردو بهترین چوب برای مبلمان تزئینی است و به جزئیات زیادی نیاز دارد.
در ایران نیز به علت وفور درختان گردو، استفاده از این نوع چوب در ساخت مبل استیل بسیار متداول است.

مبل استیل از جنس چوب افرا

افرا یکی از سخت ترین انواع چوب برای مبلمان است. این چوب اغلب برای وسایل سنگین مانند کمدها و ست های ناهار خوری استفاده می شود. افرا از سایر چوب های جنگلی مقرون به صرفه تر است. این ویژگی، همراه با دوامش، آن را برای خانواده های جوان ایده آل می کند.
افرا در درجه اول در منطقه Great Lakes یافت می شود. رنگ آن از کرم تا قهوه ای مایل به قرمز متغیر است، اما لکه های تیره دارد. بنابراین، چوب افرا را به راحتی می توان رنگ آمیزی کرد تا شبیه چوب‌های گران تر مانند چوب ماهون به نظر برسد. چوب افرا دارای شاخه ای مستقیم و ریز با الگوهای گاه به گاه چشم پرنده یا کمانچه است. افرا سخت معمولاً رنگ روشن تری دارد در حالی که افرا نرم کمی تیره تر است.
رنگ روشن این چوب موجب شده مبل استیل ساخته شده از ان زیبایی بی نظیری داشته باشد.

چوب ماهون برای تولید مبل استیل با کیفیت

چوب ماهون یک چوب سخت و مقاوم است که اغلب برای مبلمان هایی با منبت کاری های بسیار ظریف استفاده می شود. انواع این چوب دارای شاخه ای کاملاً خوب و مستقیم هستند. به دلیل بزرگ بودن درختان، چوب ماهون در تخته های بزرگ تولید می شود. این ویژگی چوب ماهون را برای تولید مبل استیل به نقطه کانونی عالی تبدیل می کند. ماهون ظاهری جاودان دارد و گرما به اتاق می افزاید. مبل استیل از جنس چوب ماهون با مراقبت مناسب نسل ها دوام می‌آورد.
چوب ماهون بومی مکزیک، آمریکای مرکزی و جنوبی است، اما در مناطق گرمسیری و آفریقا رشد می کند. چوب ماهون آفریقایی محبوب تر از چوب ماهون آمریکای جنوبی است. با این حال، قطعات عتیقه اغلب از چوب ماهون آمریکای جنوبی ساخته می شوند. رنگ آن با شاخه ای مستقیم از صورتی کمرنگ تا قهوه ای مایل به قرمز متفاوت است. چوب ماهون بهترین چوب برای مبلمان زیبا و دائمی است، به خصوص مدل‌های بزرگ مانند میزهای غذاخوری.
در ایران نیز تا حدودی از چوب ماهون استفاده می شود اما اغلب مبلمان استیل ساخت اروپا و آمریکا از این نوع چوب هستنند.

چوب توس برای تولید مبل استیل

توس یک چوب سخت بسیار مقاوم و بادوام است که در آمریکای شمالی به وفور رشد می کند. ظاهر زیبا و رنگ بور گونه ها، آن را به یک نوع چوبی عالی برای مبلمان مدرن تبدیل کرده است. این چوب دارای ظرافت و خطوط تمیز است که طراحی ساده داخلی را تکمیل می کند.
توس در مناطق شمال شرقی و دریاچه های بزرگ و در امتداد آپالاچیان رشد می کند. رنگ آن از کرم تا قهوه ای مایل به قرمز روشن با شاخه‌ای ریز متغیر است. طبیعت مستحکم و مقاوم این چوب برای کارهای نجاری و ساخت دقیق بسیار مناسب است.

