طراحی داخلی کلاسیک با مبل شزلون طلایی

شنبه, 19 تیر 1400

مبل شزلون طلایی، یکی از انواع مبلمان تک نفره است که بسیار زیبا و در نوع خود منحصر به فرد است. بر روی این مبلمان، معمولا یک نفر نشسته و یا استراحت می کند. طراحی جالب و منحصر به فرد این نوع از مبلمان، موجب شده است که بسیاری از افراد با سلایق گوناگون، برای خرید آن ترغیب شوند. اگر شما با این نوع از مبلمان آشنایی ندارید و سوالات گوناگونی در این زمینه برای شما به وجود آمده است، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

ویژگی های کلی مبل شزلون طلایی

این نوع از مبلمان، در واقع شبیه به یک صندلی بلند طراحی شده اند. این طراحی منحصر به فرد موجب شده است که این مبل، شباهت زیادی به انواع مبلمان امروزی نداشته باشد. از انواع مختلف مبلمان های امروزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این نوع از مبلمان، خود در دو نوع متفاوت تولید می شوند. این مبلمان با تاریخچه طولانیشان، موجب می شوند که دکوراسیون شما، جلوه و نمای زیبایی به خود گیرد. در ادامه با تاریخچه این نوع از مبلمان بیشتر آشنا خواهید شد.

ویژگی های منحصر به فرد مبل شزلون

همان طور که در بالا اشاره کردیم، این نوع از مبلمان طراحی منحصربه فردی دارند و شبیه مبلمان امروزی نیستند. یکی از ویژگی های این مبلمان، دسته ای است که روبه خارج است. تیکه گاه این مبلمان، بسیار کوچک است. البته علاوه بر کوچکی، باید کوتاهی را نیز به ویژگی های تیکه گاه این مبلمان اضافه کرد. از لحاظ طول تیکه گاه، این مبلمان نسبت به سایر دیگر مبلمان، تیکه گاهی در حدود یک سوم دارند. البته باید در مورد قسمت نشیمن این مبلمان اشاره کرد که این قسمت، دراز است. شما می توانید در هنگام نشستن بر روی این مبلمان، پاهای خود را به راحتی بکشید.

مبل شزلون و استفاده در انواع دکوراسیون ها

این نوع از مبلمان، مخصوص استفاده برای یک نفر هستند. در واقع شما می توانید از این مبلمان به عنوان مبل تک، در کنار انواع مبلمان دیگر استفاده کنید. ویژگی های منحصر به فرد این مبلمان موجب شده است که در همه مکان ها و یا در اکثر دکوراسیون های داخلی منازل مورد استفاده قرار گیرد. آرامش و راحتی نشات گرفته به خاطر استراحت بر روی این مبلمان را با هیچ آرامش دیگر معاوضه نخواهید کرد. در این مقاله، یک دکوراسیون کلاسیک با استفاده از مبل شزلون طراحی خواهیم کرد.

تاریخچه ای کوتاه از مبل شزلون

اگر شما از مبل شزلون طلایی در منزل خود استفاده می کنید و یا عکس آن را دیده اید، قطعا می دانید که این مبل، از ترکیب دو وسیله دیگر طراحی شده است. این دو وسیله، تخت خواب و صندلی هستند. در واقع مبلمان شزلون به صندلی های بلند شهرت دارند. مصریان عهد باستان، اولین نفراتی بودند که ایده ساخت این مبلمان را ارائه کردند. آنها از تخت های بسیار زیبا برای حمل و نقل پادشاهان و اربابان خود استفاده می کردند. از دهه 1700 میلادی، این مبلمان به مبل شزلون فرانسوی نیز شهرت یافتند.

