طراحی مبل کلاسیک و چستر مناسب چه نوع دکوراسیونی است؟

دوشنبه, 21 مهر 1399

مبل کلاسیک و چستر (Chester) یکی از پرطرفدارترین انواع مبل راحتی و جزء ایده آل ترین گزینه ها برای دکوراسیون داخلی لوکس، مدرن یا کلاسیک است. این مبل در دسته مبل های کلاسیک قرار می گیرد اما به عنوان مبل راحتی نیز می توان از آن استفاده کرد.

مبل چستر به دلیل ظاهر منحصربفردی که دارد؛ به راحتی در میان سایر انواع مبلمان قابل تشخیص است. از ویژگی های خاص طراحی مبل چستر می توان به برابر بودن ارتفاع پشتی مبل با دسته های آن و وجود فرورفتگی دکمه ای یا لمسه کوبی در دوخت مبل اشاره کرد.
کوتاه بودن سطح پشتی مبل و زاویه دار بودن آن به نحوی که زاویه دید گسترده ای برای فردی که روی آن می نشیند، ایجاد می کند نیز از ویژگی های منحصر به فرد طراحی این نوع مبل است.
کاربرد مبل کلاسیک و چستر قدمت طولانی دارد. بررسی مبل هایی که در گذشته اکثر افراد ثروتمند از آن برای گذراندن اوقات فراغت خود یا تزئین دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده می کردند، تاییدی بر کاربرد گستره این مدل مبل توسط خانواده های مرفه و ثروتمند است.
تاریخچه استفاده از مبل چستر (Chester) به زمان لورد فیلیپ استن هوپ (Lord Phillip Stanhope)، بر می گردد. این شخص به عنوان یکی از سیستمداران و طراحان مد معروف، مبل چستر کلاسیک را طراحی کرد تا نجیب زادگان بدون اینکه لباس هایشان چروک شود، در کنار هم روی آن مبل بنشینند.
البته طراحی مدرن مبل چستر تاحدودی نسبت به گذشته تفاوت هایی دارد. به عنوان مثل در گذشته برای ساخت مبل چستر کلاسیک از موی دم اسب، پرز نارگیل یا پشم بز استفاده می شد. درصورتیکه، امروزه انواع مختلفی از پارچه ها با الیاف مصنوعی برای تولید مبل چستر در انواع گوناگون استفاده می شود.
کاربرد مبل چستر فقط محدود به فضاهای کلاسیک نمی شود. با وجود اینکه این نوع مبل را معمولا چستر کلاسیک می نامند اما ترکیب کردن چیدمان آن در فضای مدرن نیز کاملا مناسب و ایده آل است.

 

مبل چستر


پارچه مبل کلاسیک و چستر

وجود لمسه کاری های ظریف از ویژگی های ظاهری مبل کلاسیک و چستر (Chester) است که برای حفظ ظرافت آن نیاز است که از پارچه های مناسب استفاده شود.
مهارت سازنده نیز در ظاهر این نوع مبلمان نقش بسیار مهمی دارد. همانطور که لمسه کاری روی پارچه های نامرغوب و بی کیفیت به خوبی انجام نخواهد شد، ظرافت زیبایی این طرح نیز درصورتیکه توسط تولیدکننده باتجربه ای انجام نگیرد، به چشم نخواهد آمد.
از آنجایی که خرید مبل کلاسیک و چستر، با استقبال بی نظیری روبرو شده، ساخت مبل کلاسیک و چستر تقلبی با کیفیت هایی پایین که فقط ظاهری شبیه به مبل چستر اصل دارد اما دوام چندانی ندارد، بسیار زیاد شده به همین علت هنگام خرید مبل چستر نه تنها باید به نوع پارچه، فوم و جنس چوب به کار رفته درآن اطمینان حاصل کنید، بلکه باید انواع مبلمان چستر را از سازندگان معتبر خریداری نمایید.
مزیت خرید مبل چستر در فروشگاه های آنلاین که انواع مبلمان را از برندهای معتبر عرضه می کنند این است که با مقایسه دقیق و نزدیک مبل کلاسیک و چستر عرضه شده توسط تولید کنندگان مختلف، متوجه خواهید شد که پارچه و نوع دوخت کدام مبل کلاسیک و چستر (Chester) بسیار با کیفیت است و به راحتی می توانید خرید نمایید.

