مبلمان مدرن کلاسیک، مبلمانی لوکس و شیک برای ایجاد دکوراسیونی جذاب

چهارشنبه, 13 مرداد 1400

مبل مدرن کلاسیک، یکی از انواع مبلمانی است که می تواند به دکوراسیون شما جلایی دوباره بخشد. شاید بسیاری از افراد برای داشتن دکوراسیونی جذاب این دغدغه را داشته باشند که از کدام نوع مبلمان استفاده کنند؟ مدرن یا کلاسیک؟ امروزه در دکوراسیون ها از مبلمانی استفاده می شود که ویژگی های این دو مبلمان را به طور همزمان دارند. این مبلمان با طراحی خارق العادشان توانسته اند توجه همگان را به خود جلب کنند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را بیشنتر با ویژگی های این مبلمان آشنا کنیم.

تاریخچه ای کلی از مبل مدرن کلاسیک

مبلمان مدرن کلاسیک برای اولین بار در قاره اروپا طراحی و تولید شدند. اگر بخواهیم برای طراحی این مبلمان الگوی خاصی را در نظر بگیریم، باید عنوان کرد که الگوی طراحی آنها، مبلمان کلاسیک بوده اند. این مبلمان با الهام از طرح مینیمالیستی ساخته شده اند. این سبک تمرکز ویژه ای بر ساده گرایی دارد و سادگی در آن حرف اول را خواهد زد. در این سبک از اشکال هندسی استفاده بسیاری خواهد شد. از این سبک در مجسمه سازی نیز استفاده فراوانی می شود.

ویژگی های انواع مبلمان مینیمال

این مبلمان با استفاده از سبکی ساخته شده اند که اعتقاد به خلاصه سازی و ساده بودن مبلمان دارد. در این سبک از مبلمان کمتری استفاده می شود به این معنا که هرچه از مبل کمتری در فضای دکوراسیونتان استفاده کنید می توانید فضای زیباتری داشته باشید. شما می توانید در کنار این مبلمان از هر وسیله ای که احساس می کنید فضا را زیباتر می کند استفاده کنید و از این بابت هیچ گونه محدودیتی ندارید. از جمله ویژگی های برجسته این مبلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خالی بودن
  • راحتی
  • زیبایی

انواع رنگ های مورد استفاده در مبل مدرن کلاسیک

یکی از ویژگی های بسیار فوق العاده مبلمان مدرن کلاسیک این است که از همه رنگ ها می توان در کنار این مبلمان استفاده کرد و مبلمان به خوبی با این رنگ ها هماهنگ می شوند. شما می توانید برای انتخاب رنگ پارچه این مبلمان از انواع رنگ های خنثی و یا روشن استفاده کنید. البته این مبلمان دارای رنگ های پایه به خصوص پایه ای هستند که از جمله این رنگ های پایه می توان به رنگ سفید و خاکستری اشاره کرد. ما به شما پیشنهاد می کنیم که از انواع رنگ های گرم برای زیبایی بیشتر این مبلمان استفاده کنید.

استفاده از پارچه هایی زیبا و نرم برای مبلمان مدرن کلاسیک

برای این مبلمان همانند سایر مبلمان موجود در بازار از پارچه هایی زیبا باید استفاده شود. این پارچه ها اغلب دارای طرح هایی ساده هستند و از این نظر پیچیده به نظر نخواهند آمد. استفاده از انواع رومبلی های طبیعی و مصنوعی بر روی این مبلمان رایج و مرسوم است. هر کدام از این رومبلی ها دارای ویژگی های خاصی هستند و شما می توانید برحسب سلیقه خود از آنها استفاده کنید. پارچه های ترکیبی نیز در این زمینه انتخاب مناسبی هستند.

