مبلمان کلاسیک فرانسوی چیست و این مبلمان چه ویژگی هایی دارد؟

چهارشنبه, 26 آذر 1399

مبلمان کلاسیک فرانسوی در عصر حاضر جزو یکی از بهترین انواع مبلمان به حساب می آیند. این مبلمان به دلیل داشتن کیفیت بالا و زیبایی موردپسند افراد خوش سلیقه قرار می گیرد که قصد دارند از مبلمان شیک و کلاسیک در دکوراسیون منزلشان استفاده کنند.
همانطور که میدانید فرانسوی ها در فشن و مد همیشه نسبت به کشورهای دیگر جلوتر بوده اند. این ویژگی بسط پیدا میکند و در تمامی زمینه های مرتبط با طراحی و زیبایی و مد جلو میرود و طراحی داخلی و دکوراسیون را نیز شامل خود می کند.
کافیست به معماری خارجی و بناهای این شهر نگاه کنید و سلیقه زیبایی پسندانه آنها را به معماری داخلی و دکوراسیون و مبلمان نیز تعمیم دهید.
اگر برای مبلمان منزل خود به دنبال بهترین ها هستید و مبلمان فرانسوی نظر شما را به خود جلب کرده اند، به شما پیشنهاد میکنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا هر آنچه لازم است درباره مبلمان فرانسوی بدانید را به شما بگوییم.
پس از پایان این مقاله میتوانید به طور قطع تصمیم بگیرید که می خواهید این مبلمان را در دکوراسیون خانه ی خود داشته باشید و یا خیر.

تاریخچه مبلمان فرانسوی

مبل فرانسوی را میتوان تلفیقی از دو قشر جامعه دانست. در واقع مبلمان فرانسوی راهی بود که از طریق هنر مردم دو قشر ثروتمند و فقیر جامعه را می توانست بهم پیوند دهد. این نوع مبلمان از سالهای بسیار دور شروع به طراحی و تولید کرده اند و در مردم جزو محبوب ترین مبلمان بوده اند.
مبلمان فرانسوی دارای طراحی بسیار جذاب و ظریف هستند. این مبلمان برای منزل افرادی که به عصر معاصر علاقه زیاد دارند یک انتخاب بسیار مناسب است. مبلمان فرانسوی پس از تولید داخلی در کشور فرانسه به کشورهای دیگر نیز صادر شدند و محبوبینی جهانی پیدا کردند و در بازار تمامی کشورها رونق بسیار خوبی گرفتند.
این مبلمان در واقع به نوعی بار هویتی کشور فرانسه را به دوش می کشند و بیان کننده نوع فرهنگ و باور مردم فرانسه می باشند.
در حالی که این مبل برای همه اقشار جامعه مناسب می باشد، زمانی که نام مبل استیل فرانسوی به میان میاید، تصور اکثر افراد مبلمانی است که برای خانه های بسیار بزرگ و باشکوه طراحی و ساخته شده است در حالی که این باوری غلط است.

مبلمان استیل فرانسوی جدید برای خانه های مدرن و جدید به گونه ای طراحی شده اند که برای متراژ های پایین نیز گزینه بسیار خوبی برای استفاده می باشند. این مبلمان دست شما را برای انتخاب باز می گذارند و طیف گسترده ای از آپشن ها را روبروی شما قرار می دهد.

ویژگی های ظاهری مبلمان فرانسوی

برای بیان ویژگی های ظاهری مبلمان فرانسوی بهتر است ابتدا به بارزترین ویژگی این مبلمان که انحنا آنها به بیرون است، می توان اشاره کرد.
این مبلمان به مرور زمان و با گذشت ایام دارای تغییراتی شدند از جمله اینکه کنده کاری هایی بر روی دسته های این مبلمان ایجاد شد. این تغییر باعث ظرافت بیشتر بخشیدن به مبلمان فرانسوی شد. این پیچیدگی های ایجاد شده بر روی دسته مبلمان، باعث شد که وزن و حجم مبلمان فرانسوی نیز بیشتر شود.
باید توجه داشته باشید که مبلمان فرانسوی با توجه به ظرافت خاصی که دارند، مبلمان بسیار راحتی نیز می باشند و از کیفیت خیلی بالایی برخوردار هستند.
هر چقدر کنده کاری ها و ظرافت مبلمان فرانسوی بیشتر باشد، قیمت مبل بالاتر می رود و خب این افزایش قیمت کاملا قابل درک است چرا که هرچقدر ظرافت بیشتری برای ساخت مبلمان به کار رود، زمان بیشتری نیاز دارد و این افزایش زمان باعث افزایش قیمت می شود.

