مبلمان چندکاره خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

يكشنبه, 19 اردیبهشت 1400

مبلمان چندکاره، یکی از بهترین انواع مبلمان برای استفاده در فضاهای کوچک است. در حقیقت، شما با استفاده از یک مبل، از چند مزایای مختلف بهره مند خواهید شد. امروزه اکثر مردم در شهرهای بزرگ، در خانه‌های آپارتمانی ساکن هستند. با استفاده از این مبلمان، می‌توانند به خوبی از فضای کوچک این آپارتمان‌ها، استفاده بهینه‌ای داشته باشند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید، تا بیشتر با انواع مبل‌های چندکاره آشنا شوید و انتخاب مناسبی در زمینه مبلمان برای خانه خود داشته باشید.

قابلیت‌های منحصر به فرد مبلمان چندکاره

شاید تا به حال از این مبلمان در خانه و یا محل کار استفاده نکرده باشید. برای آشنایی بیشتر با این مبلمان ذکر این نکته الزامی است که این مبلمان قابلیت‌های بسیاری دارند. در واقع این مبلمان، به راحتی تبدیل به وسایل دیگری خواهند شد. از جمله این وسایل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میزغذا خوری
تخت
میز پذیرایی

همچنین این مبلمان در فضاهای مختلفی همچون باغ و یا حیات خلوت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

صندلی‌های تاشو، اولین نسل از مبلمان چندکاره

صندلی‌های تاشو را می‌توان از قدیمی ترین انواع مبل‌های چندکاره دانست. در واقع مهم‌ترین ویژگی این مبلمان، حمل و نقل آسان و ساده آنها بود. صندلی‌های تاشو، در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی ساخته شدند. بعضی از آنها در قسمت پشت، دارای تیکه گاه بوده و برخی از آنها نیز فاقد تیکه گاه بودند. داشتن تیکه گاه، موجب فشارکمتر به ستون فقرات اشخاص مصرف کننده می‌شد. امروزه نیز، بسیاری از مردم در هنگام سفر از این نوع صندلی‌ها استفاده بسیاری می‌کنند.

مبلمان چندکاره و پوشش مناسب فضا

ممکن است شما در یک اتاق، به صورت همزمان نیاز به تخت خواب و مبل مناسبی داشته باشید. اگر فضای اتاق شما کوچک باشد، شاید نتوانید به خوبی از فضا استفاده کنید. مثلا در مواردی ممکن است شخصی نیاز به استفاده همزمان از قفسه کتاب و یک مبل تک نفره در اتاق خواب داشته باشد. با استفاده از مبل چندکاره، می‌توان از فضا استفاده بهینه‌ای کرد و به تمامی خواسته‌های خود برای استفاده بهینه از مبلمان دست یافت.

هزینه مبلمان چندکاره به صرفه و مناسب است یا خیر؟

مبل چندکاره، با توجه به جنس مواد استفاده شده درآن، هزینه مناسب تری نسبت به سایر مبلمان‌های موجود در بازار دارند. اگر شما قیمت، این نوع از مبلمان را با انواع مبل استیل و مبل راحتی مقایسه کنید، قیمت بسیار به صرفه تری نسبت به ویژگی‌های متعددشان دارند. ویژگی‌های متعدد، منحصر به فرد و نوین این نوع از مبلمان، قیمت آنها را در دید مشتری کمتر از حد معمول نشان می‌دهد. در واقع مشتری با اطلاع از ویژگی‌های منحصر به فرد این مبلمان، حاضر است، هزینه بیشتری را برای خرید آنها صرف کند.

ویژگی‌های مبلمان چندکاره خوب و مناسب

همان طور که در بالا اشاره کردیم این نوع از مبلمان در فضاهای مختلف و متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ویژگی موجب می‌شود از این مبل در بسیاری از فضاها مانند اتاق پذیرایی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این نوع از مبلمان علاوه بر پذیرایی و نشیمن میهمان، به عنوان تخت خواب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر ویژگی‌های این مبل، انعطاف پذیری بالای قطعات مختلف آن است. در واقع با جابه جاکردن یکی از قسمت‌ها، این مبلمان تغییر کاربری می‌دهند.