مبل وینگ بنک، یکی از انواع مبل مدرن کلاسیک

این نوع از مبل مدرن کلاسیک شباهت زیادی به انواع صندلی دارند. این نوع از مبلمان در هنگام طراحی به دلیل کاربردی بدنشان بسیار مورد توجه قرار گرفتند. در ساخت این مبلمان، طراحان به دنبال سبک خاصی نبوده و پر کاربرد بودن این مبلمان بیشتر مقصود و مورد توجه بود. این مبلمان معمولا در دکوراسیون ها در کنار شومینه ها قرار گرفته و زیبایی خاصی به دکوراسیون شما خواهد بخشید. این مبلمان با طرح ها و اندازه های متفاوت ساخته شده و بسیاری از افراد برای جنبه تزیینی این مبلمان آنها را خریداری می کنند.

مبل چستر فیلد، یکی از انواع مبل مدرن کلاسیک

اگر شما مقاله "مبل چستر طوسی با چه رنگ هایی ست می شود؟" را خوانده و یا بررسی کرده باشید، با انواع ویژگی های این مبلمان بیشتر آشنا شده اید. این نوع از مبلمان با فن زیبای لسمه دوزی به خوبی مزین شده اند و زیبایی خاصی دارند. این مبلمان با داشتن دو ویژگی استحکام و انعطاف زیاد، علاقه مندان بسیاری را در میان مردم پیدا کرده اند. این مبلمان از سال های 1800 میلادی تولید و طراحی شدند. از این مبلمان می توانید در اغلب فضاها استفاده کنید.

مبل ویندزور، یکی از مبلمان های زیبای سبک مدرن کلاسیک

این مبلمان همانند مبل وینگ بگ، در واقع یک صندلی چوبی هستند. این نوع از مبلمان با سبک مدرن کلاسیک، برای اولین بار در کشور انگلستان طراحی و تولید شدند. این نوع از مبلمان در واقع صندلی هایی هستند که به صورت کامل از چوب ساخته شده اند و از آنها می توان پشت انواع میزهای ناهار خوری چوبی استفاده کرد. آمریکایی ها در طی سال های متمادی از این نوع مبلمان در منازلشان استفاده می کردند. از جملله ویژگی های این مبلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راحتی
  • قاب خمیده
  • دوک باریک

مبل چرم کلاب، مبلی لوکس با سبک مدرن کلاسیک

این نوع از مبلمان دارای راحتی بسیاری بوده و با استفاده از رویه چرم، توانسته است توجه بسیاری از مخاطبان دنیای مبلمان و چوب را به خود جلب کند. همان طور که از نام این مبلمان پیداست، از این مبلمان می توان در خارج از دکوراسیون خانگی و در باشگاه ها و مجامع عمومی استفاده کرد. باشگاه های آقایان مکان مناسبی برای قرار دادن این مبلمان است. این مبل لوکس و راحت در بسیاری از ادرات نیز مورد استفاده قرار می گیرد و زیبایی خاصی به فضای ادرات خواهد بخشید.

مبلمان مدرن کلاسیک، مبلمانی لوکس و شیک برای ایجاد دکوراسیونی جذاب

مبل لویی شانزدهم، یکی از انواع مبل مدرن کلاسیک

این مبل مدرن کلاسیک در زمان پادشاهی لویی شانزدهم در فرانسه طراحی و تولید شد. در واقع در آن زمان مبلمان زیادی طراحی و تولید شد که بسیاری از آنها به سبک لویی شانزدهم معروف هستند. ماری آنتوانت، ملکه فرانسه در زمان لویی شانزدهم موجب محبوبیت و شهرت هرچه بیشتر این نوع از مبلمان شد. مبلمان ساخته شده به سبک لویی شانزدهم به صورت صندلی های تک نفره نیز وجود دارند که از زیبایی بی نظیری برخوردار هستند. امروزه از این مبلمان در سرتاسر دنیا استفاده می شود.

صندلی بارسلونا، پیروی از دو اصل زیبایی و مدرنیته

این صندلی، در دهه 1920 طراحی و تولید شد. این مبلمان در دهه 1950 دچار تغییراتی شدند که زیبایی و کیفیت بیشتری برای آنها به ارمغان آورد. در این زمان، صندلی های بارسلونا با استفاده از استیل ضد زنگ تولید شده که استحکام و ماندگاری آنها را بیش از پیش کرد. استیل طراحی شده برای این مبلمان براق بود و از زیبایی خاصی برخوردار بود. این مبلمان برای همیشه در میان انواع مبلمان با سبک مدرن کلاسیک طرفداران خاص خود را داشته و هیچ گاه قدیمی نشده و از مد نخواهند افتاد.

