طراحی دکوراسیون داخلی با ست مبل نیمه سلطنتی طوسی ومیز ناهار خوری

پنجشنبه, 31 تیر 1400

مبل نیمه سلطنتی طوسی، یکی از انواع مبلمانی است که فضای دکوراسیون شما را جذاب تر خواهد کرد. امروزه و با کوچک شدن متراژ خانه ها، بیشتر افراد، تمایل دارند که همزمان از مبلمان و میز ناهار خوری در سالن پذیرایی استفاده کنند. این کار موجب می شود که هم زیبایی فضا با استفاده از دکوراسیونی زیبا دوچندان شود و هم از فضا استفاده کافی به عمل آید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را با ایده های جذابی در زمینه ست کردن مبل نیمه سلطنتی و میز ناهار خوری آشنا کنیم.

ویژگی های مبل نیمه سلطنتی و تطابق آنها با مبل استیل

افرادی که با لغات مختلف در دنیای مبلمان آشنا هستند این گونه از مبلمان را با نام کلاسیک نیز می شناسند. همان طور که از نام این مبلمان پیداست، آنها شباهت زیادی در ساختار به مبل سلطنتی دارند. البته باید اشاره کرد که این مبلمان در ظاهر شباهتی نیز به مبلمان راحتی دارند. اگر شما مقاله "آشنایی با انواع ویژگی های مبل نیمه استیل" را خوانده و یا مطالعه کرده باشید، با انواع ویژگی های این مبلمان آشنا شده اید.

آشنایی با ویژگی های مبل نیمه سلطنتی

اگربه ظاهر و ساختار این مبل نگاهی کنید، نقش و نگارها و منبت کاری های کمتری نسبت به مبلمان استیل دارند. این مبلمان حجم کمتری از فضا را نسبت به مبلمان استیل به خود اختصاص می دهند. شما می توانید از این مبلمان در انواع فضاها استفاده کرده و این ویژگی منحصر به فردی برای مبلمان نیمه سلطنتی است. این مبلمان را از سه لحاظ می توان مبلی با مبلمان استیل و راحتی مقایسه کرد. این سه ویژگی، شامل موارد زیر هستند:

  • راحتی
  • ظاهر
  • قیمت

استفاده از مبلمان نیمه سلطنتی به عنوان مبلمانی سبک

همان طور که در بالا اشاره شد، این مبلمان از لحاظ اشغال فضا نسبت به مبلمان استیل فضای کمتری را اشغال می کنند. این مبلمان از لحاظ وزن، بسیار سبک تر از مبلمان استیل هستند و به راحتی می توان آنها را جابه جا کرد. بنابراین اگر شما از جمله خانواده هایی هستید که در طول سال ممکن باشد بارها و بارها اسباب کشی داشته باشد و مجبور به تعویض منزل باشید، استفاده از این مبلمان می تواند گزینه پیشنهادی بسیار خوبی باشد. نظم و تقارن، دو ویژگی اصلی این مبلمان می باشند.

انواع ست های مبلمان نیمه سلطنتی طوسی

مبلمان کلاسیک مانند اکثر مبلمان موجود در بازار، با انواع مختلف تعداد قطعات فروخته می شوند. شما می توانید در هنگام خرید یک ست کامل از این مبلمان را به منزل خود بیاورید. در غیر این صورت می توانید هر کدام از قطعات زیر را خریداری کنید:

  • کاناپه سه نفره
  • کاناپه دو نفره
  • دو مبل تک نفره

شما می توانید با اطلاع دقیق از ابعاد سالن پذیراییتان و نوع چیدمانتان، تعیین کنید که کدام یک از قطعات این مبلمان برای شما مناسب است. همچنین بودجه شما نیز در هنگام خرید ست کامل یک مبلمان تعیین کننده است.

