مبلمان مناسب و مخصوص برای اتاق خواب، چه نوع مبلمانی هستند؟

جمعه, 15 مرداد 1400

مبل اتاق خواب، یکی از انواع مبلمانی است که در فضای خانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اتاق خواب یکی از فضاهایی در خانه است که باید افراد در آن راحت بوده و احساس آرامش کنند. این فضا که یکی از خصوصی ترین فضاهای موجود در خانه است، احتبیاج به مبلمانی دارد که آرامش و راحتی را برای آن به ارمغان آورند. علاوه بر این دو ویژگی، مبلمان مخصوص اتاق خواب باید دارای ویژگی های دیگری نیز باشند. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد شما را تا حد امکان با این خصوصیات آشنا کنیم.

استفاده از انواع مختلف سبک های مبلمان در اتاق خواب

انتخاب یک مبل اتاق خواب مناسب در اولویت قرار دارد. در کنار این اولویت و در رده بعدی سلیقه شما و علاقه به یک سبک مبلمان مناسب برای اتاق نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. شما می توانید در اتاق خواب از انواع مبلمان با سبک های گوناگون استفاده کنید. از جمله این مبلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راحتی
  • مدرن
  • تخت خواب شو

هر کدام از این مبلمان باید دارای رنگ های مناسب برای استفاده در اتاق خواب باشند که در ادامه به این مورد اشاره می کنیم.

پارچه مناسب برای استفاده بر روی مبل اتاق خواب

استفاده از یک پارچه مناسب به عنوان رو مبلی برای مبل اتاق خواب، یکی از مهم ترین نکات برای ایجاد راحتی و آرامش بر روی این مبلمان است. جنس این پارچه ها باید به گونه ای باشد که بتواند نشیمن مبلمان را بیش از پیش راحت کند. یکی از انواع این پارچه ها، پارچه نخی است. این پارچه بسیار نرم بوده و از لحاظ ذوام و ماندگاری نیز شرایط بسیار خوبی دارد. تنها نکته منفی این پارچه، زود چروک شدن آن است.

انواع چوب های به کار برده شده برای مبل اتاق خواب

استفاده از یک چوب مرغوب برای مبلمان اتاق خواب، می تواند کیفیت و دوام این مبلمان را تضمین کند. استفاده از چوب های سخت برای مبل اتاق خواب توصیه می شود. مبلمان ساخته شده با چوب سخت دارای کیفیت و دوام بسیار بهتری نیبت به مبلمان ساخته شده با چوب نرم هستند. اگر از مبلمان مدرن در اتاق خواب استفاده کنید معمولا از چوب های گیلاس یکی از انواع چوب های سخت هستند برای ساخت آنها استفاده می شود. این چوب معمولا پس از برش به رنگ قهوه ای در خواهند آمد.

توجه به فضای اتاق خواب برای استفاده از مبلی مناسب

توجه به فضای اتاق خواب برای انتخاب یک مبل مناسب بسیار مهم و ضروری است. اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است، باید از مبلی استفاده کنید که دارای ابعاد بزرگی نباشد. اگر فضای خانه شما نیز بزرگ است می توانید از مبلمانی با ابعاد بزرگ تر استفاده کنید. در حین توجه به فضای اتاق باید به فضای رفت و آمد افراد در اتاق خواب نیز توجه داشته باشید. همچنین باید فضای مناسب را برای قرار دادن تخت خواب و وسایر وسایل مانند کمد لباس در نظر بگیرید.

استفاده از انواع مبلمان راحتی در اتاق خواب

استفاده از انواع مبلمان راحتی که دارای نشیمن گاه نرمی باشند، یکی از اولویت های اصلی برای اتاق خواب است. شما می توانید بر روی این مبلمان ساعات زیادی را دراز کشیده و احساس آرامش و راحتی را تجربه کنید. مبلمان تک نفره راحتی را می توانید در گوشه ای دنج در اتاق قرار دهید. با استفاده از این ترفند می توانید هم زیبایی را به دکوراسیون اتاق بیاورید و هم حجم کمی از فضا را به این مبلمان اختصاص دهید. با این کار اتاق شما بزرگ تر از حد معمول به نظر می رسد.

