صفر تا صد خرید مبل راحتی: چه مبل راحتی بخرم؟

دوشنبه, 24 خرداد 1400

خرید مبل راحتی، از جمله کارهایی است که با انجام آن، دو عنصر زیبایی و راحتی را به صورت همزمان به منزل خود خواهید آورد. این نوع از مبلمان، در میان مردم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. برای خرید هر نوع مبلی، باید ابتدا به نیازها و خواسته های خودمان توجه کنیم. باید توجه داشته باشیم که آن خواسته ها را در ویژگی های مبلمان مورد نظرمان یافت کنیم. همچنین توجه به ابعاد و فضای خانه، یکی دیگر از مواردی است که قبل از خرید مبلمان، باید مد نظر شما قرار داشته باشد.

مشخص کردن نحوه استفاده از مبل قبل از خرید آن

قبل از خرید مبلمان راحتی، بهتر است در ابتدا مشخص کنید که این نوع مبلمان را به چه دلیلی خریداری می کنید؟ برخی افراد این نوع از مبلمان را برای اتاق پذیرایی و میزبانی از میهمانان خریداری می کنند. برخی دیگر نیز این نوع از مبلمان را برای استفاده در سایر مکان های خانه خریداری می کنند. استفاده از این مبلمان در هر اتاق و یا فضایی، نیازمند تطابق ویژگی های آن فضا با مبلمان است. اگر بچه کوچک دارید، باید مبلی را انتخاب کنید که دارای ویژگی های خاصی همچون مقاومت بالا باشد.

برای خرید مبل راحتی، باید چه ویژگی هایی را مدنظر قرار دهیم؟

در ابتدا باید به انواع ویژگی های منحصر به فرد مبلمان راحتی اشاره کنیم. اگر شما مقاله "مبل راحتی ارزان را از کجا بخریم؟" را خوانده و یا بررسی کرده باشید، با انواع ویژگی های مبلمان راحتی آشنا شده اید. این نوع از مبلمان، ساختار چوبی نمایانی ندارند. دسته های این نوع از مبلمان، عریض و پهن بوده و برای استراحت افراد تعبیه شده اند. این مبلمان، در زمره انواع مبلمان های پایه کوتاه قرار دارند. این پایه ها اغلب چوبی و یا فلزی هستند. از انواع مبلمان راحتی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• مبل راحتی کلاسیک
• مبل راحتی چستر
• مبل راحتی ال
• مبل راحتی مدرن

بررسی انواع فوم در زمان خرید مبل راحتی

یکی از مواردی که برای خرید مبلمان راحتی مد نظر است، مواد به کار رفته درون مبل است. می توانید در هنگام خرید مبلمان، از فروشنده تقاضا کنید تا اطلاعاتی درباره متریال به کار رفته در مبلمان راحتی مورد نظرتان بدهد. معمولا از دو نوع فوم، برای استفاده در بدنه مبلمان کاربرد دارند. شما می توانید با استفاده از تکنیک هایی، این دو فوم را از هم تشخیص دهید. فوم سرد، معمولا پس از تحمل فشار، حالت ارتجاعی زیادی داشته و به سرعت به حالت اولیه خود باز می گردد. فوم گرم، این خاصیت را ندارد.

بررسی انواع اسفنج و تشک به کار رفته در زمان خرید مبل راحتی

اگر در مبل مورد نظر شما، از اسفنج استفاده شده باشد، باید از وزن تقریبی اسفنج اطلاع کامل داشته باشید. اسفنج ها وزنی در حدود 35 کیلوگرم دارند. از ویژگی های این اسفنج ها، می توان به شستشوی آنها بدون آسیب دیدگی اشاره کرد. همچنین این اسفنج ها، سفت و محکم هستند. نکته مهم این است که در گذر زمان، این اسفنج ها از حالت طبیعی خود خارج نخواهند شد. باید اشاره کرد که در مبلمان راحتی، از تشک هایی مخصوص استفاده می شود که به آسانی شستشو داده می شوند.