ویژگی های منحصربه فرد طراحی مبل کلاسیک و چستر

• طراحی خاص پایه های باشکوه مبل چستر

پایه های زیبای مبلمان چستر یکی از ویژگی هایی است که بسیاری افراد را در نگاه اول به خود جذب می کند. شاید در بسیاری از انواع مبل راحتی ازجمله مبل ال، طراحی پایه چندان به چشم نیاید اما در مبل چستر کلاسیک، پایه ها جزو یکی از اصلی ترین ویژگی های ظاهری هستند که به جذابیت طراحی این مدل مبل کمک می کند.
درحقیقت، پایه های مزین و گرد این نوع مبلمان یکی دیگر از دلایل شهرت مبل کلاسیک و چستر است. طراحان به منظور هماهنگی مبل چستر با اتاق های مختلف منزل، پایه ها را به گونه ای خاص طراحی می کنند.

• طراحی دسته های مبل کلاسیک و چستر (Chester)

یکی از ویژگی های منحصربفرد مبل چستر دسته های زاویه دار آن است که دست ها بسیار راحت روی آن قرار می گیرد. اگر این مبل راحتی را از سازنده معتبری خریداری کنید، متوجه خواهید شد که پس از چندین ساعت نشستن روی مبل، دچار خستگی یا ناراحتی نمی شوید.

 

مبل کلاسیک و چستر

 

• ابعاد و اندازه های متنوع مبل کلاسیک و چستر

انتحاب اندازه و ابعاد مبل چستر کاملا انعطاف پذیر است. تنوع در اندازه و ابعاد مبل کلاسیک و چستر سبب شده که افراد با توجه به فضای محیط خود بتوانند مبل مورد نظر را در اندازه دلخواه انتخاب نمایند.
درحقیقت می توان مبل چستر را برای آپارتمان ها کوچک یا ویلاهایی با اتاق های نشیمن بسیار عریض کاملا مطابق با نظر مشتری طراحی کرد.

• رنگ های مختلف و زیبایی مبل کلاسیک و چستر

تنوع رنگ مبل چستر یکی دیگر از ویژگی هایی است که موجب شده این مبل مورد پسند افراد مختلف با سلیقه های گوناگون قرار بگیرد.
در فروشگاه های آن لاین مبلمان می توانید مطابق با دکوراسیون منزل خود رنگ مورد نظرتان را انتخاب کرده و سفارش دهید.
معمولا تصاویر مختلفی از مبلمان چستر با رنگ های مختلف در وب سایت های فروش مبل وجود دارد که مشاهده آنها به شما در انتخاب رنگبندی مناسب مبل چستر کلاسیک کمک می کند.

• تناسب و هماهنگی مطلوب با دکوراسیون منزل

مبل کلاسیک و چستر به گونه ای طراحی شده که تناسب و هماهنگی مطلوبی را با بیشتر فضاها و محیط ها حفظ می نمایند و هارمونی جذابی به محیط می بخشد. این نوع مبلمان را هم می توان در فضاهای مدرن و فانتزی به کار برد و هم آن را با فضای کلاسیک ترکیب کرد.

