مبل استیل ماهگونی را چطور در اتاق پذیرایی بچینیم؟

يكشنبه, 12 دی 1400
مبل استیل ماهگونی که به اصطلاح مبل لاکچری هم به آن گفته می شود، یکی از انواع مبل‌هایی است که طرفداران زیادی دارد و بسیار زیبا است. این مبل همینطور که از نامش پیداست مبلی شایسته دربار پادشاهان و مجالس بزرگ و خانواده رویال است.
 با نام بردن اسم مبل سلطنتی به یاد جلال و شکوه پادشاهان قدیم می‌افتید این مبل همچنین منزل شما را مجلل و با شکوه می‌کند. برای همین منظور طرفداران زیادی دارد. برای خرید مبل استیل باید نکات خاصی را در نظر بگیرید که ما در این مقاله به آن و همین طور دکوراسیون و چیدمان مبل استیل اشاره می‌کنیم. 

چگونه می‌توانیم با یک دست مبل استیل ماهگونی دکوراسیون و چیدمان یک خانه ایرانی را تغییر بدهیم؟


مبل استیل ماهگونی دارای ساختار ویژه‌ای است که باعث شده این مبل خاص شود. ساختاری مثل منبت کاری های زیبا که بر روی تاج ها و دسته های این مبل کنده کاری می شود و موجب زیبایی و خاص شدن این مبل ‌شده است. 
مبل استیل ماهگونی باعث می‌شود که فضا لاکچری و لوکس شود. لذا مبل استیل ماهگونی برای کسانی که مایلند محیطی با شکوه داشته باشند گزینه مناسبی به شمار می‌آید، اما تنها با خرید این مبل نمی‌توانید فضای منزل خود را لوکس و لاکچری کنید. خرید مبل اولین قدم است شما باید بدانید که از چه اکسسوری های استفاده کنید تا بتوانید نتیجه خوبی بگیرید و دکوراسیون زیبا و مورد علاقه خود را داشته باشید. 
مبل استیل ماهگونی بیشتر در اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمتر در جاهای دیگر خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد یا اصلا استفاده نمی‌شود.
 از مبل استیل ماهگونی یا مبل استیل بیشتر برای مراسم رسمی استفاده می‌شوند. بیشتر افراد این مبلمان را در فضاهایی که بزرگ است مورد استفاده قرار می‌دهند زیرا باعث می شود که در فضای بزرگ جلوه ی بهتری داشته باشد و برای فضایی که کوچک است اصلا مناسب نیست زیرا در فضای کوچک و محدود این مبلمان جای زیادی را اشغال می‌کنند و نمی‌توانند زیبایی ظاهری خود را نشان دهند و فقط موجب اشغال کردن فضا می‌شوند. 
بنابراین قبل از اینکه اقدام به خرید مبل استیل ماهگونی کنید همه این عوامل را درنظر بگیرید زیرا مبل استیل ماهگونی دارای چیدمان خاصی است که اصول و قواعد خاصی دارد. 

قدم اول: مرحله اول اندازه گیری اتاقی است که باید مبل استیل ماهگونی در آن قرار بگیرد.

اندازه اتاقی که قرار است مبل استیل ماهگونی را در آن بگذاریم باید بزرگ باشد به خاطر اینکه این مبلمان دارای ابعاد بزرگ وحجیمی هستند و از آنجایی که این مبلمان در دو ست 7 نفره و 9 نفره هستند، می‌بایست قبل خرید این را در نظر بگیرید که کدام ست برای منزل شما مناسب تر است. 

قدم دوم: دومین مرحله برای قرار مبل استیل ماهگونی مشخص کردن نقطه کانونی در دکوراسیون است.

برای اینکه مبل استیل ماهگونی در یک منطقه خوب از منزل شما قرار بگیرد باید یک مرکز را انتخاب کنید که به عنوان نقطه کانون منزل شما قرار بگیرد، مثلا یک پنجره که دارای ویوی زیبایی است و یا تلویزیون. 
هر منطقه که میخواهید به عنوان کانون انتخاب کنید مثل تلویزیون باید فاصله آن تا مبل استیل ماهگونی که می خواهید استفاده کنید، حداقل سه برابر اندازه صفحه تلویزیون باشد. این کار موجب می‌شود که به چشمان شما آسیب وارد نشود وهمینطور استفاده از یک فضای گرم و صمیمی و خصوصی موجب می شود که شما بتوانید برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه از این فضا استفاده کنید. 

قدم سوم: مرحله سوم کشیدن طرح نقشه بر روی کاغذ است که برای دکوراسیون مبل استیل ماهگونی می‌توانید استفاده کنید.

وقتی که شما تصمیم گرفتید که از مبل استیل ماهگونی برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید بهتر است قبل از اینکه مبلمان را جابه جا کنید نقشه چیدمان و دکوراسیون را بروی کاغذ طراحی کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بدون جابه جا کردن این مبلمان و انرژی صرف کردن برای چیدمان آن به راحتی چیدمان دلخواه خود را بروی کاغذ بیاورید و مبلمان را در کنار اکسسوری هایی که در نظر دارید استفاده کنید و اگر فضای شما نیاز به تغییر داشت به راحتی با مدادپاکن آن را پاک کنید و جای آنها را عوض کنید و بعد از اینکه از نقشه و دیزاینی که انجام داده اید مطمئن شدید مشغول چیدن مبلمان مبل استیل ماهگونی و استیل منزل خود شوید.

قدم چهارم: مرحله چهارم رعایت اولویت ها است که باید برای داشتن یک دکوراسیون سلطنتی رعایت شود.