مبل شزلون طلایی و رواج آن در عصر جدید

همان طور که در بالا اشاره شد، از اواخر دهه1700 میلادی، این مبلمان به منازل مردم راه پیدا کرده و می توان گفت که اکثریت مردم با آن آشنایی پیدا کردند. اما اگر بخواهیم که آشنایی مردم با شکل امروزی و مدرن این مبلمان را شرح دهیم، باید به قرن نوزدهم میلادی اشاره کنیم. در این زمان، بسیاری از افراد ثروتمند، از این مبلمان به عنوان وسیله ای لوکس استفاده می کردند. البته باید اشاره کرد که تا به امروز، این مبل تغییرات ظاهری زیادی داشته است.

خصوصیاتی از مبل شزلون طلایی که در اعصار مختلف حفظ شده

همان طور که در بالا اشاره کردیم، این مبلمان در گذر زمان، تغییرات ظاهری زیادی داشته اند. دو ویژگی در این نوع از مبلمان وجود دارند که در طول دوران های مختلف حفظ شده و به دست ما رسیده اند. اولین ویژگی این مبلمان را می توان کشیدگی نشیمن آن دانست. این مبل، با گذر زمان، همچنان گنجایش و ظرفیت یک نفر را داشته و در طول زمان، این ویژگی منحصر به فرد خو.د را تغییر نداده است. یکی از افراد مشهور علاقه مند به این مبلمان، فروید بوده است.

تفاوت طراحان مبل لاوست به مبل شزلون

شاید بسیاری از افراد در ذهنشان کنجکاو باشند که آیا مبل شزلون طلایی، همانند دیگری نیز دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال، باید به نکات دقیقی اشاره کرد. مبل شزلون و مبل لاوست، دارای شباهت های زیادی هستند. البته باید اشاره کرد که مبل لاوست، به وسیله انگلیسی ها طراحی و تولید شد. اما همان طور که در بالا عنوان کردیم، مبل شزلون با طرح امروزی برای اولین با توسط فرانسوی ها طراحی و تولید شد. هر کدام از این مبلمان در نوع خود بی نظیر بوده و مزایایی دارند.

تفاوت های ظاهری و کاربردی مبل لاوست و مبل شزلون طلایی

در واقع باید اشاره کرد که مبل شزلون طلایی در نوع خود بی همتاست و از لحاظ ظاهری و کاربردی با مبل لاوست متفاوت است. مبل لاوست، ظرفیت و گنجایش دو نفر را دارد. همان طور که در بالا عنوان کردیم، مبل شزلون، دارای ظرفیتی تک نفره است. مبل شزلون از لحاظ کاربرد، برای آرامش و استراحت طراحی شده است. مبل لاوست از این نظر متفاوت بوده و به مبل عشق شهرت دارد. از ویژگی های مبل لاوست، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساختار اس شکل
  • داشتن دو دسته
  • طراحی بدون تیکه گاه

طراحی داخلی کلاسیک با مبل شزلون طلایی

بهترین مکان برای قرار دادن مبل شزلون طلایی

همان طور که در بالا عنوان شد، مبل شزلون برای راحتی افراد تولید و طراحی شده است. اگر شما می خواهید بر روی این مبل استراحت کنید و یا دراز بکشید، بهتر است که این مبلمان را در اتاق نشیمن و به دور از چشم میهمانان قرار دهید. این گونه می توانید با خیالی راحت، ساعت های متعددی را بر روی این مبل با حالت دراز کش بگذرانید. اتاق خواب نیز، مکان بسیار مناسبی برای قرار دادن این مبلمان برای استراحت و آرامش بیشتر است.

آشنایی با انواع مبلمان شزلون

این نوع از مبلمان، با طرح ها و کاربردهای مختلفی طراحی می شوند. امروزه مدل های متنوعی از این مبلمان در بازار وجود دارد. البته برخی از این مدل ها مدرن تر و امروزی و برخی دیگر نیز بسیار قدیمی هستند. شما می توانید بر حسب سلیقه خود، یکی از انواع این مبلمان را برای زیبایی بیشتر دکوراسیون منزلتان استفاده کنید. این مبلمان در رنگ های متنوعی در بازار وجود دارند که همین امر سبب می شود جذابیت مبلمان برای افراد دوچندان شود. از انواع این مبلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مبل شزلون دوشز
  • مبل شزلون مدرن
  • مبل شزلون کلاسیک