مبل تختخواب شو یکی از انواع مبلمان چندکاره

مبل تختخواب شو، رایج ترین نوع از انواع مختلف مبلمان تختخواب شو است که در اذهان مردم جای گرفته است. اگر شما مقاله "بررسی تفاوت تختخواب و مبل تختخواب شو" را بررسی کرده و یا خوانده باشید، با انواع ویژگی‌های این مبلمان آشنا شده اید. معمولا از این نوع مبلمان، در طول روز به عنوان مبل نشیمن استفاده می‌شود. در شب نیز از این مبلمان، به عنوان تخت و محلی برای استراحت و خواب استفاده می‌گردد. طراحی ساده این مبل، امکان تغییر کاربری را بدون هیچ زحمتی به فرد می‌دهد.

نیمکت کافه خوری یکی از انواع مبلمان چندکاره

این نیمکت برای اولین بار در کشور لهستان طرح و ساخته شد. دو شرکت لهستانی در طراحی و تولید این نیمکت نقش داشتند. این نیمکت زمانی ساخته شد که افراد به دنبال سطح مناسبی برای نوشیدن و صرف قهوه در فضای باز بودند. از ویژگی‌های منحصر به فرد این مبل، می‌توان به چرخاندن قسمت‌های مختلف آن و هماهنگ کردن مبل با بدن افراد اشاره کرد. علاوه بر فضای باز، از این مبلمان در فضای‌های داخل منزل نیز می‌توان استفاده نمود. باید به این نکته اشاره کرد که طول این نیمکت قابل تغییر است. شما می‌اتوانید در هنگام استفاده از این مبل، تا سه متر طول آن را تغییر دهید.

مبل راحتی اکست، یکی از انواع مبلمان چندکاره

این مبل، دارای طراحی بسیار ویژه و زیبایی است. علاوه بر داشتن ظاهری زیبا، این مبل دارای نشیمنگاه بسیار راحتی نیز هست. جنس این مبل، از چوب و تخته‌های چوبی مستحکم است. این مبل در هنگام تغییر کاربری، از مبل راحتی، تبدیل به تختخوابی مناسب و راحت می‌شود. این مبل، بر اساس اصول ارگونومیک ساخته شده و هماهنگی زیادی با فیزیک و بدن انسان خواهد داشت. همچنین در قسمت پایین این مبل یک سیلندر تعبیه شده که به وسیله آن، می‌توان مبل را در جهات مختلف چرخاند.

مبل و کتابخانه اسکافولد، یکی از انواع مبلمان چندکاره

این وسیله، دارای دو قسمت نشیمنگاه و قسمت کتابخانه است. در واقع وقتی فرد بر روی مبل می‌نشیند، قسمت کتابخانه در جلوی وی ظاهر می‌شود. کتابخانه این وسیله به گونه‌ای طراحی شده است که دسترسی به آن در هنگام نشستن بسیار راحت است. این نوع از مبلمان، بیشتر برای افرادی که علاقه زیادی به مطالعه کتاب‌های مختلف دارند، طراحی شده است. جنس این نوع از مبلمان چوبی است. همچنین برای راحتی بیشتر شخص نشسته بر روی مبل، از چند کوسن بزرگ نیز در طراحی این مبلمان استفاده شده است

مبلمان چندکاره خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

مبل بیاک لافت، یکی از انواع مبلمان چندکاره

استفاده از این نوع مبلمان در دکوراسیون منزل، زیبایی خاصی به آن خواهد بخشید. این مبل، دارای طرح کلاسیک است و با این طرح ساخته می‌شود. این مبل، نسبت به سایر مبل‌های چندکاره، ابعاد بزرگ‌تری دارد. دسته این مبل، به صورت متحرک ساخته شده است و ازهمین قسمت، مبل تغییر کاربری داده می‌شود. طراحی خلاقانه این مبل، موجب شده است که در مکان‌های مختلفی بتوان از آن استفاده کرد. از جمله این فضاها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اتاق پذیرایی
اتاق خواب
اتاق‌های انتظار

مبل مدولار، یکی از انواع مبلمان چندکاره

این مبل، به سبک مینمال ساخته شده است. در واقع این مبل، شباهت زیادی به انواع مبلمان مدرن دارد. همچنین طراحی ساده این مبلمان، موجب می‌شود که بتوان در هر دکوراسیونی از آن استفاده کرد. بر روی تنه این مبلمان، تقریبا هیچ گونه منبت کاری و نقش و نگاری وجود ندارد. قسمت تیکه گاه این مبلمان، به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان از آن برای موارد مختلفی استفاده کرد. عملکرد این مبل به گونه‌ای است که هم برای پذیرایی از میهمان و هم استراحت کردن بسیار مناسب هستند.