انواع پارچه های مورد استفاده بر روی مبلمان نیمه سلطنتی

بر روی مبل نیمه سلطنتی طوسی، معمولا از پارچه های مرغوب و لوکس استفاده می شود. این ویژگی را می توان وجه تمایز این مبلمان نیمه سلطنتی از مبلمان راحتی دانست. این پارچه اغلب در طرح های ساده است و بر خلاف مبلمان استیل از طرح های اشرافی استفاده نخواهد شد. همچنین می توان از پارچه هایی با طرح های کلاسیک بر روی این مبلمان استفاده کنید. رنگ این پارچه ها، اغلب از رنگ های خنثی استفاده می شود. رنگ های روشن و گرم برای رومبلی این نوع از مبلمان استفاده نخواهند شد.

قیمت انواع مبلمان سلطنتی در مقایسه با سایر مبلمان

قیمت یک مبل بستگی به موارد زیادی دارد. از جمله این موارد، چوب مورد استفاده برای ساخت مبلمان است. اگر جنس این چوب از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشد، قیمت این مبلمان افزایش می باید. یکی دیگر از موارد موثر در کیفیت و قیمت مبلمان، نوع پارچه مورد استفاده بر روی مبلمان نیمه سلطنتی است. این نوع از مبلمان در مقایسه با مبل های راحتی با توجه به منبت کاری موجود بر روی تاج و دسته هایشان، قیمت بیشتری دارند. این مبلمان در مقایسه با مبلمان استیل قیمت کمتری دارند.

طراحی دکوراسیون داخلی با ست مبل نیمه سلطنتی طوسی ومیز ناهار خوری

چیدمان انواع مبل نیمه سلطنتی طوسی

شما می توانید بر حسب سلیقه و نظرتان، مبلمان را در نقطه دلخواه و در سالن پذیرایی قرار دهید. اما بهتر است که قبل از آن به نکات جزیی توجه داشته باشید. در صورت خرید یک ست کامل از مبل نیمه سلطنتی طوسی، بهتر است که کاناپه سه نفره را در بالا سالن و دکوراسیون قرار دهید. تقارن، ویژگی کلیدی چیدمان مبلمان نیمه سلطنتی است. دقت داشته باشید که این اصل را در هنگام قرار دادن اشیا در مکان مناسب در دکوراسیون منزلتان رعایت کنید. البته باید اشاره کرد که چیدمان شما در منزل نباید خیلی خشک و رسمی باشد.

انواع میز های ناهار خوری

میز های ناهار خوری کلاسیک، یکی از انواع میزهای پر طرفدار در خانه های ایرانیان است. شما می توانید از انواع مدل های میز کلاسیک در ست مبل نیمه سلطنتی و میز ناهار خوری استفاده کنیم. برخی از این میزها به گونه ای طراحی شده اند که هم فضای کمی را اشغال کرده و هم می توانید با نشستن بر روی آنها، جمع صمیمی و فضای دلنشینی داشته باشید. از انواع این مدل میزها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میز تک پایه گرد
  • میز تک پایه منبت کاری شده
  • میز کلاسیک شیشه ای

استفاده از میزناهار خوری چوبی در کنار مبل نیمه سلطنتی طوسی

میز های چوبی از اتواع میز هایی هستند که همیشه طرفداران خاص خود را داشته اند. شما می توانید از این نوع میزها در کنار انواع مبلمان استفاده کنید. در چیدمان و دکوراسیون کلاسیک از انواع وسایل چوبی استفاده می شود. استفاده از این نوع میز ها، موجب می شود که فضای دکوراسیون شما به سبک کلاسیک بیش از پیش نزدیک شود. البته یکی از معایب این میزها این است که ممکن است زود آسیب ببینند. همچنین این نوع از میزها سطح ناصافی دارذد که ممکن است مشکل ساز باشند.

ست کردن روکش مبل نیمه سلطنتی طوسی با روکش صندلی های سرویس ناهارخوری

یکی از روش هایی که می توانید با استفاده از آن به راحتی فضای دکوراسیون اتاق پذیراییتان را همگون کنید. شما می توانید پارچه ای با طرح یکسان را برای مبل نیمه سلطنتی طوسی و صندلی های سرویس ناهار خوری استفاده کنید. همان طور که در بالا اشاره شد، نظم و تقارن دو ویژگی اصلی دکوراسیون کلاسیک است. همچنین شما می توانید از صندلی های چوبی در دکوراسیون کلاسیک اتاق پذیراییتان استفاده کنید. در این صورت احتیاجی به استفاده از روکش برای صندلی های تمام چوب نیست.

