روشهای مراقبت از مبل ال زرد

چهارشنبه, 27 بهمن 1400
مبل ال زرد یکی از مبل های چشمگیر و زیباست که ترکیب آن با رنگ هایی مثل طوسی و سورمه ای برای دکوراسیون اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن بسیار مناسب است.
وقتی صحبت از مبل ال می ‌شود گاهی افراد تصور می ‌کنند که مبلمان ال به صورت یک مبل خیلی بزرگ است که به شکل ال است.
 اما این تصور اشتباه است در واقع مبل ال به مبلمانی گفته می شود که چند بخشی هستند و بسیار کاربردی می‌باشند زیرا می ‌توان این مبلمان را برای تمامی منازل مورد استفاده قرار داد. 
خوبی مبل های ال این است که از فضای کوچک اتاق نشیمن شما حداکثر استفاده می شود.
مبل ال زرد انواع گوناگونی دارند. برخی از انواع مبل ال در رنگ زرد یا سایر رنگ ها عبارتند از:

- مبل ال کلاسیک
- مبل ال چستر
- مبل ال تختخواب شو 
- مبل ال فرانسوی
در این مقاله شما را با مبل ال زرد و دکوراسیونی که می توان با این مبلمان هماهنگ کرد آشنا می کنیم تا اگر حس می کنید رنگ زرد همان رنگی است که به دکوراسیون منزل شما جذابیت می بخشد بتوانید بهترین چیدمان را داشته باشید. 
همچنین مبل ال زرد شما نیاز به برخی مراقبت ها دارد که در زیر بیان می کنیم. 
از گذشته تا به امروز مبلمان ال دارای تحول و دگرگونی است و ویژگی های مدرنی دارد که بسیار کاربردی هستند، مثل جا برای گذاشتن لیوان یا بشقاب روی دسته مبل، یا  این قابلیت را دارند که بتوان این مبلمان را برای نشستن و لم دادن و همچنین زاویه تکیه گاه و فیکس کردن زیر پایی تنظیم کرد.
 همچنین این مبلمان دارای یخچالی هستند که برای نگهداری میوه و نوشیدنی است که هر زمان مایل بودید از آنها استفاده کنید. 
این مبلمان بسیار شیک و مدرن هستند و می توانید آنها را بر طبق سلیقه ی شخصی خود با مدل چرمی، یا هر مدل دیگر با پارچه های گوناگون سفارش دهید.
.

مکان مناسب برای مبل ال  زرد در منزل


مناسب ترین شکل ممکن برای جا دادن مبل ال زرد این است که این مبلمان زیبا را در گوشه ای  از منزل قرار دهید و آنها را متناسب با وسایل ديگر منزل هماهنگ کنید.
این مدل مبل دارای زاویه است بنابراین قبل از خرید حتما مکان مناسبی برای این مبلمان را در منزل مد نظر داشته باشید.
همچنین باید به زاویه ی آنها دقت کنید که در چه سمتی ممکن است قرار بگیرد بنابراین زاویه راست و چپ این مبلمان مهم است تا موقع چیدمان این مبلمان،  قسمت‌ هایی از آنها رو به روی هم قرار نگیرند و مزاحم دید قسمت ‌های دیگر نباشند و هنگام نشستن مشکلی رخ ندهد. 

مبل ال رنگی به رنگ های زرد و قرمز


مبلمان ال رنگی مانند زرد یا قرمز و سبز، بسیار زیبا هستند و زمانی که در اتاق قرار می ‌دهید خیلی جلب توجه می ‌کنند. 
این مبلمان را باید با یک دیزاین خاصی در اتاق نشیمن قرار داد. 
پس افرادی که سلیقه های خاص دارند و می توانند یک دکوراسیون خاصی با مبل ال زرد و دیگر اکسسوری های که در منزل دارند  بسازند، این مبلمان را تهیه کنند. 