مبل راحتی سوسیا و مزایای آن

این مبل، برخلاف اکثر مبلمان ذکر شده تا بدین جای مقاله، دارای ظرفیت دونفره است. البته دو نفر در هنگام استفاده از این مبل، می‌توانند با حفظ حریم خصوصی و شخصی از آن استفاده کرده و یا بر روی آن دراز بکشند. این مبل، برای اولین بار در کشور ایتالیا طراحی و تولید شد. مانجینی، تولیدکننده این مبلمان، در ساخت آنها از پارچه‌های منحصر به فردی استفاده کرده است.
این پارچه‌ها بسیار منعطف بوده و در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. باید به این نکته اشاره کرد که این مبل، می‌تواند به سادگی به دو مبل مجزا نیز تبدیل شود.

مبل رودولفو و ویژگی‌ های منحصر به فرد آن

این مبل، یکی از انواع مبلمان چند کاره است و دارای طراحی جذاب و زیبایی است. این مبل، از سه قسمت مختلف تولید شده است. این سه قسمت شامل موارد زیر هستند:

تخت
پاف
ساختار میله‌ای

قسمت صندلی این مبلمان، بسیار منعطف بوده و می‌توان برای کارهای مختلف از آن استفاده کرد. این مبلمان، بر خلاف سایر مبل‌های چندکاره، در بسیاری از فضاها اعم از بزرگ و یا کوچک استفاده می‌شود. همچنین با جدا کردن قسمت‌های مختلف این مبل، می‌توان آن را تبدیل به چند صندلی مجزا کرد. هرکدام از این صندلی‌ها، ظرفیت و گنجایش یک نفر را دارند.

معرفی و آشنایی با مبلمان کنسنتره

واژه کنسنتره به معنی فشرده سازی است. این مبلمان به دلیل فشرده سازی قطعات مختلف و جدا، با نام کنسنتره شناخته می‌شود. این مبل، دارای قسمتی مستحکم است. این قسمت بدنه و چهارچوب این مبلمان را تشکیل می‌دهد. قسمت‌های نرم این مبلمان، مثل نشیمنگاه و پشتی نیز به چهارچوب متصل شده‌اند. برای زیبایی این مبلمان، از کوسن‌های متعددی نیز استفاده شده است. اکثر این کوسن‌ها در قسمت دسته مبل قرار دارند. هر زمان که اراده کنید، قطعات مختلف این مبلمان از یکدیگر مجزا می‌شوند.

کاناپه مدولار و مزایا آن

این مبل چندکاره، علاوه بر کاناپه، تخت میهمان نیز دارد. قسمت کاناپه مبل، خود به سه قسمت مجزا از هم تبدیل می‌شود. این سه قسمت شامل موارد زیر هستند:

مبل تک نفره
صندلی راحتی
مبل دونفره

شما می‌توانید این مبل چندکاره را با کنار گذاشتن دسته‌ها، به صندلی تبدیل کنید. در هنگام فروش این مبلمان، این صندلی‌ها، خود به عنوان یک محصول جدا به فروش می‌رسند. اگر شما به دنبال استفاده همزمان از مبل و کاناپه هستید و فضای خانه شما کوچک است، استفاده از کاناپه مدولار را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جمع بندی

امروزه با پیشرفت ابعاد مختلف زندگی بشر، از جمله پیشرفت در صنعت مبل سازی، می‌توان چند ویژگی ارزشمند را به صورت همزمان در یک مبل قرار دارد. این مبلمان، با تغییر کاربری و با اشغال کم فضا، محبوبیت زیادی را در بین مردم به دست آورده اند. برای خرید مبلمان چندکاره، می‌توانید با مراجعه به سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی، از انواع این مبلمان دیدن کنید. با خرید از فروشگاه‌های اینترنتی، از خدمات پس از فروش نیز بهره مند شوید.

 

برچسب ها:
مبلمان چندکاره

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}