شستشوی مبل با دستگاه چگونه انجام می‌گیرد؟

جمعه, 17 اردیبهشت 1400

شستشوی مبل با دستگاه، امروزه یکی از پیشرفته ترین راه ها برای شستشوی انواع مبلمان است. در گذشته، مردم برای تمیز نگهداشتن مبلمان، از روکش ها و پارچه های مختلفی بر روی آنها استفاده می‌کردند. اما امروزه، با استفاده از روش های نوین و مدرن می‌توان تمیزی و زیبایی را برای انواع مبلمان به ارمغان آورد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را با دستگاه‌های شستشوی مبل و چگونگی کار آنها آشنا کنیم.

نحوه شستشوی مبل قبل از استفاده از دستگاه

تا قبل ظهور دستگاه و استفاده از آن برای شستشوی مبلمان، پاک کردن آلودگی ها از روی مبلمان سخت و مشکل بود. در این بین، شستشوی مبلمان پارچه ای بسیار سخت تر از سایر مبلمان بود. در اثر شستشو این مبلمان با وسایلی غیر از دستگاه، پارچه این مبلمان جمع شده واز زیبایی شکل ظاهری آنها کاسته می‌شد. در صورت آلودگی گسترده بر روی این مبلمان، افراد مجبور به تعویض پارچه آنها بودند. امروزه با استفاده از دستگاه، قسمت عمده ای از این مشکلات برطرف شده اند.

اهمیت شستشوی مبل با دستگاه

مبلمانی که در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، در معرض هر نوع آلودگی قرار داررند. این آلودگی ها به الیاف پارچه مبل نفوذ کرده و از زیبایی ظاهری آن می‌کاهد. اگر این مبلمان از نوع مبل راحتی بوده و برای استراحت نیز، افراد از آنها استفاده کنند، اهمیت شستشوی آنها بیشتر می‌شود. افراد با دراز کشیدن بر روی این مبلمان، با تنفس، مواد آلوده را به داخل حلق و بینی خود خواهند برد. تمامی این موارد موجب می‌شود مبلمان، با استفاده از روش‌های نوین و به روز، به خوبی شسته و پاک شوند.

شستشوی مبل با دستگاه در خارج از خانه

بسیاری از مردم به دلیل مشغله کاری و یا نداشتن امکانات مناسب، مبلمان خود را به خدمات مبل شویی می‌سپارند. در اینگونه شرکت ها، انواع مبلمان را بدون در نظر گرفتن جنس و یا نوع آن، شستشو می‌دهند. در واقع تمامی قسمت‌های مبل که قابل شستشو بوده و در معرض آلودگی باشند، شسته می‌شوند. از جمله مواردی که در این شرکت‌ها، شسته می‌شوند شامل موارد زیر است:

کوسن
پشتی
تشکچه

تمامی موارد ذکر شده در بالا از یک دیگر جدا شده و به خوبی با دستگاه شسته می‌شوند.

شستشوی مبل با دستگاه در خانه

خانم های خانه دار معمولا به تمیزی و نظافت وسایل منزل خود، ازجمله مبلمان، اهمیت زیادی می‌دهند. همان طور که در بالا اشاره کردیم، در گذشته از روکش برای دور نگهداشتن مبلمان از آلودگی‌ها استفاده می‌شد. امروزه گردوغبار و انواع مختلف نوشیدنی‌ها بر روی زیبایی ظاهری مبلمان اثرگذار است. ممکن است این آلودگی ها بر روی مبل گسترش یافته و نیاز به شستشوی مبل در خانه باشد. شستشوی مبل در خانه، نیازمند وسایل و استفاده از دستگاه های خاصی است. اگر این دستگاه ها و مهارت استفاده از آنها را در خانه دارید، بهتر است آنها را در خانه بشویید.

شستشوی مبل با دستگاه در منزل چگونه انجام می‌گیرد؟

شستشوی مبل در خانه نیازمند داشتن مهارت این کار است. در مرحله اول، شما باید میزان آلودگی بر روی مبلمان خانه را بررسی کنید و لکه های موجود بر روی مبل را بررسی کنید. در مرحله بعد، باید اقدام به لکه گیری کنید. این لکه گیری به روش های مختلف انجام می‌شود. متداول ترین روش با استفاده از پاک کننده های مخصوص است. این پاک کننده ها باید با جنس پارچه رومبلی شما هماهنگ و همخوان باشد. اگر شما مقاله "راهنمای انتخاب بهترین پارچه برای مبل ال" را بررسی کرده باشید، با انواع پارچه مقاوم و مناسب برای مبلمان آشنا شده اید. در مرحله بعد باید مبل را با استفاده از دستگاه شستشو دهید. در مرحله آخر باید با دقت و ظرافت آبها و مواد شستشوکننده را از روی مبلمان پاک کنید.