توجه به روکش و پارچه مورد استفاده شده بر روی مبل در زمان خرید مبل راحتی

استفاده از یک پارچه و یا روکش مناسب برای مبلمان، امری ضروری و مهم است. روکش مورد استفاده بر روی مبلمان شما، باید جنس مرغوب و با کیفیتی داشته باشد تا بتوانید سال ها از آن استفاده کنید. همچنین، نحوه نظافت این پارچه ها، مسئله مهم دیگری است که باید به آن توجه شود. برخی از روکش های مبلمان با استفاده از شامپوهای مخصوص و برخی دیگر با استفاده از یک دستمال تمیز خواهند شد. از انواع پارچه های مورد استفاده برای روکش مبلمان، می توان به موارد زیر استفاده کرد:
پارچه کتانی
پارچه مخملی
پارچه نخی
پارچه نانومیکرو

بررسی دوخت قطعات مختلف مبلمان در زمان خرید مبل راحتی

استحکام مبلمان، یکی از موارد حائز اهمیت برای تمامی افراد در هنگام خرید مبل است. این مورد، ارتباطی به سلایق افراد نداشته و داشتن این ویژگی برای تمامی مبلمان موجود در بازار ضروری است. دوخت مبلمان باید به قدری محکم و سفت باشد که اجزای آن به سادگی از یکدیگر جدا نشوند. همچنین فنرهای مورد استفاده در مبلمان، نباید به تشک مبل فشار آورند. در اثر فشار فنرها، ممکن است تشک مبلمان دچار پارگی شود. فاصله قرار دادن فنرها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

بررسی جنس چوب مبلمان در زمان خرید مبل راحتی

امروزه، تولید کنندگان انواع مبلمان، از انواع مختلفی چوب با طرح ها و مقاومت مختلف استفاده می کنند. چوب به کار رفته در ساختار مبل مورد نظر شما، باید از استحکام خوبی برخوردار باشد. همچنین باید در مقابل هر گونه آسیب و خراش مقاوم بوده و در برابر حشرات، دچار خوردگی نشود. در این مورد، شاید بتوان چوب درخت گردو را یکی از مرغوب ترین چوب های موجود در بازار دانست. همچنین چوب مورد نظر شما، باید سبک بوده تا بتوانید مبل را به راحتی جابه جا کنید. از انواع مختلف چوب، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
چوب درخت بلوط
چوب درخت توسکا
چوب درخت افرا

 

صفر تا صد خرید مبل راحتی: چه مبل راحتی بخرم؟

توجه به نداشتن لبه های تیز در زمان خرید مبل راحتی

همان طور که از نام این مبلمان پیداست، آنها باید از هر لحاظ راحتی و آسایش را برای خریداران خود به ارمغان آورند. در هنگام خرید انواع مبلمان راحتی، باید توجه داشته باشید که پایه های این مبلمان، به انگشتان پای شما آسیبی وارد نکنند. ممکن است برخی از این مبلمان، پایه هایی با نوک تیز داشته باشند که هنگام نشستن و یا رد شدن از کنار آنها، به شما صدمه ای وارد کند. پس بهتر است قبل از خرید، تمام بدنه مبل را به خوبی بررسی کنید.

توجه به رنگ در زمان خرید مبل راحتی

توجه به رنگ، یکی از مواردی است که هیچ کس نمی تواند از آن چشم پوشی کند. بسیاری از افراد، قبل از توجه به آیتم های دیگر، ابتدا به رنگ مبلمان مورد نظرشان توجه می کنند. ممکن است فردی با دیدن رنگ مبلی، بدون توجه به سایر فاکتورها، آن مبل را خریداری کند. پس رنگ، در میان سایر آیتم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. قبل از خرید مبلمان راحتی، به رنگ موارد زیر باید توجه کرد تا زیبایی اتاق پذیرایی شما دوچندان شود:
رنگ پرده ها
رنگ فرش
رنگ آباژور

توجه به ابعاد اتاق پذیرایی و نحوه قرار گرفتن وسایل در اتاق در زمان خرید مبل راحتی

همان طور که در بالا اشاره شد، قبل ازاقدام برای خرید مبلمان راحتی، باید از ابعاد اتاق پذیرایی منزل خود اطلاع یابید. شما باید مبلی را خریداری کنید که بتوانید آن را در ابعاد اتاق مورد نظرتان جا دهید. خرید یک ست کامل مبلمان، بدون در نظر داشتن ابعاد اتاق، ریسک و اشتباه است. همچنین باید نحوه قرار گرفتن سایر وسایل اتاق، مانند تلویزیون را در نظر داشته باشید. بهتر است قبل از خرید مبلمان راحتی، ایده و نظر خود را برای چیدمان مبلمان برای روی کاغذ رسم کنید تا دچار هیچ گونه مشکلی در این زمینه نشوید.