رنگبندی مبلمان فرانسوی 

در طراحی مبلمان فرانسوی استفاده از رنگ های خنثی و سرد بسیار رایج می باشد. اگر به پرچم کشور فرانسه دقت کنید می بینید که رنگ سفید در آن را می توان به رنگ خانه های فرانسوی که اغلب سفید رنگ هستند نیز تعمیم داد. در واقع رنگ سفید در فرهنگ این کشور دارای جایگاه ویژه ای می باشد.
استفاده از رنگ سفید و رنگ هایی که با تناژ سفید مخلوط شده اند و تونالیته مشترکی با آن دارند نیز بسیار پرکاربرد است. رنگ هایی مانند آبی آسمانی، سبز های بسیار لایت و روشن با تنالیته سفید، خاکستری، نقره ای، صورتی بسیار کمرنگ که طراحان فرانسوی علاقه بسیاری به استفاده از آن دارند.
کافیست به چند عکس از خانه های فرانسوی نگاه کنید و جایگاه این رنگ ها را در فرهنگ و معماری این کشور ببینید. این استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی و مبلمان سازی نیز به چشم میاید. در واقع تمامی این رنگ ها طوری در کنار یکدیگر استفاده می شوند تا القا کننده حس آرامش باشند. حسی که با دیدن خانه ها و دکوراسیون داخلی فرانسوی می گیرید.
استفاده مینیمالیسم از رنگ ها در مبلمان فرانسوی باعث زیبایی و اثربخشی چندین برابر آنها می شود. در کنار القا احساس آرامش، جذابیتی غیرقابل توصیف از طریق این دکوراسیون به منزل شما میرسد.

 

 

مبلمان کلاسیک فرانسوی چیست و این مبلمان چه ویژگی هایی دارد؟

 

پارچه مبلمان فرانسوی

برای طراحی مبلمان فرانسوی از نوع پارچه هایی با جنس کتان و ذیون استفاده می گردد. از این پارچه ها الگوهای ظریف و ساده به دست می آید که برای ساخت مبلمان فرانسوی به کار میرود.

البته از پارچه های دیگر مانند ابریشم، مخمل و توری میتوان در طراحی و ساخت مبلمان فرانسوی نیز استفاده کرد.
جنس پارچه های استفاده شده در مبلمان فرانسوی دارای کیفیت بسیار بالاست. بر روی مبلمان فرانسوی از پارچه های با طراحی بسیار ویژه استفاده می شود.
پارچه های استفاده شده در مبلمان فرانسوی در دسته ی گران ترین پارچه ها قرار دارد و بهتر است آن را با بقیه وسایل دکوراسیون منزل خود، هماهنگ کنید.

چوب استفاده شده در مبلمان فرانسوی از چه درختی می باشد؟

یکی از مهم ترین نکته ها در ساخت و طراحی مبلمان فرانسوی این است که از بهترین متریال در آن استفاده می شود. یکی از متریال های مهم ساخت مبلمان فرانسوی چوب به کار رفته در آن است. به طور معمول در ساخت مبلمان فرانسوی از چوب راش به عنوان اصلی ترین متریال استفاده می شود. چوب یکی از مهم ترین عناصر ساخت مبلمان است.
دلیل استفاده از چوب راش در مبلمان فرانسوی ویژگی های بسیار ویژه این چوب نسبت به انواع دیگر چوب است. چوب راش دارای مقاومت بالا و استحکام بسیار زیاد است.
این ویژگی باعث می شود که چوب به کار برده شده در مبلمان فرانسوی بتواند وزن های بسیار بالایی را تحمل کند.
از دیگر چوب هایی که برای ساخت مبلمان فرانسوی از آن استفاده می شود چوب هایی مانند چوب گردو، افرا، آبنوس و روسی است.