ویژگی مبل ال زرد


این مدل مبل ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر مدل ها جدا می سازد.
یکی از ویژگی های که این مدل مبلمان دارد این است که به فضای منزل یک آرامش خاصی می دهد و یک مکان گرم و مطلوب را  می سازند.
این مبلمان بسیار نرم و راحت می ‌باشد و شما می توانید به جای تخت خواب آنها را مورد استفاده قرار دهید و یا می‌توانید مدت طولانی به راحتی بر روی آن  لم بدهید و به تماشای تلویزیون مشغول باشید در حالیکه اصلا احساس خستگی نکنید.
اگر مبل ال زرد را برای فضای رستوران به کار می برید باعث افزایش اشتها می شود.
این مبلمان به خاطر اینکه با دیزاین منظم و صافی کنار هم قرار می ‌گیرد در هرجا که بگذارید شیک و زیبا است و برای رفع خستگی بسیار مناسب می ‌باشند.


 

روش های مراقبت از مبل ال زرد


یکی از روش‌ های مراقبت از مبل ال رنگی این است که این مبلمان اگر دچار لک و کثیفی شدند آنها را تمیز کنید.
البته شستشوی مبلمان را خودتان می‌توانید خیلی راحت انجام دهید اما باید دقت کنید که شستشو باید با روش اصولی باشد تا به پارچه ی مبلمان آسیبی وارد نشود.
تمیز بودن مبلمان به خصوص مبل ال رنگی روشن تاثیر زیادی در آراستگی منزل دارد، زیرا رنگ روشن و زرد آن کوچکترین لکه  ها را هم نمایان می سازد. 
مبل ال زردی که کثیف و لکه دار است زیبایی منزل را از بین می برند. لکه هایی مثل لک چایی یا قهوه کمی دشوار تر است.‌ 
اگر زمانی این مایعات روی مبل ال زرد ریخت توصیه می شود سریعا آن را تمیز کنید.
پارچه نمناک را به سایر جاهای مبل نکشید چن لکه بدتر پخش می شود. به جای این کار روی همان نقطه لکه متمرکز شوید کمی شامپوی فرش به همان نقطه زده و با پارچه ای نمناک لکه را جمع کنید.
بهتر است برای مبل های رنگ روشن مثل مبل ال زرد از جنس پارچه هایی استفاده کنید که به راحتی لک نمی شوند و اگر مایعاتی روی آن بریزد پس از چند دقیقه جذب شود تا شما فرصت جمع کردن به موقع آن را داشته باشید.
اکثرا  فکر می ‌کنند که شستشو و تمیز کردن مبلمان کار بسیار سختی است و این کار را به موسسه هایی که مبلمان را تمیز می ‌کنند می‌ سپارند، اما این کار موجب می‌شود شما یک هزینه ی اضافه‌ صرف این کار کنید که در حقیقت کار بسیار آسانی است و خودتان از پس این کار برمی ‌آیید.
 ما برای شما روش های مختلفی را توضیح می ‌دهیم که با استفاده از آنها بتوانید این کار را با راحتی در منزل انجام دهید.

مراحل مراقبت کردن از مبل ال زرد و شستشوی آنها در منزل


اولین کاری که باید قبل از اینکه مبلمان زرد رنگ کثیف شوند یا لک دار شود انجام دهید این است که شما برای این مبلمان زیبا کاور تهیه کنید و هیچگاه روی این مبلمان نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه را نریزید تا مبلمان شما همیشه تمیز و سالم بماند. 
اما اگر به دلایلی دوست ندارید از کاور استفاده کنید و بعد از مدت زمانی مبلمان شما کثیف شد یا بچه ها نوشیدنی روی مبلمان ریختند و مبلمان شما لک دار شد نگران نباشید شما می ‌توانید این مبل را به راحتی تمیز کنید. 
در اولین مرحله برای تمیز کردن مبلمان زرد رنگ شما می ‌بایست گرد وخاک مبل را تمیز کنید.
این کار را به وسیله جاروبرقی انجام دهید تا گرد و غبار از روی مبلمان پاک کنید. 
کوسن های مبل را بردارید و همه جای مبلمان را با جارو برقی به آرامی تمیز کنید. سپس با یک برس تمیز گرد و خاکی که به مبلمان چسبیده‌ اند را جدا کنید در مرحله ی بعدی با استفاده از یک پرز گیر تمامی موها و پرزهایی که روی مبلمان است را جمع کنید.
در مرحله بعد با استفاده از یک دستمال نرم سطوح غیر پارچه‌ ای را مانند بدنه، دسته، و پایه ی مبلمان را تمیز کنید. 
شما می‌توانید با استفاده از محلول آب گرم و مقداری جوش شیرین و سرکه که خوب  با هم آنها را مخلوط کرده ‌اید و با  استفاده از یک دستمال نرم و تمیز پارچه‌ های مبلمان را تمیز کنید و لکه های مبلمان را از بین ببرید. 
این مخلوط خیلی خوب مبلمان را تمیز می‌ کند و بعد با دستمال نرمی و خشک رطوبت را از مبلمان بگیرید و تا چند ساعت از مبلمان استفاده نکنید تا خوب خشک شود.
 بعد از خشک شدن به آرامی روی مبلمان را با جاروبرقی تمیز کنید. با این کار مبلمان بسیار تمیز خواهد شد و هرگونه لک و کثیفی که داشته باشد از بین می ‌رود. 