استفاده از مبلمان راحتی بدون دسته در اتاق خواب

این مبلمان باداشتن ظاهری فوق العاده جالب می توانند در اتاق خواب به گونه موثری استفاده کنند. این مبلمان که یکی از انواع مبلمان راحتی هستند، بدون هیچ گونه دسته ای طراحی و تولید شده اند. در واقع این مبلمان شباهت زیادی به کاناپه دارند و شما می توانید پس از گذران یک روز شلوغ و کاری با دراز کشیدن بر روی این مبلمان خستگیتان را به در کنید. این مبلمان از لحاظ ابعاد نیز بسیار ظریف بوده و حجم کمی از فضای اتاق را اشغال می کنند.

مبلمان تخت خواب شو، یکی از انواع مبل اتاق خواب

اگر شما مقاله "راهنمای خرید مبلمان تخت خواب شو" را مطالعه و یا بررسی کرده باشید، با انواع ویژگی های این مبلمان آشنا شوید. این نوع از مبلمان به صورت دوکاره مورد استفاده قرار می گیرند. این مبلمان قطعه ای دارند که می توانید با دستکاری آن، کاربری این نوع از مبلمان را تغییر دهید. همچنین این مبلمان دارای محفظه ای هستند که می توانید وسایل اضافی را درون این محفظه قرار دهید. اگر فقط یک اتاق خواب در منزل دارید، استفاده از این تخت را به شما پیشنهاد می دهیم.

استفاده از انواع صندلی ها در کنار مبل اتاق خواب

اگر از فضای نسبتا خوبی در اتاق خواب منزلتان برخوردار هستید، می توانید از انواع صندلی ها در کنار مبلمان به کار برده شده در اتاق خوابتان استفاده کنید. البته می توانید سبک این صندلی ها را با سبک مبلمانتان هماهنگ و منطبق کنید. استفاده از این ایده می تواند دکوراسیون اتاق را زیباتر و کاربردی تر کند. مثلا می توانید از این صندلی ها برای خواندن کتاب استفاده کنید. از انواع این صندلی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صندلی شاخص
  • صندلی مدور
  • صندلی راحتی

هماهنگی رنگ مبل اتاق خواب با رنگ دیوارهای اتاق

انتخاب یک رنگ مناسب برای اتاق خواب، یکی از مهم ترین دغدغه های طراحان دکوراسیون است. شما می توانید رنگ مبلمان را متناسب با رنگ دیوارها و سایر وسایل موجود در دکوراسیون مانند رنگ چوب و ملافه تخت خواب انتخاب کنید. معمولا از رنگ هایی در اتاق خواب استفاده می شود که آرامش بخش بوده و همزمان زیبا نیز باشند. مثلا شما می توانید انواع رنگ های روشن را با رنگ های ملایم تر ترکیب کرده و مبلمان خود را نیز به همین رنگ انتخاب کنید. ما به شما استفاده از سبز نعنایی را پیشنهاد می کنیم.


مبلمان مناسب و مخصوص برای اتاق خواب، چه نوع مبلمانی هستند؟

استفاده از مبلمان اسپرت به عنوان مبل اتاق خواب

این مبلمان در گروه و زمره انواع مبلمان راحتی قرار می گیرند و یکی از انواع مناسب ترین مبلمان برای استفاده در اتاق خواب می باشند. بر روی این مبلمان معمولا از انواع پارچه های نرم استفاده می شود. از این مبلمان علاوه بر اتاق خواب، می توان در انواع فضاهای مختلف در خانه استفاده کرد. ست های کامل این مبلمان هفت نفره هستند، اما از مبلمان تک اسپرت در فضاهای کوچک استفاده می شود. از ویژگی های این مبلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتفاع مناسب
  • دسته های پهن
  • راحتی

مبل کوسنی حصیری، مبل مناسب اتاق خواب

شاید تا به حال با این نوع از مبلمان حصیری آشنایی نداشته و از ویژگی های آنها چیزی نمی دانید. باید اشاره کرد که این مبلمان از لحاظ ظاهری بسیار جالب و کوچک هستند و در واقع شباهت زیادی به یک سکو دارند. این مبل ها در ظاهر شکل گرد و دایره مانندی دارند. این مبلمان با وجود اشغال کم فضا، بسیار کاربردی بوده و می توانید از این مبلمان در کنار تخت خواب استفاده کنید. این نوع از مبلمان علاوه بر حصیر، از مواد دیگری نیز ساخته می شوند.