انواع مبلمان فرانسوی

مبل ال فرانسوی

مبلمان ال فرانسوی مانند سایر مبل های ال دیگر می باشد و تنها تفاوتی که دارد این است که هدف تولید آن متفاوت است و میخواهد بیانگر فرهنگ مردم کشور فرانسه باشد و در واقع دارای بار فرهنگی می باشد.
مدل های مختلفی از مبلمان ال فرانسوی وجود دارد ولی یکی از محبوب ترین آنها مبل ال گرد فرانسوی است. این مبل ممکن است کاملا به صورت ال نباشد اما این قابلیت را دارد که به مبل ال تبدیل شود به این صورت که قطعات آن از هم جدا می شوند و به صورت ال قرار می گیرند.
مبل ال فرانسوی دارای انواع مختلفی است مانند مبل ال فرانسوی تمام چرم سفید یا مبل با روکش پارچه ای ال گونه فرانسوی که هر کدام از این مبل ها نوع خاص چینش خود را دارا هستند و در دکوراسیون باید به روش ویژه ای چیده شوند.

مبل کویین فرانسوی

همانطور که اشاره کردیم مبلمان فرانسوی دارای انواع مختلفی هستند مانند مبل کویین برژه، مبل فرانسوی سلامی، مبل کویین فرانسوی لیون، مبل فرانسوی ریسه ای.
یکی از محبوب ترین انواع مبلمان فرانسوی، مبل کویین می باشد.

این مبل دارای پشتی راحت تر و نرم تر نسبت به مدلهای دیگر میلمان فرانسوی است. این مبل در هنگامی که بر روی آن می نشینید گودی کمر شما را پر میکند و دارای یک منحنی می باشد که باعث می شود کمر بسیار راحت تر باشد.
این مبل در دو طرفی که پشتی بر رو آن قرار میگیرد دارای قوس می باشد و به گونه ای دارای محافظ می باشد. هنگام نشستن بر رو این مبل کمی به پایین فرو میروید.
دسته های این مبل دارای قوس هایی هستند که با پارچه کاور شده اند تا زمان قرارگیری دست و آرنج بر رو آن احساس راحتی به فرد القا شود.
مبل کویین از جمله شیک ترین مبلمان فرانسوی کلاسیک به حساب میاید.

 

 

مبلمان کلاسیک فرانسوی چیست و این مبلمان چه ویژگی هایی دارد؟

 

ویژگی های مبلمان فرانسوی

قابل استفاده در فضاهای کوچک

برخلاف اینکه اکثر افراد تصورشان از مبلمان کلاسیک، مبل هایی بسیار بزرگ می باشد که حجم زیادی را اشغال میکنند، این مبلمان حجم زیادی اشغال نمی کنند و با توجه به طراحی خاصی که دارند برای فضاهای کوچک و خانه های با متراژ پایین نیز مناسب هستند.
این مبلمان میتوانند در دکوراسیون خانه شما قرار بگیرد و زیبایی بی نظیری به منزل شما بدهند.
توجه داشته باشید که اگر به دکوراسیون کلاسیک علاقه زیادی دارید اما به دلیل کمبود جا می خواهید از سبک مورد نظر خود صرف نظر کنید، بهتر است تجدید نظر کنید و از مبلمان فرانسوی استفاده کنید.

راحتی در هنگام استفاده

باور عموم مردم بر این است که مبلمان کلاسیک جزو مبلمانی محسوب می شوند که برای استفاده دایمی مناسب نمی باشند و باید برای مراسم خاص و در ساعات تعیین شده ای استفاده شود.
اما توجه داشته باشید که مبلمان فرانسوی کلاسیک برخلاف مبلمان کلاسیک دیگر بسیار راحت می باشند و برای استفاده مداوم و هر روزه طراحی شده اند و می توانند به عنوان تنها مبلمان منزل شما استفاده شود بدون آنکه شما را با دشواری در استفاده مواجهه کنند.