توجه به تردد افراد در چیدمان مبل نیمه سلطنتی و میز ناهارخوری

یکی از مواردی که باید در هنگام چینش مبل و میز ناهار خوری به آن توجه ویژه ای شود، چگونگی تردد افراد در هنگام عبور از میان این وسایل است. شما باید مبل و میز ناهار خوری را به گونه ای در اتاق و یا سالن پذیرایی قرار دهید که حجم زیادی از فضا را اشغال نکرده و فضای اتاق را بزرگ تر از حد معمول نشان دهند. شما می توانید قبل از چیدمان فیزیکی افراد، بر روی کاغذی نقشه طراحی خودتان را رسم کرده تا در مجموع چیدمان بهتر و شیکی داشته باشید.

قرار دادن مبل نیمه سلطنتی طوسی پشت به میز ناهارخوری

یکی از انواع چیدمان هایی که موجب زیبایی فضای خانه شما می شود، قرار دادن مبل نیمه سلطنتی در وسط اتاق و یا سالن پذیرایی شما است. در واقع مبلمان مورد نظر شما پشت به میز ناهار خوری قرار می گیرد. در این حالت، شما می توانید با استفاده این چیدمان، فضای سالن پذیرایی را به دو قسمت مجزا تقسیم کنید. در این حالت نیز می توانید از صندلی های تک نفره در کنار مبلمان نیمه سلطنتی استفاده کنید تا دکوراسیون شما خالی نباشد.

استفاده از قفسه در کنار مبل نیمه سلطنتی طوسی و میز ناهارخوری

استفاده از قفسه های چوبی، یکی از بهترین ایده ها برای جداسازی مبلمان نیمه سلطنتی طوسی و میز ناهار خوری است. استفاده از چوب در دکوراسیون های کلاسیک بسیار مرسوم می باشد و جزیی از دکوراسون کلاسیک است. پس این قفسه ها علاوه بر جدا سازی فضا، می تواند به فضای کلی دکوراسیون کلاسیک شما کمک کند تا به سطح ایده آل برسد. همچنین این قفسه ها جنبه تزیینی داشته و به زیبایی دکوراسیون شما کمک شایانی نماید. همچنین می توانید از این قفسه ها برای قرار دادن انواع کتاب ها استفاده کنید.

استفاده از نقطه کانونی برای چیدمان بهتر دکوراسیون

یکی از مواردی که برای داشتن یک دکوراسیون جذاب لازم است، استفاده درست و مناسب از اشیا برای به وجود آوردن نقطه کانونی است. نقطه کانونی محلی است که همه توجهات را به خود جلب کرده و قسمت اعظم زیبایی دکوراسیون را به خود اختصاص خواهد داد. افراد با سلایق گوناگون، تمایل دارند که نقاط مختلفی را به عنوان نقاط کانونی دکوراسیونشان انتخاب کنند. شما باید قبل از چیدمان دکوراسیون ، نقطه کانونی دکوراسیون را مشخص کنید. سپس شروع به چیدمان مبلمان و میز ناهار خوری کنید. از جمله نقاط کانونی اکثر دکوراسیون ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شومینه
  • کتابخانه
  • تلویزیون

جمع بندی

چیدمان صحیح وسایل و انواع مبلمان در منزل، شاید به نظر کار ساده ای باشد، اما اگر درست انجام نشود، فضای کلی دکوراسیون شما را نا مرتب می کند. اگر شما نتوانید یک چیدمان صحیح از مبلمان نیمه سلطنتی و میز ناهار خوری در منزل داشته باشید، از خرید مبل و میز ناهار خوری پشیمان و ناراضی هستید. شما می توانید با مشورت با متخصصان طراحی داخلی، از روش های اصولی چیدمان مطلع شوید. شما می توانید برای خرید انواع مبل نیمه سلطنتی طوسی، به فروشگاه های مبلمان رجوع کرده و خرید ایمنی داشته باشید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}