مبلمان کنفی خاکستری: مبلمانی مناسب برای استفاده در فضای باز و داخلی

چهارشنبه, 20 مرداد 1400

مبلمان کنفی خاکستری، یکی از انواع مبلمانی هستند که با خرید و استفاده از آن می توانید کمک شایانی به محیط زیست کنید. این مبلمان با جنس منحصر به فردشان توانسته اند زیبایی و تنوع زیادی را در دنیای مبلمان ایجاد کنند. استفاده از این مبلمان هم در فضای باز در خارج از منازل و هم در دکوراسیون داخلی منازل مرسوم و رایج است. استفاده از این مبلمان در فضای باز، آسیبی به آنها وارد نمی کند. برای آشنایی با ویژگی های منحصر به فرد این مبلمان با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

آشنایی با مواد به کار رفته در مبلمان کنفی خاکستری

اگر شما مقاله "چرا مبلمان کنفی بخریم؟" را خوانده باشید با انواع ویژگی های این مبلمان منحصر به فرد آشنا شده اید. این مبلمان از موادی ساخته شده اند که شاید کمتر کسی متصور آنها برای ساخت و تولید مبلمان شود. اکثر مبلمان موجود در دنیای مبل سازی، از انواع مواد زیر ساخته شده اند:

  • چرم
  • پلی استر
  • پنبه

مبلمان کنفی، همان طور که از نام آنها پیداست از الیاف کنف ساخته شده اند که این الیاف دارای استحکام و ماندگاری بسیار بالایی هستند.

مبلمان کنفی خاکستری، یکی از انواع مبلمان راحتی

مبلمان کنفی، یکی از انواع مبلمان راحتی هستند. این مبلمان همانند سایر مبلمان راحتی موجود در بازار، دارای پایه های کوتاه و دسته های پهنی هستند. اگر به دقت به بدنه این مبلمان نگاهی کرده باشید، خواهید دید که از چوب در این قسمت استفاده نشده است. این مبلمان از لحاظ رعایت اصول ارگونومی، مطابق با فیزیک بدن انسان هستندو افراد با نشستن بر روی این مبلمان مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد. افراد تمایل زیادی دارند که از انواع مبلمان راحتی به دلیل خوش نشین بودن در منزل خود استفاده کنند.

ماده کنف و ویژگی های آن

شاید برای بسیاری از افراد که با ویژگی های مبلمان کنفی خاکستری آشنایی نداشته باشند، این سوال به وجود آمده باشد که ماده کنف چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟ باید اشاره کرد که این ماده از دوام بسیار بالایی برخوردار است و با گذشت زمان دچار فرسایش ویا خوردگی نخواهد شد. البته باید عنوان کرد که همه مواد عمر مشخصی دارند. این ماده از لحاظ ضخامت نیز کمی ضخیم تر از پنبه است و این مورد باعث افزایش کیفیت کنف در برابر سایر موادی است که برای تولید مبلمان مورد استفاده قرار می گیرند.

کنف، ماده ای طبیعی

یکی از ویژگی های خارق العاده مبلمان کنفی خاکستری در مقایسه با سایر مبلمان ساخته شده از چرم موجود در بازار، ساخت این مبلمان با استفاده از مواد طبیعی است. استفاده از مواد طبیعی در زندگی انسان موجب خواهد شد که از بروز بسیاری از بیماری ها و آلرژی ها جلوگیری شده و انسان ها زندگی راحت تری داشته باشند.اگر تا به حال از انواع مبلمان چرمی در منزل و یا محل کار خود استفاده کرده باشید، احتمالا متوجه شده اید که این مبلمان در برابر پوست برخی از افراد، ایجاد آلرژی و حساسیت می کنند.

مبلمان کنفی خاکستری، دوستدار محیط زیست

همان طور که در بالا اشاره کردیم، این مبلمان از مواد مصنوعی ساخته نشده اند. برخی از انواع مبلمان موجود در بازار با استفاده از مواد مصنوعی و یا شیمیایی ساخته شده اند. مواد این مبلمان ممکن است پس از خرابی در طبیعت بازیافت نشده و تا سال ها در طبیعت باقی بمانند. اما باید اشاره کرد که مواد ساخت مبلمان کنفی پس از گذر عمرشان، در طبیعت باقی نمانده و بازیافت خواهند شد. این مواد هیچ گونه آسیبی به محیط زیست نخواهند زد. ارگانیک، کلمه مناسبی است که باید برای این مواد به کار برده شود.