مبل کلاسیک و چستر برای دکوراسیون کلاسیک مناسب تر است یا دکوراسیون مدرن؟

مبل های چستر از دهه هجده میلادی تا به امروز در طراحی دکوراسیون استفاده شده اند. اما اینکه آیا این نوع مبلمان برای دکوراسیون کلاسیک مناسب تر است یا دکوراسیون مدرن، باید بگوییم که به دلیل ویژگی های منحصربفرد در طراحی مبل کلاسیک و چستر، این نوع مبلمان برای هر دو دکوراسیون به کار می رود.
اما خصوصیات ظاهری آن در دکوراسیون مدرن با کلاسیک متفاوت است:

- طراحی مبل کلاسیک و چستر برای دکوراسیون کلاسیک
انوااعی از مبل کلاسیک و چستر که در آنها از جنس چرم استفاده شده، لبه های آن نیز گرد بوده و به سمت بیرون هستند و رنگ آن نیز معمولا قهوه ای سوخته است برای دکوراسیون کلاسیک کاملا مناسبند.
البته انتخاب رنگبندی مبل چستر کلاسیک کاملا به سلیقه مشتریان بستگی دارد. به همین علت تمام تولید کنندگان، رنگبندی های متنوعی را برای آن در نظر می گیرند تا مطابق با سلیقه افراد مختلف یا دکوراسیون های گوناگون باشد.

 

مبل چستر

 

طراحی مبل چستر برای دکوراسیون مدرن

مبل چستر مدرن در رنگ های متنوعی مثل آبی نفتی یا زرشکی تولید می شوند. دسته ها و پشت این مبل صاف بوده و فضایی مجلل و لوکس به محیط می دهند. رنگ های گرم و شاد می توانند بهترین انتخاب برای این نوع مبلمان باشند.
چه عواملی بر قیمت مبل کلاسیک و چستر تأثیر گذار است؟
قیمت مبل کلاسیک و چستر به دلیل نوسانات بازار ثابت نبوده و هزینه آن عمدتا به عوامل زیر بستگی دارد:

o جنس مواد مورد استفاده در مبلمان

یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر قیمت مبل کلاسیک و چستر، نوع مواد به کار رفته برای تولید آن است. هرچقدر مواد با کیفیت تر و مرغوب تر باشند، قیمت مبل نیز افزایش می یابد. مواد مورد استفاده شامل چوب، پارچه، فوم و رنگ مورد استفاده برای رنگ آمیزی هستند که قیمت را تحت تأثیر قرار می دهند.

o نقش و نگار حک شده روی دسته و پایه های مبل

همانطور که می دانید حک کردن نقش و نگار بیشتر علاوه بر افزایش مصرف چوب، زمان بیشتری را نیز می طلبد و طبیعی است که هرچه ظریف کاری بیشتر باشد، قیمت نهایی مبل چستر نیز افزایش می یابد.

o گارانتی

گارانتی نیز یکی از عواملی است که روی قیمت تأثیر دارد البته نه خیلی زیاد. اما خریدار با داشتن گارانتی از کیفیت محصول مطمئن می شود. بسیاری از انواع مبل چستر که از خارج از کشور وارد می شوند با اینکه قیمت های گزافی بابت آنها پرداخت می شود مانند مبل چستر ترک دارای گارانتی نیستند.
به همین علت توصیه می شود مبلمان چستر را از تولید کنندگان داخلی که انواع مبلمان را با گارانتی مطمئن در فروشگاه های آنلاین عرضه می کنند، خریداری کنید.

o فوم سرد و گرم

نوع فوم به کار رفته در مبل کلاسیک و چستر می تواند تأثیر مهمی بر قیمت آن داشته باشد. فوم سرد به دلیل دوام بیشتر و عمر مفید بالا از قیمت بیشتری برخوردار است. در مقابل، عمر فوم گرم معمولا چند ماه بوده و قیمت پایین تری هم دارد.
اگر می خواهید فوم سرد را از فوم گرم تشخیص دهید تنها کافی است که دست خود را روی فوم فشار دهید. درصورتیکه پس از مدت کوتاهی فوم به حالت اولیه خود برگشت آن فوم سرد بوده و در غیر اینصورت فوم به کار رفته گرم است.