برچسب های روی مبل ال زرد را بخوانید


تمامی مبل ها دارای برچسبی هستند که دستورالعمل مراقبت و شستشوی مبل با شوینده های مجاز و نحوه ی شستشوی آنها را توضیح داده است و خیلی واضح نکات مهم را توضیح داده است.
لذا شما  می‌بایست بر طبق این برچسب ها برای مراقبت از مبل عمل کنید تا برای مبل ال زرد شما مشکلی پیش نیاید.
اگر جنس پارچه‌ی مبلمان شما با بعضی از شوینده ها سازگار نیست از آن شوینده استفاده نکنید تا خراب نشوند.
 این مهم ترین نکته در مراقبت کردن از مبل ال رنگی شما است. 
همان طور که در بالا ذکر کردیم که مبلمان دارای برچسب های هستند که باید طبق آنها عمل کرد. 
برخی از  نکات مهم در این برچسب ها با حروف اختصاری توضیح داده شده است که در اینجا به آنها اشاره می ‌کنیم. 
W : حرف اختصاری W در زبان انگلیسی نشانگر کلمه ی آب است به این معنا که از آب خالی یا بخار آب برای نظافت مبل  استفاده کنید. 
WS : این علامت به معنای آن است که نظافت مبل را می توان با محلول پایه آب و مواد شیمیایی انجام داد. 
S :  این علامت به معنای آن است که تمیز کردن مبل را همراه با  خشک کردن باید انجام گیرد. 
O : این علامت نشان می‌دهد که مواد به کار رفته در محصول از مواد ارگانیک است و می‌بایست با آب سرد مبلمان را شستشو دهید.
X : این علامت یعنی مبل فقط با برس یا جارو برقی تمیز شود و سپس آن را با شامپوی مخصوص تمیز کنید.

لکه گیری مبلمان رنگی


قبل از انجام هر کاری می ‌بایست لکه های مبل ال خود را تمیز کنید. تمیز کردن و از بین بردن هر لکه روش خاصی دارد اما محلول آب و سرکه رقیق شده برای بیشتر لکه ها خوب است و به سرعت لکه ها را از بین می‌ برد.
کافی است این محلول را با اسپری روی مبلمان اسپری کنید و با دستمال خیلی نرم انها را پاک کنید.

جمع بندی


مبل ال زرد از جمله مبل های بسیار شکیل و جذابی است که در فضاهایی که محدود هستند به کار می روند. 
مبل ال باعث می گردد که فضای اتاق شما دلبازتر به نظر برسد. اگر مبل ال رنگی را در رستوران ها استفاده کنید اغلب جذابیت خاصی به رستوران شکیل شما می دهد و باعث افزایش اشتهای مشتریان می گردد.
اگر به خرید مبل ال علاقمند هستید همچنین مقاله چطور با مبل ال کلاسیک، دکوراسیون اتاق پذیرایی فوق العاده ای داشته باشیم؟ را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

برچسب ها:
مبل ال زرد

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}