استفاده از کاناپه های تک نفره کلاسیک به عنوان مبل اتاق خواب

برخی از افراد علاقه خاصی به مبلمان کلاسیک و سبک های قدیمی دارند. این مبلمان با داشتن نقش و نگارهایی زیبا بر روی چوب هایشان، از زیبایی و ظرافت بسیاری برخوردار هستند. مثلا استفاده از کاناپه معرق کلاسیک در اتاق خواب، ایده و پیشنهاد بسیار جالبی است. این کاناپه با داشتن یک تیکه گاه بلند، می تواند راحتی و آسایش را برای شما به ارمغان آورد. همچنین باید اشاره کرد که فوم های مورد استفاده برای این مبلمان از نوع سرد بوده که دارای استحکام و ماندگاری بسیار بالایی است.

استفاده از انواع مبلمان فانتزی به عنوان مبل اتاق خواب

امروزه مبلمان فانتزی با ایده های بسیار خلاقانه ای ساخته می شوند. برخی از این مبلمان با استفاده از فن لسمه دوزی مزین شده اند که می توانند بیش از پیش دکوراسیون شما را مزین کنند. برخی دیگر از این مبلمان اتاق خواب با استفاده و الهام از عناصر طبیعی ساخته می شوند که لطافت دکوراسیون شما را در اتاق خواب افزایش می دهند. پارچه های مورد استفاده بر روی این مبلمان با سبک کلاسیک فاخر بوده که می تواند یک فضای لاکچری را در اتاق خواب شما به وجود آورد.

استفاده از مبلمان کودک در اتاق خواب

اگر شما می خواهید از انواع مبلمان در اتاق خواب کودکتان استفاده کنید، باید از مبلی استفاده کنید که با ویژگی های کودک دلبندتان هماهنگ باشد. اینکه کودک شما پسر است و یا دختر در انتخاب مبل اهمیت و تاثیر بسیاری دارد. همچنین رنگ مبلمان برای کودکان دختر با کودکان پسر تفاوت دارد. مثلا بر روی مبلمان پسرانه از انواع طرح های کارتونی و قهرمانان استفاده می شود. مبلمان دخترانه نیز معمولا رنگ هایی به مانند رنگ صورتی دارند. از جمله ویژگی های این مبلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن میز
  • جنس چرم
  • دو نفره بودن

قیمت انواع مبلمان مناسب اتاق خواب

اگر شما از لحاظ اقتصادی در وضعیت بسیار مناسبی نیستید، می توانید انواع مبل اتاق خواب را به صورت اقساطی خریداری کنید. مبلمان مناسب اتاق خواب با توجه به سبکشان و مواد به کار رفته برای تولیدشان قیمت های متفاوتی دارند. مثلا مبلمان کلاسیک تک نفره مناسب اتاق خواب با توجه به منبت کاری های موجود بر روی چوبشان قیمت بیشتری نسبت به مبلمان راحتی مناسب اتاق خواب دارند. همچنین اگر شما بخواهید از یک میز در کنار این مبلمان استفاده کنید، قیمت بیشتری را برای خرید باید پرداخت کنید.

جمع بندی

مبلمان مناسب اتاق خواب، باید دارای ویژگی های زیادی باشند که از مهم ترین این ویژگی ها باید به راحتی آنها اشاره کرد. قبل از خرید این نوع از مبلمان بهتر است متراژ اتاق خوابتان را در نظر گرفته و متناسب با آن مبلی را انتخاب کنید که با حجم فضای شما مطابقت داشته باشد. شما می توانید برای خرید مبل اتاق خواب به فروشگاه های اینترنتی چوب و مبلمان مراجعه کنید. در شرایط شیوع کرونا، این خرید می تواند تضمین کننده سلامت شما باشد. همچنین می توانید از شرایط خرید اقساطی این فروشگاه های آنلاین بهره مند شوید.

برچسب ها:
مبل اتاق خواب

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}