قیمت مبلمان کلاسیک فرانسوی

قیمت مبلمان فرانسوی به متریالی که در ساخت آن استفاده شده بستگی دارد. در ایران کارگاه های مختلف و بسیاری وجود دارد که از مواد مختلف برای ساخت مبلمان فرانسوی استفاده می کنند و خوب هر فرد با توجه به کیفیت مدنظر و متریالی که میخواهد در مبلش استفاده شود و مدل انتخابی که برای مبل در نظر دارد باید هزینه متفاوتی را پرداخت کند.
اگر متریال استفاده شده در ساخت مبل فرانسوی، چینی باشد و تماما از پارچه ها و چوب چینی تهیه شده باشد، مبل دارای قیمت پایین می باشد که خب کیفیت مطلوبی ندارد. اما برای اینکه از کیفیت بالاتری جهت خرید مبل فرانسوی خود بهره ببرید، میتوانید از پارچه ها و چوب ترک استفاده کنید که کیفیت بسیار بالاتری نسبت به انواع چینی دارند.

پس اگر به مبل فروشی مراجعه کردید و با دو قیمت بسیار متفاوت مواجهه شدید اصلا شوکه نشوید و با توجه به بودجه ای که برای خرید مبل اختصاص داده اید و کیفیتی که مدنظرتان است مبلمان فرانسوی خود را خریداری کنید.

برای خرید مبلمان فرانسوی این نکات را فراموش نکنید!

اگر میخواهید مبلمان فرانسوی بخرید بهتر است در هنگام خرید به نکات زیر توجه داشته باشید تا رضایت بیشتری از خرید خود داشته باشید
• این مبلمان را میتوانید در دکوراسیون های مدرن و غیر مدرن استفاده کنید. البته بعضی افراد بر این عقیده هستند که این مبلمان را نمی شود در خانه های مدرن استفاده کرد. اما باید به این نکته توجه کنید که برای استفاده از این مبلمان بهتر است فضای خلوت خانه را انتخاب کنید.
• سعی کنید در هنگام استفاده از مبلمان فرانسوی در فضاهای کوچک و خانه های با متراژ پایین بهتر است از اکسسوری ها و تزیینات داخلی زیاد استفاده نکنید تا مبلمان به چشم بیایند.
• اگر وزن مبل برایتان بسیار مهم است پس باید از مبلمانی استفاده کنید که دارای کنده کاری های کمتری هستند و در نتیجه وزن بسیار پایین تری دارند
• برای انتخاب رنگ مبلمان فرانسوی بهتر است رنگ مبل را با دکوراسیون خانه خود ست کنید و از تناژهای مشابه استفاده کنید
• مبلمان فرانسوی بر خلاف تصور افراد، مبلمان بسیار راحتی هستند که میتوانید از آن در خانه های کوچک به عنوان مبل راحتی استفاده کنید

جمع بندی

به عنوان نکته پایانی باید بگوییم که استفاده از مبلمان فرانسوی برای افرادی که به دکوراسیون های امروزی و مدرن علاقه دارند، انتخاب بسیار مناسبی می باشد که میتواند زیبایی را در عین سادگی را به منزل شما بدهد.
مبلمان فرانسوی که در دسته مبلمان کلاسیک قرار دارند برای خانه هایی با متراژ پایین نیز بسیار مناسب هستند. این نکته بر خلاف تصور اکثر مردم است که فکر میکنند مبلمان کلاسیک تنها برای خانه های بزرگ با متراژ بالا مناسب هستند. توجه داشته باشید کنده کاری های روی مبلمان فرانسوی به مرور زمان ساده تر و مینیمال تر شدند.
مبلمان فرانسوی را بهتر است در قسمتی از خانه قرار دهید که اطراف آن المان های خاص تزئینی وجود نداشته باشد تا این مبلمان بیشتر به چشم بیایند. زیبایی مبلمان فرانسوی در فضای خلوت با دکوراسیون ساده بهتر دیده می شوند.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}