کنف و ساخت وسایلی از آن پس از بازیافت

همان طور که در بالا اشاره کردیم، مواد مبلمان کنفی خاکستری در طبیعت تجزیه شده و از این لحاظ کمک بزرگی به آن خواهند کرد. این مواد پس از تجزیه در طبیعت آماده خواهند شد تا افراد متخصص بتوانند از آنها وسایل مفید دیگری را تهیه کنند. از جمله این وسایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاناپه
  • میز تلفن
  • روکش صندلی

همچنین برخی از تولیدکنندگان مبلمان از این مواد، کاناپه های بسیار زیبایی ساخته که با استفاده از آنها می توانید زیبایی دکوراسیون منزلتان را افزایش دهید.

کنف، ماده ای به قدمت تاریخ

اگر در تاریخ ساخت مبلمان جست وجویی داشته باشیم، باید قدمت مواد مورد نیاز برای ساخت مبلمان کنفی را بیشتر از سایر مواد مشابه دانست. همان طور که در بالا اشاره کردیم، این مبلمان در دسته انواع مبلمان راحتی قرار دارند. قدمت ساخت مبلمان راحتی به 200 سال پیش باز می گردد. همچنین کنف خود ماده ای است که قدمت آن به ده هزار سال پیش باز می گردد. صنعت سفال گری یکی از صنایع بسیار قدیمی است که کنف از این ماده نیز قدمت بیشتری داشته و در این زمینه رکورد دار است.


مبلمان کنفی خاکستری: مبلمانی مناسب برای استفاده در فضای باز و داخلی

کیفیت، ویژگی متمایز کننده مبلمان کنفی خاکستری

همان طور که در بالا اشاره کردیم، دوام و ماندگاری مواد مورد استفاده در ساخت مبلمان کنفی بالا است. هنگام نشستن بر روی این مبلمان، دیگر نباید نگران چروک شده و یا کثیف شدن پارچه آن باشید. انعطاف نشیمنگاه این مبلمان بسیار بالا بوده و برخلاف تصور برخی از افراد که گمان می کنند نشیمنگاه این مبلمان خشک و سخت است، این مبلمان خوش نشین هستند. برخی از مبلمان مانند مبلمان چرم در هنگام نشستن بر روی آن، ممکن است افراد دمای بدنشان بالا رفته و عرق کنند. این مشکل در مبلمان کنفی پیش نخواهد آمد.

استفاده از چوب بلوط برای ساخت مبلمان کنفی خاکستری

چوب بلوط، یکی از انواع چوب های بسیار پرکاربرد در دنیای مبلمان است. این چوب بسیار سخت بوده و از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. این چوب در سه رنگ متفاوت دیده می شود که این رنگ ها شامل موارد زیر هستند:

  • سفید
  • قهوه ای
  • خاکستری

بافت این چوب از نوع درشت است که برای شناسایی زودهنگام این چوب نشانه مناسبی بوده و کمک بزرگی به شما خواهد کرد. همچنین باید عنوان کرد که این چوب از چسب خوری بسیار بالایی برخوردار بوده و رنگ پذیری فوق العاده ای دارد.

استفاده از مبلمان کنفی خاکستری در فضای باز

مبلمان کنفی، یکی از انواع مبلمانی است که شما می توانید علاوه بر داخل منزل در خارج از آن نیز از این مبلمان بهره مند شویدو این مبلمان با داشتن مواد سازنده از جنس طبیعت، سازگاری بسیار خوبی با آن داشته و در برابر نور خورشیو و انواع رطوبت موجود در طبیعت سازگار هستند. همچنین این مبلمان از لحاظ دوام بسیار ماندگار بوده که از این نظر مناسب استفاده در انواع شرایط آب و هوایی هستند. ما به شما استفاده از این مبلمان را در فضای باز پیشنهاد می کنیم.