چوب بلوط، پرکاربردترین چوب برای ساخت مبلمان استیل

بلوط نوع چوبی بادوام و ماندگار است. به دلیل رشد کند درختان، چوب بسیار متراکم است و به کیفیت آن می افزاید. این امر باعث می شود که هم برای مبلمان مدرن و هم برای مبلمان کلاسیک مثل مبل استیل مناسب باشد. همچنین اغلب برای طراحی مبلمان های هنری با ظرافت خاص و کنده کاری های هنرمندانه استفاده می شود.
چوب بلوط بیشتر از شرق و مرکز ایالات متحده آمده است. بسیاری از اشیای عتیقه آمریکایی از چوب بلوط ساخته شده اند. مبلمان بلوط با مراقبت مناسب، قرن ها دوام می آورند. این رنگ از قهوه ای روشن تا قرمز مایل به صورتی همراه با شاخه‌های چرخان یا راه راه است. مبلمان بلوط اگر به درستی پردازش شود، به عنوان چوبی ضد خراش و لک شناخته می شود.
جالب است بدانید میز کار Oval Office فعلی از بلوط ساخته شده و توسط ملکه ویکتوریا در سال 1880 به رئیس هیز داده شده است. این نمونه مبلمان نشان دهنده دوام و طول عمر بالای وسایل عتیقه ساخته شده از چوب بلوط است.

استفاده از چوب گیلاس در ساخت مبلمان استیل

چوب گیلاس به دلیل شاخه های بسیار صاف و یکدست معروف است. چوب به خوبی جلا می یابد و ظاهر زیبایی دارد. گیلاس همچنین با محبوبیت استفاده از این چوب برای مبلمان عتیقه شناخته شده است، چوب گیلاس با مراقبت مناسب سال‌ها دوام دارد. این چوب به عنوان چوب باارزش در میان صنعتگران محسوب می شود. مبل استیل گیلاس غالباً یک سرمایه گذاری است که در درازمدت نتیجه می‌دهد.
گیلاس در ایران هم به وفور یافت می شود. رنگ آن از قهوه ای مایل به صورتی شروع می شود و با شاخه ای صاف و مقداری موج دار با قرمز تند تیره می شود. مانند بیشتر مبلمان چوبی، گیلاس با پیری زیباتر می شود. گیلاس بهترین چوب برای مبلمان است که به گونه ‌ای طراحی شده که سالها در خانواده شما باقی مانده است.

چوب بامبو و استفاده از ان برای مبل استیل

بامبو به دلیل طبیعت دوستدار محیط زیست و رنگ آمیزی بور زیبا شناخته شده است. این گونه در واقع یک گیاه است، نه چوب سخت. به همین دلیل، بامبو به سرعت رشد می کند. این گیاه حدود 10 برابر سریعتر از درختان سخت رشد می کند. بامبو همچنین در برابر تورم و جمع شدن مقاومت می کند.
بامبو در هر قاره به جز اروپا و قطب جنوب رشد می کند. رنگ آن از بسیار روشن تا تناژ متوسط گرم متغیر است، اما به طور طبیعی، این چوب رنگ بور ملایم دارد. مبلمان بامبو برای طراحی همه کاره است اما بیشتر در طراحی داخلی معاصر رایج است. بامبو بهترین چوب برای مبلمان خانواده های دوستدار محیط زیست و طراحی مدرن است.
جالب است بدانید مقاومت کششی یک گونه متوسط بامبو 3 برابر قوی تر از چوب معمولی درجه یک است.

استفاده از چوب کاج برای تولید مبل استیل

کاج در طراحی روستایی و خانه های کشاورزی محبوب است. این چوبی سبک وزن است و برای خانواده هایی که مرتباً جابجا می شوند، بسیار مناسب است. کاج چوبی ارزان قیمت است و گزینه خوبی برای کسانی است که آماده سرمایه گذاری روی انواع دیگر چوب نیستند. به دلیل رنگ پذیری بالا، چوب کاج به خوبی رنگ می شود و مبلمان کاج نقاشی شده اغلب برای اتاق کودکان استفاده می شود.
کاج در سراسر نیمکره شمالی یافت می شود. رنگ آن از سفید تا قهوه ای روشن با رنگ های قرمز یا قهوه ای متغیر است و به دلیل گره های زیبا معروف است. گره ها همان چیزی هستند که شخصیت و جذابیت روستایی را به پردازش می‌افزایند. مبل استیل کاج در برابر جمع شدن و تورم مقاومت می کند و شکل خود را برای سالها حفظ می کنند.
جالب است بدانید که قدیمی ترین درخت کاج زنده دنیا کاج بریستلکونه است که 5،065 سال قدمت دارد.

برچسب ها:
مبل استیل

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}