شستشوی مبل با دستگاه با استفاده از بخار داغ

دستگاه شوینده مبل، با استفاده از بخار داغ، مبلمان را از آلودگی ها پاکسازی می‌کند. این بخار، حرارت بالایی دارد و ذرات آلودگی را از روی سطح مبل پاک می‌کند. شاید در ابتدا این عقیده وجود داشت که وجود بخاری با درجه حرارت بالا برای پارچه و سطح مبلمان نامناسب است و طول عمر مبل را کاهش می‌دهد. اما مشخص شد که این بخار هیچگونه آسیبی به مبل نخواهد رساند. همچنین بخار داغ، هیچ گونه لکه خیس و مرطوبی را از خود به جا نخواهد گذاشت.

 

شستشوی مبل با دستگاه چگونه انجام می‌گیرد؟

هزینه شستشوی مبل با دستگاه با استفاده از بخار داغ

استفاده از دستگاه و بخار داغ برای شستشوی مبلمان بسیار به صرفه است. همچنین همان طور که در بالا اشاره کردیم استفاده از این دستگاه هیچ گونه خطری برای طول عمر مبلمان ایجاد نمی‌کند. شما با استفاده از این روش می‌توانید در مدت زمان کمی، تمیزی و پاکیزگی را برای مبلمان خانه خود به ارمغان آورید. استفاده از این روش هزینه بسیار کمی برای شما دارد و از هدر رفت آب نیز جلوگیری می‌کند.

مرحله خشک کردن بعد از شستشوی مبل با دستگاه

اگر شما مبلمان منزل خود را با استفاده از فوم و مواد شوینده شسته باشید، پس از انجام این مرحله نیاز به خشک کردن مبلمان دارید. باید اشاره کرد که استفاده از مواد شوینده نیز بسیار موثر است و می‌تواند انواع آلودگی ها و لکه ها را پاکسازی کند. برای خشک کردن مبلمان، با استفاده از قسمت مکنده دستگاه، آب و کف موجود بر روی مبلمان را به درون دستگاه هدایت می‌کنیم. آب و کف موجود بر روی مبلمان، در قسمت مخزن دستگاه جمع آوری شده و در صورت پر شدن باید خالی شود.

ساختار و طریقه شستشوی مبل با دستگاه

دستگاه پاکسازی و شستشوی مبل، در ابعاد و ظرفیت های مختلفی ساخته می‌شود. برخی از این دستگاه ها چندکاره و بسیار مجهز بوده و تمام مراحل شستشوی مبل را به راحتی انجام می‌دهند. البته برخی از شرکت‌های خدمات دهی در زمینه شستشوی مبل، از دو دستگاه به صورت همزمان برای شستشوی مبل استفاده می‌کنند. اگر قطعات مورد استفاده در این دستگاه ها را با هم مقایسه و بررسی کنید، منوجه خواهید شد که تمامی آنها مشابه یکدیگر هستند.

شستشوی مبل با دستگاه با استفاده از چه ابزاری انجام می‌گیرد؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، دستگاه های شستشوی مبل معمولا از ابزار و قطعات مشابه و یکسانی تولید و ساخته شده اند. این دستگاه‌ها، دارای چند قسمت و قطعه اصلی هستند. یکی از این قسمت ها، مخزن آب های آلوده است. همان طور که در بالا اشاره کردیم آب های آلوده، به این مخزن هدایت می‌شوند. از جمله دیگر قسمت‌های حیاتی و مهم این دستگاه ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمپرسور کف ساز
مخزن آب پاکیزه
کف پخش کن

با استفاده از کف پخش کن، کف های تولید شده در کمپرسور کف ساز، به خوبی برروی سطح مبلمان پخش می‌شوند. در نهایت با استفاده از مکنده، تمام کف‌ها از روی سطح مبلمان پاک می‌شوند.