ایده هایی برای ایجاد یک دکوراسیون کنفی در منزل

شما می توانید علاوه بر استفاده از مبلمانی با جنس کنف، با استفاده از سایر وسایل کنفی به راحتی دکوراسیونی منحصر به فرد را در منزلتان به وجود آورید. در این زمینه ما به شما پیشنهادهای جذابی را ارائه خواهیم داد. سادگی، جذاب ترین عنصر موجود در این دکوراسیون است. همچنین شما می توانید با استفاده از هنر و خلاقیت خودتان از کنف در سایر وسایل موجود در خانه استفاده کنید که این مورد باعث خواهد شد با ایجاد یک شرایط بینه و به صرفه اقتصادی، زیبایی و راحتی را برای منزلتان به ارمغان آورید.

1. استفاده از آباژور های کنفی در کنار مبلمان کنفی خاکستری

یکی از ایده های بسیار جذاب در این زمینه، استفاده از آباژوری ساخته شده با کنف در کنار مبلمان است. در این آباژورها، معمولا در قسمت کلاهک از کنف استفاده می شود. همچنین شما می توانید در صورت داشتن یک آباژور کهنه و قدیمی در منزل آن را نو کرده و با استفاده از یک کنف، آن را به آباژور کنفی تبدیل کنید. تمامی این موارد به خواست و سلیقه شما بستگی خواهد داشت. همچنین پایه های آباژور نیز می توانند از جنس کنف ساخته شدو که زیبایی آنها دوچندان شود.

2. استفاده از جا شمعی های کنفی

یکی دیگر از ایده های جذاب در این زمینه، می تواند استفاده از انواع جا شمعی های کنفی باشد. این جاشمعی ها را می توان با انواع و اقسام سلیقه ها ساخت. مثلا شما می توانید از وسایلی مانند یک لیوان و مقداری کنف به همراه چند شمع برای ساخت این جاشمعی ها استفاده کنید. مثلا ابتدا شمع ها را درون لیوان قرار داده و سپس با استفاده از یک طناب کنفی، لیوان را تزیین کنید. همان طور که در بالا اشاره شد، خلاقیت در این زمینه نقش مهمی را ایفا می کند.

3. استفاده از فرش کنفی در کنار مبلمان کنفی خاکستری

شما می توانید با استفاده از فرش کنفی، سادگی و جذابیت را برای دکوراسیون کنفی خود به ارمغان آورید. این فرش ها با استفاده از کنف با دوام و ماندگاری تولید شده اند. البته باید اشاره کرد که این فرش ها ضخیم بوده و معمولا باعث می شوند که محیط گرم نگه داشته شود. ممکن است استفاده از این فرش ها در مناطق کشور با آب و هوای گرم، برای ساکنین این مناطق ایجاد مشکل کند. پس بهتر است قبل از استفاده از این فرش، به خوبی شرایط را سنجیده و سپس از آن استفاده کنید.

4. استفاده از کوسن های کنفی بر روی مبلمان

استفاده از کوسن بر روی مبلمان موجب افزایش زیبایی بصری آنها می شود. اگر شما از مبلمانی که روکش پارچه ای داشته باشند استفاده کنید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که کوسن را مطابق با رنگ پارچه مبل انتخاب کنید. اما برای مبلمان کنفی، استفاده از کوسن های کنفی بهترین گزینه است. این کوسن ها در ابعاد مستطیل شکل و یا دایره ای در بازار وجود دارند. شما می توانید طرح های دلخواهتان را نیز بر روی این مبلمان بدوزید تا زیبایی آنها دوچندان شود.

جمع بندی

استفاده از مبلمان کنفی موجب می شود تا دکوراسیون شما در مقایسه با سایر دکوراسیون ها بسیار زیبا و متمایز بوده و به همین جهت ما به شما پیشنهاد می کنیم که از این مبلمان در منزل خود بهره مند شوید. همچنین استفاده از مبلمان کنفی موجب می شوند فضای دکوراسیون و اتاق نشیمن شما بسیار صمیمی و دوستانه باشد. برای خرید انواع مبلمان کنفی خاکستری، می توانید به فروشگاه های اینترنتی مبلمان و چوب مراجعه کرده و از انواع این مبلمان دیدن کنید. در شرایط شیوع ویروس کرونا، استفاده از این روش خرید بسیار به صرفه و ایمن خواهد بود.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}