 

مبل چستر

 

o نوع فروشگاهی که مبل کلاسیک و چستر را عرضه می کند

فروشندگان نیز نقش مهمی در افزایش قیمت ایفا می کنند. اگر شما قصد خرید مبل کلاسیک و چستر را دارید بهتر است که آن را از فروشگاه های معتبر آنلاین که در آنها تولیدکنندگان به صورت مستقیم، محصولات خود را عرضه می کنند، تهیه کنید.
فروشندگان معتبر قیمتی معقول را برای فروش در نظر می گیرند در حالی که فروشندگان غیر مجاز به عنوان مثال فروشندگان مبل چستر ترک بدون داشتن نمایندگی، محصولات را به قیمت دلخواه خود عرضه می کنند.

برای خرید مبل کلاسیک و چستر چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

هنگام خرید مبل کلاسیک و چستر نکات کلی زیر را برای خرید بهتر در نظر داشته باشید:
- اولین مورد مشخص نمودن نیازهای تان است. نیازهای خود را به طور کامل مشخص کرده و با توجه به آنها بودجه خود را نیز در نظر داشته باشید.
- نکته بعدی در نظر گرفتن رنگ مبل کلاسیک و چستر است. اگر مبلمان شما قرار است در فضایی قرار گیرد که کودک به آن دسترسی دارد پس از رنگ های تیره تر استفاده کنید زیرا مبلمان با رنگ روشن به دلیل نظافت آن می تواند زحمات شما را دو چندان کند.
- توجه به دکوراسیون منزل نیز در خرید مبل کلاسیک و چستر مهم است. شما باید نوع وسایل، فرش و دیوارها را هنگام خرید این مبلمان در نظر داشته باشید تا میان آنها تناسب و هماهنگی لازم وجود داشته باشد.
- نوع پارچه به کار رفته در این مبل نیز بسیار حائز اهمیت است. پارچه مبل باید تراکم بالایی داشته باشد تا در گذر زمان خراب نشود. چرا که مبل راحتی محلی برای نشستن مداوم است پس طبیعی است که نوع پارچه به کار رفته در آن باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. پس هنگام خرید نوع پارچه و تراکم آن را نیز با دقت در نظر بگیرید.
- هنگام خرید به نوع چوب مورد استفاده نیز دقت کنید. قاب اصلی مبل کلاسیک و چستر از چوب فصلی ساخته شده و دارای ریل های مقاوم برای حفظ اثرات استفاده مداوم می باشد. تولیدکنندگان این نوع مبلمان برای کیفیت بالاتر، چوب سخت را به دلیل پایه های مستقیم و جامد انتخاب می کنند تا طول عمر مبلمان بالاتر رود. اما در مبلمان ارزان قیمت اغلب از چوب مخلوط و ریل های بسیار ضخیم استفاده می شود که ماندگاری بالایی ندارند.
- در زمان خرید مبل بهتر است که چند دقیقه روی آن نشسته و از راحتی آن مطمئن شوید. علاوه بر این می توانید از کیفیت نوع فوم و فنرهای به کار رفته در آن نیز اطمینان حاصل نمایید.
جمع بندی
در مجموع هنگام خرید تمامی نکات ذکر شده در بالا در مورد طراحی مبل کلاسیک و چستر را به خوبی در نظر بگیرید تا به جز کیفیت بالا، زیبایی خاصی نیز برای محیط خود به ارمغان آورید. تنها کافی است که در زمان خرید صبر و حوصله کافی به خرج داده و تمامی جوانب نظیر نوع چوب، پارچه، فوم، ظریف کاری، اندازه، رنگ و ... را با دقت بررسی کنید.
خرید مبل کلاسیک و چستر از نمایندگی ها و فروشگاه های معتبر آنلاین که محصولات را مستقیما از تولید کننده به خریدار عرضه می کنند، بهترین روش خرید مبلمان است.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}