از چه موادی در شستشوی مبل با دستگاه استفاده می‌شود؟

مواد شوینده ای که در این دستگاه مصرف می‌شود، با مواد شوینده معمولی که برای لکه گیری مبلمان استفاده می‌شود، متفاوت است. کف تولید شده توسط این مواد، چندین برابر کف تولید شده توسط مواد شوینده رایج در میان مردم برای شستشوی انواع وسایل است. این مواد به همراه آب ترکیب و مخلوط می‌شوند. در نهایت مخلوط آب و کف در قسمت کمپرسور کف ساز وارد شده و از آنجا با کیفیتی عالی بر روی مبل استفاده خواهد شد. باید اشاره کرد که آب مورد استفاده در این دستگاه بسیار کم است. با استفاده از این دستگاه، در مصرف آب صرفه جویی می‌شود

استفاده از مکنده در شستشوی مبلمان با دستگاه

در قسمت نهایی شستشوی مبل با دستگاه، مکنده دستگاه وارد کار می‌شود. این مکنده، قدرت مکش زیادی داشته و می‌تواند حجم زیادی از مخلوط آب و کف را از روی سطح مبلمان پاک کرده و به درون مخزن آب های آلوده وارد کند. رطوبت ایجاد شده برروی مبلمان، به واسطه استفاده از آب، به راحتی با استفاده از دستگاه خشک می‌شوند و اثری از آن باقی نمی‌ماند. همچنین باید اشاره کرد که قدرت مکش زیاد دستگاه، هیچگونه آسیبی را به پارچه مبلمان و زیبایی ظاهر آن وارد نخواهد کرد.

استفاده ازقسمت آبگرمکن در شستشوی مبلمان با دستگاه

همان طور که در بالا عنوان کردیم، بسیاری از دستگاه‌ها دارای قطعات مشابه و یکسانی هستند. برخی از دستگاه های موجود در بازار، دارای قسمت آبگرمکن هستند. در قسمت آب گرمکن، مخلوط آب و کف، کمی گرم تر از حد معمول می‌شود. مخلوط آب و کف گرم شده، دارای قدرت پاک کنندگی و لکه بری بیشتری است. این مخلوط، تمیزی و زیبایی بیشتری را برای مبلمان شما به ارمغان خواهد آورد. البته استفاده از این قسمت در دستگاه ها، هزینه و قیمت استفاده از آنها را بیشتر خواهد کرد.

مزایای استفاده از دستگاه در شستشوی مبلمان چیست؟

شستشوی مبل با دستگاه، یک روش عالی و مطمئن برای پاکسازی مبلمان است. در این روش، شما نیاز به حمل مبلمان سنگین تا محل شستشو ندارید. دستگاه، به محل شستشو که ممکن است خانه و یا مراکز خدمات رسانی شستشوی مبلمان باشد، آورده می‌شود. همچنین مبلمان شسته شده، به سرعت و سهولت پس از شستشو، خشک شده و شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. استفاده از این دستگاه، موجب می‌شود تمامی سطح مبلمان به صورت هماهنگ و یک دست تمیز شود.

آیا مخلوط آب و کف ساخته شده توسط دستگاه به داخل مبل نفوذ می‌کند؟

باید اشاره کرد که مخلوط آب و کف ساخته شده و یا به اصطلاح فوم، به داخل الیاف مبل و یا پارچه آن نفوذ نخواهد کرد. رطوبت حاصل از آب و کف دستگاه شستشوی مبل، فقط قسمت پارچه و سطح مبلمان را شسته و به مواد داخلی و به کار رفته برای ساخت مبل آسیبی وارد نخواهد کرد. در واقع می‌توان سادگی در استفاده را مهم ترین ویژگی های دستگاه دانست. این دستگاه بدون کوچک ترین آسیبی به مبلمان شما، آنها را تمیز و براق خواهد کرد.

جمع بندی

شستشوی مبل با دستگاه، یک راه ایمن و کم هزینه است. امروزه بسیاری از مراکز خدمات رسانی در زمینه شستشوی مبل، از این دستگاه ها استفاده می‌کنند. این دستگاه ها حجم زیادی ندارند. تمیز کردن این دستگاه ها نیز ساده بوده و می‌توانید به سهولت قطعات مختلف آن را از یک دیگر جدا کرده و اقدام به پاکسازی آنها کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}