قیمت انوع مبلمان مدرن کلاسیک

باید اشاره کرد که در ساخت انواع مبلمان مدرن کلاسیک از چوب کمتری در مقایسه با سایر مبلمان استفاده شده است پس باید اشاره کرد که این مبلمان وزن سبک تری در مقایسه با سایر مبلمان داشته که از این نظر قیمت آنها کمتر از مبلمان سلطنتی است. این مبلمان در ست های زیر دربازار مبلمان یافت می شود:

  • چهار نفره
  • هفت نفره
  • هشت نفره

برای خرید هر کدام از این ست ها باید هزینه ای متفاوت را پرداخت کنید. خرید این مبلمان از تولیدی ها به صرفه بوده و هزینه کمتری را متحمل می شوید.

استفاده از انواع کوسن های طرح دار بر روی مبل مدرن کلاسیک

شما می توانید بر روی مبلمان مدرن کلاسیک از انواع کوسن های طرح دار با رنگ های مختلف استفاده کنید بهتر است که رنگ کوسن با رنگ رو مبلی دکوراسیون شما هماهنگ باشد. همچنین استفاده از رنگ زمینه مبلمان برای کوسن های مبلمان مدرن کلاسیک ایده ای جذاب و جالب خواهد بود. امروزه کوسن ها با ابعاد متفاوتی در بازار وجود دارد که شما می توانید برحسب سلیقه و ابعاد مبل، یک نوع از آنها را خریداری کنید. پارچه مخمل، پارچه مناسبی برای انواع کوسن هاست.

استفاده از انواع گلدان ها در کنار مبلمان مدرن کلاسیک

استفاده از گلدان های طبیعی و مصنوعی در هر دکوراسیونی می تواند لطافت فضای دکوراسیونتان را افزایش دهند. یکی از ایده ها در این زمینه استفاده از گلدان های ساده و کوچک برای روی میز جلو مبلی است. این گلدان ها پلاستیکی و سرامیکی بوده و از لحاظ اقتصادی نیز کاملا مقرون به صرفه است. همچنین استفاده از گلدان های آویزان علاوه بر زیبایی، موجب می شود که فضایی از زمین دکوراسیون شما را اشغال نکرده و از لحاظ رفت و آمد نیز می توانید مسیر خوبی را پیش بینی کنید.

قرار دادن میز ناهار خوری در کنار مبل مدرن کلاسیک

یکی از ایده های جذاب که جا دارد درباره آن یک مقاله کامل نوشته شود، استفاده از انواع میز ناهار خوری در کنار مبلمان به سبک مدرن کلاسیک است. شما می توانید در کنار این مبلمان از انواع میز های ناهار خوری به سبک های مختلف استفاده کنید. مثلا میزهای ناهار خوری چوبی، یکی از انواع میزهایی هستند که سریعا با انواع مبلمان هماهنگ شده و هیچ گاه از مد نخواهد افتاد. همچنین استفاده از انواع میزهای ناهار خوری کلاسیک نیز برای قرار گرفتن در کنار مبلمان به سبک مدرن کلاسیک توصیه می شود.

جمع بندی

مبلمان به سبک مدرن کلاسیک یکی از قدیمی ترین انواع مبلمان هستند که با سبک خاص خود توانسته اند در دکوراسیون های خانگی جایگاه خود را بیابند. سادگی این مبلمان موجب می شود که هر وسیله ای در دکوراسیون در کنار آنها قرار گیرد به خوبی با این مبلمان هماهنگ شده و طراح دکوراسیون از این لحاظ کار سختی را در پیش روی نخواهد داشت. برای خرید مبل مدرن کلاسیک می توانید به فروشگاه های اینترنتی چوب و مبلمان رجوع کنید. با خرید از این فروشگاه ها از تخفیفات ویژه ای نیز بهره مند خواهید شد.

برچسب ها:
مبل مدرن کلاسیک

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}