ایده هایی جذاب در رابطه با استفاده از مبل شزلون طلایی در دکوراسیون کلاسیک

1. مبل شزلون طلایی و دکوراسیونی به سبک سلطنتی

مبل شزلون کلاسیک، به مبل شزلون سلطنتی نیز شهرت دارد. در واقع شما در دکوراسیون لوکستان، نیاز به استفاده از وسایلی دارید که با این دکوراسیون همخوان باشند. شما می توانید در کنار مبل شزلون سلطنتی در دکوراسیون کلاسیک، از انواع مبلمان استیل استفاده کنید. اگر شما مقاله "چه طور بهترین مبل استیل را انتخاب کنیم؟" را خوانده باشید، با این نوع از مبلمان آشنایی کامل دارید.

2. استفاده از پرده های فاخر و زیبا در دکوراسیون کلاسیک در کنار مبل شزلون طلایی

شما می توانید در کنار مبل شزلون، از پرده های زیبایی متناسب با سبک کلاسیک استفاده کنید. این پرده ها برای زیبایی بیشتر باید طرح دار باشند. ما در این مقاله، استفاده از طرح های گل را بر روی پرده به شما پیشنهاد می دهیم. شما می توانید بر حسب سلیقه از دیگر طرح ها نیز استفاده کنید. این پرده ها باید بلند بوده و از لحاظ ظاهری، بسیار لوکس و فاخر باشند. رنگ این پرده را نیز می توانید سفید انتخاب کنید که جلوه زیبایی در کنار رنگ زرد مبلمان شما دارد.

3. استفاده از رنگ هایی به خصوص در دکوراسیون کلاسیک

معمولا در هر دکوراسیونی از یک طیف رنگی متناسب با آن دکوراسیون استفاده خواهد شد. شما می توانید در کنار مبلمان شزلون طلایی از رنگ های متنوع و زیبایی استفاده کنید. یکی از این رنگ ها، رنگ کرم است. شما می توانید اجزای مختلف اتاق را به رنگ دلخواهتان در آورید مثلا می توانید از کوسن هایی با رنگ کرم بر روی مبل شزلون استفاده کنید. باید فضا را طوری طراحی کنید که افراد حس کنند که با ورود به منزل شما به قرن نوزده میلادی سفر کرده اند.

4. استفاده از تقارن در سبک کلاسیک با استفاده از مبل شزلون طلایی

یکی از ایده های بسیار جذاب در این زمینه، جفت چیدن و کنار هم قرار دادن همه وسایل از جمله مبلمان و سایر لوازم موجود در این دکوراسیون است. در واقع شما می توانید مبلمان شزلون را در روبه روی وسایل دیگر دکوراسیون کلاسیکتان قرار دهید. نظمی که این دکوراسیون به خود می گیرد خیره کننده و افراد را شیفته خود خواهد کرد. جفت قرار دادن همه وسایل، شاید در نگاه اول، ایده خوبی نباشد . ما به شما پیشنهاد می کنیم یک بار این چیدمان را در دکوراسیون منزل خود امتحان کنید و اثرات آن را در زیبایی منزلتان ببینید.

جمع بندی

دکوراسیون کلاسیک، ابهت و شکوه خاصی دارد. شاید امروزه بسیاری از افراد ترجیح دهند که از دکوراسیون های راحتی و مدرن در منازل کوچک خود استفاده کنند. اما باید اشاره کرد که برای منازلی با فضای باز و اتاق پذیرایی بزرگ، استفاده از دکوراسیون لوکس کلاسیک، ایده بسیار جذابی است. شما می توانید برای خرید مبل شزلون طلایی، از فروشگاه های اینترنتی مبلمان دیدن کنید. در شرایط کرونایی، با خرید اینترنتی سلامت خود را تضمین کنید.

برچسب ها:
مبل شزلون طلایی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}