توجه به استانداردهای مبلمان در زمان خرید مبلمان راحتی

یک مبل خوب راحتی، باید دارای استانداردهایی باشد که از آنها به عنوان اصول ارگونومی یاد می شود. یک مبل باید در موارد زیر، دارای اندازه های مشخصی باشد:
طول
عرض
ارتفاع
شما ممکن است در طول روز، بارها بعد از اتمام کارهای روزانه، بر روی این مبلمان استراحت کنید. اگر این مبلمان، اندازه های مناسبی نداشته باشند، ممکن است به فیزیک بدنی شما آسیب وارد کنند.

یک مبل راحتی مناسب، چه قسمت هایی از بدن را باید پوشش دهد؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، یک مبل خوب نباید به فیزیک بدنی شما آسیب وارد کند. در واقع شما باید با نشستن بر روی آن احساس راحتی کنید. یک مبل خوب در قسمت تیکه گاه و قسمت نشیمن باید بسیار راحت باشد. در قسمت تیکه گاه باید ستون فقرات و گودی کمر، به خوبی پوشش داده شود. مبل خوب، باید با داشتن ارتفاع مناسب، از آویزان ماندن پاهای شما هنگام نشستن بر روی مبل جلوگیری کند.

ویژگی های نشیمن یک مبل راحتی مناسب

بسیاری از افراد در هنگام خرید مبل راحتی، به قسمت نشیمن آن بیشترین توجه را دارند. یک مبل با نشیمن مناسب و راحت می تواند خواسته های بسیاری از مشتریان را برآورده کند. نشیمن بسیار نرم، موجب ایجاد فرورفتگی در مبلمان خواهد شد و از زیبایی ظاهر مبلمان خواهد کاست. همچنین اگر قسمت نشیمن بسیار سفت باشد، موجب خواهد شد که افراد در هنگام نشستن احساس راحتی نداشته باشند. داشتن یک نشیمن مناسب، با استفاده از یک فوم کارآمد در دسترس خواهد بود.

چه قیمت هایی در بازار برای خرید مبل راحتی وجود دارد؟

این نوع از مبلمان، طرفداران بسیاری در دنیای صنعت مبلمان دارد. به دلیل داشتن این هواداران فراوان، این نوع از مبلمان با قیمت های مختلفی در بازار وجود دارند. برخی از این مبلمان، با توجه به مواد به کار رفته درون آنها، دارای قیمت بیشتری نسبت به سایر مبلمان هستند. برخی دیگر نیز، از نوع مبلمان دست دوم بوده و قیمت کمتری هم خواهند داشت. برخی از این مبلمان هم دارای قیمت متوسطی بوده و بودجه ای متوسط برای خرید آنها لازم است.

خرید و استفاده از مبلمان دارای گارانتی و ضمانت پس از فروش

در هنگام خرید مبل راحتی، باید توجه داشته باشیم که مبلمان مورد نظر ما دارای گارانتی باشند. شما می توانید قبل از خرید، شرح گارانتی مبلمان را به دقت مطالعه کنید. در گارانتی، معمولا سیاست ها و قوانین شرکت تولید کننده مبلمان نوشته شده اند. معمولا شرکت ها در گارانتی، بیان می کنند، مشتری چگونه می تواند کالای خریداری شده را به فروشنده و شرکت مورد نظر عودت دهد.

جمع بندی

در پایان باید بیان کنیم که اگر بخواهیم تمام این آیتم ها را برای خرید مبل راحتی اولویت بندی دهیم، بهتر است استحکام و کیفیت مبلمان را در رده اول قرار دهیم. اگر مبلی دارای استحکام و کیفیت بالایی باشد، می توانید تا سال ها از آن استفاده کنید. همچنین هزینه کمتری را در این زمینه متقبل خواهید شد. در اولویت های بعدی نیز می توانید زیبایی و هزینه مبلمان را قراردهید. برای خرید انواع مبلمان راحتی، می توانید به فروشگاه های اینترنتی مبلمان رجوع کرده و از انواع مبل راحتی دیدن کنید.

برچسب ها:
خرید مبل راحتی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}