در این مرحله باید توجه زیاد ودقت کافی داشته باشید تا اول برای مبل سه نفره سلطنتی جا پیدا کنید زیرا این مبل از همه بیشتر به فضا نیاز دارد و بعد از اینکه جای مناسبی را برای این مبل انتخاب کردید و آن را فیکس کردید به دنبال جا برای بقیه مبل ها بگردید. 

گام پنجم: مرحله پنجم این است که فرش مناسبی برای ست کردن با مبلمان سلطنتی انتخاب کنید.

فرش یکی از اشیا و اکسسوری هایی است که باید در کنار دکوراسیون مبل استیل ماهگونی قرار بگیرد و درست انتخاب شود. در گذشته انتخاب فرش به گونه ای بود که مایل بودند تمام زمین رو بپوشاند و جایی از زمین خالی نماند، اما امروزه سبک چیدمان آن تغییر کرده است و در دکوراسیون مبل استیل ماهگونی مایل هستند که فرش فقط روی نقاطی از زمین فرار بگیرد که وسط مبلمان باشد و پایه مبل استیل ماهگونی و همینطور بقیه اکسسوری های که کنار مبل سلطنتی قرار است چیده شود روی فرش قرار نگیرد.

گام ششم: مرحله ششم برای دکوراسیون و چیدمان مبل استیل ماهگونی انتخاب رنگ مناسب است.

زمانی که اسم از مبل استیل ماهگونی می آید همه به رنگ طلایی برای این مبلمان فکر می کنند. البته رنگ طلایی برای مراسم و تالارهای مجلل بیشتر استفاده می‌شود، اما بهتر است برای دکوراسیون منزل، رنگ مبل استیل ماهگونی خود را با اشیا و اکسسوری های که قرار است کنار این مبلمان می چینید ست کنید و هماهنگ کنید.
البته لازم نیست که مدام رنگ ها در اشیا و اکسسوری ها کنار هم تکرار شوند. بهتر است که رنگ هایی که در دکوراسیون و اشیا و مبلمان و اکسسوری ها به کار می روند به هم بیایند و با هم هماهنگ یا به اصطلاح مچ شوند و نیاز به تکرار نیست. اغلب مبل استیل ماهگونی که از رنگهای ملایم و لایت می‌باشند بهترین گزینه هستند.

نکات دیگری در مورد چیدمان دکوراسیون مبل استیل ماهگونی


چون مبلمان سلطنتی دارای پشتی بلند و حجیم است بهتر است که کنار دیوار قرار نگیرد و با فاصله از دیوار باشد. بهتر است فاصله میان این مبلمان از همدیگر کم باشد تا جلوه و زیبایی خود را نشان دهند.
 اگر می‌خواهید که از یک میز ناهارخوری در کنار این مبلمان استفاده کنید بهتر است که به هم دیگر زیاد نزدیک نباشند زیرا اگر به هم نزدیک باشند دیگر جذابیت خاصی ندارند، همچنین از شلوغ کردن فضای کنار این مبلمان با اکسسوری ها و اشیای مختلف بپرهیزید. 

طرز چیدمان مبل استیل ماهگونی برای سبک های دکوراسیون مختلف


طراحی داخلی هنر و علم ارتقای فضای داخلی ساختمان برای دستیابی به محیطی سالم تر و زیباتر برای افرادی است که از فضا استفاده می کنند. طراح داخلی کسی است که چنین دکوراسیون هایی را با توجه به بودجه و سلیقه و نیازهای شما طراحی، تحقیق، هماهنگی و مدیریت می کند. 
طراحی داخلی یک حرفه چند وجهی است که شامل توسعه مفهومی، برنامه ریزی فضا، بازرسی محل، طراحی، مدیریت و اجرا می کند.

جنس مواد به کار رفته برای ساخت مبل استیل ماهگونی


ترکیب پارچه و چوب و فوم نشیمن گاه مبل استیل ماهگونی را تشکیل می دهد. بیشترین ماده به کار رفته در مبل استیل ماهگونی از جنس چوب گردو، راش و چوب سفید می باشد. از آنجایی که بخش اعظم مبل استیل ماهگونی از جنس چوب است این گونه مبل ها دوام و طول عمر بیشتری دارند.

منبت کاری


منبت کاری زیادی در مبل استیل ماهگونی به کار می رود و به اصطلاح ساخت این مبل کار می برد. در نتیجه معمولا 7 تا 9 نفر با همکاری هم این مبل را می سازند. ست 9 نفره مبل استیل ماهگونی شامل یک مبل سه نفره، 2 صندلی میزبان و 4 مبل می شود، اما در مبل 7 نفره یم مبل 3 نفرع و دو مبل دیگر و دو صندلی میزبان طراحی می شود. البته با سفارش مشتری و فضای منزل شما می توان بر تعداد صندلی های میزبان افزود.

طراحی


هرچقدر مبل های سلطنتی برای اهداف رسمی تری ساخته شوند تاج مبل بیشتر کار شده و بلندتر خواهد بود. در پارچه به کار رفته برای مبل های مجلسی از تارهای زری بیشتری استفاده می شود و حتی قسمت چوبی مبل استیل ماهگونی را هم در مبل هایی که قرار است در سالن های مجلل و رسمی بچینند اغلب به رنگ طلایی رنگ می کنند. 
اگر شما هم علاقمند به چیدمان مبل استیل و سلطنتی در دکوراسیون خانه های ایرانی هستید از مقاله ما با عنوان چیدمان مبل استیل و سلطنتی در دکوراسیون خانه های ایرانی دیدن کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}